Strona 1 z 3
Proszę o Pomoc i Info jak kupić Vulcana :)
: ndz lut 05, 2012
autor: Brzoza83
Witam Wszystkich,
Mam prośbę, w tym sezonie zaplanowałem kupno swojego pierwszego motocykla. i mam kilka pytań dotyczących tego który wybrać i na co zwrócić uwagę przy zakupie. a mianowicie myślę o EN 500 lub VN 750. EN już miałem okazję pojeździć ( Koleżanka takim śmiga i dała się przejechać
) i ale z kolei VN stylistyczne mi się bardziej podoba.
pytania:
1. Który, jako użytkownicy, wybrali byście na pierwszy Motor do kwoty około 5000zł?
2. Na co zwrócić uwagę podczas oglądania (instrukcje dla nie-mechanika
)
3. Który z tych dwóch jest tańszy w eksploatacji ( naprawy, części itp)
4. czy w VN 750 rzeczywiście rozrząd sprawia takie problemy i czy ktoś się orientuje ile kosztuje wymiana całego kompletu
ogólnie bardziej skłaniam się do VN 750 i wyszukałem takie dwa:
http://czoperki.otomoto.pl/kawasaki-vul ... 88068.html
http://moto.allegro.pl/kawasaki-vn750-v ... 73895.html
i czy ktoś z Was miał okazję oglądać/kupować moto od faceta z 1 linka?
Pozdrawiam Brzoza.
: ndz lut 05, 2012
autor: Orzech_
Brzoza83 pisze:i czy ktoś z Was miał okazję oglądać/kupować moto od faceta z 1 linka?
czytałem kilka niepochlebnych opinii o tym sprzedawcy.
Jak Ci się nie śpieszy to szukaj raczej motocykla od motocyklisty a nie handlarza, przejedź się na motobazar i popytaj kogoś kto nawet nie przyjechał z zamiarem sprzedania, czasami to skutkuje.
A zobacz u mnie w podpisie na dole, jak by Ci się widziała moja kawa? Z tym że trochę starsza a pewnie bym chciał podobne pieniądze.
A z Lublina na forum masz Konrada, fajny człowiek, pewnie będzie pomocny
: ndz lut 05, 2012
autor: crazytomi
Możesz się przejechać na Elizówkę, zaraz za giełdą jak wyjeżdżasz z Lublina masz po lewej przed zakrętem sporo motocykli w takim dużym namiocie, może coś tam znajdziesz dla siebie. Do tego skontaktuj się z Konradem na forum, jeździ EN-em i będzie dla Ciebie cenną pomocą.
: ndz lut 05, 2012
autor: MUKA
Napisz do Fittera na Pw, chyba będzie sprzedawał swojego wypieszczonego, kupił 900.
: ndz lut 05, 2012
autor: kazuhira
Dwa motocykle i dwa różna światy.
Motocyklem mniej skomplikowanym w eksploatacji jest IMHO EN500.
ad1. Zależy co zamierzasz i czego będziesz oczekiwał od maszyny, odpowiedzieć ciężko, może podaj parę szczegółów o tym jaką masz wizję swojej przygody z Vulcanem
.
ad2. EN500 -> pas napędowy/łańcuch, brzmienie silnika, tylne amortyzatory, szczelność uszczelniaczy z przodu,zużycia eksploatacyjne, ograniczniki skrętu, "brzęczenie" wydechów, stan wiązki elektrycznej [większość moto jedzie do nas z krain wilgotnych!!]
ad3. Skłaniał bym się ku EN500 jeśli chodzi o niższe koszty eksploatacji [biorąc pod uwagę ceny filtrów, oleju itp]
ad4. ile osób bym nie znał to każdy mówi że jest to proces skomplikowany i specjalistów od tego jak na lekarstwo, z drugiej strony 750ki jeżdżą i mają się całkiem dobrze, a i paru Vulcaneiros zmierzyło się z tym problemem
i chyba pozytywnie
Niestety sprzedający Ci są dla mnie obcy :/
: ndz lut 05, 2012
autor: Brzoza83
crazytomi pisze:Możesz się przejechać na Elizówkę, zaraz za giełdą jak wyjeżdżasz z Lublina masz po lewej przed zakrętem sporo motocykli w takim dużym namiocie
Tam już byłem, ceny zaczynają się od 14 tyś. więc niestety nie ma nic moim zasięgu cenowym. I mają same duże maszyny, ładne ale chyba nie dał bym sobie z nimi rady na drodze. To bedzie mój pierwszy motocykl.
kazuhira pisze: podaj parę szczegółów o tym jaką masz wizję swojej przygody z Vulcanem
czego oczekuję od Vulcana? weekendowego oderwania się od pracy i rzeczywistości
tego że zabierze mnie w miejsca w których nie byłem, czyli głównie turystyka. Poza tym odkąd pamiętam marzył mi się motocykl
MUKA pisze: Napisz do Fittera na Pw, chyba będzie sprzedawał swojego wypieszczonego
Właśnie napisałem
Mieszkamy niedaleko siebie więc namiar cenny, Dziękuję
: ndz lut 05, 2012
autor: Dycha
Życzę udanego zakupu
: ndz lut 05, 2012
autor: kazuhira
A jeszcze jedno pytanie kolego ... ile mierzysz wzrostu ?
: ndz lut 05, 2012
autor: jurekawasaki
Za te pieniążki to radzę kup ENa .
: ndz lut 05, 2012
autor: Brzoza83
kazuhira pisze:A jeszcze jedno pytanie kolego ... ile mierzysz wzrostu ?
178 cm i 90 kg wagi
przeglądam różnego rodzaju fora i artykuły i coraz bardziej skłaniam się ku EN 500
: ndz lut 05, 2012
autor: fitter
No to cirka abałt coś jak ja - mnie 500-tka pasowała rozmiarowo.
: ndz lut 05, 2012
autor: BABEK
na pierwszy moto z wąską oponą z przodu? mnie ojcec uczulał na to mówił że gróba opona jest lepsza bo można zawracać na miejscu i nie będzie chciał mnie położyć bez ostrzeżenia i wydaje mi się że miał racje bo już kilka km pojeżdziłem na moim vn 800 classic ijest super sam się prowadzi ale ja już kiedyś jako dzieciak już jeżdziłem jawą może z tąd ta łatwość
ach dzieciaki miały kiedyś frajdę
: ndz lut 05, 2012
autor: jurekawasaki
BABEK pisze:na pierwszy moto z wąską oponą z przodu? mnie ojcec uczulał na to mówił że gróba opona jest lepsza bo można zawracać na miejscu i nie będzie chciał mnie położyć bez ostrzeżenia i wydaje mi się że miał racje bo już kilka km pojeżdziłem na moim vn 800 classic ijest super sam się prowadzi ale ja już kiedyś jako dzieciak już jeżdziłem jawą może z tąd ta łatwość
ach dzieciaki miały kiedyś frajdę
[/quote
Wąska opona ma raczej wpływ na myszkowanie po drodze szczególnie nawierzchni frezowanej a co do tak zwanego zacieśniania przy zawracaniu to tak zwane walenie się moto zależy od konta główki ramy.
: ndz lut 05, 2012
autor: Trufel
właśnie Jureczku dobrze mówisz , wąska opona nie ma nic w spólnego z waleniem się moto czy do zacieśniania zakrętu , geometria podwozia czyli ramy ma tu wpływ czyli kąt wyprzedzenia , rozstaw osi rozłożenie mas i inne pierdoły
: ndz lut 05, 2012
autor: BABEK
pewnie macie racje ja napisałem na co ojciec mnie uczulał i na pewno nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd
: ndz lut 05, 2012
autor: jurekawasaki
BABEK pisze:pewnie macie racje ja napisałem na co ojciec mnie uczulał i na pewno nie chciałem nikogo wprowadzić w błąd
No jasne ,nie ma problemu ojciec też ma po części rację .Doświadczenie nabyte na drodze : też jest niesłychanie cenne a w połączeniu z teorią sprawia że forum motocyklowe jest cennym źródłem informacji .
: ndz lut 05, 2012
autor: Piotr_Classic
Brzoza83 pisze:kazuhira pisze:A jeszcze jedno pytanie kolego ... ile mierzysz wzrostu ?
178 cm i 90 kg wagi
przeglądam różnego rodzaju fora i artykuły i coraz bardziej skłaniam się ku EN 500
choć sam ujeżdżam VN750 to myślę że egzemplarz od kolegi fittera byłby dobrym rozwiązaniem. Dlaczego ? moto jest jeżdżące i w miarę wyposażone, pogadaj z nim, przysiądź się do jednego i do drugiego. Będziesz miał jako takie porównanie. Za te pieniądze nie kupisz 750-ki do jazdy, jestem o tym przekonany.....
: ndz lut 05, 2012
autor: fitter
Piotr_Classic pisze:i w miarę wyposażone
No tak - krawatki i oparcia z bagażnikiem nie ma i w tym problem
Piotrek ma racje - przysiądź się do obu, jak będziesz miał okazję to zrób kilka kółek i oceń sam który będzie Ci pasował. A do wiosny masz jeszcze trochę czasu wiec zdążysz cos wybrać.
: wt lut 07, 2012
autor: Brzoza83
Mam dodatkowe pytanie, odpalałem niedawno EN 500 i przez jakieś 20 sek. dymił na niebiesko, nie bardzo ale dymił. Czy to normalne? dodam że odpaliła bez problemu przy - 15 stopniach
fitter pisze:krawatki i oparcia z bagażnikiem nie ma i w tym problem
hehe mój plecaczek powiedział że bez oparcia nie jedzie
: wt lut 07, 2012
autor: fitter
Brzoza83 pisze:hehe mój plecaczek powiedział że bez oparcia nie jedzie
Jej decyzja, ale niech potem nie żałuje
A Ty będziesz po prostu Easy Rider - wolny i szczęśliwy