Amortyzatory i nie tylko vn1500 nomad
Amortyzatory i nie tylko vn1500 nomad
Witam serdecznie! W związku z tym że Vulcana zakupiłem niedawno prosiłbym o kilka porad.1. Amortyzatory tył posiadają wentle jak w kole czyli można je pompować a jeżeli tak to jakie ciśnienie powinno być?.2.Co oznacza kontrolka FI w liczniku?(czyżby oznaczała wtrysk paliwa).3.Jaki powinien być akumulator bo niestety ten co jest nie ma oznaczeń tzn. ile AH?.4. CZy istnieje duża róznica pomiędzy Vulcanem 1500 a 1600 oczywiście oprócz silnika? (wiekszość części na necie są do vulcanów 1500 do 2003r a powyżej to już do 1600? (mój jest z 2004r). No to pojechałem..ale jeżeli ktoś ma chwilkę to proszę o wskazówki.Pozdrawiam!
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Kontrolka FI jest od wtrysku, zaworków przy amortyzatorach też nie ruszałem, części do nomada 1500 FI musisz szukać w przedziale rocznikowym 2003-2005 wiele części pasuje od clasica jeżeli chodzi o części mechaniczne i eksploatacyjne raczej nie powinno być problemów z kupnem. Akumulator np Yuasa YTX 16 BS lub inny o podobnych parametrach na stronie Yuasy podają jaki aku do danego modelu w Nomadzie są podane dwa, ten o którym pisałem wcześniej i jakiś większy symbolu nie pamiętam.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Rear Shock Absorbers
The rear sock absorbers can be adjusted by changing the air pressure and rebound damping force to suit various riding and loading conditions.
Before making any adjustments, however, read the following procedures:
Air Pressure
The air pressure in the rear shock absorber can be adjusted for different road and loading conditions.
The following table shows an example of air pressure adjustment. To obtain stable handling and a suitable ride, adjust the air pressure as indicated. The standard air pressure for an average-build rider of 68 kg (150 lb) with no passenger and no accessories is atmospheric pressure. Ordinarily, the heavier the total load becomes, the higher the air pressure should be set.
Air Pressure Adjustment
Air Pressure
Setting
Load
Road
Atmospheric
Pressure
I
Soft
(
Light
1
Good
t
I
300 kPa (3.0
kg/cmz , 43 psi)
I
Hard
I
Heavy
1
Bad
To adjust the air pressure: NOTE
O Check end adjust the air pressure when the rear shock absorbers are cold (room temperature).
• Raise the rear wheel off the ground by using a suitable jack.
• Take off the air valve caps on the left and right shock absorbers.
A. Air Valve
B. Rebound Damping Force Adjuster
• Check the air pressure with the air pressure gauge.
NOTE
ODo nor use tire gauges for checking air pressure. They may not indicate the correct air pressure because of air leaks that occur when the gauge is applied to the valve.
• To lower the air pressure, push the valve core in slightly. To raise the pressure, inject air through the valve with a tire pump. Change the air pressure within the range specified in the preceding table to suit various riding conditions. CAUTION
Inject air little by little so that air pressure does not rise rapidly. Air pressure exceeding 500 kPa (5.0 kg/cm2, 71 psi) may damage the oil seal.
Try to set the air pressure of the left and right shock absorbers as equally as possible.
MAINTENANCE AND ADJUSTMENT 137
A WARNING
Be sure to adjust the air pressure within the usable range. Excessively high pressure can produce a hazardous riding condition.
Only air or nitrogen gas can be used.
Never inject oxygen or any kind
of explosive gas.
Do not incinerate the rear shock
absorber.
Rebound Damping Force
The rebound damping force adjuster on each rear shock absorber has 4 positions so that the rebound damping force can be adjusted for different road and loading conditions. The numbers on the adjuster show the setting position.
133 MAINTENANCE AND ADJUSTMENT
The following table shows an example of damping force adjustment. To obtain stable handling and a suitable ride, adjust the damping force as indicated. The damping force can be left soft for average riding. But it should be adjusted harder for high speed riding or riding with a passenger. If the damping feels too soft or too stiff, adjust it in accordance with the following table.
The standard setting position under the same conditions as in air pressure adjustment is No.ll.
To adjust the damping force:
• Turn the adjusters to the desired position until you feel a click.
• Check to see that both adjusters are turned to the same relative position.
A WARNING
If both damping force adjusters are not adjusted equally, handling may be impaired and a hazardous condition may result
Rebound Damping Force Adjustment
Adjuster Position
Damping Force
To fragmencik z instrkcji
Polecam sciągnięcie całej lub daj maila to wyślę.
Pozdrawiam
The rear sock absorbers can be adjusted by changing the air pressure and rebound damping force to suit various riding and loading conditions.
Before making any adjustments, however, read the following procedures:
Air Pressure
The air pressure in the rear shock absorber can be adjusted for different road and loading conditions.
The following table shows an example of air pressure adjustment. To obtain stable handling and a suitable ride, adjust the air pressure as indicated. The standard air pressure for an average-build rider of 68 kg (150 lb) with no passenger and no accessories is atmospheric pressure. Ordinarily, the heavier the total load becomes, the higher the air pressure should be set.
Air Pressure Adjustment
Air Pressure
Setting
Load
Road
Atmospheric
Pressure
I
Soft
(
Light
1
Good
t
I
300 kPa (3.0
kg/cmz , 43 psi)
I
Hard
I
Heavy
1
Bad
To adjust the air pressure: NOTE
O Check end adjust the air pressure when the rear shock absorbers are cold (room temperature).
• Raise the rear wheel off the ground by using a suitable jack.
• Take off the air valve caps on the left and right shock absorbers.
A. Air Valve
B. Rebound Damping Force Adjuster
• Check the air pressure with the air pressure gauge.
NOTE
ODo nor use tire gauges for checking air pressure. They may not indicate the correct air pressure because of air leaks that occur when the gauge is applied to the valve.
• To lower the air pressure, push the valve core in slightly. To raise the pressure, inject air through the valve with a tire pump. Change the air pressure within the range specified in the preceding table to suit various riding conditions. CAUTION
Inject air little by little so that air pressure does not rise rapidly. Air pressure exceeding 500 kPa (5.0 kg/cm2, 71 psi) may damage the oil seal.
Try to set the air pressure of the left and right shock absorbers as equally as possible.
MAINTENANCE AND ADJUSTMENT 137
A WARNING
Be sure to adjust the air pressure within the usable range. Excessively high pressure can produce a hazardous riding condition.
Only air or nitrogen gas can be used.
Never inject oxygen or any kind
of explosive gas.
Do not incinerate the rear shock
absorber.
Rebound Damping Force
The rebound damping force adjuster on each rear shock absorber has 4 positions so that the rebound damping force can be adjusted for different road and loading conditions. The numbers on the adjuster show the setting position.
133 MAINTENANCE AND ADJUSTMENT
The following table shows an example of damping force adjustment. To obtain stable handling and a suitable ride, adjust the damping force as indicated. The damping force can be left soft for average riding. But it should be adjusted harder for high speed riding or riding with a passenger. If the damping feels too soft or too stiff, adjust it in accordance with the following table.
The standard setting position under the same conditions as in air pressure adjustment is No.ll.
To adjust the damping force:
• Turn the adjusters to the desired position until you feel a click.
• Check to see that both adjusters are turned to the same relative position.
A WARNING
If both damping force adjusters are not adjusted equally, handling may be impaired and a hazardous condition may result
Rebound Damping Force Adjustment
Adjuster Position
Damping Force
To fragmencik z instrkcji
Polecam sciągnięcie całej lub daj maila to wyślę.
Pozdrawiam
j/w
Dzięki za podpowiedzi! Wczoraj chciałem dopompować amorki ale niestety tak w jednym jak i w drugim powietrze gdzieś ucieka obawiam się że niestety kwalifikują się do wymiany muszę je wymontować i sprawdzić czy wogóle jest w nich olej...i kup sobie człowieku wymarzony motocykl jeszcze nie jeżdżony a już zepsuty...
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Wentylów nie ruszałem. Przy pełnym obciązeniu tj. ok 180 kg nastawiam na poz 4 i nie dobija. Co do FI to jest fuel injection . Ja mam 2002 i jest na wtrysku ale widziałem też 2002 na gaźnikach. Może to rok przejściowy. Ja bardziej myślę o przednich amorach.
Przy hamowaniu trochę mi nurkuje. Może zmienić na gęstszy olej w lagach ?
Co myslicie ?
Przy hamowaniu trochę mi nurkuje. Może zmienić na gęstszy olej w lagach ?
Co myslicie ?
Ostatnio zmieniony ndz sty 30, 2011 przez Andrew, łącznie zmieniany 1 raz.
j/w
Siemka! Kurcze aku też mam za mały 14Ah...no cóż.!? Andrew co do twoich przednich Laseczek to może komplecik uszczelnienia+nowy olej? Wydaje mi się że jak będzie za gęsty to będzie słabe tłumienie przy normalnej jezdzie( tzn.może być za twardy).
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Progresywne sprężyny i gęstszy olej to jest rozwiązanie.Andrew pisze:Wentylów nie ruszałem. Przy pełnym obciązeniu tj. ok 180 kg nastawiam na poz 4 i nie dobija. Co do FI to jest fuel injection . Ja mam 2002 i jest na wtrysku ale widziałem też 2002 na gaźnikach. Może to rok przejściowy. Ja bardziej myślę o przednich amorach.
Przy hamowaniu trochę mi nurkuje. Może zmienić na gęstszy olej w lagach ?
Co myslicie ?
Fi było też 2000 roku a potem były 2 gaźniki a potem był 1 i tak kręcili
Drążenie tematu-sorry!!!
Jak w tytule?! A tak na poważnie chciałbym zapytać czy amortyzatory od Vulcana 1600 z 2006r,będą pasować do mojego 1500 z 2004??? Znalazłem na allegro ale bez tych wentylków czyli chyba takie zwyczajne. Pozdrawiam!
-
- Posty: 6148
- Rejestracja: śr kwie 07, 2010
- Miejscowość: Będzin
- Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
- VROC: 31802
Andreas pisze:to prawie nic nie pompujesz ja pompowałem zwykle 2bary serwisówka podaje do 3barów
jak dasz 3,2 bara i sprawdzisz cisnieniomierzem to spadnie do 3 pozdrawiam
Serwisówka podaje 40 Psi czyli ok 3 barów . Wczoraj pompowałem pompką i nabiłem 40 Psi. Trzeba uważać przy sprawdzaniu bo ciśnienie schodzi do zera.
Jeszcze jedno . Przed napompowaniem miałem 20 Psi i nawet w poz. 4 dobijał .
Zwykle było tak że ciśnienie w amortyzatorach podawane jest od zera do jakiejśtam wartości.
Przy jeździe bez dodatkowego obciżenia nie było potrzeby pompowania. Pompowało się przy jeździe z obciążeniem istotnie większym niz tylko sam kierujący.
W tym motocyklu może być inaczej.
Na temet twego motocykla zlazłem jednak taką wzmiankę:
"Although Kawasaki recommends that the air pressure in the shocks be set at zero, it can be increased to a maximum of 43 psi."
Mozna to tak przetłumaczyć:
"Chociaż Kawasaki zaleca, aby ciśnienie powietrza amortyzatora było ustawione na zero, można je zwiększyć maksymalnie do 43 psi"
Przy jeździe bez dodatkowego obciżenia nie było potrzeby pompowania. Pompowało się przy jeździe z obciążeniem istotnie większym niz tylko sam kierujący.
W tym motocyklu może być inaczej.
Na temet twego motocykla zlazłem jednak taką wzmiankę:
"Although Kawasaki recommends that the air pressure in the shocks be set at zero, it can be increased to a maximum of 43 psi."
Mozna to tak przetłumaczyć:
"Chociaż Kawasaki zaleca, aby ciśnienie powietrza amortyzatora było ustawione na zero, można je zwiększyć maksymalnie do 43 psi"
Amorki
Dzięki Anazaar za podpowiedź ale temat opanowałem! Jeżdżę z moją połóweczką i mam dobite do ok. 3bar a twardość spręzyn ustawioną na 2 (w skali od 1-4) i jest ok! A tak w ogóle to muszę kupić pompkę do amorów bo wtedy można eksperymentować.Pozdrawiam! ps.podstawą jak mi się zdaje jest waga jeźdźca i pasażera dlatego jest to bardzo indywidualne ustawienie,a co do instrukcji to bez pompowania jest ok ale dla wagi ok.65kg a ja ważę 90kg.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Re: Amortyzatory i nie tylko vn1500 nomad
Witam, wrócę do tematu. Mam zamiar dopompować moje amortyzatory tył. Czy jest jakiś wymóg, który musi być spełniony w czasie pompowania. np. moto uniesione, regulacja na 1 itd?
Nigdy nie jest za późno.
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Amortyzatory i nie tylko vn1500 nomad
Nigdy o takim wymogu nie słyszałem. Ja swoje zawsze pompuję ot tak
Rzecz jasna nigdy żadnych kompresorów. Tylko ręczna pompka.
Rzecz jasna nigdy żadnych kompresorów. Tylko ręczna pompka.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość