Strona 1 z 1
zakup vn1500 rocznik 98
: pn sty 07, 2013
autor: Jura
Witam, zastanawiam się nad zakupem 1500. Doradzcie na co zwrócić uwagę szczególnie. Niżej podsyłam link na zdjęcia motoru nad którym się zastanawiam.
https://picasaweb.google.com/1057756582 ... yc6OvPLhTA# może ktoś coś doradzi na pierwszy rzut oka. Dzieki bardzo!
: pn sty 07, 2013
autor: Piotr_Classic
To motocykl z Chodowa jak mi się wydaje......
Na początek musisz obadać dlaczego brak emblematów gdyż sposób malowania wygląda na oryginalny. Nie jestem pewny czy akurat do tego rocznika były te kolory.
Sprawdź odbojniki od spodu główki ramy czy nie są za bardzo wybite lub pokrzywione co świadczyłoby o wypadkowości motocykla. Następnie obejrzyj pokrywy głowic. Są chromowane i jeżeli już ktoś nieumiejętnie grzebał to będą porysowane a to znaczy że coś może być nie w porządku z silnikiem. Brak podanego przebiegu.
Motocykl jest prawie "goły" więc musisz się liczyć z wydatkami na jego ubranie. A po za tym to sprawdź standardowo, klocki, tarcze, amortyzatory przód i tył.
Te modele miały pewną "wadę fabryczną" mianowicie jedno z kółek zębatych na pompie olejowej było wykonane z tworzywa i potrafiło się z czasem wyrobić a to już rozbiórka silnika (choć słyszałem że są magicy co i bez wyjmowania silnika potrafią to wymienić)......
Nie mniej jednak musisz o tym pamiętać.
: pn sty 07, 2013
autor: Kristofer
sprawdź jak wchodzi II bieg czy nie zgrzyta (odbija) nie wyskakuje itp. i czy działa wentylator chłodnicy bo termo włącznik do tanich nie należy
i czy go chcesz ubierać bo to może uczynić cenę wyższą niż inny już ubrany
: pn sty 07, 2013
autor: Shepherd
Piotr_Classic pisze:Motocykl jest prawie "goły" więc musisz się liczyć z wydatkami na jego ubranie.
A to już indywidualnie od właściciela, ja kupując swoją 800-kę od razu wiedziałem że będę ją rozbierał tj(przeróbka na bobber'a) wiec szukałem motocykla gołego, a kosztem tego idealnie sprawnego mechanicznie, wiec doposażenie motocykla nie każdemu jest na rękę,
Dla mnie ubieranie motocykla to jego rozbieranie
: wt sty 08, 2013
autor: Jura
Piotr_Classic pisze:To motocykl z Chodowa jak mi się wydaje......
Na początek musisz obadać dlaczego brak emblematów gdyż sposób malowania wygląda na oryginalny. Nie jestem pewny czy akurat do tego rocznika były te kolory.
Sprawdź odbojniki od spodu główki ramy czy nie są za bardzo wybite lub pokrzywione co świadczyłoby o wypadkowości motocykla. Następnie obejrzyj pokrywy głowic. Są chromowane i jeżeli już ktoś nieumiejętnie grzebał to będą porysowane a to znaczy że coś może być nie w porządku z silnikiem. Brak podanego przebiegu.
Motocykl jest prawie "goły" więc musisz się liczyć z wydatkami na jego ubranie. A po za tym to sprawdź standardowo, klocki, tarcze, amortyzatory przód i tył.
Te modele miały pewną "wadę fabryczną" mianowicie jedno z kółek zębatych na pompie olejowej było wykonane z tworzywa i potrafiło się z czasem wyrobić a to już rozbiórka silnika (choć słyszałem że są magicy co i bez wyjmowania silnika potrafią to wymienić)......
Nie mniej jednak musisz o tym pamiętać.
Witam, co do emblematów to standardowo: "nie było". Co do malowania, nie wygląda na pomalowany ze względu na delikatną korozje tylnego błotnika pod ramką na tablice rejestracyjną, chyba że ktoś malował rdzę. Ogólnie lakier wygląda dobrze, sądze że dobrze wypolerowany. Na pokrywy głowic zwrócę uwagę, przebieg jest 66000 tyś.
: wt sty 08, 2013
autor: Jura
jak jest ze spalaniem w trasie i w mieście z własnego doświadczenia?
: wt sty 08, 2013
autor: Kristofer
Jura pisze:jak jest ze spalaniem w trasie i w mieście z własnego doświadczenia?
ile wlejesz tyle spali a nawet więcej
a tak na poważnie to między 7a9 litrów w zależności jak będziesz odwijał i co będziesz woził średnie 7,5l ma w katalogu wpisane przez kawę
: wt sty 08, 2013
autor: Andrew
Jura pisze:jak jest ze spalaniem w trasie i w mieście z własnego doświadczenia?
Trasa 5,5 (tak do 100km/h) ,miasto nawet 7 l. Ale ja mam wtrysk.
: wt sty 08, 2013
autor: Piotr_Classic
6,0-6,5 to moje średnie spalanie, cykl mieszany...... wersja gaźnikowa.
Re: zakup vn1500 rocznik 98
: wt sty 08, 2013
autor: Kasper
Jura pisze:Witam, zastanawiam się nad zakupem 1500. Doradzcie na co zwrócić uwagę szczególnie. Niżej podsyłam link na zdjęcia motoru nad którym się zastanawiam.
https://picasaweb.google.com/1057756582 ... yc6OvPLhTA# może ktoś coś doradzi na pierwszy rzut oka. Dzieki bardzo!
Piotr_Classic chyba opisał większość punktów na które trzeba zwrócić uwagę. W związku z tym iż posiadam dokładnie taki sam model, rocznik i malowanie mogę potwierdzić , że to oryginalne malowanie dla rocznika 98. Brak emblematu na baku sugeruje jego powtórne malowanie. Tłumiki inne niż u mnie (mam oryginały). Lusterka i manetki masz w oryginałach.
Możesz zwrócić na uwagę tylni cylinder, czy w okolicy górnej pokrywy nie poci się lub nie ma wycieków oleju. To przypadłość tych silników. Poza tym mam vn1500 3 sezon i śmigam bezawaryjnie.
Spalanie 5.7l. jak nie przekroczę 100km/h na trasie solo. Miasto 7-8l. Olej od wymiany do wymiany.
: wt sty 08, 2013
autor: driver24
kolego a ile chcesz wydać na niego
: śr sty 09, 2013
autor: Tiszo
Sprawdź ile biegowy jest, w tym roku wyszły już skrzynie 5-cio biegowe ale trafiają się też 4 biegowe.
5 biegowa jest lepsza, ale za to 4 jest dużo elastyczniejsza i mniej trzeba wachlować.
A jeżeli chodzi o koło pompy olejowej to na pewno jest z tworzywa i najlepiej je zmienić od razu, robi się to bez wyciągania silnika.
: śr sty 09, 2013
autor: Tiszo
Piotr_Classic pisze:6,0-6,5 to moje średnie spalanie, cykl mieszany...... wersja gaźnikowa.
Piotr u mnie więcej palił średnio 8, wrzucasz piątke
: śr sty 09, 2013
autor: Piotr_Classic
Tiszo pisze:Piotr_Classic pisze:6,0-6,5 to moje średnie spalanie, cykl mieszany...... wersja gaźnikowa.
Piotr u mnie więcej palił średnio 8, wrzucasz piątke
Zapinam, zapinam ale wcześniej
:):):) "mocą" go biorę i moment wykorzystuję
:):)
Liczone podczas ostatniej trasy na kongres
: śr sty 09, 2013
autor: Jura
Kristofer pisze:sprawdź jak wchodzi II bieg czy nie zgrzyta (odbija) nie wyskakuje itp. i czy działa wentylator chłodnicy bo termo włącznik do tanich nie należy
i czy go chcesz ubierać bo to może uczynić cenę wyższą niż inny już ubrany
Dzisiaj się przejechałem sprzętem, właśnie problem z II biegiem, jakoś wskakuje opornie i ze zgrzytem, i troche szarpie przy wrzucaniu dwójki. Coś ze skrzynią, czy gdzie indziej leży problem?
: śr sty 09, 2013
autor: Jura
Tiszo pisze:Sprawdź ile biegowy jest, w tym roku wyszły już skrzynie 5-cio biegowe ale trafiają się też 4 biegowe.
5 biegowa jest lepsza, ale za to 4 jest dużo elastyczniejsza i mniej trzeba wachlować.
A jeżeli chodzi o koło pompy olejowej to na pewno jest z tworzywa i najlepiej je zmienić od razu, robi się to bez wyciągania silnika.
skrzynia 4-biegowa
: śr sty 09, 2013
autor: MUKA
Jura pisze:Dzisiaj się przejechałem sprzętem, właśnie problem z II biegiem
http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php? ... b3b#141093
: śr sty 09, 2013
autor: Kristofer
Jura pisze:Coś ze skrzynią, czy gdzie indziej leży problem?
wytarte kły następny objaw to wyskakiwanie biegu i koniec jazdy piec do wyjęcia