Jak ustrzelić bezawaryjnego Vulcana 750?

Wszelkie tematy dotyczące naszych motocykli.
Chris
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Lubliniec (śląskie)
Motocykl: Zipp Raven 250
VROC: 0

Jak ustrzelić bezawaryjnego Vulcana 750?

Post autor: Chris » ndz kwie 01, 2012

Witam ponownie. Po rozpoznaniu rynku wtórnego mój wybór (na podstawie parametrów technicznych, wizualnych i możliwości finansowych) padł na Vulcana 750. Praktycznie to jestem na 99% zdecydowany na jego zakup, tylko pozostaje ten 1% niezdecydowania. Naczytałem się o usterkach tych sprzętów i obawiam się by nie utopić kasy w nieboszczyku, w którego reanimację zainwestuję następnych kilka tysięcy. Im więcej się czyta, tym większy mętlik w głowie. Wasze, przepraszam - NASZE forum też przeleciałem i zimnym prysznicem jest dla mnie ten alternator i rozrząd. Czy faktycznie podzespoły te padają w każdym sprzęcie, czy też ma to związek z jakimś konkretnym czasookresem produkcji? Skąd tak wysokie (3-5 tys.pln) koszty napraw, czy może chodzi tu o kapitalkę silnika przy okazji jego wyjęcia z ramy? Jak przedstawia się rynek części do VN750 (tylko rynek wtórny, czy może nowe też schodzą)?
No i w końcu na co zwrócić uwagę przy oględzinach (w jaki sposób to sprawdzić?) by uchronić się przed zakupem motocykla dotkniętego seryjnymi przypadłościami? Na zakup mam wolną kwotę ok.10.000 pln i dopiero rozpoczynam poszukiwania, więc jeszcze nic nie jest przesądzone. Liczę na pomoc i pozdrawiam.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz kwie 01, 2012

Witam w tym jednym procencie niezdecydowania i za te pieniądze widzę zakup motocykla w zasadzie bez wad Vn 800 i to będzie słuszny i zdecydowanie bardziej'' bezpieczny '' zakup. Pozdrawiam.

Chris
Posty: 3
Rejestracja: ndz kwie 01, 2012
Miejscowość: Lubliniec (śląskie)
Motocykl: Zipp Raven 250
VROC: 0

Post autor: Chris » ndz kwie 01, 2012

Rzecz w tym, że wizualnie i gabarytami 750-ka bardziej mi podchodzi. W 800-ce nie podchodzą mi koła szprychowe, łańcuch i większa pojemność kosztem mniejszej ilości kucy.

Awatar użytkownika
Domel
Posty: 695
Rejestracja: sob lis 20, 2010
Miejscowość: Katowice
Motocykl: XX ;)
VROC: 0

Post autor: Domel » ndz kwie 01, 2012

Witaj, nie chciałbym robić jakiejś mocnej reklamy ale polecam tą firmę, zwłaszcza, że jesteś ze Śląska to masz dość blisko aby podjechać obejżeć.

http://www.pmmotor.otomoto.pl/kawasaki- ... 09706.html

Mój tata kupował u nich swój motor, Steve tak samo kupował u nich swój motor, zresztą znam chłopaków jakiś czas i i znam ich podejście do motorów stąd ogromnie polecam.

Awatar użytkownika
Sheriff
Posty: 1254
Rejestracja: pt cze 11, 2010
Miejscowość: Koog aan de Zaan
Motocykl: Versys 1000 GT
VROC: 30486

Post autor: Sheriff » ndz kwie 01, 2012

Kontakt (spotkanie) z Prospectem Lacikiem który również pochodzi ze Śląska i jeździ takim sprzętem na pewno nie zaszkodzi.

Eden

Post autor: Eden » ndz kwie 01, 2012

ciezko bedzie

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz kwie 01, 2012

Chris pisze:Rzecz w tym, że wizualnie i gabarytami 750-ka bardziej mi podchodzi. W 800-ce nie podchodzą mi koła szprychowe, łańcuch i większa pojemność kosztem mniejszej ilości kucy.

Małe sprostowanie w temacie owych'' kucy''. VN 750 50KM/7500rpm VN 800 55KM/7000 dalej VN 750 58Nm VN 800 64 Nm.Różnice co prawda nie znaczne aczkolwiek są na in plus Vn 800.Poza tym to motory(silniki) z innej epoki ,a reszta to kwestia gustu.

Pozdrawiam i owocnych łowów życzę.

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » ndz kwie 01, 2012

jurekkawasaki, tylko ze vn 750 w najmocniejszej wersji ma 75 kucy :)
kurcze tak naprawde to patrzac na vn750 patrzysz tak jak na inne motocykle, jesli chodzi o kupno.

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » ndz kwie 01, 2012

Lacik pisze:jurekkawasaki, tylko ze vn 750 w najmocniejszej wersji ma 75 kucy :)
kurcze tak naprawde to patrzac na vn750 patrzysz tak jak na inne motocykle, jesli chodzi o kupno.
Mocniejsza a na stany miała 60KM. Byla co prawda wersja OPEN( 65 KM) ale nie wiele ich na rynku.Pozdrawiam :ok:

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » ndz kwie 01, 2012

w serwisowce 50kw czyli 68 koni. Skad ja wzialem to 75? yyyyy :wall: :wall:

Awatar użytkownika
centek
Posty: 1319
Rejestracja: wt kwie 06, 2010
Miejscowość: Bełchatów
Motocykl: Honda Varadero
VROC: 31455

Post autor: centek » ndz kwie 01, 2012

Lacik pisze:w serwisowce 50kw czyli 68 koni. Skad ja wzialem to 75? yyyyy :wall: :wall:
hyperczerdźer ? ;)

Awatar użytkownika
Długi Lech
Posty: 1000
Rejestracja: ndz lis 14, 2010
Miejscowość: Białystok
Motocykl: EN 500 C3
VROC: 33639

Post autor: Długi Lech » ndz kwie 01, 2012

Jak ustrzelić bezawaryjnego Vulcana 750 to nie mam pojęcia, ale za to wiem jak ustrzelić bezawaryjnego EN 500.... zadzwonić do mnie :) Charakterystyki silników mają podobne pomimo że 750 to V. Moc taka sama z tym że w EN możesz zwiększyć do 60KM. Poza tym EN 500 jest większy i oszczędniejszy :)
Pozdrawiam Leszek

VROC #33639

KARUZO8
Posty: 73
Rejestracja: ndz sty 15, 2012
Miejscowość: MIEDZIANA GÓRA
Motocykl: KAWASAKI vulkan vn15
VROC: 0

Post autor: KARUZO8 » pn kwie 02, 2012

Przejżyj sobie na allegro Moto Park Radom Ja tam kupiłem najstarszy model VN.a gość jest spoko nie ściemnia choć to handlarz nr,tel.600 353 620 lub 600466444 jeśli będziesz potrzebował pomocy przy zakupie pytaj na PW. chętnie służę radą
KARUZO 8

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pn kwie 02, 2012

Chris,
Jeżeli chcesz kupić vn750 to wiedz że jest to motocykl dla odpornych.
Mechanicy go albo wogóle nie znają albo cośtam słyszeli i mają na niego alergię. Zazwyczaj lepiej zrobic samemu. Części z rynku wtórnego są mało dostępne i mocno wyeksploatowane, a nowe kosztują i też o nie niełatwo.
Naprawa silnika jest bardzo "prosta" - do większości napraw wystarczy "tylko" wyjąć silnik z ramy ;) (mi pierwsze wyjmowanie zajęlo 1,5 dnia, drugie 3,5 godz a trzecie 2,5 godz więc można dojśc do wprawy)
Starsze modele sa mocno zużyte i remont masz niemal gwarantowany. Jeśli sie zdecydujesz szukaj możliwie najmłodszego rocznika.
Wymaga odpowiedzialnego traktowania ale odpowiednio zadbany odwdzięcza się bardzo przyjemna jazdą i długowiecznością.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » pn kwie 02, 2012

:) Według mnie VN 750 ma fajną sylwetke i mimo lat jest bardzo nowoczesny technicznie o niebo niż HD z porównywalnej poj. zresztą japońce zrobili je by konkurowały z amerykańcami.Domel - dał ci namiar na fajny egzemplarz nie patrz na rocznik bo zdarza się że młotsze są bardziej zajechane trzeba jechać i osobiście sprawdzić. udanych łowów :ok:

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pn kwie 02, 2012

Rudy super napisałeś to co ja wolałem przemilczeć ,cała prawda o dobrych aczkolwiek skomplikowanych silnikach z którymi nasi (i nie tylko) mechanicy sobie nie radzą, a koszty napraw są niestety nie małe. :ok:

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pn kwie 02, 2012

Dodałbym, jeszcze że obiegowa opinia że 750ka jest awaryjna nie jest do końca prawdziwa. Jest to cholernie dobra konstrukcja (w końcu była produkowana przez niemal 20 lat właściwie bez zmian konstrukcyjnych) Nawet bardzo wiekowy egzemplarz będzie służył swojemu właścicielowi bardzo dobrze i długo, o ile będzie odpowiednio traktowany.

Silnik tego modelu to majstersztyk, który jest jego ogromną zaletą i jednocześnie przekleństwem. Zaletą bo jest bardzo elastyczny i dynamiczny.
Przekleństwem bo jest bardziej zbliżony do silnika sportowego niż cruiserowego i mechanicy przy nim głupieją.
Stąd też biorą się problemy oraz obiegowa opinia że są awaryjne - przeciętny użytkownik dla którego kombinerki sa zbyt skomplikowanym narzędziem a serwisówka to księga tajemna, zamiast poświęcić trochę czasu i parę groszy na regularną konserwację, woli zajeździć sprzęt do oporu i sprzedać zanim się rozsypie, zwalając problem na nabywcę.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
jurekawasaki
Posty: 820
Rejestracja: śr cze 02, 2010
Miejscowość: wielkopolska
Motocykl: kawasaki vn 800
VROC: 0

Post autor: jurekawasaki » pn kwie 02, 2012

Rudy święta prawda niestety żyjemy w pięknym kraju gdzie moto po 25 latach przejechało w przedziwnej izolacji dwadzieścia parę tysięcy .Reasumując VN 700 i 750 to super konstrukcja pod jednym warunkiem jeśli ma przejechane 20- 50 tyś .Niestety sprawa się komplikuje jak ma rzeczywiście 120-150 tyś a serwisowane jest od święta .

Pozdrawiam i dziękuje za miłą wymianę zdań. :thumbup:

Kasper
Posty: 2047
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: Białystok
Motocykl: Honda Varadero 1000XL
VROC: 0

Post autor: Kasper » pn kwie 02, 2012

Długi Lech pisze:Jak ustrzelić bezawaryjnego Vulcana 750 to nie mam pojęcia, ale za to wiem jak ustrzelić bezawaryjnego EN 500.... zadzwonić do mnie :) Charakterystyki silników mają podobne pomimo że 750 to V. Moc taka sama z tym że w EN możesz zwiększyć do 60KM. Poza tym EN 500 jest większy i oszczędniejszy :)
Tu się zgodzę z kolegą Długim Lechem. EN 500 z jego ręki to gwarancja sprawnego motocykla.
Mój ojciec nie mówił jak żyć, po prostu pozwolił mi przyglądać się swojemu życiu.
Clarence Budington Kelland

Awatar użytkownika
Kaczor
Posty: 176
Rejestracja: ndz lip 31, 2011
Miejscowość: Piaseczno Ostrów Maz
Motocykl: vulcan vn 750
VROC: 0

Post autor: Kaczor » wt kwie 03, 2012

Fakt ze vn750 na zdecydowanie ładniejszy wygład i bardziej rzuca się w oczy nie pomijając innych modeli. Jestem posiadaczem 750 już trzy lata i trochę nerwów zjadłem zawsze było coś nie tak np., co rok czyszczenie gaźników wymiana filtrów reszta jest nieprzewidywana. W dwudziesto letnich motorach siadają pewne części i trzeba się uzbroić w cierpliwość i wymieniać nie patrząc na koszty 750 są jak kobiety trzeba o nie bardzo dbać wszystko robić ma czas, a będą nam służyć po wieki. :pedzi: :pedzi:
tel.605327150

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 93 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 93 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 93 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą