Strona 1 z 2
powercomander co to takiego
: sob mar 05, 2011
autor: Eden
dzisiaj grzebiąc pod siedzeniem zauwazyłem że cos sobie wisi między obudową aku a błotnikiem tylnym, wyciągam za kabel a to jakies pudełeczko
zakurzone jak diabli
jeżeli ktos cos takiego ma to prosił bym na pw numer telefonu chetnie pogadam co to takiego i do czego słuzy
tam sa jakies przyciski trzy,
probowalem szukac w necie ale sa tylko informacje ogólne, a mi chodzi o to czy to urządzenie sie jakoś obsługuje i do czego sa te przyciski
pozdrawiam
: sob mar 05, 2011
autor: kazuhira
Kolego nie wiem co to, ale proszę. Link do producenta tego ustrojstwa:
http://www.powercommander.com/powercomm ... fault.aspx
Może to pomoże?
AAAA już wiem
masz chiptuning maszyny zrobiony
: sob mar 05, 2011
autor: Eden
Power Commander III USB: odbiera sygnał z modułu zapłonowego, zmienia go i przesyła do układu zasilającego. Podłączany do komputera przez USB, a także umożliwia podłączenei Quick Shiftera do PC III USB. Posiada więcej możliwości regulacji.
Power Commander stosowany jest do motocykli z wtryskiem paliwa. Współpracuje z orginalnym modułem zapłonowym, poprawiając parametry silnika przez zmianę mapy wtrysku. Podnosi moc silnika oraz moment obrotowy.
PC dostarczany jest w zestawie z płytą instalacyjną zawierającą program do jego obsługi oraz kablem do podłączenia PC z komputerem. PC zapropgramowany jest w mapę zapłonu odpowiadającą standardowemu wyposażeniu motocykla (orginalny wydech, itp) - zależnie od wyposażenia można samemu zaprogramować PC.
Największe zalety Power Commandera:
podnosi moc i moment obrotowy o 8-15%,
instalacja nie wymagająca przerabiania orginalnej wiązki,
nie zmienia ustawień w orginalnym module zapłonowym,
po zdemontowaniu wszystkie nastawy powracają do fabrycznych,
szybka i prosta instalacja,
płyta CD i kabel do komputera w zestawie.
interesuje mnie do czego te przyciski są
: sob mar 05, 2011
autor: Luzak
z tego co widzę to są od nastaw obrotów w trzech zakresach. Ale niestety nie wiem jak je ustawiać.
Po lewej masz "obratełko" do paliwa - zapewne steruje jaką ilość paliwa podawać.
Nie wiedziałeś co masz a samo urządzonko to ponad tysiączek :-)
: sob mar 05, 2011
autor: Badger
przecież wszystko masz opisane.
w pionie masz wyświetlacz zużycia paliwa
w poziomie trzy nastawy obrotów na minutę
Wszystko zalezy jakie masz mapy zapłonu wgrane. Pięknie wszystko jest wytłumaczone i opisane na stronie producenta. Nawet obrazki sa, więc nie trzeba znać języków.
Ogólnie bez kabla i laptopa nie wiele zdziałasz
: sob mar 05, 2011
autor: Eden
ja tam grzebac nie chce tylko ciekawy jestem czy to cos daje,
po uruchomieniu silnika po lewej stronie diody sie zapalaja od dolu i dochodza tylko do polowy podczas dodawania gazu
: ndz mar 06, 2011
autor: Wróbelek
Te 3 przyciski są przypisane do 3 różnych map zapłonu które sobie zmieniasz przez komputer. Brat w zx12r ma tak ze na low ma mapę która sprawia ze motor mniej pali i mniejszego kopa ma, środkowy ma taką mapę rozkładającą wszystko równomiernie a na high daje bardzo dużego kopa ale też spalanie ok 8l większe;) To zależy jak sobie poprzestawiasz
Bo możesz wszystkie 3 na kopa dać;) Na średnim brat ma wgraną mapę do układu wydechowego Akrapovic przez co równiej chodzi moto, a na innych jakby lekko ''przebierał''. Mam nadzieje ze trochę pomogłem:)
: ndz mar 06, 2011
autor: Abrams
Generalnie koledzy napisali już wszystko, a zaprogramować pod przyciskami możesz mapy zapłonu na sprint(zwiększający zużycie paliwa i osiągi), jazdę w deszczu(ograniczenie mocy) i np na jazdę ze zwiększonym obciążeniem (aby zwiększyć moment obrotowy od dołu)
: ndz mar 06, 2011
autor: MUKA
Abrams pisze:Generalnie koledzy napisali już wszystko, a zaprogramować pod przyciskami możesz mapy zapłonu na sprint(zwiększający zużycie paliwa i osiągi), jazdę w deszczu(ograniczenie mocy) i np na jazdę ze zwiększonym obciążeniem (aby zwiększyć moment obrotowy od dołu)
Fajna sprawa! Szczególnie na deszcz.
: pn mar 07, 2011
autor: Sławek
: pn mar 07, 2011
autor: Abrams
Ja bym wziął z wielką chęcią...
: pn mar 07, 2011
autor: oktogon
Ja mam takowego
Ale nie programowałem jeszcze, ściągnałem program do ustawienia ze strony, wszystko gra na kompie, można mapy ustawić pod konkretne wydechy ( w moim przypadku V&H) , ale nie podpinałem jeszcze tego pod moto. Dlatego też na dobrą sprawę nie wiem jak jest ustwione. A przede wszystkim czy to jest az taka rożnica w czasie jazdy, gdybym nie miał to prawdopodobnie nie kupowałbym takiego gadżetu, ale skoro jest to pasuje się z nim bliżej zaznajomić i dojść organoleptycznie na róznych ustawieniach jak silnik pracuje.
: pn mar 07, 2011
autor: Badger
przyrost mocy do 10% - ciekawe jak rośnie spalanie. Czy warto dal kilku koni wydawać ponad 1k pln?? wolałbym te pieniądze zainwestować w upiększenie moto.
jak jakiś sportowy, leciutko moto ma 200KM i mu przybędzie 20 - to może coś odczuje
: pn mar 07, 2011
autor: Eden
Badger pisze:przyrost mocy do 10% - ciekawe jak rośnie spalanie. Czy warto dal kilku koni wydawać ponad 1k pln?? wolałbym te pieniądze zainwestować w upiększenie moto.
jak jakiś moto ma 200KM i mu przybędzie 20 - to może coś odczuje
u mnie to juz było wiec moje pytanie jest o obsługe tego, tez nie mam porównania bo nie jeździlem takim samym motorem bez PC
: pn mar 07, 2011
autor: Luzak
Też się nad tym zastanawiałem. Jednak ze względu na brak jednoznacznych info na temat skuteczności postanowiłem 14 stówek zaoszczędzić.
Myślę, że tak jak pisze Badger, większe znaczenie ma to w przypadku moto sportowych niż naszych.
Ale cały czas jestem nastawiony na słuchanie :-)
: wt mar 08, 2011
autor: Abrams
Eden pisze:Badger pisze:przyrost mocy do 10% - ciekawe jak rośnie spalanie. Czy warto dal kilku koni wydawać ponad 1k pln?? wolałbym te pieniądze zainwestować w upiększenie moto.
jak jakiś moto ma 200KM i mu przybędzie 20 - to może coś odczuje
u mnie to juz było wiec moje pytanie jest o obsługe tego, tez nie mam porównania bo nie jeździlem takim samym motorem bez PC
Jak sprawdzić różnicę
to po prostu wypiąć ustrojstwo i już, zaleta Powercomandera to jest to że nie ma ingerencji w moto poza wpięciem wtyczki pomiędzy fabryczny komputer wtrysku a resztę elektroniki. Zatem jeśli wypniesz i nie odczujesz zmiany to albo jeździsz na fabrycznych nastawach, albo nie działa
10 % mocy to już cosik ale możliwość kształtowania krzywej momentu obrotowego , lub krzywej narastania mocy to już coś
: wt mar 08, 2011
autor: Luzak
Abrams pisze: ale możliwość kształtowania krzywej momentu obrotowego , lub krzywej narastania mocy to już coś
to chyba najciekawsze z tego - ustawienia pod deszczyk, pod plecaczek - Abrams nie kuś :-)
: wt mar 08, 2011
autor: Rudy
A mie to wszystko lotto - niech żyje gaźnik
: śr mar 09, 2011
autor: Tiszo
Rudy pisze:A mie to wszystko lotto - niech żyje gaźnik
Tu masz rację, ale.. do gaźnika można założyć Kit-a, no znaczy dyszki poprawiające wszystko moc, przyśpieszenie i SPALANIE oczywiście na większe
Przyrost mocy min. 10%
: śr mar 09, 2011
autor: MUKA
Tiszo pisze:Rudy pisze:A mie to wszystko lotto - niech żyje gaźnik
Tu masz rację, ale.. do gaźnika można założyć Kit-a, no znaczy dyszki poprawiające wszystko moc, przyśpieszenie i SPALANIE oczywiście na większe
Przyrost mocy min. 10%
No i nie kosztuje to ponad tysiaka