Jak samemu skasowac luz na łożysku główki ramy.

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Jak samemu skasowac luz na łożysku główki ramy.

Post autor: Marecki75 » pn sie 17, 2015

Dziś kasowałem luz w na łożysku główki ramy, gdyż kierownica strasznie drgała ( lewo- prawo ) w zakresie prędkości 50-70 kmn/h .
Gdy skasowałem luz, drgania kierownicy całkiem ustały :)
Sama czynność banalnie prosta ( Grześ, dzięki za podpowiedzi :pada: )
Dla potomnych nagrałem krótki tutorial , krok po kroku, jak samodzielnie skasować taki luz.

Link do filmu poniżej :
https://youtu.be/VpmzduosLPQ

Liczę na to, że się przyda. :)
Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2262
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » wt sie 18, 2015

Nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na łożyska?
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » wt sie 18, 2015

Authilius pisze:Nie ma to jakiegoś negatywnego wpływu na łożyska?
Kasowanie luzu? Nie wydaje mi się. Co mogłoby spowodować negatywny wpływ na łożysku? Łożysko jest smarowane, kierownica po tych zabiegach nadal się obraca, bez żadnych oporów, a nieprzyjemny efekt " myszkowania " kiery w pewnym zakresie prędkości , po tych czynnościach został skutecznie wyeliminowany. Kasowanie luzu na łożysku jest przecież standardową czynnością konserwacyjną. Nie martwiłbym się o szybsze zużycie łożysk. Ale ja jestem laikiem, niech wypowiedzą się specjaliści. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2262
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » wt sie 18, 2015

Też nie posiadam wiedzy w tym temacie, stąd pytanie. Zastanawiam się czy takie dociskanie ma jakiś wpływ na szybsze zużycie łożysk, czy tak jak wspomniałeś jest standardową czynnością lub chwilowym rozwiązaniem sugerującym wymianę łożysk w najbliższym czasie.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » wt sie 18, 2015

Fajny filmik mam tylko jedną sugestię. Odkręcić lepiej risery na dole a nie na kier ze. Łatwiej i mniej kręcenia.
--

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » wt sie 18, 2015

Grześ pisze:Fajny filmik mam tylko jedną sugestię. Odkręcić lepiej risery na dole a nie na kier ze. Łatwiej i mniej kręcenia.
W sumie racja , kiera wtedy zostaje z riserami i nie trzeba nic zaznaczać , i nie ma ryzyka porysowania zaślepek plastikowych, przy ich podważaniu.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » śr sie 19, 2015

spoko filmik, w vn 900 chyba dokładnie tak samo będzie wiec skorzystam bo mi tez myszkuje, mam pytanie tylko, czy stawiales na podnośniku i kolo wisiało? czy normalnie motocykl stal na kolach?

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » śr sie 19, 2015

czarny, na kołach , tylko aby moto stało prosto, podłożyłem pod kosę kostkę brukową. Podnośnik przy tych czynnościach nie jest potrzebny.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » śr sie 19, 2015

Problem może stanowić wybicie z górnej części lag, górnej półki, która siedzi dosyć mocno po odkręceniu śrub. Ja użyłem starej sztachety od płotu , wyprofilowanej w szpic. I tym drewnianym szpicem przyłożyłem od spodu półki i uderzałem deskę od dołu młotkiem. Nie ma wtedy ryzyka, ze np. przypadkiem uderzysz w błotnik lub amortyzator. Uderzałem ze znaczna siłą , na środku półki, następnie przesunąłem szpic deski do lewej lagi , pózniej do prawej i ponownie środek. W końcu zsunęła się z lag.
Pasja...Przyjaźń...Radość...Motocykle...

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » śr sie 19, 2015

ok spoko. w piątek spróbuje to zrobić u mnie,

Sławek
Posty: 3161
Rejestracja: sob cze 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Nomad 1600, VN 2000 LT
VROC: 32428

Post autor: Sławek » śr sie 19, 2015

Grześ pisze:Fajny filmik mam tylko jedną sugestię. Odkręcić lepiej risery na dole a nie na kier ze. Łatwiej i mniej kręcenia.
Nie jest to możliwe, ponieważ nakrętki są tak blisko główki ramy, że można je tylko odkręcić po zdemontowaniu półki.

Taka techniczna uwaga-kasowanie luzu można przeprowadzić bardziej precyzyjnie dorabiając nasadkę z dwoma wystającymi ząbkami i można wtedy użyć klucza dynamometrycznego.
Z tego co pamiętam to 34Nm, ale trzeba to sprawdzić w manualu.

:ok:
Włączam silnik, daję kopa
Za mną tylko kurz

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » czw sie 20, 2015

Jest możliwe i trwa całe 10 minut!
Robiłem wczoraj u siebie.
Lepiej się pogimnastykować niż porysać zaślepki po 40 zeta i ustawiać na nowo kierę :ok:
--

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » czw sie 20, 2015

U mnie są dwie nakrętki na klucz hakowy. czy jedna to kontra?

Awatar użytkownika
Marecki75
Posty: 169
Rejestracja: śr gru 31, 2014
Miejscowość: Konin
Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
VROC: 0

Post autor: Marecki75 » czw sie 20, 2015

czarny pisze:U mnie są dwie nakrętki na klucz hakowy. czy jedna to kontra?
jeżeli tak, to zapewne ta wyżej to kontra, luzujesz ją i dopiero ta niższa jest główną nakrętką.

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt sie 21, 2015

Kiera już nie myszkuje Ale pozostał inny problem. Kręcąc kierownicą w lewo i prawo wyraźnie wyczuwalny jest punkt kiedy kiera jest na wprost. Potem muszę pokonać mały opór żeby ja dalej skręcić. Nawet jak Moto stoi przechylone na bocznej kiera zatrzymuje się w centralnym położeniu. Jest tak od jakiegoś czasu. W czasie jazdy jest to też wyczowalne. Wkurzasz mnie to bo to takie uczucie blokowania jest. Opór żeby to pokonać jest niewielki Ale nie ma płynności podczas skrecania. Ktoś coś poradzi? Czy to łożysko padło i wymienić trzeba?

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3699
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » pt sie 21, 2015

Taka sytuacja w motocyklu jest niedopuszczalna i groźna dla Ciebie. Albo za mocno ścisnąłeś łożysko, albo samo łożysko padło. Albo jedno i drugie.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt sie 21, 2015

Ta sytuacja nie nic wspólnego z dokrecaniem śruby. Trwa to już dość długo. Myslaem ze dokrecenie coś da. chyba wymienię łożysko.

Grześ
Posty: 1338
Rejestracja: sob cze 16, 2012
Miejscowość: Mosina
Motocykl: Vulcan VN2000C ,,Bandzior,,
VROC: 35561

Post autor: Grześ » pt sie 21, 2015

Nie ma co gdybać.
Wymieniaj!!!
--

czarny
Posty: 287
Rejestracja: pt wrz 28, 2012
Miejscowość: STARGARD
Motocykl: HD V-ROD MUSCLE
VROC: 0

Post autor: czarny » pt sie 21, 2015

orientujecie się ile kasuja za wymianę, tzn roboicizna?

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2262
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » pt sie 21, 2015

u mnie robocizna przy vn800 było 150zł z tego co widzę z zapisków mechanika.

przykładowy cennik:
http://www.dragtech.pl/warsztat/viewpage.php?page_id=3
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą