Taka oto owiewka
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Taka oto owiewka
Nie macie może pomysłu, gdzie taką owiewkę można kupić?
Próbowałem podpytać sprzedawcy moto (link do oferty na facebook), ale na razie brak odpowiedzi. Sam szukam tego typu owiewki, ale wszystkie, jakie znalazłem, montowane są do śrub reflektora - w nakedach. W Vulcanach reflektory mocowane są od spodu, więc nie pasuje. Nigdzie nie znalazłem takich z mocowaniem do lag.
Próbowałem podpytać sprzedawcy moto (link do oferty na facebook), ale na razie brak odpowiedzi. Sam szukam tego typu owiewki, ale wszystkie, jakie znalazłem, montowane są do śrub reflektora - w nakedach. W Vulcanach reflektory mocowane są od spodu, więc nie pasuje. Nigdzie nie znalazłem takich z mocowaniem do lag.
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Taka oto owiewka
A co chcesz Vulkana przerobić na Mrówkojada?
Ta owiewka to swego rodzaju logo Suzuki M1800R.
To tak jabyś sobie nakleił HD na zbiorniku.
Nawet jak się uprzesz i założysz to nie będzie pasowało stylistycznie. Lampa Mrówkojada jest niżej mocowana niż w VNenach i ma specyficzny kształt. Prawdopodobnie wyjdzie z tego straszny knot trącający Cepelią.
Ta owiewka to swego rodzaju logo Suzuki M1800R.
To tak jabyś sobie nakleił HD na zbiorniku.
Nawet jak się uprzesz i założysz to nie będzie pasowało stylistycznie. Lampa Mrówkojada jest niżej mocowana niż w VNenach i ma specyficzny kształt. Prawdopodobnie wyjdzie z tego straszny knot trącający Cepelią.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Taka oto owiewka
Nie chcę na nic przerabiać. Po prostu ze względu na moje gabaryty oryginalna owiewka powoduje superturbulencje na kasku już od 80km/h, a bez owiewki zaczyna mnie zrzucać z siodła od 100km/h.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Taka oto owiewka
Paweł Marcin
Czy uważasz pozostałych członków tego Forum za kurdupli i krasnali zaznaczając wielokrotnie, że wszystkiemu winne są Twoje gabaryty a szczególnie wzrost 189 cm?
Jak nie gabaryty przeszkadzają w doborze szyby (owiewki) do VN:
www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?f=1&t=14967
to gabaryty powodują, że masz za mały motocykl:
www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?f=1&p=295503#p295503
Sam mam niewiele mniej wzrostu (182/86) i zapewniam Cię, że właściwa wysokość szyby i jej kąt pochylenia równy kątowi główki ramy oraz oryginalne mocowania szyby do przedniego widelca a nie jakimiś wymysłami i na dodatek do kierownicy których pełno na Allegro na pewno nie będzie skutkowało jak to napisałeś: „superturbulencjami na kasku już od 80km/h, a bez owiewki nie zacznie Cię zrzucać z siodła od 100km/h”.
Dwa proste pytania dla Ciebie do zgłębienia wiedzy:
1. Dlaczego nasze VN-y mają kąt główki ramy zawarty między 30° a 34° a nie jak rowery 65°÷68° chociaż dzisiejszy trend w rowerach to średnio 73°÷75°.
2. Dlaczego modele VN-ów z oznaczeniem LT (VN 900 LT, VN 2000 LT), VN 1500 Nomad i Classic Tourer, VN 1600 Nomad i Classic Tourer, VN 1700 Voyager, Classic i Nomad miały montowane szyby właśnie pod kątem zgodnym z kątem główki ramy i do przedniego widelca ?
Cofnij się trochę w swoich postach które założyłeś a przypomnisz sobie co było Twoimi kryteriami wyboru motocykla który kupiłeś 06.10. 2020r.
Skoro szukasz VN 2000, cytat: „fajnie ubranego, albo inwestować później w dobre twarde kufry boczne itd.” to nawet jest z przyczepką:
https://www.olx.pl/d/oferta/kawasaki-vu ... 2557e8eb2a
Powodzenia
Czy uważasz pozostałych członków tego Forum za kurdupli i krasnali zaznaczając wielokrotnie, że wszystkiemu winne są Twoje gabaryty a szczególnie wzrost 189 cm?
Jak nie gabaryty przeszkadzają w doborze szyby (owiewki) do VN:
www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?f=1&t=14967
to gabaryty powodują, że masz za mały motocykl:
www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?f=1&p=295503#p295503
Sam mam niewiele mniej wzrostu (182/86) i zapewniam Cię, że właściwa wysokość szyby i jej kąt pochylenia równy kątowi główki ramy oraz oryginalne mocowania szyby do przedniego widelca a nie jakimiś wymysłami i na dodatek do kierownicy których pełno na Allegro na pewno nie będzie skutkowało jak to napisałeś: „superturbulencjami na kasku już od 80km/h, a bez owiewki nie zacznie Cię zrzucać z siodła od 100km/h”.
Dwa proste pytania dla Ciebie do zgłębienia wiedzy:
1. Dlaczego nasze VN-y mają kąt główki ramy zawarty między 30° a 34° a nie jak rowery 65°÷68° chociaż dzisiejszy trend w rowerach to średnio 73°÷75°.
2. Dlaczego modele VN-ów z oznaczeniem LT (VN 900 LT, VN 2000 LT), VN 1500 Nomad i Classic Tourer, VN 1600 Nomad i Classic Tourer, VN 1700 Voyager, Classic i Nomad miały montowane szyby właśnie pod kątem zgodnym z kątem główki ramy i do przedniego widelca ?
Cofnij się trochę w swoich postach które założyłeś a przypomnisz sobie co było Twoimi kryteriami wyboru motocykla który kupiłeś 06.10. 2020r.
Skoro szukasz VN 2000, cytat: „fajnie ubranego, albo inwestować później w dobre twarde kufry boczne itd.” to nawet jest z przyczepką:
https://www.olx.pl/d/oferta/kawasaki-vu ... 2557e8eb2a
Powodzenia
Tex66
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Taka oto owiewka
@Tex66, cały świat się myli, tylko Ty masz rację
https://www.google.com/search?q=Kawasak ... e&ie=UTF-8
https://www.google.com/search?q=Kawasak ... e&ie=UTF-8
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Taka oto owiewka
Paweł Marcin
Gdzie i w jakim poście czy komentarzu napisałem, że jedynie ja mam rację a „świat się myli”?
Otóż nigdy.
Napisałem prawdę na którą reagujesz złośliwym zapisem.
Zadałem Ci dwa proste pytania odnośnie montowania szyb motocyklowych, na które nie masz pojęcia żeby odpowiedzieć i dlatego nie odpowiedziałeś.
Skąd wiem, że nie masz pojęcia o wysokości i kącie pochylenia szyby motocyklowej?
Z postu „Wysokość przedniej szyby a telepanie kaskiem”
viewtopic.php?f=1&t=13346&start=40
i Twoje w nim pytanie:
„Jak mocno powinna być pochylona szyba?” - na które nie otrzymałeś odpowiedzi.
A tu zrzut z postu:
Mógłbym tu teraz zadać kolejne dwa bardzo podobne pytania na które też nie będziesz miał pojęcia żeby odpowiedzieć i się skompromitujesz.
Taki typ mocowania i to co nazywasz swoim deflektorem w wersji 3. w tym samym poście to osobiście nie użyłbym tego jako półki pod popielniczkę w garażu a co dopiero mówiąc o deflektorze w Vulcanie.
Proszę bardzo, rewelacja:
Załączasz mi link do stron angielskojęzycznych na których można przeczytać jaka powinna być wysokość szyby i jak tą wysokość regulować, jak regulować jej kąt pochylenia w zależności od mocowania aby zminimalizować uderzenia powietrza i jego turbulencje oraz jego hałas. Co niby on ma wnieść dla mnie, w czym niby zawarte tam informacje, porady i sugestie miałyby się różnić w kwestii pytań które zadałem?
Poczytaj sam, na pewno dowiesz się jaki powinien być kąt pochylenia szyby i uzyskasz odpowiedź na pytanie na które nie otrzymałeś odpowiedzi w poście o którym wspomniałem wcześniej (zrzut strony).
Zapomniałeś nawet o swoich kryteriach przy wyborze VN 900 i na pewno nie były to Twoje gabaryty.
Jeżeli chcesz mogę załączyć kolejne zrzuty z Twoich postów dla odświeżenia pamięci.
Gdzie i w jakim poście czy komentarzu napisałem, że jedynie ja mam rację a „świat się myli”?
Otóż nigdy.
Napisałem prawdę na którą reagujesz złośliwym zapisem.
Zadałem Ci dwa proste pytania odnośnie montowania szyb motocyklowych, na które nie masz pojęcia żeby odpowiedzieć i dlatego nie odpowiedziałeś.
Skąd wiem, że nie masz pojęcia o wysokości i kącie pochylenia szyby motocyklowej?
Z postu „Wysokość przedniej szyby a telepanie kaskiem”
viewtopic.php?f=1&t=13346&start=40
i Twoje w nim pytanie:
„Jak mocno powinna być pochylona szyba?” - na które nie otrzymałeś odpowiedzi.
A tu zrzut z postu:
Mógłbym tu teraz zadać kolejne dwa bardzo podobne pytania na które też nie będziesz miał pojęcia żeby odpowiedzieć i się skompromitujesz.
Taki typ mocowania i to co nazywasz swoim deflektorem w wersji 3. w tym samym poście to osobiście nie użyłbym tego jako półki pod popielniczkę w garażu a co dopiero mówiąc o deflektorze w Vulcanie.
Proszę bardzo, rewelacja:
Załączasz mi link do stron angielskojęzycznych na których można przeczytać jaka powinna być wysokość szyby i jak tą wysokość regulować, jak regulować jej kąt pochylenia w zależności od mocowania aby zminimalizować uderzenia powietrza i jego turbulencje oraz jego hałas. Co niby on ma wnieść dla mnie, w czym niby zawarte tam informacje, porady i sugestie miałyby się różnić w kwestii pytań które zadałem?
Poczytaj sam, na pewno dowiesz się jaki powinien być kąt pochylenia szyby i uzyskasz odpowiedź na pytanie na które nie otrzymałeś odpowiedzi w poście o którym wspomniałem wcześniej (zrzut strony).
Zapomniałeś nawet o swoich kryteriach przy wyborze VN 900 i na pewno nie były to Twoje gabaryty.
Jeżeli chcesz mogę załączyć kolejne zrzuty z Twoich postów dla odświeżenia pamięci.
Tex66
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Taka oto owiewka
To już wszyscy wiemy, że lubisz sprawiać wrażenie, że rozbierasz wypowiedź interlokutora na części pierwsze i po kolei miażdżysz każdy fragment...
Tyle, że bezcelowo.
Szyba w moim vulcanie ma bardzo niewielki zakres regulacji pochylenia - od idealnie równoległej do widelca, do minimalnie bardziej pionowej i ta regulacja wprowadza absolutnie zero zmian w kontekście turbulencji. Jeśli chodzi o wysokość - tutaj do dyspozycji mamy 2 poziomy i tak samo - zero zmian. Razem 4 kombinacje i wszystkie już sprawdziłem - tak samo trzepocze kaskiem.
Ponieważ sugerujesz, że producent po to ustawił szybę równolegle do widelca, żeby turbulencji nie było, to pokazuję Ci, że nie jest tak różowo, bo to nie działa - ani u mnie, ani u tysięcy motocyklistów na całym świecie, z użytkownikami vulcanów włącznie. Ten problem istnieje i kpinami go nie wymażesz.
Możesz więc sobie te swoje insynuacje na temat mojej ignorancji wsadzić dokładnie tam, gdzie słońce nigdy nie zajrzy
Co do Twoich kpin z moich prób wykonania deflektora, to ciężko nawet skomentować. Służyły one tylko i wyłącznie znalezieniu wielkości i kształtu, który by dał znaczącą różnicę i mógł posłużyć jako wskazówki do wykonania czegoś estetycznego, np. przez Miki Werke, albo kogoś sprytnego z możliwością cięcia i gięcia (blachy nierdzewnej lub pleksi).
Co do motocykla... Kryteria można sobie mieć, ale co z tego, jak VN1600 Nomad i VN2000 są dobrem rzadkim na Dolnym Śląsku? Wziąłem więc tymczasowo 900-tkę z nastawieniem, że wymienię na coś większego, jak się nadarzy okazja.
Jeszcze jakieś pytania, czy będziesz pisał coraz dłuższe i coraz bardziej kolorowe posty próbując mnie wyśmiać?
Tyle, że bezcelowo.
Szyba w moim vulcanie ma bardzo niewielki zakres regulacji pochylenia - od idealnie równoległej do widelca, do minimalnie bardziej pionowej i ta regulacja wprowadza absolutnie zero zmian w kontekście turbulencji. Jeśli chodzi o wysokość - tutaj do dyspozycji mamy 2 poziomy i tak samo - zero zmian. Razem 4 kombinacje i wszystkie już sprawdziłem - tak samo trzepocze kaskiem.
Ponieważ sugerujesz, że producent po to ustawił szybę równolegle do widelca, żeby turbulencji nie było, to pokazuję Ci, że nie jest tak różowo, bo to nie działa - ani u mnie, ani u tysięcy motocyklistów na całym świecie, z użytkownikami vulcanów włącznie. Ten problem istnieje i kpinami go nie wymażesz.
Możesz więc sobie te swoje insynuacje na temat mojej ignorancji wsadzić dokładnie tam, gdzie słońce nigdy nie zajrzy
Co do Twoich kpin z moich prób wykonania deflektora, to ciężko nawet skomentować. Służyły one tylko i wyłącznie znalezieniu wielkości i kształtu, który by dał znaczącą różnicę i mógł posłużyć jako wskazówki do wykonania czegoś estetycznego, np. przez Miki Werke, albo kogoś sprytnego z możliwością cięcia i gięcia (blachy nierdzewnej lub pleksi).
Co do motocykla... Kryteria można sobie mieć, ale co z tego, jak VN1600 Nomad i VN2000 są dobrem rzadkim na Dolnym Śląsku? Wziąłem więc tymczasowo 900-tkę z nastawieniem, że wymienię na coś większego, jak się nadarzy okazja.
Jeszcze jakieś pytania, czy będziesz pisał coraz dłuższe i coraz bardziej kolorowe posty próbując mnie wyśmiać?
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Taka oto owiewka
To w skrócie i bez uwypuklania kolorami:
Problem jest powszechny ale i trudno zrozumiały dla osób szukających tam porady (Twój link) i na pewno nie dotyczy tysięcy motocyklistów jak to napisałeś.
Jednym z niewielu wątków tych wszystkich artykułów na stronach i forach do których zbiorczy link zamieściłeś było:
- zminimalizowanie turbulencji oraz poziomu hałasu i oddziaływania przepływającego powietrza nad szybą na samego motocyklistę lub samą jego głowę (kask).
Problematyka dotyczyła dwóch rodzajów szyb: OEM-wskich i akcesoryjnych.
Zasadnicza rada która się tam powtarza dotyczy dobrania odpowiedniej wysokości szyby w autoryzowanych salonach Kawasaki (u dilerów Kawasaki). Tu mówimy tu o szybach Kawasaki (OEM).
To co jeszcze się powtarza to to, że możliwość regulacji wysokości szyby i kąta pochylenia danej szyby OEM-wskiej jest znikoma, praktycznie żadna przy oryginalnych fabrycznych mocowaniach szyby. Zostaje wymiana szyby, najczęściej na wyższą OEM-owską lub zamiennik których jest również kilka o różnych wysokościach.
Zakładam, że masz OEM-wską szybę.
Pytanie które może pomóc to:
1. Ile było OEM-wskich (oryginalnych) wysokości szyb do VN 900 i jakie miały wysokości (o numery katalogowe ich nie pytam, może być za trudne)?
Rozumiem, że kupno nowej szyby w Kawasaki.pl za 4400 zł o odpowiedniej wysokości odpada?
- Kolejny zasadniczy wątek który się tam powtarza to wyregulowanie ale już akcesoryjnej szyby (mocowanie do lag i kierownicy), jej wysokości i pochylenia. Mimo, że rozpiętość regulacji jest tu zdecydowanie większa, występuje tam (fora) ogólny brak zrozumienia, dlaczego turbulencje i oddziaływanie powietrza oraz hałas rosną po pochyleniu szyby. Ogólny brak zrozumienia fizyki: pochylasz szybę – jej wysokość względem motocyklisty maleje (ale to są Stany i niezbyt rozgarnięci ludzie). Niektórych sugestie dotyczyły również kształtu kasku i sylwetki na motocyklu oraz deflektorów bocznych.
Jak widzisz ja lekcję odrobiłem, pokusiłem się o przeczytanie wszystkiego.
VN 1600 nie jest dobrem rzadkim, czego nie można powiedzieć o VN 2000. W obu jednak przypadkach za porządny egzemplarz trzeba jednak zapłacić i czasami przejechać pół Polski żeby go kupić. Więc może lepiej było pozostać przy pojemności 125 cm3 ?
Widzę, że nerwy puszczają stąd uwagi gdzie mogę sobie wsadzić swoje insynuacje.
Ja niegrzecznych i obrażających zwrotów nie używałem i nie używam ale wiedz jedno od teraz zawsze będę obecny przy Twoich postach i komentarzach tu na Forum. Więc pisz tylko merytorycznie, wyłapię każde „wodolejstwo” i nie omieszkam wypunktować.
Prawdopodobnie Admin zablokuje ten post, zdążyłem się już do tego przyzwyczaić.
Problem jest powszechny ale i trudno zrozumiały dla osób szukających tam porady (Twój link) i na pewno nie dotyczy tysięcy motocyklistów jak to napisałeś.
Jednym z niewielu wątków tych wszystkich artykułów na stronach i forach do których zbiorczy link zamieściłeś było:
- zminimalizowanie turbulencji oraz poziomu hałasu i oddziaływania przepływającego powietrza nad szybą na samego motocyklistę lub samą jego głowę (kask).
Problematyka dotyczyła dwóch rodzajów szyb: OEM-wskich i akcesoryjnych.
Zasadnicza rada która się tam powtarza dotyczy dobrania odpowiedniej wysokości szyby w autoryzowanych salonach Kawasaki (u dilerów Kawasaki). Tu mówimy tu o szybach Kawasaki (OEM).
To co jeszcze się powtarza to to, że możliwość regulacji wysokości szyby i kąta pochylenia danej szyby OEM-wskiej jest znikoma, praktycznie żadna przy oryginalnych fabrycznych mocowaniach szyby. Zostaje wymiana szyby, najczęściej na wyższą OEM-owską lub zamiennik których jest również kilka o różnych wysokościach.
Zakładam, że masz OEM-wską szybę.
Pytanie które może pomóc to:
1. Ile było OEM-wskich (oryginalnych) wysokości szyb do VN 900 i jakie miały wysokości (o numery katalogowe ich nie pytam, może być za trudne)?
Rozumiem, że kupno nowej szyby w Kawasaki.pl za 4400 zł o odpowiedniej wysokości odpada?
- Kolejny zasadniczy wątek który się tam powtarza to wyregulowanie ale już akcesoryjnej szyby (mocowanie do lag i kierownicy), jej wysokości i pochylenia. Mimo, że rozpiętość regulacji jest tu zdecydowanie większa, występuje tam (fora) ogólny brak zrozumienia, dlaczego turbulencje i oddziaływanie powietrza oraz hałas rosną po pochyleniu szyby. Ogólny brak zrozumienia fizyki: pochylasz szybę – jej wysokość względem motocyklisty maleje (ale to są Stany i niezbyt rozgarnięci ludzie). Niektórych sugestie dotyczyły również kształtu kasku i sylwetki na motocyklu oraz deflektorów bocznych.
Jak widzisz ja lekcję odrobiłem, pokusiłem się o przeczytanie wszystkiego.
VN 1600 nie jest dobrem rzadkim, czego nie można powiedzieć o VN 2000. W obu jednak przypadkach za porządny egzemplarz trzeba jednak zapłacić i czasami przejechać pół Polski żeby go kupić. Więc może lepiej było pozostać przy pojemności 125 cm3 ?
Widzę, że nerwy puszczają stąd uwagi gdzie mogę sobie wsadzić swoje insynuacje.
Ja niegrzecznych i obrażających zwrotów nie używałem i nie używam ale wiedz jedno od teraz zawsze będę obecny przy Twoich postach i komentarzach tu na Forum. Więc pisz tylko merytorycznie, wyłapię każde „wodolejstwo” i nie omieszkam wypunktować.
Prawdopodobnie Admin zablokuje ten post, zdążyłem się już do tego przyzwyczaić.
Tex66
- Przemo
- Posty: 2291
- Rejestracja: czw cze 05, 2014
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN 2000 Classic '06
- VROC: 37109
Re: Taka oto owiewka
Blokuje tematy gdy Tex już nadmiernie uwypuklasz swoje złośliwości i wyciągasz w danym wątku tematy mniej lub bardziej niezwiązane z problemem pytającego.
Jak już tak strasznie Cię mierzi jacy tu są niedoskonali "czytacze" i użytkownicy forum, to je po prostu zmień.
Z każdej możliwej strony dostaje sygnały od użytkowników, że pomimo iż w twoich wypowiedziach jest bardzo dużo merytorycznej pomocy (za co wszyscy są Ci wdzięczni), to tyle samo lub więcej jest złośliwości, czepialstwa i po prostu bardzo niemiłej atmosfery. Chciałbym Cię poprosić o ograniczenie tego czepialstwa, bo to nie forum elektrody, z którym wiele osób cię wiąże przez swój "wyjątkowy" styl wypowiadania się.
Sumując:
- twoje merytoryczne pomocne wypowiedzi 100% za i wielkie ci za nie dzięki
- wyciąganie brudów, czepialstwo, buńczuczność proszę ogranicz...
Nie ma ludzi idealnych, jeden ma czas na szukanie odpowiedzi, drugi nie ma i po to jest forum aby ten co ma czas mu pomógł - bez uszczypliwości, że ten pierwszy nie miał na to czasu albo "mu się nie chciało".
Twórzmy tu przyjazną atmosferę, a nie miejsce gdzie jak ktoś nie wie jak nalać paliwa do nowo zakupionego motocykla, to najlepiej jak taka osoba dokona samospalenia ze wstydu.
Mam nadzieję, że kiedyś poznamy się na żywo i twój obraz się nieco zmieni w pozytywnym kierunku i to jak cię tu ludzie odbierają, to tylko kwestia "formy" pisemnej, która nie oddaje do końca charakteru i nastawienia autora.
PS. Lepiej mi się czyta twoje posty jak nie są kolorowanką
Żyj tak, aby być szczęśliwym!
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
XV535>VN800>VN900>VN2000+VN800+LTD454
- Wielebny Bolo
- Posty: 1189
- Rejestracja: ndz sty 14, 2018
- Miejscowość: Brzeg Dolny
- Motocykl: VN 2000 Parowóz
- VROC: 0
Re: Taka oto owiewka
Oj, Panowie o co tyle zamieszania.
Szyba WON, OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI DO lajcikowej stówki i nie ma telepania kaskiem, walki z naporem powietrza itp.
Totalny luz. Polecam.
Szyba WON, OGRANICZENIE PRĘDKOŚCI DO lajcikowej stówki i nie ma telepania kaskiem, walki z naporem powietrza itp.
Totalny luz. Polecam.
Motor ma cię wszędzie zawieźć a nie zawieść wszędzie.
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Taka oto owiewka
Najwidoczniej nieuważnie czytałeś Tex66 linkowane tematy, gdyż problem nie wynika z wysokości szyby, a z:
1. podciśnienia za szybą
2. strumienia powietrza spod szyby, które zawija się w górę na baku i kolanach oraz wskutek wspomnianego wyżej podciśnienia.
Dlatego problem w dużej mierze minimalizują dobrze dobrane "lowery", czyli deflektory na lagach, a zmiana szyby praktycznie nic nie daje, choć w wątkach przewijają się informacje, które wskazują, że osoby o niższym wzroście mniej są dotknięte turbulencją, gdyż po prostu mija ich kask.
Problem w tym, że konstrukcja mocowania kierunkowskazów fabrycznych w VN900 uniemożliwia odpowiedni montaż deflektorów i pozostaje przestrzeń między kierunkowskazami a szybą, przez którą wpada niepożądany strumień powietrza, a ja planując wymianę moto na większy, nie chcę zbytnio modyfikować obecnego.
Wielebny, fajnie, latem jeżdżę bez szyby, ale ma ona swoje zalety w pozostałe pory roku, a wyższa prędkość przydałaby się na drogach ekspresowych i autostradach.
1. podciśnienia za szybą
2. strumienia powietrza spod szyby, które zawija się w górę na baku i kolanach oraz wskutek wspomnianego wyżej podciśnienia.
Dlatego problem w dużej mierze minimalizują dobrze dobrane "lowery", czyli deflektory na lagach, a zmiana szyby praktycznie nic nie daje, choć w wątkach przewijają się informacje, które wskazują, że osoby o niższym wzroście mniej są dotknięte turbulencją, gdyż po prostu mija ich kask.
Problem w tym, że konstrukcja mocowania kierunkowskazów fabrycznych w VN900 uniemożliwia odpowiedni montaż deflektorów i pozostaje przestrzeń między kierunkowskazami a szybą, przez którą wpada niepożądany strumień powietrza, a ja planując wymianę moto na większy, nie chcę zbytnio modyfikować obecnego.
Wielebny, fajnie, latem jeżdżę bez szyby, ale ma ona swoje zalety w pozostałe pory roku, a wyższa prędkość przydałaby się na drogach ekspresowych i autostradach.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Taka oto owiewka
Przemo
Spodziewałem się, że post będzie zablokowany a tu taka niespodzianka czyli jeszcze nie przegiąłem ze złośliwością.
Na ewentualne moje „czepialstwo” na temat którego sygnały dostajesz z każdej strony mogą się jedynie skarżyć Koledzy nie mający żadnej wiedzy merytorycznej a tworzący jedynie tą wiedzę na własne potrzeby pod kątem stanu technicznego swojego motocykla.
Jeżeli czytam post w którym ktoś prosi o pomoc, jest laikiem ale do tego się przyznaje i jest szczęśliwym, że właśnie kupił swój pierwszy motocykl, to choćbym nie miał opracowanych gotowych materiałów na temat jego modelu VN (VN2k mam rozpracowanego) to siądę zrobię jakiś schemat, zdjęcia i napiszę kilka zdań popartych instrukcją serwisową.
Tych natomiast, którzy tworzą naukę na swoje potrzeby i jeszcze ją rozpowszechniają jako jedyną prawdę objawioną traktuję jak traktuję.
Nazywam rzeczy po imieniu i tego się trzymam i będę.
Paweł Marcin
Twój ostatni komentarz i sposób zwracania się jest w zdecydowanie innym tonie.
Zrekompensuję się tym samym, będzie bez uszczypliwości.
Ja też w swoich komentarzach wielokrotnie powołuję się na fora angielskojęzyczne. Trzeba jednak umieć rozróżnić wiedzę którą można stamtąd wykorzystać od zwykłej pisaniny i mylenia pojęć.
Linkowe tematy przeczytałem, tematu nie poruszyłem i nie zaznaczyłem jako wątki które się powtarzają we wczorajszym komentarzu gdyż piszący tam mylą pojęcia.
Nie możemy tych zawirowań powietrza (Rysunek B – czerwone kółko) które powstają na skutek zderzenia się powietrza z pod szyby i tych biegnących od przedniego koła wzdłuż silnika i zbiornika paliwa nazywać podciśnieniem. Nie ulega wątpliwości, że to one będą oddziaływały właśnie na głowę (kask) motocyklisty. Tu zakładamy, że szyba ma właściwą wysokość i kąt pochylenia a jedynie szczelina między lampą a dolną krawędzią szyby jest zdecydowanie zadurza. Zdjęcie dotyczące właściwych i niewłaściwych szczelin przedstawiają Rysunki D –VN2k, Rysunek E – VN 900. Strugi nad szybą układają się jak na Rysunku A. Gdy szyba będzie za niska i nie pod właściwym kątem strugi powietrza z nad szyby nałożą się na pozostałe dwie o których napisałem wyżej. Wtedy to naprawdę głowę chce urwać.
Deflektory boczne (przy kierunkowskazach) OEM-wskie przykręcane do stelaża szyby nie mają wielkiego wpływu na strugi powietrza oddziaływujące na głowę (kask).
Sezon latałem bez bocznych deflektorów, nowiutkie oryginalnie pięknie zapakowane kupiłem poprzez e-Bay w jakimś sklepie w USA, nie zauważam żadnej różnicy, no może, że ładniej wygląda VN2k.
Główną robotę robić tu będą deflektory na gmolach co przedstawiłem na Rysunku C. To one odpowiadają za zatrzymanie (rozproszenie) mas powietrza wychodzących od wysokości przedniego koła.
Tak jak napisałem wczoraj w komentarzu, „problem jest powszechny i trudno zrozumiały” dla szukających pomocy (linki, podlinki które załączyłeś) i niektórzy tam również różnie go sobie definiują i szukają wytłumaczenia.
Nie byłbym sobą, …………… a czytaczom życzę miłego czytania ze zrozumieniem.
Spodziewałem się, że post będzie zablokowany a tu taka niespodzianka czyli jeszcze nie przegiąłem ze złośliwością.
Na ewentualne moje „czepialstwo” na temat którego sygnały dostajesz z każdej strony mogą się jedynie skarżyć Koledzy nie mający żadnej wiedzy merytorycznej a tworzący jedynie tą wiedzę na własne potrzeby pod kątem stanu technicznego swojego motocykla.
Jeżeli czytam post w którym ktoś prosi o pomoc, jest laikiem ale do tego się przyznaje i jest szczęśliwym, że właśnie kupił swój pierwszy motocykl, to choćbym nie miał opracowanych gotowych materiałów na temat jego modelu VN (VN2k mam rozpracowanego) to siądę zrobię jakiś schemat, zdjęcia i napiszę kilka zdań popartych instrukcją serwisową.
Tych natomiast, którzy tworzą naukę na swoje potrzeby i jeszcze ją rozpowszechniają jako jedyną prawdę objawioną traktuję jak traktuję.
Nazywam rzeczy po imieniu i tego się trzymam i będę.
Paweł Marcin
Twój ostatni komentarz i sposób zwracania się jest w zdecydowanie innym tonie.
Zrekompensuję się tym samym, będzie bez uszczypliwości.
Ja też w swoich komentarzach wielokrotnie powołuję się na fora angielskojęzyczne. Trzeba jednak umieć rozróżnić wiedzę którą można stamtąd wykorzystać od zwykłej pisaniny i mylenia pojęć.
Linkowe tematy przeczytałem, tematu nie poruszyłem i nie zaznaczyłem jako wątki które się powtarzają we wczorajszym komentarzu gdyż piszący tam mylą pojęcia.
Nie możemy tych zawirowań powietrza (Rysunek B – czerwone kółko) które powstają na skutek zderzenia się powietrza z pod szyby i tych biegnących od przedniego koła wzdłuż silnika i zbiornika paliwa nazywać podciśnieniem. Nie ulega wątpliwości, że to one będą oddziaływały właśnie na głowę (kask) motocyklisty. Tu zakładamy, że szyba ma właściwą wysokość i kąt pochylenia a jedynie szczelina między lampą a dolną krawędzią szyby jest zdecydowanie zadurza. Zdjęcie dotyczące właściwych i niewłaściwych szczelin przedstawiają Rysunki D –VN2k, Rysunek E – VN 900. Strugi nad szybą układają się jak na Rysunku A. Gdy szyba będzie za niska i nie pod właściwym kątem strugi powietrza z nad szyby nałożą się na pozostałe dwie o których napisałem wyżej. Wtedy to naprawdę głowę chce urwać.
Deflektory boczne (przy kierunkowskazach) OEM-wskie przykręcane do stelaża szyby nie mają wielkiego wpływu na strugi powietrza oddziaływujące na głowę (kask).
Sezon latałem bez bocznych deflektorów, nowiutkie oryginalnie pięknie zapakowane kupiłem poprzez e-Bay w jakimś sklepie w USA, nie zauważam żadnej różnicy, no może, że ładniej wygląda VN2k.
Główną robotę robić tu będą deflektory na gmolach co przedstawiłem na Rysunku C. To one odpowiadają za zatrzymanie (rozproszenie) mas powietrza wychodzących od wysokości przedniego koła.
Tak jak napisałem wczoraj w komentarzu, „problem jest powszechny i trudno zrozumiały” dla szukających pomocy (linki, podlinki które załączyłeś) i niektórzy tam również różnie go sobie definiują i szukają wytłumaczenia.
Nie byłbym sobą, …………… a czytaczom życzę miłego czytania ze zrozumieniem.
Tex66
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Taka oto owiewka
No patrz, a jeszcze post wcześniej utrzymywałeś, że to tylko i wyłącznie kwestia wysokości szyby
Merytorycznie:
1. podciśnienie, to nie strumień z dołu, a zawijanie strugi znad szyby w dół - wystarczy sięgnąć ręką podczas jazdy i idzie to wyczuć
2. hipoteza z gmolami padła na forach amerykańskich i owszem, nieco pomagają osłony, ale to nie one grają decydującą rolę - to również można zweryfikować ręką podczas jazdy, jak układa się struga powietrza
3. deflektory OEMowe są za małe - to wielokrotnie potwierdzony fakt i zweryfikowany wymianą pleksi w OEMowych na większą.
4. moja szyba w pozycji niższej jest wg zaleceń, które mówią, że powinno się znad niej obserwować 5m przed motocyklem - i tak mniej więcej, może nawet ciut wyżej, jest, a w pozycji wyższej jest wg zalecenia nr 2, tj. na wysokości mniej więcej nosa. Oczywiście mowa o nachyleniu zgodnym z widelcem. W obu położeniach turbulencje są praktycznie identyczne, a badając ręką strugi powietrza czuć, że chodzi o te po bokach baku.
Merytorycznie:
1. podciśnienie, to nie strumień z dołu, a zawijanie strugi znad szyby w dół - wystarczy sięgnąć ręką podczas jazdy i idzie to wyczuć
2. hipoteza z gmolami padła na forach amerykańskich i owszem, nieco pomagają osłony, ale to nie one grają decydującą rolę - to również można zweryfikować ręką podczas jazdy, jak układa się struga powietrza
3. deflektory OEMowe są za małe - to wielokrotnie potwierdzony fakt i zweryfikowany wymianą pleksi w OEMowych na większą.
4. moja szyba w pozycji niższej jest wg zaleceń, które mówią, że powinno się znad niej obserwować 5m przed motocyklem - i tak mniej więcej, może nawet ciut wyżej, jest, a w pozycji wyższej jest wg zalecenia nr 2, tj. na wysokości mniej więcej nosa. Oczywiście mowa o nachyleniu zgodnym z widelcem. W obu położeniach turbulencje są praktycznie identyczne, a badając ręką strugi powietrza czuć, że chodzi o te po bokach baku.
- Tex66
- Posty: 1158
- Rejestracja: pt paź 07, 2016
- Miejscowość: Mazowsze
- Motocykl: Kawasaki VN 2000 Lokomotywa
- VROC: 0
Re: Taka oto owiewka
Dalej uważam, że wysokość szyby i jej kąt pochylenia mają decydujący wpływ na oddziaływanie powietrza na głowę motocyklisty.
„Uważanie moje” może jest tu najmniej istotne, pisze to w oparciu o materiały przeczytane w Internecie. Właśnie stamtąd rysunki i zdjęcia które załączyłem wczoraj, tyle, że z zmienionymi podpisami na polskimi.
Te zawirowania które powstają wskutek mieszania się powietrza spod szyby (jeżeli ktoś takiego paprocha zamontuje) i biegnącego od wysokości przedniego koła, wzdłuż silnika i zbiornika paliwa są drugorzędne, nie napisałem nigdy, że ich nie ma.
Zaznaczyłem to warunkowo we wczorajszym komentarzu: „Tu zakładamy, że szyba ma właściwą wysokość i kąt pochylenia a jedynie szczelina między lampą a dolną krawędzią szyby …… „.
W czasie jazdy motocyklem jest wiele fajniejszych doznań niż sięganie ręką gdzie tylko można i wyszukiwanie strug powietrza.
Jazda motocyklem ma swoje przypadłości, których nigdy nie da się całkowicie wyeliminować, ani oddziaływania powietrza, padającego deszczu, wysokiej czy niskiej temperatury otoczenia.
Tak było i będzie.
Żadne szyby przednie i jakiekolwiek boczne deflektory nigdy tego całkowicie nie wyeliminują.
Większość właśnie dlatego jeździ motocyklem, żeby to wszystko czuć.
Natomiast wszystkim tym którym to przeszkadza i do nich to nie dociera powinni przesiąść się do samochodu lub na niezbyt szybką hulajnogę.
Problem jest istotny ale nie warty jak to wielokrotnie pisał Wielebny „doktoryzowania się”.
Załóż naprawdę istotny post, może więcej Kolegów dołączy się do dyskusji, ten temat nie jest wart dalszej polemiki, jakiej wielkości deflektor chcesz jeszcze zamontować, wielkości żagla?
„Uważanie moje” może jest tu najmniej istotne, pisze to w oparciu o materiały przeczytane w Internecie. Właśnie stamtąd rysunki i zdjęcia które załączyłem wczoraj, tyle, że z zmienionymi podpisami na polskimi.
Te zawirowania które powstają wskutek mieszania się powietrza spod szyby (jeżeli ktoś takiego paprocha zamontuje) i biegnącego od wysokości przedniego koła, wzdłuż silnika i zbiornika paliwa są drugorzędne, nie napisałem nigdy, że ich nie ma.
Zaznaczyłem to warunkowo we wczorajszym komentarzu: „Tu zakładamy, że szyba ma właściwą wysokość i kąt pochylenia a jedynie szczelina między lampą a dolną krawędzią szyby …… „.
W czasie jazdy motocyklem jest wiele fajniejszych doznań niż sięganie ręką gdzie tylko można i wyszukiwanie strug powietrza.
Jazda motocyklem ma swoje przypadłości, których nigdy nie da się całkowicie wyeliminować, ani oddziaływania powietrza, padającego deszczu, wysokiej czy niskiej temperatury otoczenia.
Tak było i będzie.
Żadne szyby przednie i jakiekolwiek boczne deflektory nigdy tego całkowicie nie wyeliminują.
Większość właśnie dlatego jeździ motocyklem, żeby to wszystko czuć.
Natomiast wszystkim tym którym to przeszkadza i do nich to nie dociera powinni przesiąść się do samochodu lub na niezbyt szybką hulajnogę.
Problem jest istotny ale nie warty jak to wielokrotnie pisał Wielebny „doktoryzowania się”.
Załóż naprawdę istotny post, może więcej Kolegów dołączy się do dyskusji, ten temat nie jest wart dalszej polemiki, jakiej wielkości deflektor chcesz jeszcze zamontować, wielkości żagla?
Tex66
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Taka oto owiewka
No to sobie uważaj, a ja tymczasem kolejną wersją przesunąłem granicę telepania z 70km/h licznikowego na 100km/h wg GPS
Tak, to jest wciąż prowizorka, ale już dobra baza do zamówienia czegoś np. u fachowca z wycinarką laserową do blachy z nierdzewki.
Co ciekawe, na zdjęciu z owiewką w pozycji górnej, ale telepie mniej w pozycji dolnej, gdzie górna granica szyby jest gdzieś ok. mojej brody.
-
- Posty: 511
- Rejestracja: śr wrz 13, 2017
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: vulcan 1600 Classic/ teraz n 2000
- VROC: 0
Re: Taka oto owiewka
Wtrącę się
Kilka miesięcy jeździłem bez szyby. Potem ze względu na długie trasy zakupiłem szybę. Regulowałem ja pewien czas, jeżdżąc z kluczami w kieszeni. I Zgodzę się z Tex66. Kąt nachylenia i jej wysokość ma znaczenie.
Obrałem prostą zasadę, Nie wiem, jak to napisać, aby było jasne. krawędź szyby ustawiłem na takiej wysokości, aby jej koniec pokazywał ok 5 metrów przed motocyklem. Siedząc mam rant szyby mniej więcej na wysokości czubka nosa.
Robię dużo kilometrów, żadnych wibracji dla mnie i pasażera. Dodam, że specjalnie dorobiłem inne wsporniki, bo orginały miał mały zakres jak dla mnie.
Teraz na nowo wywaliłem szybę, jednak wiem, że jak pojadę w trasę pow 400 km, to ją na czas tej trasy założę. Chociaż jazda bez szyby tworzy zupełnie inne odczucia, więcej adrenaliny
Kilka miesięcy jeździłem bez szyby. Potem ze względu na długie trasy zakupiłem szybę. Regulowałem ja pewien czas, jeżdżąc z kluczami w kieszeni. I Zgodzę się z Tex66. Kąt nachylenia i jej wysokość ma znaczenie.
Obrałem prostą zasadę, Nie wiem, jak to napisać, aby było jasne. krawędź szyby ustawiłem na takiej wysokości, aby jej koniec pokazywał ok 5 metrów przed motocyklem. Siedząc mam rant szyby mniej więcej na wysokości czubka nosa.
Robię dużo kilometrów, żadnych wibracji dla mnie i pasażera. Dodam, że specjalnie dorobiłem inne wsporniki, bo orginały miał mały zakres jak dla mnie.
Teraz na nowo wywaliłem szybę, jednak wiem, że jak pojadę w trasę pow 400 km, to ją na czas tej trasy założę. Chociaż jazda bez szyby tworzy zupełnie inne odczucia, więcej adrenaliny
Nigdy nie jest za późno.
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Taka oto owiewka
Nie twierdzę, że nie ma znaczenia w ogóle - po prostu nie jest jedynym, ani nawet głównym czynnikiem. Próbowałem na wysokość czubka nosa i to u mnie nic nie dawało. Może z VN1600 byłoby inaczej, bo szyba dalej od głowy, trochę inne ułożenie baku itd., więc i strumienie powietrza układać się mogą inaczej i akurat przy Twojej wysokości udało się uzyskać zadowalający efekt i fajnie. Może się kiedyś uda znaleźć fajny egzemplarz 1600 lub 2000, to sam popróbuję, a póki co, muszę to rozwiązać w inny sposób.
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Taka oto owiewka
Duże znaczenie ma też dopasowanie szyby wokół lampy.
W 900 fabrycznie tego nie ma, ale np. w 1700 po podniesieniu szyby do góry można obniżyć taką dodatkową, niewielką wkładkę która redukuje dziurę między lampą a dolną krawędzią szyby. Też robi mega różnicę. U Ciebie też szyba jest dość wysoko. Może spróbuj zrobić coś z tym miejscem.
W 900 fabrycznie tego nie ma, ale np. w 1700 po podniesieniu szyby do góry można obniżyć taką dodatkową, niewielką wkładkę która redukuje dziurę między lampą a dolną krawędzią szyby. Też robi mega różnicę. U Ciebie też szyba jest dość wysoko. Może spróbuj zrobić coś z tym miejscem.
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
-
- Posty: 212
- Rejestracja: śr lip 22, 2020
- Miejscowość: Wrocław
- Motocykl: VN2000
Re: Taka oto owiewka
Zaklejałem to dla testu i nie robiło to żadnej różnicy.
- Skrobel
- Posty: 2587
- Rejestracja: czw maja 30, 2013
- Miejscowość: Piaseczno
- Motocykl: Nomad 1700, VN900 LT, był VN800-B3, VN1500-L4
- VROC: 35582
Re: Taka oto owiewka
U mnie w 1700 trochę pomogło, ale jednak najwięcej dały deflektory... Z kształtem nie eksperymentowałem, już fabryczne kawasaki zrobiły dużą różnicę, choć przez pewien czas zastanawiałem się czy nie zamówić sobie większych "szybek".
LwG
Łukasz czyli Skrobel
Łukasz czyli Skrobel
Kto jest online
Jest 20 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 20 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 20 gości