Kawa VN-15 94r

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
LukaszC89
Posty: 5
Rejestracja: sob sty 03, 2015
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: będzie
VROC: 0

Kawa VN-15 94r

Post autor: LukaszC89 » czw sty 08, 2015

Cześć.
Co myślicie o Vulcanie vn-15 z 94r.
Obrazek

Ma ktoś z Was coś takiego? Przymierzam się do kupna.
Zastanawiam się honda vt1100 z 93r, albo własnie vulcan vn-15.
Do których z motocykli łatwiej o części? Łatwiej o naprawę? No i który lepszy dla początkującego
aczkolwiek wysokiego 191cm, 95kg wagi faceta?

Jakieś wskazówki do co tych motocykli?
Przymierzałem się do VN800 classic, aczkolwiek nie czułem się tym wzrostem na nim.

Pozdrawiam

Edit: Znalazłem ten sam motocykl na aukcji archiwalnej. Wydechy miał ostro przygrzane przy cylindrach. Czy to zły znak? Może sprzedający owinął aby ukryć ten mankament.
Obrazek

Yuzek
Posty: 1149
Rejestracja: sob sty 26, 2013
Miejscowość: Poznań/Kamionki
Motocykl: VN1700 Classic
VROC: 0

Post autor: Yuzek » czw sty 08, 2015

wydech był pewnie regenerowany i ktoś mógł położyć nikiel i chrom na podwarstwie miedzi i dlatego takie fioletowe przegrzania lub jest ze stali nierdzewnej dorobiony ( na zdjęciu trochę inny kolor rury i tłumika ),

albo brakuje zewnętrznej osłony - ale to niech się wypowiedzą fachowcy od tego modelu

moto fajne klasyk - polecam VN :antlers:
LwG Darek
Iguanas Poznań

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw sty 08, 2015

Miałem taki model. Motocykl bardzo fajny, zwinny i zwrotny. Przy moim wzroście 185 cm, w długich trasach żadnego zmęczenia.
Wydechy na pewno nie są oryginalne.
Jeżeli jest to oryginalne malowanie, to na 100 % to nie jest model z 1994 roku, prawdopodobnie rocznik to '90 lub '91 (wg malowania)
Przy zakupie trzeba zwrócić uwagę na pierwszy i drugi bieg, potrafią się posypać przez niewłaściwe użytkowanie. Model ten też potrafi mieć spory apetyt na olej.
Mój potrafił zeżłopać nawet 1l. oleju na 1000 km.
Ogólnie mogę ten polecić. Z częściami nie ma większych problemów, aczkolwiek cena niektórych oryginalnych części potrafi powalić na kolana.
Hondę VT 1100 miałem przed VN-15, ale z roku 1986, czyli trochę inny model.
Przelatałem nią cały jeden sezon i poza wymianą oleju nie włożyłem w nią ani złotówki.
Obydwa modele bezproblemowo powinny robić 100 tys. km (pod warunkiem, że nie były cofane)
Koszty utrzymania motocykli są podobne.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
sebbb
Posty: 83
Rejestracja: czw sie 21, 2014
Miejscowość: Dęblin
Motocykl: Kawa vn 1500
VROC: 36859

Post autor: sebbb » pt sty 09, 2015

Moim zdaniem jest to składaniec z dwóch motocykli wersji a i b. Wręcz jestem pewien. Świadczą o tym koła, siedzenia filtry, malowanie i tłumik. Taki po prostu ładny mieszaniec. Aby dowiedzieć się w jakiej wersji oryginalnie wyszedł, to musiał byś z czytać z Vin

ps. Po przypatrzeniu się i oceny stwierdzam że wyszedł w wersji b i zaczerpnął kilka elementów z wersji a :) Tak czy inaczej składak

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » pt sty 09, 2015

Piętnastki to bardzo fajne motocykle i z czystym sumieniem Ci polecam ten model, choć niekoniecznie ten egzemplarz. Mnie przy 196 cm wzrostu jeździło się nim świetnie (szersza kierownica i wysunięte podnóżki).
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Peblo
Posty: 447
Rejestracja: wt lip 23, 2013
Miejscowość: Łuków
Motocykl: Nomad 1500
VROC: 0

Post autor: Peblo » pt sty 09, 2015

Zeus co masz na myśli nie właściwe użytkowanie 1 i 2 biegu? co prawda mój to nomad ale może również powinienem zwrócić uwagę na te dwa biegi ???
Pozdrawiam Cię Iron 75

Awatar użytkownika
sebbb
Posty: 83
Rejestracja: czw sie 21, 2014
Miejscowość: Dęblin
Motocykl: Kawa vn 1500
VROC: 36859

Post autor: sebbb » pt sty 09, 2015

U ciebie ten problem nie występuje
Zostało to poprawione wraz z rocznikiem 1996.

Awatar użytkownika
sebbb
Posty: 83
Rejestracja: czw sie 21, 2014
Miejscowość: Dęblin
Motocykl: Kawa vn 1500
VROC: 36859

Post autor: sebbb » śr sty 14, 2015

Zapamiętałem tą kaśkę z forum i wpadła mi w oko w tej aukcji. Może i mieszaniec, ale według tych zdjęć widać, że ktoś ją dopieszcza. W tych rocznikach ciężko już coś znaleźć w oryginalnym malowaniu, bez rdzy i przygód. Podoba mi się jednak.
link do aukcji: Kaśka z tematu

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw sty 15, 2015

Peblo pisze:Zeus co masz na myśli nie właściwe użytkowanie 1 i 2 biegu? co prawda mój to nomad ale może również powinienem zwrócić uwagę na te dwa biegi ???
VN-15 miał taką przypadłość, że jak kończyło się sprzęgło i nie w porę się wymieniło, potrafiły się zmielić tryby 1 i 2 biegu. W wersjach od 1996 roku tryby były już mocniejsze
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Pustelnik
Posty: 301
Rejestracja: sob cze 30, 2012
Miejscowość: Zawiercie
Motocykl: vulcan 1500-A13 '99r, Aprilia RSV1000R
VROC: 35092

Post autor: Pustelnik » sob sty 17, 2015

W wersjach od 1996 roku tryby były już mocniejsze
Ja mam wersję z 99 roku i tryby rzężą aż miło, a sprzęgło w idealnym stanie.
Komar3->Jawa350->ETZ250x2->Kawasaki GPZ550-> dwadzieścia lat przerwy-> Zipp chopper 50/72 (przez miesiąc)->Dniepr MT10-36 (z koszem)->Vulcan 1500+Aprilia RSV1000R

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 5 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 5 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą