Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Pompa oleju???
Autor Wiadomość
Czlukasz 

Motocykl: Kawasaki vn 700
Skąd: Lublin / Urzędów
  Wysłany: Pon Lut 27, 2017   Pompa oleju???

Zbliża się sezon a tu d..a.
Po zimowych zmaganiach z moto w garażu przyszedł czas na odpalenie no i niestety znów to samo co w jesieni. Po odpaleniu nie gaśnie kontrolka oleju, nie ubywa go też w okienku do sprawdzania poziomu ( czyli nie jest rozprowadzane po silniku) ktoś ma jakieś pomysły?
Dodam że w zimie wymieniłem pompę oleju i czujnik bo jesienią było to samo, no ale na niewiele to się zdało jak widzę.
Do tego jeszcze dochodzi gaźnik który leje. Czy da się coś z tym zrobić czy sezon uznać za stracony?
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lut 27, 2017   

Witaj.

Proszę się nie gniewać ,ale piszesz ,że wymieniałeś pompę na nową - używana , chińska podróba , czy dobry zamiennik , oryginalna? Ty osobiście czy w warsztacie ?

Czy sam montaż był przeprowadzony prawidłowo , czy czujnik był sprawdzony , czy przewody olejowe są drożne , czy napęd pompy jest ok.?

Wiele rzeczy do sprawdzenia.

Pozdro

slawek
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
Czlukasz 

Motocykl: Kawasaki vn 700
Skąd: Lublin / Urzędów
Wysłany: Pon Lut 27, 2017   

Przepraszam za brak szczegółów ale już mnie to rozbraja powoli. Pompa używana, przewody drozne, napęd ok. Co do robocizny to wszystko robiłem wspólnymi siłami z ojcem i wujkiem którzy ogarniaja mechanikę. Jesienią moto nagle stanęło, co się okazało to kawałek sitka olejowej był rozerwany i jakiś opilek z niego poszedł w pompę. No i od tamtego czasu stoi niestety
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lut 27, 2017   

Witaj.

Jeżeli rozerwał się smok pompy i tłoczył olej z opiłkami to jest duże prawdopodobieństwo ,że opiłki dostały się do całego układu olejowego . Czy na wałku od pompy jest klinik , łańcuch pompy napięty , czy zaworek ciśnienia jest ok ?

pozdro

Slawek
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Lut 27, 2017   

Mówiąc smok pompy mam na myśli wkład filtrujący :) razem z nakrętką , sprężynką , podkładką, o-ringiem , dużą podkładką , wkładem filtrującym . :)
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
Czlukasz 

Motocykl: Kawasaki vn 700
Skąd: Lublin / Urzędów
Wysłany: Sro Mar 01, 2017   

No więc wyciagniety silnik po raz kolejny...
Pompa wygląda na sprawną wszystko wydaje się być w porządku. Tylko kolejna sprawa która mnie trapi to to że przez gaźnik paliwo leje się na potęgę i nie wiem czy to powinno tak być no bo w sumie chyba to przez podcisnienie powinno być
 
 
Ryszard1962 


Motocykl: RS 1600 był Kawsaki VN 1500 NOMAD
VROC: 37255
Skąd: Warszawa - Gocławek
Wysłany: Sro Mar 01, 2017   

Przelewanie paliwa przez gaźnik może być spowodowane zawieszonym zaworkiem iglicowym lub zbyt wysokim poziomem paliwa , jeśli masz wyjęty silnik to zajrzyj do gaziora
_________________
Pozdrawiam
Rysiek

VROC#37255
 
 
Czlukasz 

Motocykl: Kawasaki vn 700
Skąd: Lublin / Urzędów
Wysłany: Sro Mar 01, 2017   

Gaźnik był u specjalisty tydzień temu był czyszczony bo myślałem że to przez to się tak leje. Jutro sprawdzę jeszcze raz na wszelki wypadek.
 
 
Czlukasz 

Motocykl: Kawasaki vn 700
Skąd: Lublin / Urzędów
Wysłany: Sro Mar 01, 2017   

No i jeszcze fakt że jak włączę ssanie to od razu gaśnie. Pytanie zasadnicze czy go zalewa czy coś jest nie tak i odcina paliwo.
 
 
Smoku 


Motocykl: Voyager 1700Były:Nomad 1500 FI`03,800 Classic
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sro Mar 01, 2017   

Zastanawia mnie to ciśnienie oleju.
Czyżby tradycyjnie panewka?
_________________
Włożyć kask, buty , skórę
I ruszyć w świat gdzie nowy świt
Będzie witał cię i kładł się do stóp
Każdy zakręt wiatr ułoży z chmur
 
 
Czlukasz 

Motocykl: Kawasaki vn 700
Skąd: Lublin / Urzędów
Wysłany: Sro Mar 01, 2017   

No właśnie to mnie gryzie najbardziej. po uruchomieniu silnika nic się z olejem nie dzieje przez oczko do sprawdzania poziomu nie widać żadnego ruchu olej ani drgnie.
 
 
Rav 

Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
Skąd: Kielce
Wysłany: Czw Mar 02, 2017   

Jesli dobrze widze, to masz 700, moze to troche naiwne z mojej strony, ale czy kranik masz ustawiony we wlasciwej pozycji? Co do cisnienia oleju, sprawdz organoleptycznie olej, powachaj go czy nie jest rozcienczony paliwem, skoro tak gaznik leje. Brak cisnienia w 3/4 momentalnie bys uslyszal .
 
 
Czlukasz 

Motocykl: Kawasaki vn 700
Skąd: Lublin / Urzędów
Wysłany: Czw Mar 02, 2017   

A jaka jest prawidłowa pozycja? Bo oglądałem przed zakupem kilka 700 i 750 i w każdym przypadku właściciel twierdził że kranika nie używają i cały czas jest w pozycji On. Olej rzeczywiście jest rozrzedzony paliwem które cieknie z gaznikow.
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Mar 02, 2017   

Witaj.

Kranik jest podciśnieniowy? jeżeli tak to uszkodzona jest membrana w kraniku (wymiana na nową) lub prawidłowa pozycja kranika-- nie przelewowa ;)

Pozdro

slawek
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
Czlukasz 

Motocykl: Kawasaki vn 700
Skąd: Lublin / Urzędów
Wysłany: Czw Mar 02, 2017   

Tak kranik jest ciśnieniowy bo dochodzi do niego wężyk który to ciśnienie wytwarza. A która pozycja jest nieprzelewowa? On, rezer, czy ta trzecia której skrótu nie pamiętam ale jest na przeciwko rezer.
I kolejne spostrzeżenia to tak. Wyjalem gaźnik i domowym sposobem (dwa zbiorniczki i wezyki) wlewam paliwo do zbiirniczkow i czekam. W ten sposób przez gaźnik poszło 6 litrów paliwa, wydostaje się przez otwór który wchodzi do silnika, wygląda jak by gaźnik nie zatrzymywał paliwa (bo tak na rozum to powinien pobrać ile trzeba i tyle a tu leci i leci) może coś z tym podcisnieniem jest nie tak?
 
 
robdk 


Motocykl: EN500B
Skąd: Końskie
Wysłany: Czw Mar 02, 2017   

musisz kupić zestaw do naprawy gaźnika tj. min. uszczelka pokrywy i zaworki iglicowe, Czasem one występują razem z wymiennymi gniazdami w zależności od typu gaźnika. Musisz najpierw rozebrać i zobaczyć. Jak już rozebrane to fajnie jest dać gaźniki na myjkę ultradźwiękową.
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Mar 02, 2017   

Witaj.

U mnie w 800 jest to pozycja on strzałka na dół na ON

pozdro
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
Czlukasz 

Motocykl: Kawasaki vn 700
Skąd: Lublin / Urzędów
Wysłany: Czw Mar 02, 2017   

Czyli mam dobrze bo na on. Zastanawia mnie czemu przez gaźnik przelewa się paliwo a nie zatrzymuje w momencie którym jest go wystarczająca ilość
 
 
jacyII 

Motocykl: vn 800
Skąd: Poznań
Wysłany: Czw Mar 02, 2017   

Witaj.

Odłącz przewód od kranika w pozycji on , jeżeli poleci z niego paliwo to znak ,że kranik jest uszkodzony , jeżeli nie to jest sprawny i przyczyny trzeba szukać w gaźniku( poziom paliwa lub zaworek iglicowy).

Jeżeli paliwo leci cały czas to olej w silniku jest do wywalenia :)

pozdro

slawek
_________________
lewa w górę i do przodu
 
 
robdk 


Motocykl: EN500B
Skąd: Końskie
Wysłany: Czw Mar 02, 2017   

Sprawność kranika to jedno, bo nawet przy niesprawnym z gaźników nie powinno lecieć.
Winne są zaworki iglicowe. Co należy zrobić napisałem w poprzednim poście :)
_________________
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011