Prośba o poradę vn 800
słuchajcie jutro wybierm się obejżeć moto. jak uważacie czy wymieniona kierownica przednia lampa lakier na baku, czy to świadczy, że moto miało jakąś konkretną glebę, czy może ta kierownica wymieniona ze względy na wzrost pokaźny kierowcy (wysunięte podnóżki, kanapa zmieniona na pełniejszą? co o tym myśleć?
nadmieniam, że może byc cieżko o jazdę próbną i zweryfikowanie czy moto nie ucieka bo pełno śniegu na drogach obecnie:(
ktoś tu na forum pisał, ze warto zobaczyć stan ograniczników skrętu, może ktoś powiedziec cos wiecej gdzie one się znajduja i jak powinny wyglądać, ewentualnie jakies foto by się przydało
dzięki z góry:)
nadmieniam, że może byc cieżko o jazdę próbną i zweryfikowanie czy moto nie ucieka bo pełno śniegu na drogach obecnie:(
ktoś tu na forum pisał, ze warto zobaczyć stan ograniczników skrętu, może ktoś powiedziec cos wiecej gdzie one się znajduja i jak powinny wyglądać, ewentualnie jakies foto by się przydało
dzięki z góry:)
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
Ogranicznik skretu to takie dzyndzle - no powiedzmy trzpienie -pod dolna polka-jak sa pokrzywione lub ich nie ma to na pewno byla przygoda.
Do mnie w sumie daleko nie masz ale niestety w domu bede w polowie kwietnia dopiero- bo bys sobie obejrzal i posluchal jak pracuje moj sprzet -mialbys porownanie. Chyba ze sie mocno spieszysz i sie mocno napaliles na tego sprzeta. ogladaj na chlodno co by nie wtopic kasy.
Na Tabunade zdazysz jest 27 kwietnia.
ps . chyba ktorys z forumowiczow jest z ostrody i chyba mial tez vn 800-ale nie jestem pewny.
Do mnie w sumie daleko nie masz ale niestety w domu bede w polowie kwietnia dopiero- bo bys sobie obejrzal i posluchal jak pracuje moj sprzet -mialbys porownanie. Chyba ze sie mocno spieszysz i sie mocno napaliles na tego sprzeta. ogladaj na chlodno co by nie wtopic kasy.
Na Tabunade zdazysz jest 27 kwietnia.
ps . chyba ktorys z forumowiczow jest z ostrody i chyba mial tez vn 800-ale nie jestem pewny.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Jak z jazdą próbną jest ciężko to choć moto na podnośnik sam tył wystarczy żebyś mógł przewajchować biegi góra dół czy nic nie zgrzyta wyskakuje itp, ogranicznik skrętu to 1 dzyndzel długości 2-3cm pod główką ramy warto zobaczyć czy nie jest jakiś klepnięty skrzywiony szlifowany czy świeżo malowany, przy skręcie lewo i prawo możesz porównać czy masz między np lagą a bakiem jednakowe odległości.
luzy na główce ramy też sprawdź spróbuj poruszać motocyklem przód tył przy wciśniętym przednim heblu większy luz odczujesz, jak jest możliwość podniesienia nieco przodu i tyłu to zakręć kołem i zerknij czy jest dobrze wycentrowane, co do dzwona to sprawdź uchwyty które trzymają wentylator zwłaszcza po stronie wydechów czy nie jest ten uchwyt jakiś wgięty lub prostowany, przy mocniejszym dzwonie spokojnie ten uchwyt uderza w wyjście wydechu z przedniego gara.
Powodzenia i trzymaj napalenie na wodzy
luzy na główce ramy też sprawdź spróbuj poruszać motocyklem przód tył przy wciśniętym przednim heblu większy luz odczujesz, jak jest możliwość podniesienia nieco przodu i tyłu to zakręć kołem i zerknij czy jest dobrze wycentrowane, co do dzwona to sprawdź uchwyty które trzymają wentylator zwłaszcza po stronie wydechów czy nie jest ten uchwyt jakiś wgięty lub prostowany, przy mocniejszym dzwonie spokojnie ten uchwyt uderza w wyjście wydechu z przedniego gara.
Powodzenia i trzymaj napalenie na wodzy
tak bylem na oględzinach. i od wczorej stałem się posiadaczem vn 800 Vulcan:)
niestety pogoda nie pozwoliła na jazdę próbna, więc niejako kupowałem troszkę w ciemno, no ale jak usiadlem i odpaliłem silnik to wiedziałem, że musze go miec:)
co do tych wysuniętych podnóżków to zawiele jeszcze nie jezdziłem(moze ze 50m) ale praktycznie całkowicie pozwalają na wyprostowanie nóg (mam 170cm wzrostu) nie wiem jak się bedzie z tym jezdzilo, zobaczymy jak się troche ociepli i śnieg zejdzie.
motocykl w stanie wizualnym na 5 jak na ten rocznik, zobaczymy jeszcze jak mechanika, ale podejrzewam , żedzwona nie miał, ogranicznik skrętu prosty bez śladów ingerencji, lagi proste, uszczelniacze na lagach ok, silnik pracuje ładnie (subiektywna ocena bo nie mam porównania), jedynie co to jeden wydech jest troche głośniejszy, nie wiem w sumie czemu ale raczej na 100% oba gary pracują
niestety pogoda nie pozwoliła na jazdę próbna, więc niejako kupowałem troszkę w ciemno, no ale jak usiadlem i odpaliłem silnik to wiedziałem, że musze go miec:)
co do tych wysuniętych podnóżków to zawiele jeszcze nie jezdziłem(moze ze 50m) ale praktycznie całkowicie pozwalają na wyprostowanie nóg (mam 170cm wzrostu) nie wiem jak się bedzie z tym jezdzilo, zobaczymy jak się troche ociepli i śnieg zejdzie.
motocykl w stanie wizualnym na 5 jak na ten rocznik, zobaczymy jeszcze jak mechanika, ale podejrzewam , żedzwona nie miał, ogranicznik skrętu prosty bez śladów ingerencji, lagi proste, uszczelniacze na lagach ok, silnik pracuje ładnie (subiektywna ocena bo nie mam porównania), jedynie co to jeden wydech jest troche głośniejszy, nie wiem w sumie czemu ale raczej na 100% oba gary pracują
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
Gratulacje, i byle do wiosny
VN 800 tak ma że przedni gar jest jakby "mocniejszy" chyba o to Ci chodziło, czuć przy wydechu jak dłoń przyłożysz że nieco mocniej bije powietrze z niego, niemniej jednak bez tylnego gara(zdarzyło mi się jechać ) motocykl ma moc skutera
Co do lag to proste "na oko" są każde, jak będziesz wymieniał olej i uszczelniacze w lagach to wtedy je dokładnie sprawdź, lagi spokojnie nadają się do prostowania w większości przypadków.
Przy wymianie łożysk główki ramy oblukaj też sztycę.
VN 800 tak ma że przedni gar jest jakby "mocniejszy" chyba o to Ci chodziło, czuć przy wydechu jak dłoń przyłożysz że nieco mocniej bije powietrze z niego, niemniej jednak bez tylnego gara(zdarzyło mi się jechać ) motocykl ma moc skutera
Co do lag to proste "na oko" są każde, jak będziesz wymieniał olej i uszczelniacze w lagach to wtedy je dokładnie sprawdź, lagi spokojnie nadają się do prostowania w większości przypadków.
Przy wymianie łożysk główki ramy oblukaj też sztycę.
dzięki Mayones!
wszystkie info które mi podałeś okazały się dla mnie bardzo pomocne przy oglądaniu:)
a co do tych wydechów to właściciel mówił ze troche inne wytłumienie jest w nich, jak przytwam nogą jeden to jest glośniej, a jak drugi to ciszej.
no cóż zobaczymy co kupilem jak sezon nadejdzie i troche pojeżdże póki co jestem happy i zaraz lece popatrzeć i posluchać kavy:)
aha co mi powiedział zę do wymiany to się nadaje łożysko w przednim kole
wszystkie info które mi podałeś okazały się dla mnie bardzo pomocne przy oglądaniu:)
a co do tych wydechów to właściciel mówił ze troche inne wytłumienie jest w nich, jak przytwam nogą jeden to jest glośniej, a jak drugi to ciszej.
no cóż zobaczymy co kupilem jak sezon nadejdzie i troche pojeżdże póki co jestem happy i zaraz lece popatrzeć i posluchać kavy:)
aha co mi powiedział zę do wymiany to się nadaje łożysko w przednim kole
- Jurek
- Posty: 1261
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Lecho masz rację. Sam tego doświadczyłem ze zdziwieniem. Pracował na jednym, ale równiutko. Było ciszej z tłumików i to mnie zastanowiło . Później w czasie jazdy dało się odczuć znaczny spadek mocy.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
Nie zgodzę się z tobą, 800-ka nie mam tak że któryś gar ma mocniejszy po prostu drugi jest bardziej narażony na przegrzanie,( po chłopsku szybciej się zużywa, ) wiem co mówię bo w 2011 robiłem 2 cylinder, (bo tak jak mówisz był słabszy). Teraz po remoncie chodzi jak laleczka, i tak jak to oceniasz "powietrza bije równo z obydwu wydechów" (jednak myślę że pomiar sprężania jest dokładniejszy niż ocena na oko który daje więcej powietrza) Wiec jeśli odczuwalna jest różnica pracy pierwszego cylindra na drugim to znaczy że kończy się 2 gar, co wiąże się za jakiś czas z remontem (chyba że ktoś mało lata, to może to mu nie przeszkadzać i bardzo długo)Mayones pisze:VN 800 tak ma że przedni gar jest jakby "mocniejszy" chyba o to Ci chodziło, czuć przy wydechu jak dłoń przyłożysz że nieco mocniej bije powietrze z niego,
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW
Drugi robił za "koło wyrównoważające", stąd ta równa pracaJurek pisze:Lecho masz rację. Sam tego doświadczyłem ze zdziwieniem. Pracował na jednym, ale równiutko. Było ciszej z tłumików i to mnie zastanowiło .
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
A co remontowałeś w nim ? ja po regulacji zaworów nadal mam nieco mocniejszy "dmuch" z pierwszego garnuszkaShepherd pisze:Nie zgodzę się z tobą, 800-ka nie mam tak że któryś gar ma mocniejszy po prostu drugi jest bardziej narażony na przegrzanie,( po chłopsku szybciej się zużywa, ) wiem co mówię bo w 2011 robiłem 2 cylinder, (bo tak jak mówisz był słabszy). Teraz po remoncie chodzi jak laleczka, i tak jak to oceniasz "powietrza bije równo z obydwu wydechów" (jednak myślę że pomiar sprężania jest dokładniejszy niż ocena na oko który daje więcej powietrza) Wiec jeśli odczuwalna jest różnica pracy pierwszego cylindra na drugim to znaczy że kończy się 2 gar, co wiąże się za jakiś czas z remontem (chyba że ktoś mało lata, to może to mu nie przeszkadzać i bardzo długo)Mayones pisze:VN 800 tak ma że przedni gar jest jakby "mocniejszy" chyba o to Ci chodziło, czuć przy wydechu jak dłoń przyłożysz że nieco mocniej bije powietrze z niego,
- jurekawasaki
- Posty: 820
- Rejestracja: śr cze 02, 2010
- Miejscowość: wielkopolska
- Motocykl: kawasaki vn 800
- VROC: 0
A ja nie zgadzam się z Tobą kolego ,to że drugi gar czasem wypadnie z zapłonu to taka cecha tego silnika .Przerabiałem to nie raz łącznie z pomiarem ciśnienia sprężania ,pokusiłem się nawet o analizę przebiegu impulsu napięcia cewki oscyloskopem ,nie znalazłem żadnej nieprawidłowości ..Dalej - silnik jest chłodzony cieczą więc przegrzanie drugiego cylindra to zwykła bzdura ,to nie Yamacha czy coś stworzone na jej modłę, chłodzone powietrzem .Problem tkwi w zasilaniu jednym gaźnikiem ,i tyle .Shepherd pisze:Nie zgodzę się z tobą, 800-ka nie mam tak że któryś gar ma mocniejszy po prostu drugi jest bardziej narażony na przegrzanie,( po chłopsku szybciej się zużywa, ) wiem co mówię bo w 2011 robiłem 2 cylinder, (bo tak jak mówisz był słabszy). Teraz po remoncie chodzi jak laleczka, i tak jak to oceniasz "powietrza bije równo z obydwu wydechów" (jednak myślę że pomiar sprężania jest dokładniejszy niż ocena na oko który daje więcej powietrza) Wiec jeśli odczuwalna jest różnica pracy pierwszego cylindra na drugim to znaczy że kończy się 2 gar, co wiąże się za jakiś czas z remontem (chyba że ktoś mało lata, to może to mu nie przeszkadzać i bardzo długo)Mayones pisze:VN 800 tak ma że przedni gar jest jakby "mocniejszy" chyba o to Ci chodziło, czuć przy wydechu jak dłoń przyłożysz że nieco mocniej bije powietrze z niego,
Pozdrawiam .
Ostatnio zmieniony pt mar 22, 2013 przez jurekawasaki, łącznie zmieniany 1 raz.
Całe serce było wyjęte z ramy i przesłuchane dokładnie, a drugi cylinder rozebrany całkowicie. Do wymiany były pierścienie. A później regulacja zaworów, gaźnika, czyszczenie zbiornika, itd.Mayones pisze:A co remontowałeś w nim ? ja po regulacji zaworów nadal mam nieco mocniejszy "dmuch" z pierwszego garnuszka
Znajomy który przegląda mi moto pod kontem mechanicznym (pracował wtedy w Moto GP) nie jeden silnik rozbierał i skłądał w swoim życiu i jest na prawdę obyty w temacie, twierdzi że częste jest przegrzanie drugiego cylindra. I mimo że piszesz że przegrzanie silnika chodzonego cieczą to bzdura, (to że silnik nie wpadnie raz na jakiś czas w zapłon, a to że nie pracuje jak należy na drugi gar to wielka różnica)jurekawasaki pisze:A ja nie zgadzam się z Tobą kolego ,to że drugi gar czasem wypadnie z zapłonu to taka cecha tego silnika .Przerabiałem to nie raz łącznie z pomiarem ciśnienia sprężania ,pokusiłem się nawet o analizę przebiegu impulsu napięcia cewki oscyloskopem ,nie znalazłem żadnej nieprawidłowości ..Dalej silnik jest chłodzony cieczą więc przegrzanie drugiego cylindra to zwykła bzdura ,to nie Yamacha czy coś stworzone na jej modłę, chłodzone powietrzem .Problem tkwi w zasilaniu jednym gaźnikiem ,i tyle .
Pozdrawiam .
Uważasz że nie można przegrać silnika chłodzonego cieczą? (dla mnie to jest bzdura)
Łatwiej przegrzać silnik chłodzony cieczą - wystarczy nieszczelność, źle działający termostat i już mamy kłopot. Silniki chłodzone powietrzem są tak policzone aby dawały radę nawet w cieplejszych krajach.
Ostatnio zmieniony pt mar 22, 2013 przez Shepherd, łącznie zmieniany 3 razy.
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW
no u mnie różnica w wywalaniu powietrza jet dosc znaczna i czuc to ręką, z przedniego gara jest dużo slabiej, tak samo przedni wydech jest wiele cichszy, nie wiem sprzedajacy mowil, że poprostu tłumienie jest inne w obu, ze niby ten jeden jest przerobiony:/ zobaczymy zaczne jeździć to podjade do mechanika niech zobaczy posłucha itp,
Kto jest online
Jest 52 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 52 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 52 gości