Popełniłem w sierpniu 2020 r. post: Instrukcja każdego VN w języku polskim.
viewtopic.php?f=1&t=14675
Wychodząc z założenia, że wszystko co jest zapisane w formie elektronicznej (cyfrowej) bez względu na rozszerzenie dokumentu i jego edytowalność jest do przekonwertowania do każdego innego rozszerzenia. Żeby móc przekonwertować dokument musi być on edytowalny – mieć zdjęte zabezpieczenia przed edycją. Po co jedynie przekonwertowywać skoro dokumenty można tłumaczyć, to dlaczego nie przetłumaczyć sobie Instrukcji Serwisowej VN 2000.
Tak też się stało, pierwsza na „warsztat” trafiła Instrukcja Serwisowa VN 2000 a później jakoś tak poleciało i zrobił się komplet.
Konieczne minimum to: znajomość i posiadanie niezbędnych programów w pełnej wersji, chęć oraz trochę czasu.
A skoro już je przetłumaczyłem to zacząłem je czytać.
Zdaję sobie sprawę, że jeżeli ktoś nie spełni chociaż jednego z trzech wyżej wymienionych czynników (programy, chęć , czas) to z tłumaczenia nic nie wyjdzie.
Jakich programów użyć i tok postępowania opisałem w poście.
Żadnych dodatkowych i wielkich umiejętności nie trzeba posiadać.
Nie wierzę, że jeżeli wyśle jednej osobie jakąkolwiek dowolną instrukcję, to nie będzie ona rozpowszechniana i nie będzie krążyła w sieci w postępie geometrycznym (ciągu geometrycznym). Może się zdążyć, że osoba nie będąca nawet członkiem tego Forum wejdzie w jej posiadanie i zechce ją rozpowszechniać odpłatnie.
Dlatego Instrukcji Serwisowej w języku polskim nie wyślę nikomu, jeżeli ktoś przetłumaczy ją sam, może robić z instrukcją co mu się rzewnie podoba.
Co innego pomoc na Forum w jakiejkolwiek kwestii dotyczącej dowolnego modelu Vulcana.
Jak widzicie Koledzy, aby nie być gołosłownym, swoje sugestie i podpowiedzi zawsze podpieram materiałami z Instrukcji Serwisowej, chociaż są i tacy którzy uważają, że wiedzą lepiej niż Instrukcja Serwisowa.
Nikt nikomu takiego myślenia nie zabrania.
To co dla przykładu załączam niżej to już jedynie tylko zabawa, można tak z dowolnym modelem VN-a.
Tu coś dla posiadaczy VN2k:
A tu przykładowo dla VN 1700:
PROŚBA – nie pisać na PRIV z prośbą o Instrukcję Serwisową.
- Jurek
- Posty: 1265
- Rejestracja: czw cze 07, 2012
- Miejscowość: Sulejówek
- Motocykl: VN 800 classic "Samuraj"
- VROC: 35044
Re: PROŚBA – nie pisać na PRIV z prośbą o Instrukcję Serwisową.
Tex66 - z całym szacunkiem do Ciebie - ale może już wystarczy o tych instrukcjach. Nie każdy ma czas, ochotę i zdolności na taką robotę. No, bo nie potrzeba znać całej instrukcji swojego motocykla, żeby coś przy nim zrobić. Często wystarczy minimum znajomości angielskiego, intuicja i podparcie się tłumaczem online w zakresie tego co w danym momencie jest potrzebne. Ja tak robię.
A w temacie udostępniania tego co zrobiłeś to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, abyś udostępniał swoją pracę odpłatnie. Jest cała masa portali z instrukcjami gdzie odpłatnie można sobie pobrać dowolną i nic w tym nie ma zdrożnego. Masz do tego prawo, bo to jest Twoja twórczość intelektualna za którą masz pełne prawo brać wynagrodzenie.
Jeśli nie chcesz, aby Twoja praca poszła na marne i nie chcesz zabrać jej w przyszłości "do grobu" to tak zrób. Na pewno znajdzie się wielu chętnych żeby Ci zapłacić.
Na Forum jesteś ceniony na tą swoją wiedzę encyklopedyczną w zakresie porad technicznych i niech tak będzie dalej.
A w temacie udostępniania tego co zrobiłeś to przecież nic nie stoi na przeszkodzie, abyś udostępniał swoją pracę odpłatnie. Jest cała masa portali z instrukcjami gdzie odpłatnie można sobie pobrać dowolną i nic w tym nie ma zdrożnego. Masz do tego prawo, bo to jest Twoja twórczość intelektualna za którą masz pełne prawo brać wynagrodzenie.
Jeśli nie chcesz, aby Twoja praca poszła na marne i nie chcesz zabrać jej w przyszłości "do grobu" to tak zrób. Na pewno znajdzie się wielu chętnych żeby Ci zapłacić.
Na Forum jesteś ceniony na tą swoją wiedzę encyklopedyczną w zakresie porad technicznych i niech tak będzie dalej.
Jurek
VROC#35044
VROC#35044
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: PROŚBA – nie pisać na PRIV z prośbą o Instrukcję Serwisową.
Jurek
Czy kiedykolwiek i gdziekolwiek napisałem, że „trzeba znać całą instrukcję swojego motocykla” i posiadać ją w języku polskim?
Przecież można nie posiadać żadnej instrukcji i w jakimkolwiek języku i cieszyć się jazdą motocyklem.
Zakładając post podsunąłem jedynie pomysł jeżeli ktoś byłby jednak chętny i chciał spróbować.
Taka była intencja postu.
Nie trzeba tłumaczyć całej instrukcji tym sposobem który zaproponowałem a wystarczy tak jak napisałeś drobny „fragment który w tym momencie jest potrzebny”. Jednak są fragmenty instrukcji w których intuicja i podparcie się tłumaczem online może nie pomóc (fragmenty instrukcji jako zdjęcia). Intuicja i tłumaczenie online nie pomoże zwłaszcza osobom zaczynającym przygodę z majsterkowaniem przy swoim motocyklu.
Najlepszym przykładem jest tu „Schemat instalacji elektrycznej” który w każdej instrukcji jest zdjęciem (.JPG) i to najczęściej w dwóch częściach, VN 1700 – schemat instalacji jest nawet w czterech częściach. Podobnych układów jak układ chłodzenia, smarowania i innych jest wiele.
Wczoraj Kolega bartegm w poście „Wymiana alternatora” - viewtopic.php?f=48&t=15167
spalił alternator i pewnie jeszcze regulator napięcia. Możliwe, że posiadanie schematu instalacji elektrycznej VN 750, jego spokojna analiza a nie intuicja uchroniłaby go przed kolejnymi kosztami i dodatkową pracą.
Tu dla przykładu schemat instalacji elektrycznej VN2k na dwóch regulatorach/prostownikach.
Instalacja elektryczna VN2k na jednym regulatorze się różni.
Oczywiście w języku narodowym.
Czy kiedykolwiek i gdziekolwiek napisałem, że „trzeba znać całą instrukcję swojego motocykla” i posiadać ją w języku polskim?
Przecież można nie posiadać żadnej instrukcji i w jakimkolwiek języku i cieszyć się jazdą motocyklem.
Zakładając post podsunąłem jedynie pomysł jeżeli ktoś byłby jednak chętny i chciał spróbować.
Taka była intencja postu.
Nie trzeba tłumaczyć całej instrukcji tym sposobem który zaproponowałem a wystarczy tak jak napisałeś drobny „fragment który w tym momencie jest potrzebny”. Jednak są fragmenty instrukcji w których intuicja i podparcie się tłumaczem online może nie pomóc (fragmenty instrukcji jako zdjęcia). Intuicja i tłumaczenie online nie pomoże zwłaszcza osobom zaczynającym przygodę z majsterkowaniem przy swoim motocyklu.
Najlepszym przykładem jest tu „Schemat instalacji elektrycznej” który w każdej instrukcji jest zdjęciem (.JPG) i to najczęściej w dwóch częściach, VN 1700 – schemat instalacji jest nawet w czterech częściach. Podobnych układów jak układ chłodzenia, smarowania i innych jest wiele.
Wczoraj Kolega bartegm w poście „Wymiana alternatora” - viewtopic.php?f=48&t=15167
spalił alternator i pewnie jeszcze regulator napięcia. Możliwe, że posiadanie schematu instalacji elektrycznej VN 750, jego spokojna analiza a nie intuicja uchroniłaby go przed kolejnymi kosztami i dodatkową pracą.
Tu dla przykładu schemat instalacji elektrycznej VN2k na dwóch regulatorach/prostownikach.
Instalacja elektryczna VN2k na jednym regulatorze się różni.
Oczywiście w języku narodowym.
Tex66
-
- Posty: 80
- Rejestracja: czw kwie 12, 2012
- Miejscowość: Jarosław
- Motocykl: VN 900 classic
- VROC: 0
Re: PROŚBA – nie pisać na PRIV z prośbą o Instrukcję Serwisową.
Forum użytkowników służy wymianie informacji oraz pomocy chyba, że jestem w błędzie i jest to klub wzajemnej adoracji. Nie każdy jest omnibusem. Jedna osoba będzie bardzo dobra w mechanice inna w informatyce. Skoro kolega wywołał temat to naturalną sprawa, że użytkownicy VN-ów zwrócili się o możliwość pozyskania takiej instrukcji od profesjonalisty. Dlatego proszę o wyrozumiałość. Sam wystosowałem swego czasu takie pytanie i dostałem negatywną odpowiedź. Zaskoczyła mnie taka postawa ale nie ma tego złego co by na dobre nie wyszło. Instrukcje te w wersji pdf są dostępne bez ograniczeń i nikt nie robi z tego takich problemów. Czasy są parszywe i coraz trudniej o bezinteresowną pomoc ale na tym forum trafiłem na ludzi uczynnych i chwała im za to.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: PROŚBA – nie pisać na PRIV z prośbą o Instrukcję Serwisową.
Szyldziarz
Podaj e-mail, całej IS nie ale 18 stron na temat wału i balanserów po polsku dostaniesz za FREE.
Nerki nie będziesz musiał sprzedawać.
Tak jak pisałem wcześniej, niczego nie sprzedaję, niczym nie handluję, mogę zrobić najwyżej prezent.
Podaj e-mail, całej IS nie ale 18 stron na temat wału i balanserów po polsku dostaniesz za FREE.
Nerki nie będziesz musiał sprzedawać.
Tak jak pisałem wcześniej, niczego nie sprzedaję, niczym nie handluję, mogę zrobić najwyżej prezent.
Tex66
Kto jest online
Jest 19 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 19 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości