Co zrobiłem dzisiaj przy swoim motocyklu !!
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Co prawda już dobry tydzień od montażu, ale teraz dopiero znalazłem czas aby się pochwalić.
Zamontowałem fanfarę
W końcu mojego VN-a słychać, gdy naciskam klakson
Zamontowałem sam ( radość tym większa, że ja elektryk lichy ) i w końcu zamiast cichego tii tii z oryginalnego klaksoniku ( skuter ma głośniejszą gwizdawkę), jest porządne .. yebnięcie
Trąbitko jest zamontowane pod lewą sakwą, sprężareczka w sakwie.
Kilka fotek tutaj:
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pQMVRHT0FB
a tutaj można posłuchać jak gada ( 14 sekunda)
https://www.facebook.com/10000945118024 ... 225434701/
Polecam
Zamontowałem fanfarę
W końcu mojego VN-a słychać, gdy naciskam klakson
Zamontowałem sam ( radość tym większa, że ja elektryk lichy ) i w końcu zamiast cichego tii tii z oryginalnego klaksoniku ( skuter ma głośniejszą gwizdawkę), jest porządne .. yebnięcie
Trąbitko jest zamontowane pod lewą sakwą, sprężareczka w sakwie.
Kilka fotek tutaj:
https://photos.google.com/share/AF1QipO ... pQMVRHT0FB
a tutaj można posłuchać jak gada ( 14 sekunda)
https://www.facebook.com/10000945118024 ... 225434701/
Polecam
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Samodzielna wymiana łożysk w przednim kole
Gdzie kupiłem? U Zeusa
Opis czynności:
1. Maszynka na podnośnik
2. Zdejmujemy zaciski hamulcowe
3. wykręcamy oś koła ( imbus 17 mm i 22 mm)
4. Zdejmujemy koło
5. Usuwamy delikatnie gumowe osłony przeciwkurzowe.
6. Wybijamy stare łożyska z piasty, ja użyłem pręta zbrojeniowego, wkładając go w tuleję dystansową wewnątrz piasty opierając jeden koniec o łożysko, a w drugi waliłem młotkiem, opierając pręt raz z jednej, raz z drugiej strony łożyska ( jest tam ok 2 mm , ale starczy na wybicie).
7. Podobną metodą wybijam łożysko z drugiej strony
8. Nagrzewam palnikiem ( kupiłem w markecie budowlanym palnik z małą butlą gazową, całość wygląda jak farba w sprayu) zewnętrzną stronę piasty, grzeję ok. 15 minut.
9. Wbijam łożysko wykorzystując nasadkę 36 mm od klucza 1/2 cala.
10. Czynności powtarzam z łożyskiem z drugiej strony felgi, wcześniej wkładając tuleję dystansową.
11. Zakładam osłony przeciwkurzowe, montuję koło miedzy lagami, zaciski hamulcowe na swoje miejsce i ... czas na browar..
Pozdrawiam
Gdzie kupiłem? U Zeusa
Opis czynności:
1. Maszynka na podnośnik
2. Zdejmujemy zaciski hamulcowe
3. wykręcamy oś koła ( imbus 17 mm i 22 mm)
4. Zdejmujemy koło
5. Usuwamy delikatnie gumowe osłony przeciwkurzowe.
6. Wybijamy stare łożyska z piasty, ja użyłem pręta zbrojeniowego, wkładając go w tuleję dystansową wewnątrz piasty opierając jeden koniec o łożysko, a w drugi waliłem młotkiem, opierając pręt raz z jednej, raz z drugiej strony łożyska ( jest tam ok 2 mm , ale starczy na wybicie).
7. Podobną metodą wybijam łożysko z drugiej strony
8. Nagrzewam palnikiem ( kupiłem w markecie budowlanym palnik z małą butlą gazową, całość wygląda jak farba w sprayu) zewnętrzną stronę piasty, grzeję ok. 15 minut.
9. Wbijam łożysko wykorzystując nasadkę 36 mm od klucza 1/2 cala.
10. Czynności powtarzam z łożyskiem z drugiej strony felgi, wcześniej wkładając tuleję dystansową.
11. Zakładam osłony przeciwkurzowe, montuję koło miedzy lagami, zaciski hamulcowe na swoje miejsce i ... czas na browar..
Pozdrawiam
- Marecki75
- Posty: 172
- Rejestracja: śr gru 31, 2014
- Miejscowość: Konin
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Classic
- VROC: 0
Zachciało mi się zmienić olej w lagach. Pierwotnie miało być tylko kasowanie luzu na łozysku główki ramy, ale jak już rozebrałem , to pomyślałem, a co mi tam, tym bardziej, że zawiecha z przodu moim zdaniem za twarda jest.
Kilka fotek z demontażu lag.
https://goo.gl/photos/FbafPo18AyG67Ft6A
Jutro podmiana oliwki
Kilka fotek z demontażu lag.
https://goo.gl/photos/FbafPo18AyG67Ft6A
Jutro podmiana oliwki
65k było na budziku ale czy w to wierzyć? Chciałem tylko wymienić łańcuchy rozrządu ale po rozebraniu silnika okazało się że on już miał remont bo:
-w sitku filtra znalazłem sprężynkę od KACARa
-KACAR (dekompresator) był nowy a w głowicy było ewidentne wytarcie
-pompa oleju ma już metalowe koło
-cylindry mają wymiar nominalny
-wszystko składane na silikonie
Ktoś zostawił stare tłoki i pierścienie i dlatego brał olej. Ja robiłem remont sam więc parę tysi zostało w portfelu więc nowe tłoki, pierścienie, regeneracja głowic, łańcuchy rozrządy, sprzęgło itp.
-w sitku filtra znalazłem sprężynkę od KACARa
-KACAR (dekompresator) był nowy a w głowicy było ewidentne wytarcie
-pompa oleju ma już metalowe koło
-cylindry mają wymiar nominalny
-wszystko składane na silikonie
Ktoś zostawił stare tłoki i pierścienie i dlatego brał olej. Ja robiłem remont sam więc parę tysi zostało w portfelu więc nowe tłoki, pierścienie, regeneracja głowic, łańcuchy rozrządy, sprzęgło itp.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: śr lip 29, 2015
- Miejscowość: Jaworzno
- Motocykl: vn 800 classic '96
- VROC: 0
Wymieniony napęd bo był nierównomiernie rozciągnięty, kontrola luzów zaworowych bo troszkę klekoczą ale okazało się, że luzy w normie. Natomiast zauważyłem, że te zaworki które są pod pokrywami zaworów są zamontowane blaszkami do góry. Pamiętam z któregoś wątku z forum, że powinny być skierowane blaszkami w kierunku tłoka - pewnie błąd poprzedniego właściciela lub "mechanika" - został skorygowany. Mam nadzieję że to było powodem wody w filtrze powietrza. Niestety dzień się skończył i jazdy odbioru technicznego nie było, za to jutro w koło komina.
-
- Posty: 47
- Rejestracja: wt wrz 13, 2016
- Miejscowość: Lubuskie
- Motocykl: VN900 Custom '08
- VROC: 38038
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości