Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???

KAMO04
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 09, 2015
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???

Post autor: KAMO04 » ndz wrz 13, 2015

Witam. Przeglądając forum wpadłem na opinie, że często uszkodzeniu ulega plastykowa zębatka pompy oleju. Jako że silnik mam już w proszku to może zapobiegawczo wymieniłbym ten element (chociaż moja nie wygląda na zużytą). Tylko jest problem bo nie wiem gdzie taką kupić. Ktoś coś wie na ten temat?

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » ndz wrz 13, 2015

Mam 4 sztuki do sprzedania, robił mi znajomy na zamówienie, oczywiscie profesjonalny zakład, robi koła zębate do przekładni na zachod. Oczywiscie koła są nawęglane. Ja mam u siebie cały sezon i śmiga. Jak cos to dzwoń 663855120.
Bo liczy się droga, nie cel.

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » ndz wrz 13, 2015

Zębatkę pompy możesz też kupić oryginalną. Numer części przy zamówieniu w serwisie kawasaki to 16085-1345 GEAR,OIL PUMP 39T - cena 247,53zł. Zębatkę otrzymujesz metalową. Wymień sobie przy okazji pompę wody wraz z łożyskiem i uszczelniaczem. Pompa lubi się zacierać na łożysku do którego dostaje się woda przez zużyty uszczelniacz ceramiczny. Ja tego nie zrobiłem i później musiałem się sporo nagimnastykować by wytargać pordzewiałe łożysko z bloku bez wyjmowania silnika. Niestety zimeringu oddzielającego wnętrze silnika od pompy nie da się w ten sposób wymienić (bez rozbierania silnika). W skład pompy wody wchodzi: wirnik z ceramicznym uszczelniaczem, uszczelniacz ceramiczny ze sprężyną dociskową , zimering, łożysko kryte. Dwóch ostatnich elementów nie trzeba kupować w kawasaki przepłacając za oryginały.
Tu masz stronkę, na której możesz sprawdzić numery i aktualne ceny części w serwisie kawasaki.
http://moto-moto.net.pl/czesci-oryginalne/
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Andrew
Posty: 6148
Rejestracja: śr kwie 07, 2010
Miejscowość: Będzin
Motocykl: VN 1500 Vinci,VN 2000 Deep Purple,VN 15 Ziuk
VROC: 31802

Post autor: Andrew » pn wrz 14, 2015

A tu masz opisane gdzie kupić i jak zmienić . Bułka z masłem. :ok:

http://www.ezonmotorcycleaccessories.co ... lGear.aspx

KAMO04
Posty: 3
Rejestracja: śr wrz 09, 2015
Miejscowość: Maków Mazowiecki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: KAMO04 » pn wrz 14, 2015

Pustelnik pisze:Zębatkę pompy możesz też kupić oryginalną. Numer części przy zamówieniu w serwisie kawasaki to 16085-1345 GEAR,OIL PUMP 39T - cena 247,53zł. Zębatkę otrzymujesz metalową. Wymień sobie przy okazji pompę wody wraz z łożyskiem i uszczelniaczem. Pompa lubi się zacierać na łożysku do którego dostaje się woda przez zużyty uszczelniacz ceramiczny. Ja tego nie zrobiłem i później musiałem się sporo nagimnastykować by wytargać pordzewiałe łożysko z bloku bez wyjmowania silnika. Niestety zimeringu oddzielającego wnętrze silnika od pompy nie da się w ten sposób wymienić (bez rozbierania silnika). W skład pompy wody wchodzi: wirnik z ceramicznym uszczelniaczem, uszczelniacz ceramiczny ze sprężyną dociskową , zimering, łożysko kryte. Dwóch ostatnich elementów nie trzeba kupować w kawasaki przepłacając za oryginały.
Tu masz stronkę, na której możesz sprawdzić numery i aktualne ceny części w serwisie kawasaki.
http://moto-moto.net.pl/czesci-oryginalne/
Łożysko, uszczelniacz ceramiczny i simering zamówiłem. Już do mnie idzie. Wirnik odpuściłem bo jest dość rogi, ale skoro mówisz że wymiana zalecana to może trzeba będzie dołożyć jeszcze parę groszy. Na dzień dobry części do silnika zamówione mam za 2300 zł :-) A gdzie tu jeszcze do końca :hihi: Ładna sumka się uzbiera za wykończenie mojego moto :wall: A o zębatkę odezwę się do Sztandara :-)

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » wt wrz 15, 2015

Wirnik zintegrowany jest z drugą częścią tego ceramicznego uszczelniacza, który już zamówiłeś. Sam wirnik może być dobry i nie pordzewiały, ale uszczelniacz na nim może już być do kitu. Jak zacznie przepuszczać to łożysko mimo że kryte i tak szlag trafi po pewnym czasie.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

Kamil_01
Posty: 10
Rejestracja: ndz gru 29, 2019
Motocykl: VN1500 1999

Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???

Post autor: Kamil_01 » ndz sty 05, 2020

Witam, przepraszam że odkopuje stare tematy, ale stałem się posiadaczem VN1500E1 i czytam różne tematy/posty z problemami/bolączkami tego modelu i właśnie natknąłem się na kilka tematów na forum odnośnie właśnie tego trybu/koła zębatego. Dlatego nasuwa mi się kilka pytań ;)
1) Jak sprawdzić jakie koło zastosowali u mnie ?
2) Czy do wymiany konieczne jest rozpołowienie silnika ?
3) Jeśli odp. na pytanie 2 brzmi "tak" to, czy jest opcja, aby wymienić stare plastikowe na nowe plastikowe nie rozbierając karterów ? tj ściągając tylko kosz sprzęgłowy ?

pozdrawiam Kamil

Kamil_01
Posty: 10
Rejestracja: ndz gru 29, 2019
Motocykl: VN1500 1999

Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???

Post autor: Kamil_01 » pn sty 06, 2020

Martinez pisze:
pn sty 06, 2020


Od wewnątrz jest seger.
Czyli bez rozpołowienia się nie obejdzie?

Kamil_01
Posty: 10
Rejestracja: ndz gru 29, 2019
Motocykl: VN1500 1999

Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???

Post autor: Kamil_01 » pn sty 06, 2020

A od którego roku montowana była metalowa? W silniku VN1500E1 (mój 11.1998) ?

Kamil_01
Posty: 10
Rejestracja: ndz gru 29, 2019
Motocykl: VN1500 1999

Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???

Post autor: Kamil_01 » pn sty 06, 2020

Kosz sprzęgła jest na tak zwaną żyletkę do pokrywy więc endodoskopu nie zmieszcze, a mam zwykły z Lidla

Pawo
Posty: 16
Rejestracja: ndz lis 24, 2019
Motocykl:

Re: Metalowa zębatka pompy oleju - skąd ją wziąć???

Post autor: Pawo » czw mar 04, 2021

Musisz zdjąć pokrywę aby sprawdzić jaką masz zębatkę. Ja mam to opanowane, że jest to kwestia chwili, bo robiłem remont silnika i pokrywę łącznie otwierałem 4 razy, a z ramy silnik wyciągałem 2 razy.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 0 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 0 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą