...nie wiem w jakim celu :roll: - równie dobrze było by wypuścić cały olej ażeby szkodliwe związki nie zalegały w silniku :PMUKA pisze:Słyszno mi było że niektórzy leją dużo ponad max. :?:
Zimowanie motocykla
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
I tu mam dwie możliwe opcje :Starszy pisze:...nie wiem w jakim celu :roll: - równie dobrze było by wypuścić cały olej ażeby szkodliwe związki nie zalegały w silniku :PMUKA pisze:Słyszno mi było że niektórzy leją dużo ponad max. :?:
Jak masz olej stary to związki zalegają na dnie i na wiosnę wszystko spływa

Na sucho zostawić nie powinno się bo wiadomo wszechobecna wilgoć...
Zatem to zalewanie na max pod korek ma chyba za zadanie zmniejszyć powierzchnię wypełnioną powietrzem


Po to właśnie zalewamy zbiorniki pod korek aby nie było w nich powietrza i nie było wilgoci...
- MaciekSz
- Posty: 3704
- Rejestracja: ndz maja 09, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: -----
- VROC: 32197
Ej....
Ale co Wy z tym zimowaniem, jak sezon trwa???
I ma trwać jeszcze długo.... http://pogodynka.pl/polska/16dni/warszawa_warszawa
Ale co Wy z tym zimowaniem, jak sezon trwa???

I ma trwać jeszcze długo.... http://pogodynka.pl/polska/16dni/warszawa_warszawa
MaciekSz
Jest: HD Ultra Limited
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197

Jest: HD Ultra Limited
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197

- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
Ale na chłopski rozum pozostaje jeszcze kwestia "wdzierania" się wilgoci poprzez filtr powietrza.
Wg mnie każdy silnik powinien być uruchamiany podczas długiego postoju mniej więcej raz na dwa tygodnie. Pracować do uzyskania pełnej temperatury pracy, następnie po 5-10 min wyłączyć go. Taką mam teorię.
Wg mnie każdy silnik powinien być uruchamiany podczas długiego postoju mniej więcej raz na dwa tygodnie. Pracować do uzyskania pełnej temperatury pracy, następnie po 5-10 min wyłączyć go. Taką mam teorię.
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
A na tą teorię słyszałem informacje że jak zimą odpalasz przy ujemnych temperaturach rozgrzewasz moto a potem wyłączasz i jak występuje właśnie ta różnica temperatur w czasie schładzania głowic następuje zawilgoceniePiotr_Classic pisze:Ale na chłopski rozum pozostaje jeszcze kwestia "wdzierania" się wilgoci poprzez filtr powietrza.
Wg mnie każdy silnik powinien być uruchamiany podczas długiego postoju mniej więcej raz na dwa tygodnie. Pracować do uzyskania pełnej temperatury pracy, następnie po 5-10 min wyłączyć go. Taką mam teorię.



Dlatego niektórzy zalecają zalanie cylindrów olejem



Ja nie odpalam ani nie zalewam
- Piotr_Classic
- Posty: 2566
- Rejestracja: pn cze 21, 2010
- Miejscowość: Madryt
- Motocykl: HD Street Glide
- VROC: 32438
- Azachiel77
- Posty: 142
- Rejestracja: ndz sie 08, 2010
- Miejscowość: strzelce opolskie
- Motocykl: kawasaki vulcan VN 1500 classic
- VROC: 0
- Brein
- Posty: 2242
- Rejestracja: czw maja 06, 2010
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: Dniepr MT12
- VROC: 32244
Częste odpalanie najprawdopodobniej więcej zaszkodzi niż pomoże.
Wyjąć akumulator, postawić w suchym miejscu, przykryć, aby się nie kurzył (najlepiej jakimś materiałem przepuszczającym powietrze - aby nie gromadziła się wilgoć). Od czasu, do czasu - co najwyżej przekręcić kołami, aby oponki się "nie odleżały" (dobrze też postawić je na drewnie) i w zasadzie spokojnie powinno wystarczyć.
Dotychczas stosując się do tej metody nie zaobserwowałem żadnych negatywnych skutków, a po zimie motocykl zawsze chętnie współpracował (oczywiście po standardowym sprawdzeniu, czy wszystko ok).
Ale... jak co roku - każdy sposób ma swoich zwolenników i przeciwników.
Pozdrawiam
Wyjąć akumulator, postawić w suchym miejscu, przykryć, aby się nie kurzył (najlepiej jakimś materiałem przepuszczającym powietrze - aby nie gromadziła się wilgoć). Od czasu, do czasu - co najwyżej przekręcić kołami, aby oponki się "nie odleżały" (dobrze też postawić je na drewnie) i w zasadzie spokojnie powinno wystarczyć.
Dotychczas stosując się do tej metody nie zaobserwowałem żadnych negatywnych skutków, a po zimie motocykl zawsze chętnie współpracował (oczywiście po standardowym sprawdzeniu, czy wszystko ok).
Ale... jak co roku - każdy sposób ma swoich zwolenników i przeciwników.
Pozdrawiam
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
- Piotr
- Posty: 3249
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Warszawa-Wilanów
- Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
- VROC: 25311
Ja odpalam raz na miesiąc, silnik pracuje aż do momentu włączenie wentylatora i jeszcze trochę, obracam kołem tak aby zmienić położenie ( tak robiłem do tej pory ) teraz mam zamiar odsawić moto na podnośniku więc odpadnie przetaczanie czy obracanie kół, zalany pod korek i tyle, nigdy nie miałem problemów po zimie.
VROC#25311
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---
http://www.steelrosesmcsouthside.pl
Re: Zimowanie motocykla
Abrams, a jak sprawuje się ten podnośnik - ma jakąś blokadę żeby nie opadał z czasem?Abrams pisze:moto stoi na podnośniku tak by kółka były w powietrzu,
- Abrams
- Posty: 6171
- Rejestracja: pn kwie 12, 2010
- Miejscowość: Warszawa
- Motocykl: VN2000 Limited '05
- VROC: 29561
Re: Zimowanie motocykla
Oczywiście prostą zapadkową ale działającąLuzak pisze:Abrams, a jak sprawuje się ten podnośnik - ma jakąś blokadę żeby nie opadał z czasem?Abrams pisze:moto stoi na podnośniku tak by kółka były w powietrzu,



Podnosisz do góry i masz 6 stopni blokady, do tego jeszcze dostałem pasy do przypięcia moto.
4 pkt kotwiczenia na podnośniku.
Na rolkach łatwo przetoczyć i wykonać wszystkie prace serwisowe.
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Dycha (59)
- FlasH (46)
- Howser (46)
- Kalmers (50)
- KrzysiekM (56)
- Lukasz13031991 (34)
- MFinnerAnect (43)
- Pielgrzym (48)
- Rudy (43)