Porady - Tankowanie dużej grupy

Przepisy, regulaminy, szkółka, techniki jazdy itp.
Awatar użytkownika
MaciekSz
Posty: 3700
Rejestracja: ndz maja 09, 2010
Miejscowość: Pruszków
Motocykl: BMW K1200LT
VROC: 32197

Porady - Tankowanie dużej grupy

Post autor: MaciekSz » pn wrz 21, 2020

Hej,

Zapewne wiele razy patrzyliście z bezsilnością na zegarek czekając, aż Wasza grupa zatankuje. Kolejny motocykl podjeżdża do stanowiska, kierowca zsiada, otwiera bak, odwraca się do dystrybutora, bierze pistolet, w końcu tankuje. Kończy, odwraca się, wiesza pistolet w uchwycie, odwraca się znowu do motocykla, zamyka wlew paliwa. Idzie zapłacić. Wraca (często z hod dogiem i kawą), po dłuższej chwili (kas, rękawice, kluczyk) w końcu odjeżdża. Czas na kolejną osobę. W skrajnych przypadkach 10 motocykli potrafi stać na stacji pół godziny i dłużej... :wall: . Jeżeli dzień się kończy, lub musicie dojechać na konkretną godzinę, robi się to problemem.

A tymczasem jest na to rozwiązanie (a nawet kilka). W Vulcanerii wypracowaliśmy następujące:

Organizacja tankowania:
1. Na podstawie planowanej długości trasy oraz spalania organizator przejazdu zbiera od każdego kierowcy kwotę odpowiadającą ilości paliwa, jaką dany motocykl spali (z naddatkiem ok. 10-20 proc.).
2. Grupa jest dzielona na podgrupy, wielkości do 10 motocykli.
3. Dla każdej grupy wyznaczony zostaje lider tankowania
4. Na stacji benzynowej
a. Lider podjeżdża jako pierwszy pod wybrany dystrybutor
b. Reszta kolejno ustawia się za nim w liczbie uzgodnionej wcześniej. Np. jeżeli tankowanie jest po 7 motocykli, 8 i kolejne podjeżdżają do kolejnego wyznaczonego lidera.
5. Zaczynamy tankowanie - po kolei podjeżdżają wszystkie maszyny do tankowania stając obok pod dystrybutorem. Po każdym motocyklu lider zapisuje stan wskazania na dystrybutorze (kwota, litry).
d. Po tankowaniu odjeżdżacie na parking i czekacie na resztę - nie płacicie! Podjeżdża kolejny motocykl do tankowania
e. Po zakończonym tankowaniu wszystkich motocykli lider idzie zapłacić z zebranej kasy.
6. Rozliczenie z tankowań wykonane zostanie po powrocie.

Przydatne dokumenty (do pobrania z naszej strony).
1. Tabelka do zapisywania tankowań
Obrazek

2. Ta sama tabelka w wersji pdf do wygodnego druku
images/tabelka_tankowanie.pdf
W tabelkę wpisywany jest nick, stan licznika dystrybutora i ilość zatankowanych litrów na koniec tankowania każdego motocykla. Jest to sposób szybki, wygodny i pozwalający na rozliczenie kwot i litrów w wolnej chwili.

3. Prosty plik Excel do rozliczenia wyjazdu
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... 8f/pubhtml
Instrukcja użycia jest prosta
1. Wpisujemy w zakładkę "KROK1: Tu wpisz kierowców" imiona / nicki kierowców
2. Dla każdego tankowania (maks. 5) jest stworzona zakładka, w którą wpisujemy kwotę tankowania i ilość litrów paliwa przy każdym kierowcy (ich nick będą już tam). Obliczamy to z kartek wypełnianych na stacji, odejmując od stanu końcowego dystrybutora danego kierowcy, stan końcowy dystrybutora poprzedniego kierowcy (proste, prawda)?
Reszta sama się wyliczy i pokaże w zakładce KROK 3: Rozliczenie.

Metoda jest prosta, a pozwala szybko zatankować i rozliczyć co do grosza potencjalne nadwyżki / niedopłaty.
MaciekSz
Jest: K1200LT
Był VN 1700 Nomad B&W, Vulcan S, VN 2000 Rogue, VN1600 Nomad, VN900 Custom Ebony LE,
Er6N, R1150RT
VROC #32197
Obrazek

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą