Strona 1 z 1

Majestic

: pn cze 29, 2015
autor: Badger
Czy ktoś potrafi mi wytłumaczyć jak dokładnie rozwiązany jest układ kierowniczy (zwrotnicowy) w tym motocyklu:

Obrazek

: pn cze 29, 2015
autor: Krzycho
Na tej stronie na zdjęciu nr 3 widać, że zwrotnica jest wewnątrz piasty przedniego koła. A z prawej strony jest drążek, który przenosi ruch z kierownicy na piastę.

: pn cze 29, 2015
autor: Badger
ale czym ta zwrotnica kręci?? samym kołem?? co z amortyzatorami??

no nie widzę jak ma to działać :wall:



a dobra, już widzę :shoking:

: pn cze 29, 2015
autor: MUKA
Podejrzewam, że w środkowej części piasty jest przegub kulowy, jabłkowy, zawieszenie sztywne nie skrętne.

: pn cze 29, 2015
autor: Konrad
Z prawej strony motocykla jest drążek podłączony do zwrotnicy. Amortyzatory są stałe nie obracają się razem z kołem. Widać to na zdjęciu pierwszym link Krzyśka.

: pn cze 29, 2015
autor: Krzycho
Trochę przypomina to budowę tarczy sterującej śmigłowca - oś obrotu jest nieruchoma, a tarcza (w motocyklu piasta) może się od niej odchylać... Tylko w śmigłowcu są 2 osie obrotu (plus jeszcze ruch góra/dół wzdłuż osi śmigła), a w motocyklu tylko jedna...

: pn cze 29, 2015
autor: MUKA
Przez to rozwiązanie skrętu koła, chyba musi być b. dużo miejsca na zawracanie ;)

: wt cze 30, 2015
autor: Kristof_if
No powiem że ciekawe rozwiązanie
Pierwszy raz widziałem
Ciekawe jak by teraz na Nim jechać po tych małych rondach :)

: wt cze 30, 2015
autor: Kristof_if
Yamaha GTS też ma ciekawe przednie zawieszenie
A raczej miała bo nie spotkała się z aprobatą motocyklistów