DIY - podłączenie lightbarów
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
DIY - podłączenie lightbarów
No i życie mnie zmusiło pogrzebać w elektryce motonga. Może to dla niektórych nic takiego, ale ja jestem z siebie dumny - w końcu zrobiłem to sam! Pomimo postudiowania informacji w sieci i przypomnienia sobie podstaw elektrotechniki nie obyło się bez telefonicznych konsultacji z Goblinem (dzięki Bracie), ale "prace ręczne" to moja robota.
A zaczęło się prozaicznie - lightbary miałem jakoś dziwnie podłączone - świeciły z długimi a wyłącznik wyłączał tylko jednego. Postanowiłem je zapiąć jak trzeba i stanęło na tym, że .... położyłem nowe okablowanie. I działa
Instalacja oparta na przekaźniku 12V16A (mały taki stosowany w Lanosach i innych wynalazkach do sterowania wentylatorem chłodnicy), całość podpięta pod wyjścia na akcesoria w reflektorze (W/BL - plus, BK/Y - masa) które fabrycznie wpięte są w gniazdo bezpiecznika 10A (pierwszy w puszce). Sterowanie cewką ze świateł krótkich, czyli po włączeniu długich się wyłączają. Dodatkowo mam wyłącznik, wiec w słoneczne dni mogę je wyłączyć i bujać się tylko na krótkich
Jako, że czasami zdarza się, że ktoś szuka schematu lub zadaje pytanie jak to zrobić, aby było łatwiej wrzucam schemat - może się komuś przyda nie tylko w 900-ce.
Na zielono fragment schematu z manuala
A zaczęło się prozaicznie - lightbary miałem jakoś dziwnie podłączone - świeciły z długimi a wyłącznik wyłączał tylko jednego. Postanowiłem je zapiąć jak trzeba i stanęło na tym, że .... położyłem nowe okablowanie. I działa
Instalacja oparta na przekaźniku 12V16A (mały taki stosowany w Lanosach i innych wynalazkach do sterowania wentylatorem chłodnicy), całość podpięta pod wyjścia na akcesoria w reflektorze (W/BL - plus, BK/Y - masa) które fabrycznie wpięte są w gniazdo bezpiecznika 10A (pierwszy w puszce). Sterowanie cewką ze świateł krótkich, czyli po włączeniu długich się wyłączają. Dodatkowo mam wyłącznik, wiec w słoneczne dni mogę je wyłączyć i bujać się tylko na krótkich
Jako, że czasami zdarza się, że ktoś szuka schematu lub zadaje pytanie jak to zrobić, aby było łatwiej wrzucam schemat - może się komuś przyda nie tylko w 900-ce.
Na zielono fragment schematu z manuala
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
-
- Posty: 120
- Rejestracja: pt mar 08, 2013
- Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
- Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
- VROC: 0
Dzięki za schemat,pytanie nie jestem elektrykiem,ale z tego co widzę w lampie są 2 przewody lużne ,tak samo obok akumulatora tez są dwa przewody luzem.Jak się za to zabrać podłączyć z lampy,wytłumacz mi jak możesz czynności po kolei,co muszę dokupić lampy są już założone ,przełącznik w drodze ,co dalej,pozdrawiam.
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Ja mam lightbary podpięte właśnie do tego lużnego kabla w przedniej lampie, zresztą zasilanie zapalniczki również, natomiast grzane manetki do tych w schowku koło aku. jest OK, wcześniej miałem lightbary z zasilania przedniego reflektora i były problemy. Oczywiście dokup:
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
Ja się bałem podłączyć pod te cieniutkie kable lighbar. Jak zasadzisz na nie 2x55 Watt to najzwyczajniej mogą spłonąć :-) Pocisnąłem nowe przewody, od akumulatora z przekaźnikiem i bezpiecznikiem po drodze :-)Mayones pisze:Ja mam lightbary podpięte właśnie do tego lużnego kabla w przedniej lampie, zresztą zasilanie zapalniczki również, natomiast grzane manetki do tych w schowku koło aku. jest OK, wcześniej miałem lightbary z zasilania przedniego reflektora i były problemy. Oczywiście dokup:
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
Te oryginał w lampie to jakieś taki "niepolskie"-cienkie, wiotkie po prostu nijakie :-). U nas to muszą być srogie kable z tzw drutu :-)
Fitter, gratulacje.............a tak na marginesie, podłączyłeś amerykańską lampę led?
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
U mnie te kable w reflektorze i w schowku są GRUBE zakończone sporym konektorem wydaje mi się że najgrubsze że wszystkich które są w reflektorze, do cienkich bym nie podłączał podłączone mam 2x35W, wcześniej od "nowości" było w sumie 3 żarówki 55W na kablu zasilającym reflektorTokar pisze: Ja się bałem podłączyć pod te cieniutkie kable lighbar. Jak zasadzisz na nie 2x55 Watt to najzwyczajniej mogą spłonąć :-) Pocisnąłem nowe przewody, od akumulatora z przekaźnikiem i bezpiecznikiem po drodze :-)
Te oryginał w lampie to jakieś taki "niepolskie"-cienkie, wiotkie po prostu nijakie :-). U nas to muszą być srogie kable z tzw drutu :-)
-
- Posty: 120
- Rejestracja: pt mar 08, 2013
- Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
- Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
- VROC: 0
Panowie wielkie dzięki za porady i opinie skorzystam z każdej propozycji ,na wtorek mam umówionego szamana ,dzisiaj dokupiłem resztę potrzebnych rzeczy ,i do roboty .
Jestem na forum dopiero od wczoraj .Dzięki Wam wielkie za porady ,wybaczcie jak będę dalej pytał i radził się Was ,jak widzę jesteście w temacie motory .Ja nie jeżdziłem prawie 40 lat .Za młodu były to WFM WSK 125 174 Gazela,były to motory proste w obsłudze,remont robiło się w ciągu paru godzin.A w tym obecnym ,przyznam nie mam pojęcia .Zresztą w mechanice byłem zawsze do tyłu ,uważam każdy powinien robić to co najlepiej umie ,pozdrawiam Całą brać Vulkaneri ,pytanie co to jest WROC proszę o wytłumaczenie mi,życzę udanego weekendu LwG
Jestem na forum dopiero od wczoraj .Dzięki Wam wielkie za porady ,wybaczcie jak będę dalej pytał i radził się Was ,jak widzę jesteście w temacie motory .Ja nie jeżdziłem prawie 40 lat .Za młodu były to WFM WSK 125 174 Gazela,były to motory proste w obsłudze,remont robiło się w ciągu paru godzin.A w tym obecnym ,przyznam nie mam pojęcia .Zresztą w mechanice byłem zawsze do tyłu ,uważam każdy powinien robić to co najlepiej umie ,pozdrawiam Całą brać Vulkaneri ,pytanie co to jest WROC proszę o wytłumaczenie mi,życzę udanego weekendu LwG
- michaekk
- Posty: 105
- Rejestracja: czw sie 28, 2014
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: KAWASAKI VULCAN 900
- VROC: 0
Jeszcze zapomniałem napisać jaki mam przekaźnik... Oto link
http://zapodaj.net/7ee0e848c7c2e.jpg.html
Ale czy to ma jakieś znaczenie?
http://zapodaj.net/7ee0e848c7c2e.jpg.html
Ale czy to ma jakieś znaczenie?
-
- Posty: 51
- Rejestracja: pn sie 23, 2010
- Miejscowość: Warszawa Białołęka
- Motocykl: VN900Custom
- VROC: 0
A takie mam pytanie, pod te luźne konektory w lampie w VN900 to jak podpinacie w sensie - tam jest tylko jedna strona konektora i trzeba dokupić drugą, czy wymieniacie na jakiś inny konektor?Mayones pisze:Ja mam lightbary podpięte właśnie do tego lużnego kabla w przedniej lampie, zresztą zasilanie zapalniczki również, natomiast grzane manetki do tych w schowku koło aku. jest OK, wcześniej miałem lightbary z zasilania przedniego reflektora i były problemy. Oczywiście dokup:
- przekaźnik,
- kilka konektorów więcej tych "gniazdek" niż płaskich
- gniazdo bezpiecznika + bezpiecznik.
- fitter
- Posty: 3035
- Rejestracja: pn lut 14, 2011
- Miejscowość: Szczecin
- Motocykl: VN900LT '10
- VROC: 33352
To jest dosyć duży konektor więc po podpięciu swojego kabla zaizoluj. Szkoda wymieniać, bo jest fabrycznie zarabiany. Ja miałem pod ręką trochę mniejsze oczko wiec je wykorzystałem - weszło ciasno i trzymało przez kilka lat bez problemu.
Życie nie powinno być podróżą do grobu, której celem jest dowiezienie atrakcyjnych i dobrze zachowanych zwłok. Człowiek do kresu życia powinien się dotoczyć narąbany w trzy dupy, krzycząc: "ALE TO BYŁA JAZDA!"
Kto jest online
Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość