Strona 1 z 2

VN 800 różnice?

: śr kwie 15, 2015
autor: Darecki
Witam.
Ten sezon ma być moim pierwszym sezonem na vulkanie. rozglądając się za motorem używany chciałem znaleźć różnice pomiędzy poszczególnymi rocznikami vn 800 classic. Niestety na ten temat niewiele udało mi się znaleźć. Może ktoś ma namiary na odpowiednią stronę internetową, lub udzieli mi informacji czy rocznik 1998 różni się bardzo pod względem konstrukcyjnym od 2003. Który motor brać młodszy rocznik z większym przebiegiem czy starszy z mniejszym jak są tak samo ubrane i w podobnej cenie?

: śr kwie 15, 2015
autor: Duch
Niewiem czy patrzy się na przebieg w choppreach czy crouserach chyba że chceż zbić cene, polak potraf np: przekręcić licznik, raczej pytał bym właściciela co jest do wymiany-zrobienia i tym się sugerowa, sam osobiście różnic nie znalazłem może w silniku

: śr kwie 15, 2015
autor: Picker
Między 800 Smoka a moją jest różnica, Smoka jest zawsze czystsza :D
Jak pisze Duch ja tez nic nie znalazłem.

: śr kwie 15, 2015
autor: Mayones
Classic różni się malowaniem ewentualnie zaleznie od wersji mocowaniem tablicy i tylną lampą technologicznie to nie kojarzę różnic, do co przebiegu prawie każdy kupiony od handlarza ma 25 tyś :D choć mój też miał tyle samo od prywatnego, no i starszy nie znaczy gorszy, bo w końcu jak dbasz tak masz więc każdą sztukę trzeba ocenić indywidualnie powodzenia :ok:
Zerknij na moto Crazy`ego w dziale giełda :ok:

: śr kwie 15, 2015
autor: Darecki
No dobra to co powiecie na takie dwa ogłoszenia.
1 starszy
2 nowszy

: śr kwie 15, 2015
autor: VoN
Oczekujesz porównania ewentualnie odszukania roznic? Czy opinii ?
Starszy: Wersja EU - poznać po lampie z tyłu i mocowaniu tablicy, doposażony, samo oparcie z 500zl, bagaznik ze 100, krawat, gmole ze spacerówkami, szyba- chociaż to jakiś tanioch, zmienione manetki, org wydechy, zmienione podnóżki kierowcy, prawdopodobnie pomalowane osłony od bocznych schowków, sakwy

Nowszy: golasek, sakwy i krawat, zmienione wydechy, chyba wersja USA - nie widać prawej manetki tak by bylo jasne.

Jak ja bym mial oglądać to bym najpierw podjechał zobaczyć tego starszego :)
Ale tak jak Mayo pisał wyżej- http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... 15f#236081

Obrazek tu masz na czym oko zawiesić ;)

: śr kwie 15, 2015
autor: Smoku
I jak zwykle przy takich okazjach podobna dyskusja :ok:
Generalnie przy wyborze motocykla, wymyśliłem sobie, że nie chce starszego a efekt jest taki, że mam classic`a z pierwszego roku produkcji. Co mogę doradzić, kieruj się stanem technicznym a nie rokiem i przebiegiem. Bo co z tego, że uda się znaleźć z 2003 roku skoro nikt nie wykonywał przy nim żadnej obsługi w dodatku jest goły.
Pamiętaj, że ubranie motocykla to są spore koszta.
Niektórzy go nie potrzebują, ale wydaję mi się, że gmol to konieczność (ten drugi pokazany przez Ciebie go nie ma) i raczej to europa sądząc po liczniku.
Nie zapomnij o tzw "pakiecie startowym", olej, filtry, płyny, olej i uszczelniacze w lagach, posłuchanie czy zawory nie grają za głośno itd..
Czasem lepiej wybrać starszy a zadbany niż młodszy i korzyści są tylko takie, że jest młodszy.
Widzę, że jesteś z Piaseczna. Blisko. Jak coś to polecam się, obejrzysz, zobaczysz na co zwrócić uwagę. :ok:

: śr kwie 15, 2015
autor: Darecki
Właśnie o porównanie mi chodzi. Do tej pory jeździłem SV650 i tam się mniej więcej orientuję. Sprzedałem SV-kę bo doszedłem do wniosku że to jednak nie moje klimaty. Podobają mi się vn800 classic i takiego szukam a że budżet zamyka mi się na 12000 więc żadnych nowości raczej nie będzie. Skoro poszczególne roczniki różnią się tylko malowaniem to jak najbardziej motor zadbany starszy jest lepszy od zajeżdżonego nowszego. A pakiet startowy to rzecz wiadoma

: śr kwie 15, 2015
autor: VoN
Darecki pisze:Właśnie o porównanie mi chodzi. Do tej pory jeździłem SV650 i tam się mniej więcej orientuję. Sprzedałem SV-kę bo doszedłem do wniosku że to jednak nie moje klimaty. Podobają mi się vn800 classic i takiego szukam a że budżet zamyka mi się na 12000 więc żadnych nowości raczej nie będzie. Skoro poszczególne roczniki różnią się tylko malowaniem to jak najbardziej motor zadbany starszy jest lepszy od zajeżdżonego nowszego. A pakiet startowy to rzecz wiadoma
No to sam sobie już odpowiedziałeś :)

W razie czego wklejaj linki, pomożemy :yeee: Sam rok temu nabyłem VN800 i gdyby nie chłopaki to kto wie ;)

: śr kwie 15, 2015
autor: Skrobel
W sumie jak z Piaseczna, to do mnie masz jeszcze bliżej. Chociaż przyznaję jeśli podziwiać czystość motocykla, to musisz się spotkać ze Smokiem :)

A co do ofert, to ten starszy moim zdaniem fajniejszy bo ma ładniejszy kolor. Ale o ile wygląda na wersję europejską, to akcesoria ma nieoryginalne. Zaczynając od gmola aż do oparcia i bagażnika. Faktem jest, że taki rodzaj gmola moim zdaniem nie pasuje do Classica. Ale to już kwestia gustu.

Szkoda, że oba ogłoszenia dość daleko.

: czw kwie 16, 2015
autor: Darecki
A może ma ktoś niedaleko do tego starszego i mógłby na niego rzucić fachowym okiem?

: pt kwie 17, 2015
autor: Darecki
W Warszawie jest jeszcze taka sztuka rocznik 1997 . w sumie wyposażena podobnie.

: pt kwie 17, 2015
autor: Skrobel
Europejski i akcesoria też europejskie (tzn. oparcie, bagażnik i gmol). Niestety gmol był spawany (niestandardowe mocowanie do setów), a przypuszczam, że te odblaskowe naklejki również nie pojawiły się bez powodu.
Obejrzeć można.
A, no i te wydechy mogą być fajne... tylko głośne... :)

: pt kwie 17, 2015
autor: Smoku
Zdecydowanie z gmolem było coś kombinowane.
Za sakwami które na nim były zamontowane to bym nie płakał. Pytanie czy ucierpiały w przygodzie czy się niegodnie zestarzały.
Nieoryginalne lusterka.
Zdjęcia są kiepskie więc mało widać.
Ale warto obejrzeć, zwłaszcza że blisko.
Jakby co, polecamy się :ok:

: pt kwie 17, 2015
autor: Darecki
Odwiedziłem vulcana z Warszawy. Motorek wygląda na zadbany i na pierwszy rzut oka nie widać żeby coś było przy nim kręcone lub prostowane. Co do gmola to właściciel kupił go z takim, lightbarem i podestami dla pasażera. Sam dodał tylko tłumiki i sakwy. To co mnie zastanowiło to ogranicznik skrętu. Część walcowa na ramie ma takie jakby nadspawania (krople) akurat w miejscu styku "zderzaka" widelca. Nie wiem do czego by to miało służyć poza zwiększeniem promienia skrętu.

No ale to moje oglądanie może być zakłócone tym że na widok każdego vulcana classica dostaje banana na gębie :D

: ndz kwie 19, 2015
autor: Darecki
Wczoraj oglądałem tego vulcana z 1998 i na tym się skończyło. Dziś jeszcze raz pojechałem oglądać tego z Warszawy i... go KUPIŁEM

:antlers: MAM WŁASNEGO VULCANA :antlers:

: ndz kwie 19, 2015
autor: Wulbi
Kropelki na spawane służą do zmniejszenia skrętu ale to uboczny efekt ,bo bardziej chodzi o to żeby mocowanie szyby nie pukało po zbiorniku ale to przy 1600 ,a 800 dokładnie nie wiem lecz coś musiało dochodzić i szkodzić .

: ndz kwie 19, 2015
autor: Jurek
Darecki pisze: i... go KUPIŁEM

MAM WŁASNEGO VULCANA
Gratuluję zakupu :ok: Podziel się wrażeniami z pierwszej przejażdżki.

: ndz kwie 19, 2015
autor: Mayones
Gratuluje :pije:
PS w mojej 8setce też śruby mocowania szyby macały zbiornik i swojego czasu ograniczyłem nieco skręt chociaż mniej drastycznymi metodami.

: pn kwie 20, 2015
autor: Skrobel
Darecki, gratulacje!

A mocowaniom od MGG zdarza się rzeczywiście dotykać śrubą górnej półki do baku. Smoku ma nawet takie gustowne filcowe dystanse w odpowiednich miejscach :)