VN 2000 pytania przed zakupem
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
VN 2000 pytania przed zakupem
Jako, że mój VN800 znalazł nowego właściciela, nadszedł czas na nową maszynę. Wybór padł właśnie na VN2k. Ponieważ nie mam wielkiego parcia na zakup, postanowiłem trochę się dokształcić w tym temacie czytając tematy na forum. To co mnie uspokoiło, to niewielka ilość powtarzających się problemów, o ile można to tak nazwać. Niedostępny regulator napięcia w rocznikach do 2005, klekoczące zawory spowodowane zatkaniem filtrów HLA to chyba najpoważniejsze usterki o jakich czytałem. Pomijam pojedyncze kłopoty z pasem czy łożyskami pulleya. Nie jest źle, co nie znaczy, że można w ciemno brać pierwszy lepszy egzemplarz który wpadnie w oko. Na rynku jest mało egzemplarzy oferowanych prywatnie, w większości to handlarze, o których można mówić wiele, co nie znaczy że "od motocyklisty" to na pewno będzie perełka . Do rzeczy. Jak sprawdzić stan pasa napędowego, czy aby nie dogorywa- koszt wymiany ogromny- czy są jakieś symptomy, na które należy zwrócić szczególną uwagę? Nie miałem do tej pory z pasem do czynienia, więc nie wiem nawet na co, oprócz naciągu patrzeć. Kolejna rzecz to te nieszczęsne filtry HLA. Czy jest jakiś prosty sposób by sprawdzić ich stan? Z tego co czytałem, to po rozgrzaniu zawory mogą klekotać. I chyba najważniejsze, jak sprawdzić, czy moto nie było "żyłowane" na maksa? Jest to w ogóle możliwe? Czy są jakieś konkretne miejsca,czynności które należałoby bezwzględnie sprawdzić, takie tylko dla VN2k? Na koniec pytanie o handlarzy: HDJ Moto z Lublina i MotoKutno z Kutna. Miał ktoś z nimi do czynienia? Mają kilka egzemplarzy, na zdjęciach całkiem fajnych lecz jechać w ciemno kilkaset kilometrów to nie dla mnie. Już tak próbowałem kupić VL800 z Rzeszowa . Piszcie co tylko Wam ślina na język przyniesie, za wszystkie uwagi i opinie będę wdzięczny. Ze swej strony obiecuję, że napiszę każde pytanie, jakie wpadnie mi do głowy, a na które nie znajdę odpowiedzi w czeluściach internetu.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Cześć. Ja zakupiłem dwa miesiące temu z HDJ Moto Lublin VN2k i też ryzykowałem bo jechałem po niego aż z pomorskiego, 600 km. i puki co jestem zadowolony. Oczywiście przed zakupem poprosiłem o dane pojazdu aby sprawdzić historie pojazdu.
https://files.fm/u/5e7gwfwwj
https://naforum.zapodaj.net/52965c6d5c7f.jpg.html
https://files.fm/u/5e7gwfwwj
https://naforum.zapodaj.net/52965c6d5c7f.jpg.html
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Rama pomiędzy prawym boczkiem, a kanapą. Na spawie lubi pękać Było kilka przypadków, nawet wśród moich znajomych.Wydminianin pisze: ↑pt lis 04, 2022Czy są jakieś konkretne miejsca,czynności które należałoby bezwzględnie sprawdzić, takie tylko dla VN2k?
Nigdy nie jest za późno.
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
I o takie informacje mi chodziło . Przyda się również innym.mymlon pisze: ↑sob lis 05, 2022Rama pomiędzy prawym boczkiem, a kanapą. Na spawie lubi pękać Było kilka przypadków, nawet wśród moich znajomych.Wydminianin pisze: ↑pt lis 04, 2022Czy są jakieś konkretne miejsca,czynności które należałoby bezwzględnie sprawdzić, takie tylko dla VN2k?
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
podczas jazdy próbnej sprawdź drugi bieg: czy nie wyskakuje, czy moto nie szarpie na dwójce, nie przerywa
VN900>VN2000
-
- Posty: 101
- Rejestracja: pt lip 05, 2019
- Miejscowość: Poznań
- Motocykl: VN2000
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Myślę, że trzeba oddemonizować problem braku na rynku regulatorów napięcia do VN2k sprzed 2005 roku. Posiadają one stosowany w motocyklach regulator prądu zmiennego trójfazowego co oznacza, że mamy trzy piny na wejściu gdzie podłączamy trzy przewody wychodzące z alternatora oraz czwarty pin z którego wychodzi wyprostowany (stały) prąd o napięciu ok. 14,5 V. Problem polega na doborze regulatora w stosunku do mocy alternatora (jeśli VN2k posiada alternator o mocy ok. 300 Watów to szukamy regulatora od innego motocykla o podobnej mocy alternatora oraz (druga część problemu) - trzeba zrobić jakąś przejściówkę pomiędzy złączem nowego regulatora a pozostającą w układzie wtyczką oryginalną. No i dobrze rozpoznać które to przewody z oryginalnej wiązki to te które wychodzą z alternatora oraz którym przewodem wychodzi z regulatora wyprostowany i wyregulowany prąd. Pomijam sprawy mocowania nieoryginalnego regulatora w swoim miejscu i uszczelnienia przed wodą jako problemy może trudne, ale rozwiązywalne.
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Whiteroman,
Pisząc, że moc alternatora w VN2k z 2004 r. to około 300W to tylko świadczy o niewiedzy i o tym, że nie wiesz o czym piszesz.
Moc alternatora w VN2k z 2004 roku to 530W.
Zajrzyj na 20. str. - Instrukcji serwisowej VN 2000A1.
Alternator´s Rated output (Moc znamionowa alternatora ) = 38 A × 14 V = 530W.
Taką moc ma pojedynczy alternator w VN2k z 2004 roku, 530W a nie żadne 300W.
Pytał nie będę, skąd i dlaczego aż takie natężenie prądu.
Kolejna rzecz:
- czy takie pisanie „szukamy regulatora w stosunku do mocy alternatora” coś wnosi?
- nic nie wnosi, wskaż pojedynczy regulator bocznikowy który przyjmie napięcie wyjściowe z każdej z trzech faz alternatora (bez obciążenia) rzędu ± 70÷95 V.
Moc alternatorów w modelach od 2005 roku jest jeszcze większa, dlatego konstrukcyjnie wymusiło to zastosowanie dwóch oddzielnych regulatorów/prostowników napięcia.
Dla przykładu, alternator w Hondzie Goldwing 1800 ma 1kW i też jest trójfazowy (Instrukcja Serwisowa Honda Goldwing 1800 – str.14) ale regulatora/prostownika napięcia z Goldwing-a nie zamontujesz i żadne przejściówki nic nie dadzą.
Ja akurat wiem co piszę.
Pisząc, że moc alternatora w VN2k z 2004 r. to około 300W to tylko świadczy o niewiedzy i o tym, że nie wiesz o czym piszesz.
Moc alternatora w VN2k z 2004 roku to 530W.
Zajrzyj na 20. str. - Instrukcji serwisowej VN 2000A1.
Alternator´s Rated output (Moc znamionowa alternatora ) = 38 A × 14 V = 530W.
Taką moc ma pojedynczy alternator w VN2k z 2004 roku, 530W a nie żadne 300W.
Pytał nie będę, skąd i dlaczego aż takie natężenie prądu.
Kolejna rzecz:
- czy takie pisanie „szukamy regulatora w stosunku do mocy alternatora” coś wnosi?
- nic nie wnosi, wskaż pojedynczy regulator bocznikowy który przyjmie napięcie wyjściowe z każdej z trzech faz alternatora (bez obciążenia) rzędu ± 70÷95 V.
Moc alternatorów w modelach od 2005 roku jest jeszcze większa, dlatego konstrukcyjnie wymusiło to zastosowanie dwóch oddzielnych regulatorów/prostowników napięcia.
Dla przykładu, alternator w Hondzie Goldwing 1800 ma 1kW i też jest trójfazowy (Instrukcja Serwisowa Honda Goldwing 1800 – str.14) ale regulatora/prostownika napięcia z Goldwing-a nie zamontujesz i żadne przejściówki nic nie dadzą.
Ja akurat wiem co piszę.
Tex66
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Moich poszukiwań ciąg dalszy. Ogłoszenia na obecną chwilę głównie od handlarzy, i tu pytanie - Karo Motors z Kluczborka? Ktoś miał może kontakt z tą firmą, bo na necie opinie niby pozytywne, ale różnie to z opiniami bywa. Jest kilka egzemplarzy w ofercie, które mnie może nie zainteresowały ale zwróciły uwagę,lecz jechać kilkaset kilometrów po to by się rozczarować,to dziękuję,już to przerabiałem przed zakupem 800- tki.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Nasunęło mi się kolejne pytanie,tym razem o pas napędowy. W jaki sposób określić stan zużycia pasa? Naciąg to jedno, czy są jeszcze jakieś widoczne oznaki zużycia? Uszkodzenia mechaniczne (ubytki, spękania lub rozdarcie) to jasne. Wiek, przebieg - w jakim stopniu wpływa na dalszą eksploatację? Może dla niektórych to banalne, ale dla mnie to pierwszy kontakt z takim napędem i wszelkie uwagi będą mile widziane.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Na Forum pozostali już tylko posiadacze VN-ów którzy mają napęd łańcuchowy lub na wał, dlatego nikt nie może wypowiedzieć się o ewentualnych uszkodzeniach pasa napędowego oraz widocznych objawach jego zużycia. De facto objawy świadczące o zużywaniu się pasa wszystkie instrukcje serwisowe bez względu na markę motocykla traktują jako jego uszkodzenie. W instrukcjach serwisowych wiodących marek motocykli z napędem pasowym jest wyszczególnionych po osiem zasadniczych uszkodzeń pasa, są one przedstawione graficznie i dodatkowo opisane. Przy każdym uszkodzeniu jest rekomendacja co do dalszego postępowania z pasem. W jednych jest to opracowane lepiej, w innych bardziej pobieżnie.
Polecam Instrukcję Serwisową INDIAN CHIEFTAIN i SPRINGFIELD, słabiej jest to opracowane w IS HARLEY DAVIDSON VROAD i też dość pobieżnie w IS VN2k i innych VN-ów z napędem pasowym.
Zdecydowanie w IS INDIAN CHIEFTAIN ta tematyka jest najlepiej wyjaśniona, podane są też zalecenia przeglądów okresowych pasa oraz kiedy bezwzględnie należy wymienić pas ze względu na jego stan, na stan kół pasowych oraz limit przejechanych kilometrów.
Najistotniejsze są jednak pewne uszkodzenia które definitywnie wymuszają wyminę pasa, podobnie jak ilość przejechanych kilometrów, wiek pasa jest tu najmniej istotną kwestią wpływającą na jego wyminę.
Wpisując odpowiednią frazę angielskojęzyczną w wyszukiwarkę internetową można wiele na ten temat poczytać, między innymi jak należy sprawdzić pas i jego zużycie gdy motocykl jest na podnośniku lub przynajmniej tyle koło jest uniesione i nie mówię tu o naciągu i ustawianiu osiowości pasa.
Jest też jeden ciekawy artykuł z sondażem (tak tylko do poczytania i poszerzenia wiedzy) w którym zostały przedstawione wyniki badań statystycznych w USA a dotyczyły one pasa napędowego. Sondaż był przeprowadzony losowo wśród posiadaczy dowolnej marki motocykla, jedynym kryterium było że motocykl musi posiadać napęd pasowy.
Jest tam kilkanaście pytań, jedno z nich brzmiało:
- „czy kiedykolwiek wymieniałeś (byłeś zmuszony wymienić) pas napędowy w swoim motocyklu ze względu na limit przejechanych kilometrów?".
- 97% respondentów odpowiedziało, że nie wymieniało jeszcze pasa w swoim motocyklu ze względu na przejechany dystans.
Drugie pytanie brzmiało:
- „czy zmuszony byłeś (aś) kiedykolwiek wymienić pas napędowy w swoim motocyklu ze względu na uszkodzenie pasa?”.
- 7% ankietowanych odpowiedziało, że wymieniło pas napędowy ze względu na jego uszkodzenie.
Tu najczęstszą przyczyną był mały kamyk o ostrych krawędziach który dostał się pomiędzy pas a koło pasowe i został wbity (wprasowany) w pas.
Polecam Instrukcję Serwisową INDIAN CHIEFTAIN i SPRINGFIELD, słabiej jest to opracowane w IS HARLEY DAVIDSON VROAD i też dość pobieżnie w IS VN2k i innych VN-ów z napędem pasowym.
Zdecydowanie w IS INDIAN CHIEFTAIN ta tematyka jest najlepiej wyjaśniona, podane są też zalecenia przeglądów okresowych pasa oraz kiedy bezwzględnie należy wymienić pas ze względu na jego stan, na stan kół pasowych oraz limit przejechanych kilometrów.
Najistotniejsze są jednak pewne uszkodzenia które definitywnie wymuszają wyminę pasa, podobnie jak ilość przejechanych kilometrów, wiek pasa jest tu najmniej istotną kwestią wpływającą na jego wyminę.
Wpisując odpowiednią frazę angielskojęzyczną w wyszukiwarkę internetową można wiele na ten temat poczytać, między innymi jak należy sprawdzić pas i jego zużycie gdy motocykl jest na podnośniku lub przynajmniej tyle koło jest uniesione i nie mówię tu o naciągu i ustawianiu osiowości pasa.
Jest też jeden ciekawy artykuł z sondażem (tak tylko do poczytania i poszerzenia wiedzy) w którym zostały przedstawione wyniki badań statystycznych w USA a dotyczyły one pasa napędowego. Sondaż był przeprowadzony losowo wśród posiadaczy dowolnej marki motocykla, jedynym kryterium było że motocykl musi posiadać napęd pasowy.
Jest tam kilkanaście pytań, jedno z nich brzmiało:
- „czy kiedykolwiek wymieniałeś (byłeś zmuszony wymienić) pas napędowy w swoim motocyklu ze względu na limit przejechanych kilometrów?".
- 97% respondentów odpowiedziało, że nie wymieniało jeszcze pasa w swoim motocyklu ze względu na przejechany dystans.
Drugie pytanie brzmiało:
- „czy zmuszony byłeś (aś) kiedykolwiek wymienić pas napędowy w swoim motocyklu ze względu na uszkodzenie pasa?”.
- 7% ankietowanych odpowiedziało, że wymieniło pas napędowy ze względu na jego uszkodzenie.
Tu najczęstszą przyczyną był mały kamyk o ostrych krawędziach który dostał się pomiędzy pas a koło pasowe i został wbity (wprasowany) w pas.
Tex66
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Tex66 wielkie dzięki za odpowiedź. Poszukam na angielskojęzycznych stronach tego o czym pisałeś, choć z moją znajomością tego języka będę musiał trochę posiedzieć przed ekranem. Mimo to jeszcze raz dziękuję. Za przysłowiową wędkę a nie rybę
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- Tex66
- Posty: 1156
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Gdyby nie, tu cytat: …………..„Jak rasowy pismak z taniego brukowca” jak to ująłeś przy okazji pewnego postu to byłaby duża ryba, może nawet „złota rybka” przyrządzona i podana po polsku a nie tylko sama wędka.
Zapewniam Cię, że takiej „złotej rybki” nikt tu na Forum nie ma. Samo uszkodzenie pasa to jedno, istotniejsza jest przyczyna lub zespół przyczyn powodujących takie uszkodzenie (uszkodzenia). Widząc uszkodzenie lub początkowy objaw którego następstwem jest dane uszkodzenie, wiadomo będzie co je powoduje i gdzie szukać przyczyny. Uzupełnieniem jest już tylko rekomendacja co do dalszego postępowania czyli ewentualnie wymieniając uszkodzony pas, wiadomo co należy wcześniej wyeliminować żeby z nowym nie było zaraz podobnie.
P.S.
Możesz "odkupić" winę odpowiadając na jedno pytanie:
- Ile cm wynosi długość fabrycznie nowego pasa [59011 (59011-0004) BELT DRIVE, 133T] do VN2k i dlaczego?
- dopuszczam podpowiedzi bo Forum musi żyć.
Zapewniam Cię, że takiej „złotej rybki” nikt tu na Forum nie ma. Samo uszkodzenie pasa to jedno, istotniejsza jest przyczyna lub zespół przyczyn powodujących takie uszkodzenie (uszkodzenia). Widząc uszkodzenie lub początkowy objaw którego następstwem jest dane uszkodzenie, wiadomo będzie co je powoduje i gdzie szukać przyczyny. Uzupełnieniem jest już tylko rekomendacja co do dalszego postępowania czyli ewentualnie wymieniając uszkodzony pas, wiadomo co należy wcześniej wyeliminować żeby z nowym nie było zaraz podobnie.
P.S.
Możesz "odkupić" winę odpowiadając na jedno pytanie:
- Ile cm wynosi długość fabrycznie nowego pasa [59011 (59011-0004) BELT DRIVE, 133T] do VN2k i dlaczego?
- dopuszczam podpowiedzi bo Forum musi żyć.
Tex66
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Tex66, nie zamierzam "odkupiać winy" bo takowej nie ponoszę- przeczytaj tamte posty raz jeszcze ze zrozumieniem. Co do wędki, to nie napisałem tego złośliwie,tylko z wdzięczności. Czytając Twoje wypowiedzi wiem, że masz wiedzę i czasem nią się dzielisz - w taki czy inny sposób. Na obecną chwilę pobieżnie przejrzałem IS HD Chieftain, faktycznie jest tam fajnie opisany temat pasa, napędowego. Gdybyś mnie nie nakierował w tę stronę, do głowy by mi nie przyszło szukać odpowiedzi w instrukcjach innych producentów.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
- Wydminianin
- Posty: 541
- Rejestracja: ndz mar 06, 2016
- Miejscowość: Wydminy (na Mazurach)
- Motocykl: VN2000 Classic LT '07 Honda Deauville 650 '03
- VROC: 0
Re: VN 2000 pytania przed zakupem
Co zaś tyczy się długości pasa, to nie mam umiejętności do przeglądania Ciemnej Strony Mocy, więc zostawiam satysfakcję z posiadania tej wiedzy Tobie. Cyt. z innego tematu- na pewno kojarzysz:
Zgłębiłem temat, przewertowałem mnóstwo artykułów i postów na Forach Kawasaki (angielskojęzycznych i rosyjskojęzycznych) i nigdzie nie można było znaleźć oznaczenia pasa i nie mówię tu o numerze katalogowym
59011 (59011-0004). Nie można nawet znaleźć nic o jego długości, za wyjątkiem, że ma 133 zęby.
A przecież wszystkie renomowane światowe firmy produkujące zębate pasy napędowe musza wykonywać je zgodnie z norma ISO 4184.
Ale opłacało się zajrzeć na ciemną stronę mocy – DarkNet i można było znaleźć:
- średnica koła napędzającego;
- średnica koła napędzanego;
- ilość zębów koła napędowego;
- ilość zębów koła napędzanego;
- ilość zębów pasa napędowego;
- odległość miedzy osią koła napędzającego a napędzanego;
- podziałka miedzy zębna (skok zęba);
- wysokość pasa;
- wysokość zęba;
- szerokość zęba;
- promień zęba;
- szerokość pasa.
Resztę można pewnie dość dokładnie obliczyć mając te dane.
Zgłębiłem temat, przewertowałem mnóstwo artykułów i postów na Forach Kawasaki (angielskojęzycznych i rosyjskojęzycznych) i nigdzie nie można było znaleźć oznaczenia pasa i nie mówię tu o numerze katalogowym
59011 (59011-0004). Nie można nawet znaleźć nic o jego długości, za wyjątkiem, że ma 133 zęby.
A przecież wszystkie renomowane światowe firmy produkujące zębate pasy napędowe musza wykonywać je zgodnie z norma ISO 4184.
Ale opłacało się zajrzeć na ciemną stronę mocy – DarkNet i można było znaleźć:
- średnica koła napędzającego;
- średnica koła napędzanego;
- ilość zębów koła napędowego;
- ilość zębów koła napędzanego;
- ilość zębów pasa napędowego;
- odległość miedzy osią koła napędzającego a napędzanego;
- podziałka miedzy zębna (skok zęba);
- wysokość pasa;
- wysokość zęba;
- szerokość zęba;
- promień zęba;
- szerokość pasa.
Resztę można pewnie dość dokładnie obliczyć mając te dane.
Jarek
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
NIE ROBIĘ ZAKUPÓW W NIEDZIELE!!!
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości