Majestic

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Majestic

Post autor: Badger » pn cze 29, 2015

Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć jak dokładnie rozwiązany jest układ kierowniczy (zwrotnicowy) w tym motocyklu:

Obrazek
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pn cze 29, 2015

Na tej stronie na zdjęciu nr 3 widać, że zwrotnica jest wewnątrz piasty przedniego koła. A z prawej strony jest drążek, który przenosi ruch z kierownicy na piastę.

Awatar użytkownika
Badger
Posty: 6396
Rejestracja: pn kwie 05, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Blue Lady + Osiołek
VROC: 29218

Post autor: Badger » pn cze 29, 2015

ale czym ta zwrotnica kręci?? samym kołem?? co z amortyzatorami??

no nie widzę jak ma to działać :wall:



a dobra, już widzę :shoking:
pie.....lę, nie myję

Jazda motocyklem to przeżycie religijne, im szybciej tym bliżej Boga

Kiedy ludzie są tego samego zdania co ja, mam zawsze wrażenie, że się pomyliłem.

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn cze 29, 2015

Podejrzewam, że w środkowej części piasty jest przegub kulowy, jabłkowy, zawieszenie sztywne nie skrętne.
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn cze 29, 2015

Z prawej strony motocykla jest drążek podłączony do zwrotnicy. Amortyzatory są stałe nie obracają się razem z kołem. Widać to na zdjęciu pierwszym link Krzyśka.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » pn cze 29, 2015

Trochę przypomina to budowę tarczy sterującej śmigłowca - oś obrotu jest nieruchoma, a tarcza (w motocyklu piasta) może się od niej odchylać... Tylko w śmigłowcu są 2 osie obrotu (plus jeszcze ruch góra/dół wzdłuż osi śmigła), a w motocyklu tylko jedna...

Awatar użytkownika
MUKA
Posty: 8374
Rejestracja: wt maja 25, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: Vn 1500 Classic tourer
VROC: 0

Post autor: MUKA » pn cze 29, 2015

Przez to rozwiązanie skrętu koła, chyba musi być b. dużo miejsca na zawracanie ;)
Rodzina, Klub, Barwy, Honor.

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » wt cze 30, 2015

No powiem że ciekawe rozwiązanie
Pierwszy raz widziałem
Ciekawe jak by teraz na Nim jechać po tych małych rondach :)
Kriss.
Live to ride,ride to live.

Awatar użytkownika
Kristof_if
Posty: 726
Rejestracja: sob sty 11, 2014
Miejscowość: Lubomia
Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
VROC: 37033

Post autor: Kristof_if » wt cze 30, 2015

Yamaha GTS też ma ciekawe przednie zawieszenie
A raczej miała bo nie spotkała się z aprobatą motocyklistów
Kriss.
Live to ride,ride to live.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 46 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 45 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 45 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą