VN750 zmiana silnika
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
VN750 zmiana silnika
Witam wszystkich goraco od paru lat smigam vn 750. Tylko problem tkwi w tym ze od poczatku byl problem z drugim garem nie chodzi na niego tak jak powinien. Strzela i tak jakby wlanczal go dopiero po odkreceniu gazu. Ludzie mowia ze nie warto tego remontowac bo to pieprzenia za duzo. Tak sobie pomyslalem czy ktos z was moze probowal pod rame on vn 750 wlozyc inny silnik od innego vulcana? cdzy wiecie moze czy cos mocniejszego jestem w stanie wrzucic czy nie bardzo? Pozdrawiam
Zmiana samewgo silnika hmmm?? Na pewno kupa grzebania przerabiania , samo juz przeniesienie napedu to kolejny problem . Trzeba by przerobic albo nawet zrobic nowy wachacz i zapewne przerobic tylne zawieszenie , mocowanie tylnego hamulca . Jednym slowem przerubka prawie calego motocykla . Moim zdaniem nie warte to czasu i pieniedzy , lepiej naprawic to co masz i napirdalac dalej
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
W pelni cie popieram Trufel, zmiana silnika wiaze sie ze zmiana jego rozmiarow w stosunku do oryginalu a co za tym idzie tylne kolo to minimum co trzeba bedzie zmienic, nie wiadomo jak reszta bedzie ze soba pracowac , czy nie bedzie konfliktow wymiarowych typu kardan -wachacz. Poza tym hamulce, moim zdaniem gra nie warta swieczki jesli mamy liczyc koszta i prace wlozona w badz co badz niemlody motocykl. Sprawa bedzie sie miec inaczej jesli odrzucimy problem typu koszta- ale to nie OCC i meble przez nich robione-tam sie nie licza koszta-tam ma wygladac, a przeciez jak mniemam nie o to chyba ci chyba chodzi Goldberger.
ale sie rozpisalem
ale sie rozpisalem
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
- Brein
- Posty: 2242
- Rejestracja: czw maja 06, 2010
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: Dniepr MT12
- VROC: 32244
Albo napraw to, co masz, albo zmień motocykl. Rzeźba nie ma sensu...
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
- Zdziś
- Posty: 2086
- Rejestracja: czw cze 24, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 NOMAD
- VROC: 34481
Wszystko da się zrobić poczytaj posty kolegi Rudego http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=2546
zdziś
Skoro zostałem wywołany do tablicy to wypada się odezwać
Goldberger, napisz coś więcej o swoim motocyklu. Jaki rocznik, jaki przebieg, co dokładnie się dzieje, jakie objawy, co już sprawdziłeś a postaramy się jakoś Ci pomóc.
Jak chcesz serwisówkę to napisz mi na priv.
Goldberger, napisz coś więcej o swoim motocyklu. Jaki rocznik, jaki przebieg, co dokładnie się dzieje, jakie objawy, co już sprawdziłeś a postaramy się jakoś Ci pomóc.
Jak chcesz serwisówkę to napisz mi na priv.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
vn 750 z 94 roku przebieg 45 tys. Od poczatku na tylni gar chodził słabo. Tj jak jest zimny i go odpalam to praktycznie pierdzi raz na czas z niego, odkrece gaz to strzela jak z kałacha:) jak sie zagrzeje to w miare juz plynnie idzie. Napewno podczas jazdy to przy odkreceniu manetki zalancza drugi garnek tak to pierwszy robi za niega wiekszosc roboty, jak mam wieksze obroty to idzie a tak to troche mul z niego. kocham moja maszynke dlatego nie chce jej sprzedawac a dac jej drugie zycie:) pamietam ze jak go kupilem to powiedzmy bylo ok dotad jak nie zmienilem oleju w silniku zmienilem olej motocykl przestal dzialac tak jakby na uszczelniaczach jezdzil. jak sie wkurze to kapitalke zrobie:) pytanie czy warto?
- Brein
- Posty: 2242
- Rejestracja: czw maja 06, 2010
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: Dniepr MT12
- VROC: 32244
Goldberger pisze:jak sie wkurze to kapitalke zrobie:) pytanie czy warto?
Sam sobie odpowiedziałeś.Goldberger pisze:kocham moja maszynke dlatego nie chce jej sprzedawac a dac jej drugie zycie:)
Sezon się kończy więc masz czas, aby zrobić dobrze i w następnym cieszyć się z jazdy.
Wbrew pozorom nie jest wcale aż tak strasznie jak się wydaje. Coś o tym wiem:
Jeśli zrobisz dobrze, to maszyna Ci się odwdzięczy.
Remontuj a nie kombinuj.
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
Goldberger, pytałem co dokładnie się dzieje bo miałem podobne objawy (problemy z odpalaniem, przód ledwo łapał a tył prawie wcale, dopiero po rozgrzaniu) i u mnie sie okazało że nie mam cisnienia w cylindrach.
Tak jak Ci chłopaki piszą zmierz kompresję na początek.
Remont silnika nie jest taki straszny jak się na początku wydaje. Większość z nas robiła swoje motocykle samodzielnie.
Tak jak Ci chłopaki piszą zmierz kompresję na początek.
Remont silnika nie jest taki straszny jak się na początku wydaje. Większość z nas robiła swoje motocykle samodzielnie.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
Powiedz mi kompresje mam mierzyć na zimnym czy na rozgrzanym jak to powinno wygladać? Ja w sprawach mechaniki to tak lewy jestem. Ale mam zapał kocham go i musi być tak jak bym sobie tego zyczyl. Jeden mi powiedzial ze nie ma kompresji w drugim i ze gniazda sa wyrobione. chce go w zime rozebrac i od podstaw serwisowac z ojcem. ale zaczne od kompresji. jak bede wiedzial to odrazu napisze do ciebie. jezeli moge? jutro powinienem byc na mojej maszynie na miescie to nie bedzie problemow jak podskocze zeby mi zmierzyli gdzies w warsztacie
-
- Posty: 1908
- Rejestracja: pt cze 22, 2012
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
- VROC: 0
Goldberger, kompresje mierzy się na ciepłym silniku, bo w takich warunkach on ma największą sprawność. Musisz wykręcić po jednej świecy z każdego cylindra, odłaczyć pozostałe przewody wysokiego napięcia, przyłożyć do otworów po świecach przyrząd, gaz do oporu i kręcić rozrusznikiem, niestety nie powien Ci jakie powinno być ciśnienie, bo nie pamiętam. Później możesz wstrzyknąć do cylindrów po 10dcm oleju i jeszcze raz sprawdzić, jeśli różnica będzie bardzo duża, to mogłoby świadczyć o padniętych pierścieniach. Może doświadczeni koledzy jeszcze coś podpowiedzą.
Dokładnie tak jak pisze Rav - rozgrzewasz, gasisz, zdejmujesz fajki ze świec, wykręcasz po jednej z każdego gara i przytykasz (albo wkręcasz jak ma końcówke z gwintem) miernik.
Podręcznikowo powinno być:
- stopień sprężania 10,3
- ciśnienie sprężania 890-1370 kPa = 129-199 PSI
Miernik kompresji dostaniesz nawet na allegro za ok 70-90zł.
Jak masz w dolnej granicy lub za mało to puszczają pierścienie albo zawory. Za dużo raczej mieć nie będziesz.
Nie przejmuj się że teraz mało wiesz. Ja zaczynałem nie mając pojęcia o mechanice a teraz sam widzisz
Podręcznikowo powinno być:
- stopień sprężania 10,3
- ciśnienie sprężania 890-1370 kPa = 129-199 PSI
Miernik kompresji dostaniesz nawet na allegro za ok 70-90zł.
Jak masz w dolnej granicy lub za mało to puszczają pierścienie albo zawory. Za dużo raczej mieć nie będziesz.
Nie przejmuj się że teraz mało wiesz. Ja zaczynałem nie mając pojęcia o mechanice a teraz sam widzisz
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
dzieki chlopaki biore sie za szukanie na allegro. co do samego pomiaru pozniej to mam zdjac jedna fajke ze swiecy i zalozyc przyrzad i krecic czy wszystkie naraz zdjac i krecic bo sie pogubilem. sorry za banalne pytania ale wole wiedziec i pozniej jak mam wrazie czego te 10 dcm oleju wstrzyknac? a jak sprezanie bede mial odrazu niskie to co zrobic?
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości