Wymiana oleju, łańcuch, filtr powietrza co jeszcze? VN800A

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Wymiana oleju, łańcuch, filtr powietrza co jeszcze? VN800A

Post autor: Robson » pn lip 18, 2011

Hey, Poczytałem wątek o olejach i już dużo wiem, ale, będzie Ktoś uprzejmy i w pkt. podeśle mi wykaz czynności dot. wymiany oleju (Motul mam, filtr oleju również). Jakieś fotki nawet telefonem mile widziane :D roobsoonx@gmail.com . Czym posmarować łańcuch (mam spray z Wurtza do podobnych rzeczy, znajomy używa przy wózkach widłowych, czy będzie ok?). Filtr powietrza wymieniać na nowy, czy w inny sposób wyczyścić?
I jeszcze, sygnał dzwiękowy mam total słaby, puszki nie słyszą :cry: nie chcę jakiś wymyślnych, ale wygląd podobny do standardowego z full głośnym klaksonem, co poradzicie?

Roobsoonx
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn lip 18, 2011

olej, rozgrzewasz silnik -> odkręcasz spust oleju -> wykręcasz filtr oleju - > smarujesz olejem uszczelkę nowego filtra i go wkręcasz - > wlewasz olej - > uruchamiasz silnik - > sprawdzasz stan i ew. dolewasz.

smaruj czym chcesz, żebyś tylko smarował. Ale lepsze będą smary przeznaczone do łańcuchów i dużych obrotów, mają większą przyczepność i mniej chlapią.

klakson: czasami mają regulację w postaci takiej śrubki. Spróbuj tym. Przeczyść styki. A jak nie, to pełno jest zamienników w sklepach internetowych.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn lip 18, 2011

Roobsoonx pisze:mam spray z Wurtza do podobnych rzeczy, znajomy używa przy wózkach widłowych
Mój syn smaruje tym i jest ok. tylko mało odporny na deszcz, po każdej jeździe na mokro trzeba smarować.


Z olejem to jeszcze (jeżeli jest w tym modelu) przy wymianie oleju filtr siatkowy (przy misce olejowej na dole)
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
oktogon
Posty: 2154
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Rzeszów
Motocykl: BMW K1200RT
VROC: 31527

Post autor: oktogon » pn lip 18, 2011

I nie zapomnij przed wlaniem oleju zakręcic korka spustowego na spodzie miski olejowej :mrgreen:
_____ VROC 31527 _____

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn lip 18, 2011

Okto, racja :ok:

a filtr siatkowy to raz na ileś zmian oleju - no chyba, ze się nudzi.
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Roy
Posty: 435
Rejestracja: pn cze 14, 2010
Miejscowość: Ogrodzieniec
Motocykl: VL 1500
VROC: 0

Post autor: Roy » pn lip 18, 2011

I nie zapomnij dać nowej podkładki miedzianej pod korek spustowy (najlepsze są tzw. dmuchane) :) wstyd jak z takiego pięknego motocykla potem coś kapie :D
Yamaha XV 1600, Honda XL1000V, SAM ZAP x 2, K-750

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » wt lip 19, 2011

A może Ktoś ze Śląska (może Tychy) już to robił i pomógłby mi w wymianie oleju? Ten pierwszy raz lepiej pod okiem Fachowca zadziałać...

Roobsoonx
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » wt lip 19, 2011

Badger pisze:Okto, racja :ok:

a filtr siatkowy to raz na ileś zmian oleju - no chyba, ze się nudzi.
Albo nie masz pewności kiedy był czyszczony!!!


Lepsze są smary typowo motocyklowe, lepiej penetrują, i nie ściągają tak bardzo brudu jak inne
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

BABEK
Posty: 57
Rejestracja: pt lut 03, 2012
Miejscowość: warszawa- wilanów
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: BABEK » czw mar 01, 2012

panowie a ten filtr siatkowy wymienić czy tylko wyczyścić ? i w sklepach sprzedają oleje w 4 litrowych pojemnikach czy ta ilość wystarczy do vn 800 classic
dzięki

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » czw mar 01, 2012

czyścić

wystarczy
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

BABEK
Posty: 57
Rejestracja: pt lut 03, 2012
Miejscowość: warszawa- wilanów
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: BABEK » pt mar 02, 2012

dzięki za pomoc o cm. człowiek mądrzejszy

BABEK
Posty: 57
Rejestracja: pt lut 03, 2012
Miejscowość: warszawa- wilanów
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: BABEK » sob mar 03, 2012

śmigałem prawie cały dzień ;) ,i biegi czasami wchodzą czysto a czasami jak jedynka czy ja robię coś nie tak? czy może to jakaś usterka? i łańcuch zaczął chrobotać na tylnej zębatce czy to oznacza wymianę napędu?

z góry dziękuję za pomoc

Awatar użytkownika
Lecho
Posty: 4598
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: VN1600 Classic
VROC: 32224

Post autor: Lecho » ndz mar 04, 2012

Biegi zmieniaj w kolejności: najpierw noga potem sprzęgło.
:ok:

Awatar użytkownika
Domel
Posty: 695
Rejestracja: sob lis 20, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: XX ;)
VROC: 0

Post autor: Domel » ndz mar 04, 2012

BABEK pisze:śmigałem prawie cały dzień ;) ,i biegi czasami wchodzą czysto a czasami jak jedynka czy ja robię coś nie tak? czy może to jakaś usterka? i łańcuch zaczął chrobotać na tylnej zębatce czy to oznacza wymianę napędu?

z góry dziękuję za pomoc
Łańcuch na tylnej zębatce jak Ci "chrobota" to wymień całe napęd nie daj się namówić na wymianę tylko jednej zębatki albo tylko łańcucha, bo ja głupi dałem się na to nabrać wymieniłem przednią zębatkę bo mi przód "strzelał" potem poszło na tył i wkońcu okazało się, że łańcuch był porozciągany, więc koszt zębatki plus wymiana poszła do kosza, stąd polecam wymianę całego napędu, nie są to małe pieniążki ale przynajmniej człowiek spokojniejszy jest :) , co do biegów to usterka chyba żadna pojeździj trochę może po długim postoju najzwyczajniej w świecie się coś "zastało".

BABEK
Posty: 57
Rejestracja: pt lut 03, 2012
Miejscowość: warszawa- wilanów
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: BABEK » ndz mar 04, 2012

dzięki za pomoc jestem spokojniejszy ale cena napędu fakt nie mały :(

Awatar użytkownika
BubRb
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 06, 2012
Miejscowość: Babimost k.Zielonej Góry
Motocykl: VN 800
VROC: 35149

Post autor: BubRb » czw maja 24, 2012

.......Witajcie.... odświeżę ten temat.....

A jaka podkładka pod śrubę miski olejowej ?! miedziana, dmuchana... ale jaka średnica ?!

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw maja 24, 2012

z tym napędem to chyba też widać zużycie na zębatce jak jest podobna do łańcucha pilarki,
i racja jak wymiana to całego napędu i tutaj pytanie do znawców tematu na alllledrogo są zestawy po np 450 zł a i są po 590 zł, jakieś sugestie do do jakości ? tych najtańszych bym nie brał te drogie to często tylko "bardziej znany producent" coś powiedzmy ze średniej półki macie jakieś doświadczenia z konkretnymi producentami(ciekawe ilu z nich robi to jako made in china) :D

Trufel

Post autor: Trufel » czw maja 24, 2012

Polecam firme DID , robie i zestwy napedowe i zebatki oraz lancuchy rozrzadu mialem takie zestaw w cbr i nie narzekaleem , u mnie wytrzymywal okolo 15 tys.km.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » czw maja 24, 2012

Wszystkie pochodzą z Chin moja wskazówka to średnia półka cenowa tak 450-500 pln .na Alegro radzę kupić dużą zębatkę i łańcuch a małą w serwisie oryginalną ponieważ jest obłożona plastikiem którego zadaniem jest tłumienie pracy łańcucha na bieżni zębatki. :ok:

Awatar użytkownika
Mastif
Posty: 206
Rejestracja: ndz lip 03, 2011
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mastif » czw maja 24, 2012

BubRb pisze:.......Witajcie.... odświeżę ten temat.....

A jaka podkładka pod śrubę miski olejowej ?! miedziana, dmuchana... ale jaka średnica ?!
Miedziana, wielkość pod łepek śruby.

Większość śrub od miski olejowej mają takową podkładkę już fabrycznie wprasowaną.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą