Strona 1 z 1

Kody błędów serwisowych

: pt sie 25, 2023
autor: Tex66
A że marazm okrutny i nie ma nic nowego do poczytania, a Forum przecież żyć musi, to takie małe wyjaśnienie, dla jednych rzecz oczywista, dla innych na pewno nie.

Coś na temat kodów błędów serwisowych, tych autodiagnostycznych i tych nieautodiagnostycznych.
Obrazek

Więc gdyby komuś zapaliłaby się kontrolka ostrzegawcza LED FI i pod nią symbol FI - „olejarka” oraz wyświetlił się taki sam symbol „olejarki” na wyświetlaczu ciekłokrystalicznym to porady typu „Przytrzymaj oba przyciski gumowe jednocześnie pod zegarem na włączonym zapłonie bez odpalania silnika. Powinny się pokazać aktualne błędyniech sobie od razu odpuści i nie traktuje ich poważnie.
Chyba, że przy okazji problemu w układzie smarowania chce sobie sprawdzić ewentualne błędy z układem paliwowym.

Konstruktorzy (Kawasaki) z góry sprecyzowali 11 możliwych usterek skutkujących zapaleniem się diody ostrzegawczej FI i symbolu FI - „olejarki” informujących o awarii w układzie smarowania. Siedem usterek jest stosunkowo błahych, to właśnie najczęściej któraś z tych siedmiu prostych usterek skutkuje świecącą się kontrolką ostrzegawczą FI i symbolem „olejarki”.
Niestety po ich sprawdzeniu i wykluczeniu zostają cztery (4), które będą się wiązały z wyjmowaniem silnika z ramy i jego rozpoławianiem. Te cztery usterki są zdecydowanie mniej prawdopodobne ale nie można ich wykluczyć.
Jakie możliwe jest siedem (7) powodów zapalenia się diody ostrzegawczej i symbolu „olejarki” i w jaki sposób oraz w jakiej kolejności sprawdzić każdy element jest w każdej IS VN-a na wtrysku.
Na pewno jest to trochę porozrzucane w każdej IS, ale jak się zbierze wszystko razem to temat jest prosty i można to ciekawie opracować w formie opisowo-graficznej.