Strona Główna
 Zloty  FAQ  Szukaj  Kalendarz Rejestracja  Zaloguj

Poprzedni temat :: Następny temat
Sprzęgło, a zmiana biegów
Autor Wiadomość
Konrad 

Motocykl: na dzień dzisiejszy brak
VROC: 34019
Skąd: Lublin
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

FlasH hamując silnikiem zmniejszasz zużycie paliwa jak również oszczędzasz klocki i tarcze. Niestety nie mam pojęcia co daje zmiana biegów bez sprzęgła (mniej zużywa się linka czy też tarcze sprzęgła może chodzi o nie przemęczanie nadgarstka) ?? ?? ?? Nie żebym był przeciwny takiej technice jazdy bo to każdego sprawa jak traktuje swoja maszynę ale naprawdę nie rozumiem co zyskujesz w ten sposób.
_________________
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019
Ostatnio zmieniony przez Konrad Wto Paź 23, 2012, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Porter 


Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775
Skąd: Pieńsk
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

Zgadzam się :pada:
_________________
VROC#34775
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

no i jeszcze ze sprzęgłem to ćwiczy się mięśnie lewych palców :D sorki :spam:
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
Długi Lech 


Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639
Skąd: Białystok
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

Konrad napisał/a:
FlasH hamując silnikiem zmniejszasz zużycie paliwa jak również ....

Konrad ale to chyba tylko jak jest na wtrysku?
Kiedyś jeździłem Syreną 105L, ona nie potrzebowała sprzęgła do zmiany biegów :D podobnie Wartburg kolegi. Na moto testowałem wrzucanie biegów bez sprzęgła po przeczytaniu chyba mądrej lektury. A przydać sie coś takiego może nam np. gdy jesteśmy w podróży i sprzęgło nam się spierdzieli
_________________
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

no właśnie dobre pytanie, gaźnik i hamowanie silnikiem, ja w moto hamuje silnikiem nauczony tym że w dieslu mi przy tej "operacji" zużycie chwilowe 0,00 l, a tu się teraz okazuje że przy gaźniku LIPA, chyba coś w tym jest bo skoro nasze 800setki nie palą mniej niż większe 900 czy 1500, tzn że te większe pojemności oszczędzają na hamowaniu silnikiem :D , człowiek się całe życie uczy :ok:
jedyny plus w takim razie to oszczędność hamulca no i chyba skuteczność też bo przegrzana tarcza hamulcowa nie jest w pełni wydajna, mam rację ?
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
FlasH 

Motocykl: VN800 Classic
Skąd: Warszawa / Rzepin
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

Noo... musiałbyś naprawdę ostro pocinać, żeby przegrzać hamulce.

Ale wracając do tematu... Tu znalazłem ciekawy fragment: http://www.scigacz.pl/Jaz...asad,16348.html
Cytat:
6. Zmiana biegów - kraina łagodności

Przy każdej zmianie przełożenia trzeba (o ile nie jedziesz BMW K1300R z quikshifterem) zamknąć przepustnicę, wysprzęglić, zmienić bieg, zesprzęglić i otworzyć przepustnicę. To daje nam sporo momentów, które pasażer może odczuć. Osobiście preferuję zmianę biegów bez sprzęgła jadąc pasażerem. Nie w każdym motocyklu działa to w jedwabisty sposób, czasami trzeba lekko musnąć klamkę. Wystarczy wywrzeć lewą stopą lekki nacisk na dźwignię i odejmując gaz wcisnąć ją nieco mocniej. Bieg powinien wskoczyć płynnie i łagodnie. Redukowanie z międzygazem to coś, co dobrze byłoby stosować na co dzień, a co przydaje się szczególnie w jeździe z pasażerem.

No i to się pokrywa z moim odczuciem, że zmiana biegów bez sprzęgła jest bardziej płynna...
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

FlasH napisał/a:
Noo... musiałbyś naprawdę ostro pocinać, żeby przegrzać hamulce.
No i to się pokrywa z moim odczuciem, że zmiana biegów bez sprzęgła jest bardziej płynna...
pewnie tak kwestia idealnego wyczucia,może kiedyś, ale znów zależy jak kto operuje sprzęgłem już nie wspomnę o automacie, Adelka coś o tym wie :razz: :D
do zagrzania hebli chyba nie trzeba tak dużo zjazd z przegibka czy równicy ;)
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
mirad 


Motocykl: VN 2000 Classic
VROC: 32433
Skąd: Mazowsze
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

Długi Lech napisał/a:
Syreną 105L, ona nie potrzebowała sprzęgła do zmiany biegów


To prawda, miałem szalonego kolegę, który miał chyba 104 i jeździł nią bez sprzęgła i to po górkach karkonoskich. Było dawno, ale prawda.

Mayones napisał/a:
w dieslu mi przy tej "operacji" zużycie chwilowe 0,00 l


Odcina dopływ paliwa? Już to gdzieś na forum pisałem, że w moim dieslu jest nawet lekka tendencja do produkcji ropy. :twisted:

:yeee:
_________________
Od V2 lepsze może być tylko V8!
FUCK FUEL ECONOMY !
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

sprawa dość sprzeczna jednak w tym wypadku wybieram wskazania kompa 0,00, zawsze to milej dla oka i portfela :D ,
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
Ryffka 


Motocykl: był VN2000 Soul Red, GTR 1400
VROC: 24863
Skąd: Wrocław
Wysłany: Wto Paź 23, 2012   

Kiedyś gdzieś czytałem na temat zmiany biegów bez sprzęgła, ale argumentacja była raczej czysto sportowa: po prostu zmiana idzie szybciej niż ze sprzęgłem. Wypróbowałem to na swojej 800-ce i jak najbardziej da się to zrobić i to naprawdę szybko i płynnie - kwestia wyczucia. Trochę gorzej jest z redukcją, ale też daje radę. Niemniej jednak producenci ciągle montują sprzęgła i w manualach piszą o technice zmiany biegów więc raczej powinno się go używać :)
_________________
VROC #24863
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Nie Lis 04, 2012   

Andy napisał/a:
Używam do startu, później w zależności od sytuacji na drodze. Jak trzeba ostro do 4, ze sprzęgłem.Jeśli mam czas, to w górę raczej idę bez sprzęgła. W dół rzadziej, ale się zdarza. Trzeba tylko czuć obroty, i bardzo, bardzo lekki nacisk stopy.... fajna sprawa....

:ok:

a więc dziś przetestowałem z sercem w przełyku :D i oto moje spostrzeżenia:
ZAJE.... tzn genialna sprawa, powiedzmy że pierwsze wbicie biegu bez sprzęgła z 3 na 4 przyszło mi z bólem serca i strachem "a co jak zgrzytnie" ;( ale poszło potem 4-5, 5-4, 4-3,3-2, 2-3 itp :D z 1-2 i 2-1 to nie będę próbował wajcha wchodzi idealnie sama przy lekkim naciskaniu na nią i przy lekkim skręcaniu manetki i przy zmianie w górę i w dół,
oczywiście nie na zbyt obciążonym silniku także pod górę odpada, ale z górki czy na prostej fajna sprawa. Może jednak zacznę robić foty podczas jazdy solo :ok: , nie zauważyłem jakichś drastycznych dźwięków z silnika (zmieniał amator !! ) na początku odczuwałem nieco szarpnięć ale po kilku zmianach muszę powiedzieć że jestem w tym dobry :D
także jak sytuacja tego będzie wymagała to będę z tego korzystał, na co dzień jednak ze sprzęgłem. Także dzięki Andy przekonałeś mnie :soczek: (choć zamiast to próbować od wyjazdu to przypomniałem sobie to wracając z wieczornej kominowej jazdy :hah: )
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
Andy 

Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie Lis 04, 2012   

Nie ma za co, szczęściarzu.... :) , ( bo mogłeś dziś polatać ),
Mnie cały czas piekły stopy-do zmiany obuwia- na te do moto :) , niestety nie udało się.
Obowiązki, ciągle coś...
Tak dzień dobiegł końca....
Mam tylko nadzieję, że pogoda jeszcze pozwoli polatać, tak z parę setek wykręcić..

:ok:
_________________
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Nie Lis 04, 2012   

kurcze no ja cały dzień się zbierałem ale też non stop coś dopiero koło 19 ruszyłem :yeee: szału nie było jakieś 8 stopni ale MUSIAŁEM :pedzi: :antlers:
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
FlasH 

Motocykl: VN800 Classic
Skąd: Warszawa / Rzepin
Wysłany: Pon Lis 05, 2012   

Aż nie mogę się powstrzymać...

A nie mówiłem? :antlers:
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Pon Lis 05, 2012   

:D tak myślałem że ktoś to powie :ok:
muszę jeszcze dopytać mojego mechaniora jak ze szkodliwością wajchowania bez sprzęgła.
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
Lacik 


Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Pon Lis 05, 2012   

tak jak ktos napisal wczesniej, jazda bez sprzegla jest glownie dla sportowców ktorzy dzieki temu zmniejszaja czasy okrozen o te setne sekundy.
Gdyby sorzeglo nie bylo potrzebne, to by go nie bylo. Jesli sprzeglo bylo by tylko jak ktos napisal do ruszania, mielibysmy tylko sprzeglo 1<->2
Zywotnosc napewno jest mniejsza, i o ile nie zgrzytnie za 1 razem to za ktoryms tysiecznym moze sie to stac.
Nie rozumiem tez, dlaczego my, jezdzcy Vulcanów mielibysmy nie uzywac sprzegła? Walczycie na drodze o setne sekundy? Lewa reka odmawia posluszenstwa?
Ja bede uzywac sprzegla bo w aucie go nie mam :mrgreen:
 
 
Mayones 


Motocykl: VN800->K1200RS->
Skąd: B-B
Wysłany: Pon Lis 05, 2012   

Nie chodzi mi o używanie tego non stop, ale gdyby zaszła taka potrzeba na drodze dobrze chyba umieć albo przynajmniej wiedzieć że tak można, teraz już przynajmniej wiem że nic nie zgrzyta, a byłem sceptyczny w tym temacie, lepiej być przygotowanym na drodze :ok:
_________________
www.kafelkibielsko.pl
 
 
FlasH 

Motocykl: VN800 Classic
Skąd: Warszawa / Rzepin
Wysłany: Pon Lis 05, 2012   

Właśnie. W lewej Żywiec, w prawej gaz... i śmigasz sobie spokojnie.
 
 
Trufel
[Usunięty]

Wysłany: Pon Lis 05, 2012   

i lewy pas i gaz :hihi:
 
 
Góral 


Motocykl: _FuMA
VROC: 34785
Skąd: Brusy
Wysłany: Pon Lis 05, 2012   

Mayones napisał/a:
Nie chodzi mi o używanie tego non stop, ale gdyby zaszła taka potrzeba na drodze :ok:

Czyli w momencie jak nastąpi gwałtowna potrzeba zmiany prędkości jazdy bo inaczej czołówka? Kiedyś Lecho pisał coś takiego "jak trenuję hamowanie awaryjne to zawsze mi wychodzi a jak musiałem to zrobić wpadłem w poślizg". I tak to jest, nikt mi nie powie, że w sytuacji awaryjnej delikatnie i z wyczuciem naciśnie, aby bez zgrzytu bieg wskoczył - raczej kopnie, szarpnie i wtedy może nastąpić sytuacja "zazgrzytało i nie weszło, ups." Zresztą zmieniając biegi raz bez sprzęgła, a innym razem ze sprzęgłem może nastąpić chwila wahania jak to zrobić tym razem i ta chwila może być groźniejsza niż ułamek sekundy stracony na wciśnięcie klamki. Jeśli ktoś chce się bawić to oczywiście może, jego sprzęt, jeśli robi to i biegi wchodzą gładko - w porządku, ale ja się tego uczył nie będę chyba, że z czystej ciekawości jak to jest.
_________________
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template bLock v 0.2 modified by Badger
Copyright by Vulcaneria.pl © 2011