Strona 1 z 1

EN 500 - ocena motocykla z ogłoszenia

: śr mar 30, 2016
autor: C-bool
Witam
Proszę o ocenę motocykla z ogłoszenia:
http://olx.pl/oferta/kawasaki-en-500-CID5-IDev6xN.html
Ze sprzedającym się nie kontaktowałem celem uzyskania informacji. Na razie proszę o powierzchowną ocenę - dla Was zapewne jeden rzut okiem i już wiadomo co jest oryginalne, co jest do robienia itp. :p

: śr mar 30, 2016
autor: robdk
W stosunku do oryginału:
- zmieniona kierownica i manetki
- zmienione podnóżki a z przodu całe mocowanie i zostały wydłużone
- przewód hamulcowy w oplocie
- silnik chyba wymieniany z GPZ-ta (mocniejszy 60KM) w naszych występowały srebrne
- inne wydechy - prawdopodobnie z wersji C
- wymienione oparcie pasażera
- opony prawdopodobnie jak moto opuściło fabrykę (miałem takie same)
- zbiornik wymieniony
- boczki malowane.
Dość sporo wymienione jak na rocznik `97 ale i cena niska. Nie wszystko co wypisałem trzeba traktować jako wadę i ew. wygląd rzecz gustu. Ktoś widać robił pod siebie.
Sakwy takie same mam u siebie.
W sumie bym go nie negował w całym rozrachunku. Trzeba obejrzeć i sprawdzić ograniczniki na kierownicy, czy lagi nie leją (nie słuchać, że wystarczy wymiana uszczelniaczy bo pewnie są tam wsadzone nowe tylko mogą nie trzymać (tak było u mnie). Oczywiście luzy na główce ramy, czy felgi proste - bo, że miał przygodę to na 100% pewne ale cena sporo rekompensuje.
Polecam wideo poradnik Jak kupować motocykl.
O sprawach technicznych możesz u mnie poczytać w moim wątku w naszych maszynach.

: śr mar 30, 2016
autor: C-bool
Dzięki za odpowiedź. Nie sądziłem, że tyle tego jest.
Kufry, stalowy oplot na pewno na plus. Kierownica, manetki, podnóżki - dla mnie OK co do wyglądu, pewnie skoro tyle w nim było robione, to po co zakładać znowu oryginalne części. Największe wady z wymienionych moim zdaniem silnik - jeśli był wymieniany, dlaczego akurat z GPZta? Oraz 23 letnie opony - to raczej o 20 lat za dużo... Szukając tak wiekowego motocykla zadrapania, malowanie to nie jest największy problem.
Z oględzinami będzie problem, bo mam 300 km w jedną stronę.
A rocznik wg ogłoszenia '93.
Z jednej strony nie spodziewam się dużo po motocyklach z tych lat, z drugiej strony zmiany są tutaj dość znaczne.

: śr mar 30, 2016
autor: Skrobel
Silnik wcale nie musiał być wymieniany. Nie wiem dokładnie w których wersjach i w których rocznikach, ale w EN 500 też występowały czarne. Może chodzi np. o 454? Jeden z pierwszych wyników z Google:
http://i817.photobucket.com/albums/zz97 ... LTD001.jpg

No a jeśli chodzi o GPZ to EN 500 i GPZ miały ten sam silnik. Tylko w GPZ był wyżej kręcony i coś jeszcze miał zmienione w stosunku do EN 500. Nie jestem znawcą ale widywałem "połówki" z czarnym silnikiem.

: śr mar 30, 2016
autor: Mayones
Zadzwoń do gościa, popytaj już wiesz o co - trzy posty wyżej, potem napisz nam co usłyszałeś i można konfrontować :ok:
PS droższy nie znaczy lepszy :cool:

: śr mar 30, 2016
autor: robdk
Skrobel, Co do silnika to 500-setki w EN-ie były zawsze srebrne tym bardziej, że jest to rocznik '93 z samej końcówki produkcji w wersji A (co nawet sugeruje umiejscowienie tylnich kierunkowskazów). W '94 już była specyfikacja B. Wymiana silnika na mocniejszy jeśli jest w dobrej kondycji tez nie oznacza czegoś złego bp choćby ma większą moc, choć charakterystyka pracy jest nieprzystosowana pod ten typ motocykla bo się musi kręcić wysoko.
Ogólnie w mojej ocenie moto jest po jakichś przejściach ale trzeba wziąć pod uwagę, że ciężko z takiego rocznika o egzemplarz dziewiczy. Po prostu trzeba kupić z pełna tego świadomością i że trzeba z 2000 w najbliższym okresie włożyć choćby nowe oponki kupić. :)

: śr mar 30, 2016
autor: Skrobel
robdk pisze:Skrobel, Co do silnika to 500-setki w EN-ie były zawsze srebrne
Tego nie wiedziałem. :pada:
Zmyliła mnie ilość 454, która pojawia się przy wyszukiwaniu EN 500 w google. Bo właśnie w 454 wydaje się, że silnik był zawsze czarny?

: śr mar 30, 2016
autor: robdk
Czy zawsze to tego nie wiem bo nie rozkminiałem tego modelu. Niemniej konstrukcyjnie to dwa różne silniki w budowie, także 500 nie jest kontynuacją 450 a zupełnie nową konstrukcją. Te (500) zaś były montowane w modelach KLE, GPZ, ER5 i EN. W KLE i GPZ były malowane na czarno.

: śr mar 30, 2016
autor: C-bool
Motocykl z ogłoszenia już nieaktualny. Trochę irytuje to, że czasem sprzedający po sprzedaży moto nie usuną ogłoszenia. A może dopiero od dzisiaj nieaktualnie - kto wie.

Jeśli będę miał następne moto do oceny napiszę, tymczasem dzięki za dotychczasowe info ;)

: sob kwie 02, 2016
autor: C-bool
Mam kolejne moto do oceny. Na wstępie chciałbym jeszcze raz podziękować koledze PALETKA z forum za obejrzenie jednego moto - byłem już gotów jechać 340 km w jedną stronę, ale drugi oglądający dzisiaj ten motocykl go kupił. Także szukam dalej.

Czy kosz sprzęgłowy to coś poważniejszego?
http://olx.pl/oferta/kawasaki-en-500-CI ... 75160582f8

http://olx.pl/oferta/sprzedam-kawasaki- ... c;promoted

: sob kwie 02, 2016
autor: Ryszard1962
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?p=257331#257331
Kolega z Forum oferuje 500 swojego znajomego