Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
sprawdzenie łożyska główki ramy
Autor Wiadomość
mymlon 


Motocykl: vulcan 1600
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   sprawdzenie łożyska główki ramy

Czesc, jak w temacie. Jak w tak dużym motocyklu to zrobić? Nic nie znalazłem .
_________________
Darek, Pozdrawiam
Tel. 691928378
 
 
Skiba1 


Motocykl: VN 1500FI Classic, GTR 1000 '92, Zdzira '97
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

Cześć,
tak samo jak w małym :)
unieść przód i użyć dobrego dotyku :ok:
na wstępną diagnozę wystarczy
_________________
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
 
 
mymlon 


Motocykl: vulcan 1600
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

Tak Skibuś, masz rację i tak robiłem z Virago. Maszyna na stopę, lekko przechylam, i druga osoba bada luz.. zastanawiam się jak bez lewarka zrobić to z Kawą... ponieważ jakos sobie niewyobrażanym w/w sposobu przy tak ciężkim motocyklu.
_________________
Darek, Pozdrawiam
Tel. 691928378
 
 
Skiba1 


Motocykl: VN 1500FI Classic, GTR 1000 '92, Zdzira '97
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

przyjedziesz do garażu i będzie dobrze...
_________________
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
 
 
Przemo 


Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

z 2vk daliśmy radę to i 1.6 do zrobienia :)
_________________
Jeżdżę, bo pić nie mogę.
XV535>VN800>VN900>VN2000
 
 
Przemeku 

Motocykl: vn 900
Skąd: pęgów
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

podepnę się z pytaniem: po jakim przebiegu/ ilu latach padają łożyska w główce ramy? czuć to jakoś podczas jazdy?
 
 
Przemo 


Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Maj 15, 2018   

Serwisówka do 900 mówi o inspekcji raz w roku lub co 12k km
Sprawdzanie smarowania co 2 lata lub co 24k km

objawami może być (z własnego doświadczenia):
- wyczuwalny "ząbek" gdy powoli kręcisz kierownicą np na postoju lub przy podniesionym przednim zawieszeniu
- gdy puścisz kierownice podczas jazdy to może wpadać w shimmy (kierownica zaczyna latać na boki), ale podobne objawy daje np. zużyty olej w lagach
- na podniesionym przednim zawieszeniu łapiesz za lagi i delikatnie nimi ruszasz w górę i dół i próbujesz wyczuć czy są jakieś luzy
- najgorzej jak już zaczyna coś ci dzwonić jak potłuczone szkło na każdym wertepie, :D to znaczy że łożysko przestało już być w zaprojektowanej przez producenta formie i żyje własnym życiem (miałem tak w pierwszym motocyklu)
_________________
Jeżdżę, bo pić nie mogę.
XV535>VN800>VN900>VN2000
 
 
Przemeku 

Motocykl: vn 900
Skąd: pęgów
Wysłany: Sro Maj 16, 2018   

Przemo, dzięki
 
 
mymlon 


Motocykl: vulcan 1600
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Maj 17, 2018   

Przemo napisał/a:

- najgorzej jak już zaczyna coś ci dzwonić jak potłuczone szkło na każdym wertepie, :D to znaczy że łożysko przestało już być w zaprojektowanej przez producenta formie i żyje własnym życiem (miałem tak w pierwszym motocyklu)


Ja tak, mam. Zastanawiam sie czy to osłona chłodnicy, osłona lampy czy inny dinks tak dzwoni na dziurach.
_________________
Darek, Pozdrawiam
Tel. 691928378
 
 
robdk 


Motocykl: EN500B
Skąd: Końskie
Wysłany: Pią Maj 18, 2018   

Najprościej sprawdzić to lekko popychając motocykl wciskać dynamicznie klamkę hamulca. Przetaczamy w przód i w tył. Jeśli jest jakiś stuk to już jest luz na łożyskach. Badanie za lagi na podniesionym to tylko możemy sprawdzić już bardzo duży luz a to już jest dużo za późno....
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Kristofer 


Motocykl: Honda Goldwing
Skąd: Myszków
Wysłany: Pią Maj 18, 2018   

Po prostu trzeba wymienić jak fabryka zaleca czy ma luz czy nie ,jak nie ma to w niedługim czasie będzie mieć na pewnych rzeczach się nie oszczędza
 
 
Przemo 


Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Maj 18, 2018   

fabryka nie zaleca wymiany... fabryka zaleca inspekcję ;)

najważniejsza zasada... jak dbasz tak masz ;) :yeee:
_________________
Jeżdżę, bo pić nie mogę.
XV535>VN800>VN900>VN2000
 
 
Kristofer 


Motocykl: Honda Goldwing
Skąd: Myszków
Wysłany: Sob Maj 19, 2018   

Żeby tylko takie problemy byly w Moto :D ja dla świętego spokoju bym to wymienił , łożysko 100 zł więc jakiejś tragedii nie ma i jeszcze w kawie jak wszystko jest na wierzchu , gorzej mam ją bo jeszcze milion plastiku po drodze :wall:
Co do sprawdzania na hamulec :D jak już w ten sposób czuć luz to łożysko powinno być wymienione z 10tys km wcześniej :hah:
 
 
mymlon 


Motocykl: vulcan 1600
Skąd: Wrocław
Wysłany: Sro Cze 06, 2018   

na hamulec nic nie czuć, a tłucze sie lampa..mimo to podskoczę do chłopaków do garażu
_________________
Darek, Pozdrawiam
Tel. 691928378
 
 
Sake 

Motocykl: VS 750 INTRUDER i VN 1600 NOMAD
Skąd: Kielce
Wysłany: Pon Cze 18, 2018   

Ktoś wie jakie łożyska idą do główki ramy w VN 1600?
Prawdopodobnie stożkowe 32907, ale nie mam pewności. Kto wymieniał niech napisze co tam trzeba kupić.
 
 
Mrunia 


Motocykl: VN 1600 Nomad
Skąd: Rzeszów
Wysłany: Wto Lip 10, 2018   

Ja wymieniałem na takie

http://allegro.pl/lozyska...7404462111.html

Już drugi rok na nim jeżdżę, nie mam uwag.
 
 
Sake 

Motocykl: VS 750 INTRUDER i VN 1600 NOMAD
Skąd: Kielce
Wysłany: Wto Lip 10, 2018   

Wymiana robiona. 3 godzinki pracy.

Dla wszystkich zainteresowanych w moim Nomadzie 1600 z 2008 roku stosuje się łożyska firmy Koyo.
32907 JR2 - 1szt
32907 JR3 - 1szt

Takiej klarownej informacji mi tutaj brakowało.
Tego typu łożyska można kupić za około 80 zł za sztukę.
Nie trzeba kupować pierścieni uszczelniający, przy odrobinie uwagi można zdemontować stare łożyska bez uszkadzania innych elementów uszczelniający.
Informacja sprawdzona sam montowałem wszystko pasuje.

Pozdrawiam
SAKE
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011