Garść porad przed zakupem.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: pn paź 10, 2016
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: Suzuki Marauder
- VROC: 0
Garść porad przed zakupem.
Czołem załogo. Po roku jazdy 125 nadszedł czas na zmiany. Do tej pory poruszałem się Suzuki Maruderem GZ, teraz czas się przesiąść na coś szybszego. Wybór padł na Vulcana. Na pierwszy ogień idzie Kawasaki Vulcan 700 VN z 1990r. Moja prośba do was o porady na co zwrócić uwagę przy pierwszych oględzinach, przed wizytą u mechaniora.
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Maciek
Z góry dziękuje i pozdrawiam
Maciek
- Skiba1
- Posty: 767
- Rejestracja: pn kwie 06, 2015
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: Kowboj, Dzida i Zdzira
- VROC: 0
Cześć,
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na tą część Forum:
http://www.vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5
A już jesteś zdecydowany na 700-kę? Może dozbierasz przez zimę na kolejne 100 cm3 i będziesz miał świeższe moto
Przede wszystkim należy zwrócić uwagę na tą część Forum:
http://www.vulcaneria.pl/viewforum.php?f=5
A już jesteś zdecydowany na 700-kę? Może dozbierasz przez zimę na kolejne 100 cm3 i będziesz miał świeższe moto
Pozdrawiam
Michał
T: 607-312-526
Michał
T: 607-312-526
- Mayones
- Posty: 5682
- Rejestracja: czw kwie 26, 2012
- Miejscowość: B-B
- Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
- VROC: 0
A potem tutaj - http://www.vulcaneria.pl/viewforum.php?f=48
Prawdę powiedziawszy to proponowałbym z mniejszych EN500 a z większych to VN800. Nie polecam 700/750 bo to stare roczniki i w większości sprzedawanych silniki są mocno zaniedbane i bardzo często lecą panewki. Nie mówię, że to kiepski motocykl, ale poprzedni właściciele z reguły nie umiały się nim dobrze zaopiekować.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Ja wiem, ze wszystko zależny od egzemplarza, ale szansa na trafienie w dobry egzemplarz tych modeli co podałem jest dużo większa niż 700/750 gdzie trzeba mieć niezłego fuksa by trafić coś dobrego.
POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Mój kanał Motogaraż robdk
Ze swojego własnego doświadczenia (oprócz typowych sprawdzeń dla każdego motocykla - rama, lagi amortyzatory, napęd, silnik, gaźniki):
1. Napięcie alternatora (20-80V) równomierne pomiędzy wszystkimi fazami,
wymiana alternatora to ok. 500 zł plus zdjęcie/założenie silnika ok. 300-500 zł (serwis)
2. Napięcie ładowania regulatora 13,8-14,4 (poniżej zwiastuje problemy)
regulator od 70zl (chińczyk) - 250zł (tourmax), wymiana niezbyt trudna,
3. tarcze hamulcowe - limit do jazdy 4,5 mm (nowe oryginały ok. 1000 zł/szt zamienniki 250-500 zł/szt)
4. opony - rocznik/bieżnik - za zwój komplet zapłaciłem blisko 1000 zł (od 700 zł komplet)
5. ciężki rozruch/duży prąd rozruchowy - problemy z rozrusznikiem (najczęściej zmęczone życiem szczotki, czasem wypracowane tuleje czy łożyska) szczotki ok. 7,50 zł sztuka, tuleje czy łożyska kilkadziesiąt zł (trzeba dobierać),
6. wydechy (tłumik centralny) - 500 zł, tłumiki końcowe (często uszkodzone/dziwnie spawane) na rynku raczej tylko używane ok. 100-250 zł /szt
7. napinacze łańcuszków rozrządu - z reguły wystarcza wymiana sprężyn (kit za ok 150 zł ze stanów)
poza tym stan ogólny motocykla (wizualny, zadrapania i dziwne ślady przygód z przeszłości). Ogólnie prawdy jest trochę w słowach poprzedników, że na rynku sporo zmęczonych życiem/źle serwisowanych egzemplarzy.
Niemniej jednak jak już przedłubiesz swoje (jeździ i pali od strzału) to będziesz właścicielem ginącego gatunku na który z sentymentem spogląda wielu ich byłych posiadaczy. Generalnie niewiele tego pojawia się na zlotach...
Tarcze ( grubość do wymiany to ok.
1. Napięcie alternatora (20-80V) równomierne pomiędzy wszystkimi fazami,
wymiana alternatora to ok. 500 zł plus zdjęcie/założenie silnika ok. 300-500 zł (serwis)
2. Napięcie ładowania regulatora 13,8-14,4 (poniżej zwiastuje problemy)
regulator od 70zl (chińczyk) - 250zł (tourmax), wymiana niezbyt trudna,
3. tarcze hamulcowe - limit do jazdy 4,5 mm (nowe oryginały ok. 1000 zł/szt zamienniki 250-500 zł/szt)
4. opony - rocznik/bieżnik - za zwój komplet zapłaciłem blisko 1000 zł (od 700 zł komplet)
5. ciężki rozruch/duży prąd rozruchowy - problemy z rozrusznikiem (najczęściej zmęczone życiem szczotki, czasem wypracowane tuleje czy łożyska) szczotki ok. 7,50 zł sztuka, tuleje czy łożyska kilkadziesiąt zł (trzeba dobierać),
6. wydechy (tłumik centralny) - 500 zł, tłumiki końcowe (często uszkodzone/dziwnie spawane) na rynku raczej tylko używane ok. 100-250 zł /szt
7. napinacze łańcuszków rozrządu - z reguły wystarcza wymiana sprężyn (kit za ok 150 zł ze stanów)
poza tym stan ogólny motocykla (wizualny, zadrapania i dziwne ślady przygód z przeszłości). Ogólnie prawdy jest trochę w słowach poprzedników, że na rynku sporo zmęczonych życiem/źle serwisowanych egzemplarzy.
Niemniej jednak jak już przedłubiesz swoje (jeździ i pali od strzału) to będziesz właścicielem ginącego gatunku na który z sentymentem spogląda wielu ich byłych posiadaczy. Generalnie niewiele tego pojawia się na zlotach...
Tarcze ( grubość do wymiany to ok.
Kto jest online
Jest 89 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 89 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 89 gości