Strona 1 z 1
Kask i jego wentylacja.
: pt kwie 26, 2013
autor: Adamspa
Cześć.
Czy Wy użytkownicy turystycznych choperów, które wyposażone są w szyby których górna krawędź, jest na wysokości np. nosa, jeździliście używając kasków szczękowych lub integralnych. Czy w nich działa poprawnie wentylacja, przy tak wysoko ustawionej szybie . Czy w tym przypadku należy używać tylko i wyłącznie kasków otwartych, aby sprawnie mogła działać wentylacja?
: pt kwie 26, 2013
autor: Grześ
Dziala kolego solidnie. Moze nie latamy 200 ale i przy 90 km kaski integralne czy szczeki wentyluja sie wlasciwie ale to zalezy glownie od kasku a nie od motocykla
: pt kwie 26, 2013
autor: Gasman
Jezdze z Nolanem N90 na głowie in przy 50km/h na mojej 800 wentylacja byla juz na akceptowalnym poziomie , teraz jezdze bez szyby moim nowym nabytkiem i wentylacja przy miejskich 50km/h jest bardziej niz wystarczajaca- na swiatlach wiadomo mozna lekko szybe rozszczelnic i jest gites.
: pt kwie 26, 2013
autor: Adamspa
Limet pisze:Dziala kolego solidnie. Moze nie latamy 200 ale i przy 90 km kaski integralne czy szczeki wentyluja sie wlasciwie ale to zalezy glownie od kasku a nie od motocykla
No właśnie jak to jest z tymi kaskami. No bo jeżeli zaprojektowali kask np. integralny do jazdy na motocyklu bez owiewek, to wiadomo że wentylacja będzie działać, ale jeżeli użyjemy tego samego kasku na turystyku z wysoką szybą , to już nie będzie wlatywać do kanałów wentylacyjnych kasku , tyle powietrza co przy jeździe na nakedzie. Czyli wynika, że wentylacja będzie gorsza?
: pt kwie 26, 2013
autor: Grześ
Nie bedzie gorsza. Aerodynamika i pozycja na suszarce jest taka ze na kask dziala tylko strumien na gore kasku. Owewka na moim Nomadzie jest podniesiona na maxa i do kasku naplywa wystarczajaca ilosc powietrza . Glowa sie nie poci nawet w gorace dni . A tak z innej beczki kto kupuje integrala na Cruisera
Mam w uzytkowaniu dwa kaski i trzeci otwarty ( dwa szczekowce ) i mowie ci kolego zewentylacja jest ok.
Integrale projektuje sie do duzych predkosci gdzie glowne kryterium to bezpieczenstwo i aerodynamika. Chodzi o to zeby ci lba nie wyginalo od pedu powietrza a wentylacja wiadomo musi byc i tyle ale na pewno nie jest decydujacym kryterium.
: sob kwie 27, 2013
autor: Adamspa
Czarne kaski integralne lub szczękowce nawet ładnie się prezentują na choperach.
: sob kwie 27, 2013
autor: Góral
Moje wrażenia są takie:
jadąc rano do pracy przy temperaturze ledwo powyżej zera muszę uchylać szybę, gdyż paruje
przy temperaturach wyższych nie ma problemu - no może na światłach
zauważyłem też, że bardziej paruje po założeniu kominiarki
jeżdżę w szczękowcu Nolan 62
: sob kwie 27, 2013
autor: Grześ
Góral przyczep PinLocka i nie będzie parować.
: sob kwie 27, 2013
autor: Trufel
Pin locka przypina się od zewnętrznej strony szybki , więc nie wiem w czym ma to pomóc by szybka nie parowała
: sob kwie 27, 2013
autor: Grześ
Chyba u Ciebie Trufel tak jest!
W moim neotec jet podpinana w środku!
To jest dodatkowa szybka antyparująca . Sprawdza się wczesną wiosną i jesienią.
: sob kwie 27, 2013
autor: Trufel
Ja nie mam pin Locka !
Ja psikam środkiem dzięki któremu nic mi nie paruje i też ma luz !
: sob kwie 27, 2013
autor: Shepherd
Ja mam takie cudo i na wentylację nie narzekam