No więc od podstaw:
Voyager to - jak sama nazwa wskazuje - pojazd dla tych, którzy lubią dużo bagażu, wygodę, raczej dalekie niż bliskie trasy.
Ma duże kufry boczne, kufer centralny, fabrycznie ma wysoką szybę w owiewce. Produkowany jest od 2009 roku, ABS jest fabryczny od 2012 w egzemplarzach z EU, a od 2013 w egzemplarzach z USA i Kanady. We wcześniejszych rocznikach tylko jako opcja - najczęściej nie ma.
Vaquero (w EU się to nazywa Voyager Custom) to coś w rodzaju nawiązania do motocykli typu bagger. Inne kufry boczne (bardzo podobne do tych z Nomada 1500 i 1600) inny tylny błotnik, fabrycznie brak oparcia pasażera czy jakiegokolwiek kufra. Siedzenie w przeciwieństwie do Voyagera jest jednoczęściowe, inaczej wyprofilowane, przy czym tylna część jest wąska i cienka (w awaryjnych sytuacjach można przewieźć pasażerkę ale raczej nie będzie to wygodna jazda). Przednia owiewka o ile wiem jest identyczna, ale fabrycznie ma niską, przyciemnianą szybkę, nie ma pełnej szyby. Nieco inne są też zegary ale to kwestie wizualne - funkcjonalnie radio, wskaźniki, kontrolki, tempomat, komputer - wszystko jest takie same. W Vaquero w owiewce nie ma dodatkowych lamp, tylko "designerskie" kratki. Nie ma osłon na nogi oraz obudowa chłodnicy jest nieco inna. Wydaje mi się też, że kształt kierownicy jest nieco inny. Produkowany oficjalnie od 2011 - sytuacja z ABS identyczna jak w Voyagerze.
Poza tym rama, układ jezdny, koła, silnik, radio, ogromna większość systemu elektrycznego - wszystko jest identyczne (choć oczywiście wykończenie wizualne jest inne - w Vaquero więcej czerni, w Voyagerze chromu. Ewentualne różnice w prowadzeniu mogą wynikać z masy i umieszczenia środka ciężkości - Vaquero jest nieco lżejszy.