VN900 czy VN1500- prośba o opinie, porównanie, wrażenia etc.

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Awatar użytkownika
Domel
Posty: 695
Rejestracja: sob lis 20, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: XX ;)
VROC: 0

VN900 czy VN1500- prośba o opinie, porównanie, wrażenia etc.

Post autor: Domel » wt lis 15, 2011

Dobry Wieczór :p , co prawda założyłem podobny post w "Skrzydle południowym" ale usunąłem co by nie było, że piszę w "niewłaściwym" miejscu.

Słuchajcie mam mały dylemat. Chciałbym zmienić moją VN'kę na coś mimo wszystko większego (chyba ze względu też na moje gabaryty :D ), co prawda obecnie latam na 800A i uważam, że może trochę faktycznie za mały ten motor dla mnie jest ale mimo wszystko uwielbiam na nim latać, dobrze mi się siedzi, plecy nie "wysiadają" kolana itp. również nie, więc teoretycznie wszystko jest ok. ale chyba czas na zmianę na coś większego aby nie czuć się na spotkaniach z wami jakbym przyjeżdzał motorynką :antlers:.

Szukałem wielu informacji o trochę większych motorach i tu moje typy obracają się wokół VN1500 (Nomad, Mean Streak, Classic etc.) ewentualnie VN900 ale tylko w wersji Classic. Z tym, że starałem się zasięgnąć opinii od znajomych, którzy sprowadzają motory i uważają, że 1500 nie należą do zbytnio udanych modeli ze względu na awaryjne silniki itd. natomiast 900 ponoć mniej się psuje tzn. "ponoć" to udoskonalona trochę wersja 800 i w sumie na plus przemawia również to, że idzie dorwać dobry rocznik w dobrym stanie za fajne pieniądze. I tu mam prośbę o pomoc, wiadomo wybrać ostatecznie wybiorę sam ale chodzi mi o jakąś delikatną podpowiedź. Gabaryty wiem, że te dwa modele mają porównywalne, silnik wiadomo różnica prawie dwukrotna stąd też i waga większa ale z drugiej strony czy warto wybrać większy? na spalanie aż tak nie patrzę, bardziej by mi zależało na małej awaryjności podzespołów typu silnik, skrzynia, napęd (czyli to co najważniejsze :D ). Mam po prostu spory mętlik w głowie nie wiem na czym się skupić w sensie modelu, ciśnienia z zakupem nowego motoru nie mam dlatego chciałbym najzwyczajniej w świecie poszukać czegoś na spokojnie, znaleźć tą wisienkę na torcie.

Stąd też liczę na waszą pomoc.

Awatar użytkownika
Steve
Posty: 1182
Rejestracja: czw paź 28, 2010
Miejscowość: Siemianowice Śl
Motocykl: vn 1600 classic
VROC: 33192

Post autor: Steve » śr lis 16, 2011

A może 1600?
It's time to go,time for the freedom

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » śr lis 16, 2011

Steve pisze:A może 1600?
Steve czyżbyś sprzedawał swojego?


Z tego co ja wiem z 1600 nie ma żadnych problemów. Ale niech się użytkownicy wypowiedzą.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Steve
Posty: 1182
Rejestracja: czw paź 28, 2010
Miejscowość: Siemianowice Śl
Motocykl: vn 1600 classic
VROC: 33192

Post autor: Steve » śr lis 16, 2011

Nie , to tylko rada.Ja nie sprzedaję .
It's time to go,time for the freedom

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3701
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: -----
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » śr lis 16, 2011

Najlepiej obydwa naraz. Mały do turlania się po mieście, duży na wypady z :aniol:

Poważnie? Teraz masz 800tkę tak? To idź w górę. :yeee: :yeee: :yeee: . 900tka może być po mocniejszej 800tce rozczarowaniem (większy ma moment obrotowy i masę, ale kucy tylko 50), jeżeli chodzi o osiągi.
MaciekSz
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » śr lis 16, 2011

To wszystko zależy ile chcesz wydać , ale ja bym się rozejrzał za 1600 jak Ci pisał Steve
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Nabes

Post autor: Nabes » śr lis 16, 2011

Co do awaryjnosci 1500 to nie moge sie wypowiedziec bo za krotko mam motor. Ale o komfort jazdy to juz tak. To moj pierwszy motocykl i powiem ze na poczatku balem sie ze sobie nie poradze z takim gabarytem. Ale z kazdym przejechanym kilometrem uwazam ze byl to dobry wybor. Mam ok 190cm wzrostu i okolo 105 kg wagi. Siedzi sie wygodnie, nawet przy jeździe w dwie osoby. Przy staniu w korkach nie ma problemu z utrzymaniem motocykla, nogi w moim przypadku stoja stabilnie na drodze. Na to co przejechalem km to nie mialem sytuacji abym byl scierpniety czy tez jakos umordowany podroza. Jedynym --- to byla waga motocykla (jako dla poczatkujacego). Ale ty juz jeździles innymi sprzetami wiec pewnie nie bedzie dla ciebie to tak odczuwalne. Spalanie w moim przypadku to tak ok 7,5 litra w cyklu mieszanym. Jezdze z max 100 km/h.
Pewnie za wiele nie pomoze moja opinia ale zawsze jest :-). Pozdrawiam i zycze trafnego wyboru

marekfg
Posty: 436
Rejestracja: śr lut 09, 2011
Miejscowość: Szamotuły
Motocykl: HD Electra Ultra Classic
VROC: 0

Post autor: marekfg » śr lis 16, 2011

To ja wtrącę swoje 3 grosze jako użytkownik 900 Classic który leży w kręgu Twoich zainteresowań... No więc mam 194cm i 108 kg więc mamy podobne wymagania co Kolega Nabes do sprzętu. Myślę że musisz posadzić zad na jednym i na drugim, bez tego to sobie możemy gdybać do wiosny. Jednak co do gabarytów samego moto to na pewno możesz być spokojny, nie będziesz na nim wyglądał jak na gałęzi. Jest skrojony jakby na wymiar większy. Oczywiście 1500 będzie się zbierał trochę żwawiej, ale skoro jeździsz z prędkościami do 100 to czy jest sens lać ze 2 lub 3 litry więcej za każde przejechane 100km? Do takiej jazdy 900 jest wprost idealna. Mój pali średnio 5l na 100 (max 5,3 min 4,7 ) , w dodatku jest bezawaryjny (no, akumulator musiałem podładować ale to chyba nie usterka) , pas zębaty, wtrysk paliwa, zawory samoregulujące... Nie namawiam, nie odradzam, najpierw obejrzyj sobie dokładnie jedno i drugie. Najlepiej jak byś miał okazję oba w jednym miejscu dosiąść. Bywaj zdrów :papa:
"Nie dyskutuj z idiotą bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i wygra doświadczeniem"

Idź pod prąd - z prądem płyną tylko śmieci..

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » śr lis 16, 2011

Domel, ja tam poczekam jeszcze jeden sezon i potem będę strzelał w stronę 1,6 jak Steva (VN2.0 też może wchodzić w grę, tylko aktualnie cena zabija). Ten model jest po prostu zajebisty :razz:
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » śr lis 16, 2011

Tu masz nomada zrobionego na klasicca :D

http://otomoto.pl/kawasaki-vulcan-1600-M2966186.html

nie drogi może warto :ok:
mnie się podoba z tymi rurami po bokach i bez kuferków a zawsze można założyć może gościu je ma :D
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » śr lis 16, 2011

Dziwnie tani motor...
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Thomas
Posty: 3124
Rejestracja: ndz paź 24, 2010
Miejscowość: Chorzów, Bytom
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 33040

Post autor: Thomas » śr lis 16, 2011

czasami są okazje :D i warto je wykorzystać
VROC#33040

Lepiej mieć brzuch z jedzenia niż garb z roboty.

Nabes

Post autor: Nabes » śr lis 16, 2011

A potem remont :-)

Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3701
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: -----
VROC: 32197

Post autor: MaciekSz » śr lis 16, 2011

A ja myślałem, że to mi się okazja trafiła :ok:
MaciekSz
Jest:
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT, K1200LT
VROC #32197
Obrazek

Awatar użytkownika
Domel
Posty: 695
Rejestracja: sob lis 20, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: XX ;)
VROC: 0

Post autor: Domel » śr lis 16, 2011

Ok super dzięki za opinie i sugestie.

Powiem szczerze, że nie wiem czemu nawet o 1600 nie myślałem, muszę zerknąć co tam w necie piszczy chodzi o to co można kupić i w jakich pieniążkach. Nie mam narazie jakiegoś ciśnienie ze sprzedażą i kupnem nowego bo jak wspomniałem na tej 800 jeździ mi się ok, stąd Roobsoonx zobaczę bo nie wykluczam, że i przyszły sezon przelatam jeszcze na obecnej maszynie, chyba, że właśnie trafię tą wisienkę na torcie to wtedy zmienię, bo nie lubię inwestować pieniążków na siłę. Ale żeby wyszukać ten rodzynek muszę mieć jakiś konkretny typ aby nie rozdrabniać się.

Na chwilę obecną nie potrzebuję motoru do szaleństw zresztą to nawet nie jest motor do tego typu jazdy, te 100-140 km/h w zupełności mi wystarczy. Plecaczka narazie nie biorę więc spoko a z drugiej strony jak trzeba będzie to 900 powinna dać rady. Z drugiej zaś strony lepiej mieć ten zapas mocy i momentu obrotowego a w sumie różnice w cenie nie są zaś aż tak duże. Hmmm a powiedzcie mi bo z tego co zauważyłem wielu z nas ma albo wersję Classic albo Nomad albo Custom ale czy jest ktoś kto ma Mean Streak? bo powiem szczerze, że wygląda naprawdę fajnie i też jest dosyć spory chyba, że się mylę. Pieniądze jakie mam przeznaczone hmm nie chciałbym przesadzać w sensie wydać za wiele bo mam co z nimi zrobić a jeszcze parę pomysłów w życiu trzeba zrealizować, stąd wiadomo im taniej tym lepiej ale zaś okazje takie jak Thomas tu wrzuciłeś wolałbym omijać szerokim łukiem :D, zresztą jak chyba każdy.

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » czw lis 17, 2011

A ja bym nie ominoł tego nomada szerokim łukiem :tube: , brakuje tylko kufrów jesli reszta ok to cena rewelacja te roczniki chodzą grubo ponad 20tys..
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

Awatar użytkownika
Mastif
Posty: 206
Rejestracja: ndz lip 03, 2011
Miejscowość: Świętochłowice
Motocykl: VN 1500 Nomad
VROC: 0

Post autor: Mastif » czw lis 17, 2011

A jeśli się nie mylę same kufry to jakieś 4 tyś zł

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » czw lis 17, 2011

Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Awatar użytkownika
Robson
Posty: 4167
Rejestracja: ndz lip 17, 2011
Miejscowość: Tychy
Motocykl: VN 1600 Nomad "Phantom"
VROC: 34475

Post autor: Robson » czw lis 17, 2011

Znalazłem coś dla Ciebie, blisko do wglądu, tylko $ mieć :)

http://otomoto.pl/kawasaki-vulcan-vn-1600-M2959952.html
Jestem tu, bo wierzę, że emocje są siłą życia...
Nie jestem odpowiedzialny za emocje odbiorcy... To jego sprawa.

Andreas
Posty: 543
Rejestracja: czw paź 21, 2010
Miejscowość: Bydgoszcz
Motocykl: hd ultra electra limited 103 c &night rod
VROC: 0

Post autor: Andreas » pt lis 18, 2011

wolał bym tego nomada bez kufrów niz tego harleya. Pewnie miał wiekrzy szczał niz ten nomad . kufry kombinowane-brak oryginalnych zamków , brak szyby i jesli to 1600 to silnik wymieniany...
pozdrawiam
junak
kawasaki gpz 550
honda vf 750 Magna
vn 1500 nomad
vn 2000
Hd Electra 88
hd dyna szkieletor
hd ultra electra limited 103 cale & night rod special & road king

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 74 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 74 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 74 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą