Strona 1 z 2

zakup motocykla

: ndz cze 16, 2013
autor: leo74
witam wszystkich
Jestem nowy na tym forum i proszę o kilka info. Zamierzam kupić motocykl vulcan 1500, na jednym gaźniku, z 1998roku. na oko jest ok ale wiecie jak to jest. Może mi ktoś podpowie na co w tych modelach trzeba najbardziej zwrócić uwagę? posiadam VIN tego motocykla JKBVNAE16WA080010 ale nie widzę wpisów serwisowych na stronie Kawasaki
podsyłam link http://allegro.pl/kawasaki-vulkan-1500- ... 74565.html
co o tym myślicie warto?

: ndz cze 16, 2013
autor: marekfg
Wygląda zacnie, aczkolwiek specjalistą w tych modelach to nie jestem... Ale jak już kupisz to wleć na kawkę - chętnie rzucę okiem drogi sąsiedzie :D

: ndz cze 16, 2013
autor: Kristofer
Przede wszystkim na skrzynię czy biegi wchodzą płynnie beż szarpnięć i zgrzytów mankamentem tego modelu jest wysypywanie się II-go biegu
o plastikowym trybie pompy oleju nie wspomnę :D

: ndz cze 16, 2013
autor: leo74
ok dzieki ale skad bede wiedzial w jakim stanie jest owe kolo zebate?
bedzie swiecic czerwona lampka od smarowania?
a co z podanym wczesniej VIN em?
nie moge nic sie dowiedziec o histori tego moto
czy na cos jeszcze musze zwrocic uwage?

: ndz cze 16, 2013
autor: Pawelek450
ja jestem po zakupie vn15se i u mnie niestety dwójka słabo wchodzi - reszta biegów jest ok.
na wolnych obrotach jest w miarę ale na wysokich tylko często zgrzyt i luz

: pn cze 17, 2013
autor: Kristofer
leo74 pisze:ok dzieki ale skad bede wiedzial w jakim stanie jest owe kolo zebate?
zazwyczaj zgrzyta i czuć na stopce jak odbija
Pawelek450 pisze:wolnych obrotach jest w miarę ale na wysokich tylko często zgrzyt i luz
początek końca
zmieniaj biegi bez wciskania sprzęgła tylko redukcja z wciśnięta klamką

: pn cze 17, 2013
autor: leo74
leo74 napisał/a:
ok dzieki ale skad bede wiedzial w jakim stanie jest owe kolo zebate?

zazwyczaj zgrzyta i czuć na stopce jak odbija

sorry ale czy mógłbyś jaśniej mi to wytłumaczyć, co odbija?
pewnie przy przełączaniu biegów i chodziło ci o dzwignię zmiany tak?

ale ja pytam o tryb w pompie skąd mam wiedzieć czy nie jest uszkodzony i w jakim jest stanie?

: pn cze 17, 2013
autor: Pustelnik
Zębatki napędu pompy nie sprawdzisz. Jak jest dobra to masz ciśnienie oleju bo pompa pracuje. Jak pęknie to ciśnienia nie ma i świeci kontrolka. Możesz jeździć i czekać aż padnie (co wcale może nie nastąpić) albo wymienić zębatkę na metalową. Jeśli kupisz części oryginalne to bez rozpoławiania silnika się nie obejdzie. Można też kupić zestaw naprawczy, który umożliwia wymianę samej zębatki po uprzednim "wyskubaniu"-wyłamaniu starej. Niestety nie wiem gdzie w Polsce jest dostępny taki zestaw. Widziałem opis ze zdjęciami z wymiany gdzieś na necie i przy okazji znalazłem też statystyki z serwisu kawasaki dotyczące pęknięcia samoistnego tej zębatki w podziale na poszczególne modele. Wcale nie były to jakieś wielkie liczby. Myślę, że nie ma co dramatyzować.
Aczkolwiek przy wymianie zębatki drugiego biegu i tak trzeba rozebrać silnik to zębatkę od pompy można wymienić przy tej samej okazji.

: pn cze 17, 2013
autor: Gabriel
Gdzie kupić metalową taką zębatkę?

: pn cze 17, 2013
autor: Kristofer
leo74 pisze:pewnie przy przełączaniu biegów i chodziło ci o dzwignię zmiany tak?
tak dokładnie jeśli chodzi o biegi
Gabriel pisze:Gdzie kupić metalową taką zębatkę?
o ile dobrze pamiętam w SE zębatka jest metalowa plastik był od 96do 02 r później były już z powrotem metalowe
Gabriel, próbowałeś zmieniać biegi bez sprzęgła??
Pustelnik pisze:Aczkolwiek przy wymianie zębatki drugiego biegu i tak trzeba rozebrać silnik to zębatkę od pompy można wymienić przy tej samej okazji.

osobiście drugi raz nie podjoł bym się tej zabawy wolał bym cały silnik ściągnąć z usa

: wt cze 18, 2013
autor: leo74
dlaczego od razu cały silnik?
chyba naprawa nawet w serwisie by wyszła taniej?
odnośnie tej skrzyni: jak już bije na dźwigience na drugim biegu to jak myślicie ile jeszcze pociągnie?

: śr cze 19, 2013
autor: Kristofer
leo74 pisze:dlaczego od razu cały silnik?
bo koszt samych trybów I i II to 1300pln
leo74 pisze:chyba naprawa nawet w serwisie by wyszła taniej?
w ASo samo rozłożenie silnika 1000 na starych gratach nie składają czyli średnio remącik 5/6tys
leo74 pisze:odnośnie tej skrzyni: jak już bije na dźwigience na drugim biegu to jak myślicie ile jeszcze pociągnie?
może rok a może dzień bomba zegarowa

: śr cze 19, 2013
autor: leo74
no to git!
nic tylko kupić i płakać.
a opcja dorobienia trybów i wymiana samemu?
robił to ktoś czy wszyscy naprawiają tylko w ASO??

: czw cze 20, 2013
autor: marekfg
Jest jeszcze jedna opcja - dołożyć troszkę sianka i kupić sztukę odrobinkę nowszą, która będzie miała ów tryb metalowy. Nie pamiętam w którym roku była ta mała modyfikacja, coś chyba 99 lub 2000, poszukaj w necie to pewnie natrafisz bez problemu na wzmiankę o tym.

: czw cze 20, 2013
autor: Kristofer
leo74 pisze:a opcja dorobienia trybów i wymiana samemu?
nieopłacalne jest dorabianie pojedyńczego trybu druga sprawa nikt ci eni da gwarancji że taka doróbka nie pęknie podczas jazdy
leo74 pisze:robił to ktoś czy wszyscy naprawiają tylko w ASO??
robiłem to w mojej poprzedniej kawie i między innymi dlatego wróciłem z powrotem do Yamahy
marekfg pisze:tóra będzie miała ów tryb metalowy. Nie pamiętam w którym roku była ta mała modyfikacja, coś chyba 99 lub 2000,
koszt zembatki pompy to już pikuś w porównaniu do całej reszty (150zł)
wież mi skoro już zgrzyta to odpuść sobie takie moto chyba że kosztuje 5 tys to możesz sie pobawić w remonty
w 5-cio biegowej skrzyni ten problem został wyeliminowany po 2000r a metalowy tryb pompy o ile dobrze pamiętam po 2002r

: czw cze 20, 2013
autor: leo74
dziś rozmawiałem z gościem twierdzi że dwójka nie wyskakuje, nie zgrzyta, tylko przy przełączaniu przy wyższych obrotach jakby drży dźwigienka od biegów
mówi że to się dzieje na wszystkich biegach?!
skrzynia 5- cio biegowa.
Nie za bardzo kumam co się dzieje może to sprzęgło?
co o tym myślicie?

: czw cze 20, 2013
autor: Daromax
:) Wszystko okaże się w " Praniu" w końcu kupujesz moto używane i z 98 nie będzie jak nowy :D

: pt cze 21, 2013
autor: Kristofer
odpuść sobie to moto sprzęgło nie ma nic do tego
powinny wchodzić gładko bez wciśniętego sprzęgla (naciskasz dźwignię odpuszczsz gaz i ma pięknie zmienić bieg ) :ok:

: sob cze 22, 2013
autor: Piotr_Classic
Kristofer pisze:odpuść sobie to moto sprzęgło nie ma nic do tego
powinny wchodzić gładko bez wciśniętego sprzęgla (naciskasz dźwignię odpuszczsz gaz i ma pięknie zmienić bieg ) :ok:
i niszczysz wodziki zmiany biegów...... oraz powoli zęby na kołach zębatych skrzyni biegów...

: sob cze 22, 2013
autor: Kater
Kristofer napisał/a:
odpuść sobie to moto sprzęgło nie ma nic do tego
powinny wchodzić gładko bez wciśniętego sprzęgla (naciskasz dźwignię odpuszczsz gaz i ma pięknie zmienić bieg )


i niszczysz wodziki zmiany biegów...... oraz powoli zęby na kołach zębatych skrzyni biegów...

Zgadza się, to nie jest półautomat :p Trzeba wciskać sprzęgło :p