Ku przestrodze

Przepisy, regulaminy, szkółka, techniki jazdy itp.
Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » ndz sty 08, 2012

Nigdzie nie napisałem że jazda solo bez prawka jest w porządku! (uspokajam kolegę, prawko mam)

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1448
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » pn lut 06, 2012

Obrazek
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Awatar użytkownika
Chopper1993
Posty: 147
Rejestracja: śr lut 01, 2012
Miejscowość: Poznań (Czerwonak)
Motocykl: Kawasaki Vulcan 750
VROC: 0

Post autor: Chopper1993 » pn lut 06, 2012

:hah:

Awatar użytkownika
kasper junior
Posty: 158
Rejestracja: sob lis 19, 2011
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Vulcan 1500/Marauder 125 (angry steed)
VROC: 0

Post autor: kasper junior » pn lut 06, 2012

policja bez prawa jazdy, kto by pomyślał :razz: :razz: :razz:
Motocyklisty nie obrazuje posiadany motocykl, ale umiejętnośći jazdy na nim - kasper junior

Trufel

Post autor: Trufel » pn lut 06, 2012

zdarza się najlepszym , jakoś mnie to nie dziwi

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » śr mar 21, 2012

BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Painkiller
Posty: 504
Rejestracja: czw sie 18, 2011
Miejscowość: wRock...
Motocykl: Kawa VN800 A
VROC: 34211

Post autor: Painkiller » śr mar 21, 2012

W sumie to też jest ku przestrodze, nawet jak się narozrabia to nie zawsze ujdzie to na sucho

http://www.radiogdansk.pl/index.php/wia ... iwany.html

Awatar użytkownika
SAURO
Posty: 2157
Rejestracja: pn maja 03, 2010
Miejscowość: ZAMOŚĆ, CIECHANÓW, RZYM
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 30956

Post autor: SAURO » pn kwie 09, 2012

Jestem porażony głupotą tych policjantów i sądu
http://www.fakt.pl/Zabrali-prawo-jazdy- ... 797,1.html
BAWMY SIĘ W MOTOCYKLE A NIE POLITYKĘ

Awatar użytkownika
Andrzej
Posty: 1955
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Nadarzyn
Motocykl: VN 900 Classic - "Pimpuś"
VROC: 31877

Post autor: Andrzej » pn kwie 09, 2012

SAURO pisze:Jestem porażony głupotą tych policjantów i sądu
http://www.fakt.pl/Zabral...y,153797,1.html
Niestety (a może stety) nie jest to gazeta której można by bezgranicznie zawierzyć ale historia faktycznie kuriozalna. Dobrze że go nie zastrzelili jak przyszedł pieszo za ukrywanie dowodów na przykład ;)
... i nie mylmy posiadacza motocykla z motocyklistą ...

Awatar użytkownika
adamli
Posty: 1562
Rejestracja: pn sie 08, 2011
Miejscowość: zielonka k/w-wy
Motocykl: VN 1600 Nomad
VROC: 34189

Post autor: adamli » wt kwie 10, 2012

Andrzej pisze: Niestety (a może stety) nie jest to gazeta której można by bezgranicznie zawierzyć ale historia faktycznie kuriozalna. Dobrze że go nie zastrzelili jak przyszedł pieszo za ukrywanie dowodów na przykład ;)

Dobrze ,że nie obciążyli go kosztami dojazdu na działkę ;)
Kiedy humor ci się zjebie, wsiądź na motor będziesz w niebie ;) ~~~~

VROC: 34189 tel. 511616633

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pt maja 04, 2012

Ciekawy artykuł:

http://motoryzacja.interia.pl/motocykle ... 92247,3017

Ostatni akapit jest b. ważny. :(

Komentarzy nie warto czytać, są głupkowate,w dużej części, jak zazwyczaj.

!!
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2532
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » pt maja 04, 2012

Wydrukuję i dam do przeczytania wszystkim, którzy "dziwnie" na mnie patrzyli gdy parę lat temu po długiej przerwie kupiłem motocykl. O komentarzach jak długo pożyję i co ze mnie ktoś dostanie nie wspomnę.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » pt maja 04, 2012

mirad pisze:Ciekawy artykuł:

http://motoryzacja.interia.pl/motocykle ... 92247,3017

Ostatni akapit jest b. ważny. :(

Komentarzy nie warto czytać, są głupkowate,w dużej części, jak zazwyczaj.

!!
Artykuł ukazujący prawdę. Tylko co zrobić aby to zmienić? Ja myślę pierwsza najważniejsza rzecz, kierowcy puszek ZGAŚCIE ŚWIATŁA ! Zapalone swiatła w autach wcale nie zwiększają bezpieczeństwa na drogach, a zmniejszają widoczność motocykli. Kilka krajów wycofało się chyba z tego durnego przepisu. Czy nie mozna prześledzić statystyk wypadków w tych krajach, porównać i zrobić podobnie? Czy lobby producentów żarówek jest tak silne że nie ma na nich siły? Czy o to chodzi? - http://www.youtube.com/watch?v=QPPW8KM7eEU
My motocyklisci chcemy żyć!
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » ndz maja 06, 2012

Długi Lechu - przyznam, że bardzo mnie zaskoczyłeś.

Wytłumacz mi proszę w jaki sposób (według Ciebie) brak świateł w samochodach zwiększy bezpieczeństwo?

Przyznam, że ja osobiście jadąc autem lub motocyklem największy problem mam z tymi, co świateł nie zapalają. Nie jestem w stanie szybko ocenić prędkości takiego "cichociemnego" i dla mnie to właśnie brak świateł stanowi zagrożenie.
Dlatego będę wdzięczny za przedstawienie Twojej argumentacji.
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » ndz maja 06, 2012

Tak mi się wydaje że gdyby światła były obowiązkowe tylko w motocyklach to nieuważni kierowcy puszek byliby bardziej wyczuleni na niebezpieczeństwo. Często dochodzi do wypadków na skutek wymuszenia pierwszeństwa przez auta. Wiadomo że motocykle zwłaszcza szlifierki poruszają się szybko, kierowcy aut zapominają o motocyklistach po przerwie zimowej. Nie oceniają dokładnie drogi i czasu jadącego motocykla. Ja bym nawet nakazał motocyklom jazdę na światłach drogowych w dzień aby nawet ślepaki dostrzegły jednoślady.
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pn maja 07, 2012

Brein pisze:Długi Lechu - przyznam, że bardzo mnie zaskoczyłeś.

Wytłumacz mi proszę w jaki sposób (według Ciebie) brak świateł w samochodach zwiększy bezpieczeństwo?
Pojedyncze światło motocykla jest trudne do zauważenia na tle świateł samochodów (to tak w skrócie).
Wyłączenie świateł poprawiłoby bezpieczeństwo motocyklistów i rowerzystów.
Wielu z nas np. w słoneczny dzień na trasie jeździ na "długich".Nigdy mi to nie przeszkadzało i uważam ze to poprawia bezpieczeństwo motocyklistów, jedno spojrzenie w lusterko i wiadomo ze moto jedzie.
Więcej w temacie masz tu:
http://dadrl.pl/

Awatar użytkownika
mirad
Posty: 2071
Rejestracja: pn maja 31, 2010
Miejscowość: Mazowsze
Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433

Post autor: mirad » pn maja 07, 2012

Pantani pisze:http://dadrl.pl/
Najgorsze jest to, że wiadomo było o tym przed wprowadzeniem u nas obowiązku.

Komuś się coś przywidziało, innemu opłacało i "uszczęśliwiono" wyborców kosztami i niedogodnościami. Kiedyś nazywało się to sabotażem, teraz polityką: "wiemy lepiej". Dyktaturę ciemniaków zastąpiliśmy dyktaturą hien.

Jednakże wydaje mi się, że główna przyczyna takiej ilości wypadków leży w niedorozwiniętej infrastrukturze drogowej przede wszystkim. Popatrzcie na te lokalne i krajowe drogi: kiepskie lub niedorzeczne oznakowanie, złe łuki i pochylenie zakrętów, kompletnie "niewidoczne" skrzyżowania, dziury i garby. Brak pieniędzy widać na drogach wszędzie, nawet na nowych drogach gdzie oznakowanie jest na poziomie minimum minimorum. W rezultacie podróż 200 km w nie prestiżowym kierunku znaczy 4 godziny jazdy. Nic dziwnego, że wielu nadrabia jak może, aby wyrobić wyśrubowane "targety".

Nic się nie zmieni bez realnego rozwoju gospodarczego, teraz dzielimy biedę i nie liczmy, że coś się zmieni. Trzeba ładować kasę w bardziej wrażliwe resorty np. zdrowia czy zus. Może jeszcze parę stadionów, galerii handlowych, ale kasy na drogi nie będzie. Widzę co się dzieje z dłuższej perspektywy niż większość z Was. Całe setki kilometrów dróg są w takim stanie w jakim za komuny wyłączało się z ruchu jako nie przejezdne - to nie jest przesada.

Dlatego apeluję do wszystkich motocyklistów, aby mieli mózg na właściwym miejscu, oczy na szypułkach i ustawili sobie taki margines bezpieczeństwa, aby zawsze starczał. Nawet na zachodzie klasycy zalecają 12 sekund przewidywania. Niestety, aby przeżyć musimy często myśleć za innych użytkowników dróg, a jak podano w artykule szanse na przeżycie kolizji są 50x mniejsze niż w puszce.

Światła to drobny element w problemie.

:yeee:
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » pn maja 07, 2012

Austriacy wprowadzili nakaz, zbaczyli że niewiele się zmienia i wycofali się z tego pomysłu a u nas brną w to dalej.

Może teraz jak światła dzienne stały się popularne, spadnie zużycie normalnych żarówek to wycofają się z pomysłu.

Kiedyś tylko na trasach jeździło sie na światłach i było dobrze a mieście po co świecić sobie w korku???

A moto zawsze ze światłem i zawsze można było się domyślać że to moto jedzie albo nadgorliwy samochodziarz z jedną żarówką ;)
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » pn maja 07, 2012

Wydaje mi się że problemem nie jest to, czy są światła, czy nie.
Skoro świeci - znaczy jedzie. A to czy auto, czy nie - nie ma większej różnicy - uważać trzeba na oba.

Statystycznie motocykliści jeżdżą szybciej i tu jest problem.
Jeśli my motocykliści nie przestaniemy "zapi**lać" to nawet latarnia morska na kasku nas nie uratuje.

http://www.youtube.com/watch?v=HT666XwJ ... r_embedded

Rozwaga i metoda ograniczonego zaufania są najważniejsze.

Pozdrawiam
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Awatar użytkownika
Ryffka
Posty: 1397
Rejestracja: pn kwie 19, 2010
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863

Post autor: Ryffka » pn sie 19, 2013

Piękna inicjatywa i tragiczny koniec :( :wall:
http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/ ... ,id,t.html

Tu oficjalna strona: http://www.xpresstour.pl/

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą