Przełącznik ssania - trzeba trzymać

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Przełącznik ssania - trzeba trzymać

Post autor: Yoo! » śr paź 11, 2017

Witam, Panowie mam mały problem. Jak to jest z ssaniem, chodzi mi konkretnie o tą wajchę która się ciągnie. Po jej pociągnięciu powinna chyba zostać w takiej pozycji, mi tymczasem wraca do środka i aby zagrzać silnik muszę ją stale trzymać bo inaczej mi ucieka.

Miał ktoś podobnie ?
Jakieś pomysły ?

Gaziarz71
Posty: 606
Rejestracja: pt cze 12, 2015
Miejscowość: Olkusz
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Post autor: Gaziarz71 » czw paź 12, 2017

Witam. U mnie pod gumową osłoną na wyjściu tego cięgna jest nakrętka. Jej dokręcenie powoduje blokowanie się cięgna podczas rozruchu. Pozdrawiam. :yeee:

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » czw paź 12, 2017

Hmm, ja pod wajchą mam gumową osłonę, ale nic się nie dzieje jak nią pokręcę :(

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » czw paź 12, 2017

Witam.

U mnie wyciągam pokrętło i przekręcam do przodu i ssanie działa cofam i się wyłącza
(tylko nie wiem czy tak jest seryjnie czy to zrobił poprzedni właściciel) :)

Pozdrawiam

Sławek
lewa w górę i do przodu

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » czw paź 12, 2017

Poprzedni właściciel mówił coś na temat kulki,która powinna blokować wajchę Na cięgnie są nacięcia w których pewnie kulka powinna się blokować.
Chyba jednak jestem zmuszony to rozebrać i sprawdzić o co chodzi.
Jakieś rady dotyczące demontażu cięgna?

Awatar użytkownika
Przemo
Posty: 2261
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Wrocław
Motocykl: VN 2000 Classic '06
VROC: 37109

Post autor: Przemo » czw paź 12, 2017

też pamiętam, że się wyciągało wajchę i ją obracało i wtedy się blokowała.
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw paź 12, 2017

Rzadko używałem, żeby rozkminić wyjmij i obróć, poza tym nigdy na full tego nie wyciągałem, raczej do połowy więc wystarczyło raz ustawić nakrętkę pod "gumoosłoną" i się nie cofało samoczynnie :ok:

Awatar użytkownika
Emil
Posty: 46
Rejestracja: ndz maja 01, 2016
Miejscowość: Koszalin
Motocykl: Kawasaki VN 1700 Voyager, GTR 1400
VROC: 0

Post autor: Emil » czw paź 12, 2017

pod gumową osłoną jest śruba plastikowa trzeba ją dokręcić z "czuciem" i będzie działać

Awatar użytkownika
Darecki
Posty: 143
Rejestracja: czw cze 12, 2014
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: VN 800 Classic; VN 1500 fi nomad
VROC: 0

Post autor: Darecki » pt paź 13, 2017

Ja też mam nakrętkę pod gumową osłonką. W zależności od siły dokręcenia mogę regulować położenie przełącznika ssania od swobodnego ruchu do całkowitego zablokowania. Możliwe że poprzez wyciągnięcie i obrót przełącznika po prostu dokręca się nakrętka.

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » pt paź 13, 2017

Emil pisze:pod gumową osłoną jest śruba plastikowa trzeba ją dokręcić z "czuciem" i będzie działać
Metalowa okrągła z małymi nacięciami - tako miałem :ok:

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » pt paź 13, 2017

Ja także mam pod osłoną metalową nakrętkę ,a od środka z tworzywa sztucznego i chyba faktycznie się je dokręca i cięgno jest bardziej zablokowane

pozdrawiam
lewa w górę i do przodu

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » śr paź 18, 2017

No Panowie sprawdzałem tą nakrętkę.
Ściągłem tą gumową osłonę i kreciłem tą nakrętką. Dokręcałem, odkręcałem, a cięgno jak się nie trzymało tak się nie trzyma :mad:
Jest to mega uciążliwe, bo zamiast odpalić moto i się ubierać to muszę siedzieć i trzymać cięgno. Nie mogę ruszyć, bo trzymam ssanie, inaczej moto gaśnie. Metoda na pociągnięcie i obrót również nie działa.
Ostatnio zmieniony śr paź 18, 2017 przez Yoo!, łącznie zmieniany 1 raz.

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » czw paź 19, 2017

Witaj.

A może trzeba zrobić regulacje gaźnika (albo choć podnieść wolne obroty)

czy silnik gaśnie po nagrzaniu? czy pracuje normalnie?

Myślę sobie ,że jednak można wyregulować pokrętło od ssania lub zainwestować w nową kompletną linkę ssania wraz z pokrętłem.

pozdrawiam
lewa w górę i do przodu

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » czw paź 19, 2017

Jak się nagrzeje to jest ok, chodzi równo.
Z tego co mi wiadomo linka była nie dawno wymieniana.
Jak wyregulować obroty,w sensie je podnieść?

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw paź 19, 2017

Pod pokrywą filtra powietrza, masz takie pokrętło do reg wolnych obrotów, ja je zawsze na te chłodniejsze dzionki jesienno wiosenne podkręcałem co nieco, ssania uzywałem baaaaardzo rzadko, jakoś Turek dawał sobię radę bez niego :ok:

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » czw paź 19, 2017

Dzięki, dzisiaj zerknę pod filtr.

jacyII
Posty: 145
Rejestracja: pt sie 21, 2015
Miejscowość: Poznań
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: jacyII » czw paź 19, 2017

pod filtrem jest na lince plastikowe pokrętło i tym kręci się :)

Pozdro
lewa w górę i do przodu

Awatar użytkownika
Skrobel
Posty: 2579
Rejestracja: czw maja 30, 2013
Miejscowość: Piaseczno
Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
VROC: 35582

Post autor: Skrobel » pt paź 20, 2017

Niezależnie od ustawienia wolnych obrotów uchwyt ssania nie powinien się cofać. Zwłaszcza jeśli po nagrzaniu moto chodzi równo i obroty nie są zbyt niskie.

U mnie rzeczywiście wystarczyło nieco mocniej skręcić przeciwnakrętkę pod uszczelką. Spróbuj zdjąć gumową osłonę odkręcić cięgno z mocowania i sprawdź jak w ogóle wyglądają te nakrętki, może coś nie przylega i się nie zaciskają wzajemnie. Na metalowej końcówce cięgienka o ile pamiętam powinny być takie nacięcia które utrudniają cofnięcie linki. Jeśli u Ciebie są wytarte to rzeczywiście może trzeba rozważyć wymianę linki.
LwG
Łukasz czyli Skrobel

Awatar użytkownika
Iron75
Posty: 1281
Rejestracja: wt wrz 07, 2010
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN2000
VROC: 0

Post autor: Iron75 » wt paź 24, 2017

Yoo! pisze:Jak się nagrzeje to jest ok, chodzi równo.

Jak wyregulować obroty,w sensie je podnieść?
ale po co chcesz regulować obroty w sensie podnieść, skoro jak się nagrzeje to wszystko jest ok??

Awatar użytkownika
Yoo!
Posty: 53
Rejestracja: wt wrz 26, 2017
Miejscowość: Chorzów
Motocykl: VN 800
VROC: 0

Post autor: Yoo! » śr lis 01, 2017

Dzisiaj po krótkich oględzinach i rozkręceniu mechanizmu ze środka wyleciała mi mała kulka, która jak się domyślacie poleciała w siną w dal :/
Czyli się domyślacie linka od ssania jest do wymiany. Ale to juz w przyszłym sezonie.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 1 użytkownik online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 1 gość

Najwięcej użytkowników (176) było online śr wrz 15, 2021

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość

Dzisiaj urodziny obchodzą