Strona 1 z 1
VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice
: pn wrz 15, 2014
autor: Korzik
Witajcie
Powiedzcie jakie są różnice ( oprócz poj ) między VN 1500 a 1600 Nomad
?
Doszły jakieś konie... dodatki .. Co zostało zmienione w 1600 w stosunku do 1500 Nomad ?
: pn wrz 15, 2014
autor: MaciekSz
: pn wrz 15, 2014
autor: Korzik
Znam tą lekturę ale tam nie ma odp na moje pytanie
Czyli nic oprócz pojemności się nie zmieniło ?
: pn wrz 15, 2014
autor: oktogon
To zależy którą wersję 1500 masz na mysli. Jeśli classica to w stosunku do nomada 1600 przede wszystkim wyposażenie pomijajac oczywiście pojemność. Moc chyba jest podobna z tego co pamiętam. Nie bawisz sie natomiast w szybe, kufry, bagażnik i oparcie. 1600 jest na wtrysku, 1500 zalezy od rocznika, nowsze chyba tez juz były robione na wtrysku, starsze wersje są na gaźnikach.
: pn wrz 15, 2014
autor: Korzik
Jak którą wersję
W tytule jest napisane - VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice
: pn wrz 15, 2014
autor: Skrobel
VN 1500 do 2000 roku były na gaźniku. Niektóre starsze roczniki miały jeszcze "known issue" w postaci zębatki pompy oleju zrobionej z tworzywa sztucznego, ale nie wiem od którego rocznika ta zębatka była od razu metalowa. Dlatego nawet silnikowo mówiąc o VN 1500 też mówisz o dwóch różnych modelach.
Z tego co sam się orientowałem (Nomad 1600 był moim marzeniem dopóki na nim nie usiadłem. Przy wzroście niespełna 170 cm i wadze niespełna 70 kg z wielkim wysiłkiem udawało mi się podnieść go ze stopki) VN 1500 jest nieco krótszy i nieco lżejszy przez co może być też minimalnie zwrotniejszy od 1600.
Poza tym optycznie także wydaje się nieco mniejszy i - bez urazy - zgrabniejszy od 1600. Także aktualnie moim marzeniem jest właśnie Nomad 1500 z 2003 lub 2004 roku (czyli dwa ostatnie lata produkcji - VN 1500 classic był produkowany parę lat dłużej).
: pn wrz 15, 2014
autor: Andrew
Inaczej wygląda. Inny zbiornik , wygodniejsze siedzenia i oparcie pasażera. Silnik mimo , że wygląda tak samo to w środku bardziej dopracowany . Jeżeli chcesz wiedzieć co dopracowane to napisz do Basin`a . Inny licznik , stacyjka na zbiorniku , podesty tylne , lampa . Dla mnie jest ładniejszy. Ale to kwestia gustu ...
: pn wrz 15, 2014
autor: MaciekSz
Korzik pisze:Jak którą wersję
W tytule jest napisane - VN 1500 NOMAD & 1600 NOMAD - różnice
Jezzzuuuu... Aleś Ty wymagający
Tutaj masz rok po roku specki dla wszystlich modeli Nomada od 1998r. do 2013r. :
http://www.vulcanbagger.org/#!nomad-specs--history/cw1y
Tak jak pisał Andrew
- większy zbiornik i o innym kształcie - ten w 1600 wg mnie ma kształt idealny
- nieznaczne zmiany w silniku,
- zmieniona rama
- większy rozstaw kół (zakładam, że również inna geometria zawieszenia)
- niższa kanapa w 1600 niż 1500
- inne wykończenie detali.
- Lepsze wyposażenie w 1600 - np. uchwyty i oparcie pasażera
- inna tylna lampa
- inny rozmiar opon tył
- inne felgi
Generalnie 1600 jest modelem dopracowanym od strony użytkowej i mechanicznej w porównaniu 1500.
: pn wrz 15, 2014
autor: Korzik
1500 NOMADA w idealnym stanie ( 2004rok) właśnie sprzedałem i tak się rozglądam za następcą..
Moto wszystko super mi pasowało ( 188cm wzrostu mam i 90kg ) tylko mocy...mocy mało
W dwie osoby już się pocił.... szkoda silniczka było.
A pozatym idealny motocykl..wygodny bardzo.....
Ale w moim przypadku chyba nie ma sesnu się pchać w 1600..
Tak mi po głowie chodzi Venturka 1300...... Silnik V4, 100 koni ..radio...
: pn wrz 15, 2014
autor: Skrobel
To jeśli 1600 to tylko od MaćkaSz. Dlaczego? Bo w stanie fabrycznym przyrost mocy (a właściwie momentu) nie zrobi aż takiej różnicy z uwagi na większą masę. A Egzemplarz Maćka jest... zawirusowany
: pn wrz 15, 2014
autor: Kasper
1600 jest bezawaryjny i dlatego warto taki mieć. Szczególnie takie cacko jakie ma MaciekSz.
: pn wrz 15, 2014
autor: Robson
Korzik pisze:Silnik V4, 100 koni ..radio...
Bez urazy, ale po co radio??? Przecież V kupuje się m.in. dla muzyki silnika i wydechów...
: wt wrz 16, 2014
autor: Korzik
Bez urazy - miło jest posłuchać muzyki przy ognisku
: czw paź 23, 2014
autor: Tim
To jeszcze ja dorzucę parę groszy.
Tak, jak Maciek napisał - podstawowa różnica między nomadami 1500 i 1600 to rama. Grubsze rury, nieco cięższa i inna geometria. Szersze felgi i opony. Zupełnie nowa blacharka wszystkich elementów. A dla kierowcy - zupełnie inne i inaczej tapicerowane siodło (mniej wygodne w 1600). Inna geometria trójkąta dupa-łapy-stopy. Silnik nieco rozwiercony - ale to wciąż tylko niecałe 70KM.
Amerykanie swego czasu bardzo zachwycali się nomadem 1600 i sporo tekstów o nim napisali - jeśli czytasz w języku langłicz:
http://www.motorcyclecruiser.com/open-r ... il&lnk=IMG