Ceramizer - mit czy nie?

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Ceramizer - mit czy nie?

Post autor: endrju » pn mar 03, 2014

Trafiłem w sieci na filmik TVN Turbo prezentujący test działania dodatku do oleju "Ceramizer" na Polonezie :)...oglądałem to z lekkim przymrużeniem oka ale wszedłem na stronę producenta i okazuje się, że mają sporo różnych specyfików i ponoć wyrobioną "renomę" na rynku. W zarysie produkt ma powodować zmniejszenie tarcia części metalowych w silniku.

A teraz odnośnie moto...
Jest też dodatek do oleju dla silników motocyklowych czterosuwowych.
Opis zasad działania:
http://www.ceramizer.pl/content/view/29/41/
Zasady stosowania dla motocykli:
http://www.ceramizer.pl/content/view/172

Jakie macie opinie na ten temat? Interesuje mnie podejście wyłącznie merytoryczne, a nie cos w stylu "fajne, może wleję" albo "a feee, nigdy bym nie wlał coś co nie jest motulem albo castrolem, ale w sumie na mechanice sie nie znam"

Acha...jeszcze w uwagach jest coś takiego:
1. Nie zaleca się stosowania ceramizera w przypadku konstrukcji mokrego sprzęgła, w którym występują metalowe pary okładzin. Ten przypadek dotyczy około 5% konstrukcji silników.
2. W przypadku gdy okładziny mokrego sprzęgła są niemetalowe lub na przemian metalowe-niemetalowe wówczas można stosować ceramizer. Ten przypadek dotyczy około 95% konstrukcji silników.

No to jak to jest z tymi naszymi sprzęgłami w VNach?

FlasH
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa / Rzepin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: FlasH » pn mar 03, 2014

Ja z pobłażliwym uśmiechem zawsze spoglądałem na takie wynalazki, aż któregoś razu mój brat zastosował to na silniku forda probe... wskaźnik turbo momentalnie zaczął pokazywać 10-12 PSI, a wcześniej było 6-8 PSI.

Gdyby to było tylko na zasadzie jakiegoś odczucia/wrażenie, to miałbym sporo wątpliwości. Tu poprawił się konkretny parametr na wskaźniku.

Kecik1993
Posty: 229
Rejestracja: ndz sie 18, 2013
Miejscowość: Zimnowoda
Motocykl: Versys 650 /Trajka,Shl M05,WSK 175/WSKi125
VROC: 0

Post autor: Kecik1993 » pn mar 03, 2014

Na pewno nie zaszkodzi :D
1 Jedź z głową 2 masz dla kogo wrócić 3 motocykl nigdy nie ma pierwszeństwa nawet jeśli ma 4 dobrze się bawić 5 Lepiej wolniej a całym dojechać. Takie moje zasady

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » pn mar 03, 2014

FlasH pisze:wskaźnik turbo momentalnie zaczął pokazywać 10-12 PSI
Spoko Flash - tylko to "momentalnie" mnie zastanawia :scrach: , bo według producenta to proces na jakieś 1000 Km ma być, do tego pierwsze 100 Km spokojnej jazdy.

O puszkach trochę opinii i owszem można spotkać, o moto - szczególnie cruiserach/chopperach trudniej...

No - to w sumie taka ciekawostka, choć tłumaczenia i prezentacja/animacja działania produktu zrobione są przyzwoicie moim zdaniem....silniki bardziej zużyte notują poprawę, w tych nowszych jako profilaktyka.

Oczywiście nic nie zastąpi wymiany oleju na czas i ogólnie dobrego traktowania moto przez właściciela :ok:

FlasH
Posty: 146
Rejestracja: sob sie 11, 2012
Miejscowość: Warszawa / Rzepin
Motocykl: VN800 Classic
VROC: 0

Post autor: FlasH » wt mar 04, 2014

Momentalnie to nie było dobre słowo w tym miejscu.
On stosował jakiś dodatek do paliwa - po wyjechaniu połowy baku były już efekty.

Awatar użytkownika
endrju
Posty: 79
Rejestracja: pt maja 21, 2010
Miejscowość: Krakow
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: endrju » wt mar 04, 2014

Ceramizer.pl faktycznie obok dodatku do oleju silnikowego oferuje dodatki do paliwa, a także do skrzyń biegów i układów wspomagania w autach i pojazdach ciężarowych.

Mnie w sumie najbardziej ciekawił dodatek to oleju silnikowego w moto.
Stąd moje pytanie o budowę okładzin mokrego sprzęgła w naszych maszynach.
Jeśli wszystkie są metalowe ( co ma być rzadkością w motocyklach?) to producent odradza stosowanie dodatku.

Także pytanie powraca - co z tym sprzęgłem w VNach? :tube:

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » wt mar 04, 2014

W Vn-ach przekładki sprzęgła są na przemian metalowe i niemetalowe (rozbierałem sprzęgło). Mój kolega leje ceramizer do wszystkiego co ma i bardzo sobie chwali. Widziałem jak po kilku dniach stania odpalił swojego starego craislera-diesla przy -17 st.C. Silnik zaskoczył natychmiast po dotknięciu rozrusznika. Sam jestem nadal sceptycznie do tego nastawiony i dlatego zakupiłem miernik ciśnienia sprężania w cylindrach. Najpierw wypróbuję ten specyfik na ruskiej myśli technicznej czyli na motocyklu Dniepr. Przed wlaniem sprawdzę ciśnienie w cylindrach i po przejechaniu przepisowych 2000 km powtórzę pomiar. Ciśnienie oleju też będę miał pod kontrolą bo mam zamontowany manometr. Zobaczymy czy cokolwiek się poprawi.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

jaron1
Posty: 65
Rejestracja: czw paź 10, 2013
Miejscowość: Łódź
Motocykl: VN1600 Nomad
VROC: 0

Post autor: jaron1 » sob mar 08, 2014

No to czekamy na wyniki testu :)

Awatar użytkownika
proxy6
Posty: 69
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Warmii
Motocykl: VN 2000
VROC: 34467

Post autor: proxy6 » pn mar 10, 2014

jaron1 pisze:No to czekamy na wyniki testu :)
dwa late temu testowałem na subaru impreza, pozytywnych efektów brak, z negatywnych wydmuchało simering świecy zapłonowej.....
nie polecam
Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo spędzać czas z idiotami.
— Ernest Hemingway

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą