Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Przesunięty przez: Piotr_Classic
Sob Mar 08, 2014
VN800 regulacja zaworów
Autor Wiadomość
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Sob Kwi 20, 2013   

Można również tymi kreskami na kółkach rozrządu, ale warto sprawdzić jedno i drugie bo u mnie w drugim cylindrze ta kreska nie leci idealnie prosto wg cylindra mimo że znacznik na wale ustawiony w znacznik, na przednim jest równiutko.
Tak czy inaczej ja też nie miałem pojęcia jak się za to zabrać i czy sobie poradzę ale jak już rozebrałem to na "chłopski" rozum ( o ile coś takiego istnieje :D ) zrobiłem co trzeba :ok:
Przypominam również że w tabeli w serwisówce dot zaworów wydechowych jest moim zdaniem błąd. :ok: dlatego dobierałem matematycznie :) powodzenia
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
jurekawasaki 


Motocykl: kawasaki vn 800
Skąd: wielkopolska
Wysłany: Sob Kwi 20, 2013   

Chłopie odwagi dasz radę , nie bądz tylko właścicielem motocykla . :)
 
 
misiek735 

Motocykl: vn800 Drifter
Skąd: Kłodawa/Poznań
Wysłany: Nie Maj 28, 2017   

Witajcie

Odświeżam temat ponieważ w chwili obecnej sprawdziłem luzy zaworowe na przednim cylindrze, i są idealne (ssące pomiedzy 0.10 - 0.15 i wydechowe 0.20 - 0.25).

W takim razie, czy jest potrzeba sprawdzania również tylnego cylindra skoro przedni jest ok?
Zdjęcie górnej tylnej pokrywy nie jest łatwe jak wszyscy piszą, na tylnim cylindrze (silnik w ramie) nie ma miejsca aby zdjąć pokrywę... Nie uśmiecha mi się opuszczać silnika, bo to wymaga bardzo dużo kombinacji...

Proszę o szybką odpowiedź, moto stoi rozebrany a pogoda dopisuje
 
 
Rav 

Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
Skąd: Kielce
Wysłany: Nie Maj 28, 2017   

Nie trzeba niczego opuszczac, jest ciasno, ale troche kombinacji i wyjmiesz. A warto sprawdzac, poniewaz cylinder cylindrowi nie rowny.
 
 
misiek735 

Motocykl: vn800 Drifter
Skąd: Kłodawa/Poznań
Wysłany: Nie Maj 28, 2017   

Dzięki za odpowiedź. Ostatecznie udało mi się zdjąć bez problemu, no i luzy zaworowe są idealne, więc niczego nie musiałem wymieniać.

A tak w ogóle, to dla osób które będą chciały to zrobić, to uprzedzam że dekle należy przykręcać (3 śruby na dekiel) kluczem dynamometrycznym, wartość 12 nm, nasadka 10 mm. Dodatkowo po ściągnięciu dekli jest ten "metalowy prostokąt" (obtulony uszczelką) z takim języczkiem który ma za zadanie wydmuchać nadmiar nagaru do wydechu który się tam gromadzi, w razie jak by komuś się pomyliło to języczek musi być skierowany do dołu (czyli na górze będziecie widzieć taki jak by trapez). Również widać otwór którym cały nagar ucieka - jezyczek musi być właśnie nad tym otworem.

W sumie musiałem wymontować siedzenie, akumulator, licznik, zbiornik, filtr powietrza, cewke przedniego cylindra, obudowę górną od filtra powietrza (ta pod zbiornikiem), odkręcić śruby trzymające wlew od plynu chlodniczego, odkręcić sruby trzymające cały koszyk od akumulatora (wygodniej przesunąć kable na bok w celu wyjecia pokrywy tylnego cylindra, jak i to trzymadło od linki od ssania;

Również warto spuścić (może niekoczniecznie wszystko) płyn od chłodnicy, gdyż musiałem zdejmować opaski i gumy, a z racji tego że niektóre węże są niżej niż góra chłodnicy, plyn polał się po cylindrach. Podczas manewrowania na biegu warto przykryć jakąś sztywną folią zawory, ponieważ podczas ruchu motocykla na biegu pompa może wypluć trochę płynu który może polać się po łańcuszkach bądź popychaczach zaworów. Zaszkodzić może nie zaszkodzi ten płyn w środku, ale jak już coś robię to porządnie. Ostatecznie nie spuszczałem oleju aby mieć wgląd na oznaczenia na kole zamachowym, ale za to 3krotnie przesuwałem moto na biegu i sprawdzałem szczeliniomierzem czy coś się zmieniło.

Apropo dekli, na początku myślałem że nie da się zdjąć tylnego ponieważ wraz z przednim deklem zdjąłem taką tuleje (w środku której jest świeca). Ta tuleja z obu stron jest na uszczelkach (oring). Zdejmując tylny cylinder musiałem użyć 2 śrubokrętów aby ta tuleja pozostała na miejscu. Również nie polecam wykręcać świec podczas demontażu komponentów nad silnikiem (wszelkie nakrętki bądź śróbki od komponentów przymocowanych do ramy nad silnikiem),ponieważ do środka silnika przez otwór na świece może wpaść jakąś nakrętka, a to już narobi problemów.

Więcej nie pamiętam, a polecam sprawdzić aby uniknąć problemów. Dając do mechanika jestem wręcz przekonany że w celu dobrego zarobku powiedział by że kilka plytek musiał wymienić, i pewnie uszczelki pod dekle też, więc w sumie kwota wyszla by wysoka. Nie jestem w stanie sprawdzić czy powiedział prawdę czy nie... Robiąc samemu wiem że zrobię dobrze, i mimo spędzenia w sumie prawie całej niedzieli, znam kondycję silnika i wiem że przez następne x tysięcy km wszystko powinno być dobrze.
 
 
Sokool 

Motocykl: Vulcan 800
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Wto Cze 26, 2018   

Witam. Też zastanawiam się nad regulacją . Tylko,że samodzielnie. Czy ktoś bylby tak miły aby podesłać tę instrukcją z tabelką w pdf. Mój email male_ludki@o2.pl
 
 
Rav 

Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto Cze 26, 2018   

Zapomnij o tabelce z grubościami płytek, najlepiej wyjąc, jesli jest potrzeba regulacji, na odwrocie płytki jest naniesiona jej grubość, jesli nie, śruba mikrometryczna,lub suwmiarka.
 
 
Sokool 

Motocykl: Vulcan 800
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Wto Cze 26, 2018   

Rav napisał/a:
Zapomnij o tabelce z grubościami płytek, najlepiej wyjąc, jesli jest potrzeba regulacji, na odwrocie płytki jest naniesiona jej grubość, jesli nie, śruba mikrometryczna,lub suwmiarka.


Czyli zwykłe obliczenia i tyle :) Ogólne taki mam zamysł. ale co ciekawość to ciekawość . :antlers:
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Sro Cze 27, 2018   

Ino tylko zanim wyjmiesz płytki to szczelinomierz w dłoń, co do płytek polecam mikrometr bo czasem można się zdziwić tym co napisano na płytce :D
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
Rav 

Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
Skąd: Kielce
Wysłany: Sro Cze 27, 2018   

Szczelinomierz to podstawa oraz wyczucie przy pomiarze
 
 
Sokool 

Motocykl: Vulcan 800
Skąd: Jaworzno
Wysłany: Pią Cze 29, 2018   

Damy rady :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011