Strona 1 z 1

VN 2000

: sob mar 12, 2016
autor: Leo
Witam.
Mam pytanie do znawców tematu, czy przebieg rzędu 30tyś mil przy normalnej eksploatacji
motocykla w VN 2000 wiąże się z czymś na co szczególnie trzeba zwrócić uwagę, czy tu coś czego trzeba się bać, czy takie przebiegi to normalka?

: sob mar 12, 2016
autor: MaciekSz
Normalka to przebiegi po 70-80 tys. mil. Przy tym przebiegu zwróć uwagę na stan pasa napędowego (teoretycznie serwis zakłada wymianę całego napędu po 40kkm), bo to droga zabawa.

Poza tym może być już zużyte sprzęgło, jeżeli motocykl był katowany... I chyba tyle poza standardowymi oględzinami.

: sob mar 12, 2016
autor: CadetC
MaciekSz pisze:teoretycznie serwis zakłada wymianę całego napędu po 40kkm
A to ciekawe - jaki serwis to zakłada? - 40 tys km to jest tylko 25 tys mil. :p
Kawasaki nie przewiduje wymiany pasa, a tym bardziej kół pasowych, w zależności od przebiegu :surprise:

Krzysztof

: sob mar 12, 2016
autor: Hubas
Jeśli dobrze widzę to w książce przeglądowej producent zaleca wymianę pasa napędowego po przebiegu 60 tyś km.

: sob mar 12, 2016
autor: CadetC
Leo pisze:czy przebieg rzędu 30tyś mil przy normalnej eksploatacji
Zależy czy coś było robione w czsie tych 30tys.
Bac się nie ma czego.
Z którego roku jest moto - wczesne modele 2004-2005 miały problem z łożyskiem w tylnym kole/zabieraku -
Zwróć uwagę na łożyska główki ramy, powszechne jest też stukanie na zimnym silniku, lub po długim postoju - najczęściej winne są zatkane sitka na kasatorach luzu zaworów - nie ma reguły jeśli chodzi o roczniki.
Trzeba też pilnować śruby mocującej przednie koło pasowe - poluzowanie kończy się wybiciem połączenia wielowypustowego.
To tak na szybko co mi przychodzi do głowy

Krzysztof

: sob mar 12, 2016
autor: MaciekSz
Aż spojrzałem w serwisówkę. I wychodzi na to, że masz rację :yeee:

Mogło mi się po.ebać z 900tką.

: sob mar 12, 2016
autor: CadetC
Hubas pisze:Jeśli dobrze widzę to w książce przeglądowej producent zaleca wymianę pasa napędowego po przebiegu 60 tyś km.
Chętnie bym zobaczył tą książkę,
Moja jest widocznie nie aktualna.
Możesz zrobić skan lub zdjęcie strony gdzie jest to opisane?

Krzysztof

: sob mar 12, 2016
autor: Leo
Dziękuję wszystkim za wszelkie uwagi.
Rocznik to 2006 i 2007.
Tu są linki do ogłoszeń.
http://olx.pl/oferta/motocykle-kavasaki ... 0d396c5a8b
http://olx.pl/oferta/kawasaki-vn-2000-l ... a4d4afc656

: sob mar 12, 2016
autor: Tokar
CadetC pisze: Z którego roku jest moto - wczesne modele 2004-2005 miały problem z łożyskiem w tylnym kole/zabieraku
Zwróć uwagę na łożyska główki ramy.
Trzeba też pilnować śruby mocującej przednie koło pasowe - poluzowanie kończy się wybiciem połączenia wielowypustowego.
To tak na szybko co mi przychodzi do głowy
Krzysztof
Fakt jest taki, że do 2006 roku na tylnym kole pasowym było "pojedyńcze" łożysko, ale czy był z tym kłopot? Jeszcze nie słyszałem (to łożysko kosztuje 25 pln, więc co sezon mozna wymianieć :-) po 2005 roku zastosowano 2 łożyska .
Jeżeli macie patent na sprawdzenie łożysk główki ramy bez rozbierania to poproszę (w moim moto nic nie było "czuć" nawet na podniesionym moto-dopiero po rozebraniu wyszła padaka.
CO DO ŚURBY TO 100% racji - znam moto co po 10 tys km miało odkręcona śrubę-wymiana koła, łożysk itd wraz z wałkiem ok 1700 pln.

: ndz mar 13, 2016
autor: Leo
Kolejne pytanko jeśli można.
Czy brak naklejki na ramie nad zbiorniczkiem płynu od tylnego hamulca świadczy o jakiejś w nią ingerencji np. malowanie czy może ona w jakiś sposób odkleić się sama nie zostawiając śladu.

: ndz mar 13, 2016
autor: CadetC
Leo pisze:Kolejne pytanko jeśli można.
Czy brak naklejki na ramie nad zbiorniczkiem płynu od tylnego hamulca świadczy o jakiejś w nią ingerencji np. malowanie czy może ona w jakiś sposób odkleić się sama nie zostawiając śladu.
Sama to się raczej nie odkleiła - ale wcale nie musi to świadczyć o malowaniu ramy.
Natomiast jeśli chodzi o moto z pierwszego linku - 2006 czerwony, to przednie kierunki nie są oryginalne, osłona filtra powinna mieć litery LT(nie widać ich na zdjęciu) i kierownica dziwnie wygląda( ale to może być złudzenie )

Krzysztof

: pn mar 14, 2016
autor: Iron75
CadetC pisze:to przednie kierunki nie są oryginalne, osłona filtra powinna mieć litery LT(nie widać ich na zdjęciu)
gmole chyba też nie są oryginalne

: pn mar 14, 2016
autor: maniu
A i lusterka zdaje się nie jego

: sob kwie 02, 2016
autor: Leo
Dziękuję za wszystkie rady.
Moto kupiony.
Temat do zamknięcia.