VN750 zmiana silnika
1. odpalasz normalnie i rozgrzewasz silnik
2. gasisz
3. zdejmujesz wszystkie 4 fajki
4. wykręcasz jedną świecę z przodu i jedną z tyłu (najlepiej te wystające)
5. wkręcasz lub dokładnie szczelnie przytykasz końcówkę testera do gniazda wyjętej świecy, kręcisz rozrusznikiem i patrzysz co wskazał tester
6. powtarzasz p.5 na drugim cylindrze
Jeżeli tester pokaże wartość prawidłową to się cieszysz
Jeżeli pokaże za mało (lub blisko dolnej granicy) to się nie cieszysz bo to oznacza że albo zawory albo pierścienie puszczają.
Jak już zmierzysz to napisz jakie wartości wskazał tester.
2. gasisz
3. zdejmujesz wszystkie 4 fajki
4. wykręcasz jedną świecę z przodu i jedną z tyłu (najlepiej te wystające)
5. wkręcasz lub dokładnie szczelnie przytykasz końcówkę testera do gniazda wyjętej świecy, kręcisz rozrusznikiem i patrzysz co wskazał tester
6. powtarzasz p.5 na drugim cylindrze
Jeżeli tester pokaże wartość prawidłową to się cieszysz
Jeżeli pokaże za mało (lub blisko dolnej granicy) to się nie cieszysz bo to oznacza że albo zawory albo pierścienie puszczają.
Jak już zmierzysz to napisz jakie wartości wskazał tester.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
Witajcie przepraszam ze tak dlugo to trwało ale miałem dużo spraw osobistych a później jeszcze mnie choroba rozłożyła. Tak więc sprawdziłem jak mówiliście. Rozgrzałem podpiołem i na pierwszym garze wyszło mi 10 a nawet 12 i odpalił mi. A na drugim wyszło 10. Jak wykrecilem swiece przed to byly mokre i po wszystkim bez zmian tez byly mokrawe. Tak wiec teraz czekam na kolejne wytyczne bo nie wiem co i jak zrobic. Pozdrawiam i oczekuje na pomoc
Kompresję masz w normie - ciesz się
Najzwyczajniej zalewa Ci gaziory.
Na początek najprostsze - test kranika. Opis jak to zrobić masz w tym temacie: http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=5109
Jeżeli kranik nie będzie działał prawidłowo to wymień membrany (koszt na szczęście niewielki i wykonanie banalne - robiłem to wczoraj).
Jeżeli będzie ok to następne w kolejności do sprawdzenia będą gaźniki.
Najzwyczajniej zalewa Ci gaziory.
Na początek najprostsze - test kranika. Opis jak to zrobić masz w tym temacie: http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=5109
Jeżeli kranik nie będzie działał prawidłowo to wymień membrany (koszt na szczęście niewielki i wykonanie banalne - robiłem to wczoraj).
Jeżeli będzie ok to następne w kolejności do sprawdzenia będą gaźniki.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
Zdjęcie wszystkich fajek jest po to żeby Ci przypadkiem w czasie testu nie odpalił tylko kręcił "na sucho". Na sam wynik testu nie ma to wpływu.
Jeśli chodzi o gaźniki to pewnie bęzie trzeba je dokładnie wyczyścić (w myjce ultradźwiękowej + ręcznie), rozebrać, sprawdzić i wyregulować pływaki i zaworki iglicowe, złożyć, wyregulować i zsynchronizować.
U mnie tył przestał chodzić bo się okazało że pierścienie się zjechały ale ja miałem kompresję poniżej 4Atm. U ciebie prawdopodobnie to wina gaźników.
Jeśli chodzi o gaźniki to pewnie bęzie trzeba je dokładnie wyczyścić (w myjce ultradźwiękowej + ręcznie), rozebrać, sprawdzić i wyregulować pływaki i zaworki iglicowe, złożyć, wyregulować i zsynchronizować.
U mnie tył przestał chodzić bo się okazało że pierścienie się zjechały ale ja miałem kompresję poniżej 4Atm. U ciebie prawdopodobnie to wina gaźników.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
-
- Posty: 12
- Rejestracja: sob wrz 15, 2012
- Miejscowość: Kraków
- Motocykl: VN 750 VULCAN
- VROC: 0
rozbieranie i czyszczenie gaznikow przedemną. juz za niedlugo sie biore za ten temat tak jak mi doradziliscie. tylko mam jeszcze takie pytanie z czego jest blok silnika zrobiony bo mam taki troche podrapany poobijany i chcialbym go przywrocic do normalnego wizualnego stanu. tj moge to szlifowac nie wiem czy czyms wymalowac? polecacie jakas technike
- Zdziś
- Posty: 2086
- Rejestracja: czw cze 24, 2010
- Miejscowość: Białystok
- Motocykl: VN1600 NOMAD
- VROC: 34481
Napisz do Wróbelka on robi takie rzeczy http://www.vulcaneria.pl/viewtopic.php?p=131032#131032
zdziś
Cała "puszka" silnika czyli kartery, bloki, głowice, pokrywy są z aluminium (jakiegoś wytrzymałego stopu) i pomalowane farbą do silników.
Przywrócenie ładnego wyglądu to nie taka prosta sprawa.
Można usuwać starą farbę i malować ale nie jest to łatwe - musiałbyś rozebrać go dosłownie na kawałeczki żeby nie zamalować śrub czy jakiś ruchomych elementów i pomalować farbą do silników (ciężko taką dostać po tej stronie Odry).
Można też szlifować. Do tego potrzeba kilka gradacji papierów ściernych i past polerskich na tarczach filcowych i bawełnianych. ja sam szlifowałem sobie na lustro pokrywy od głowic bo mają w miarę prosty kształt. Bloki cylindrów, głowice czy blok silnika to już duuuużo wyższa szkoła jazdy. Wymaga doświadczenia i sprzętu więc nie opłaca się robić samemu. Minusem jest tez to że powierzchnia nie jest wtedy chroniona farbą.
Jeśli chcesz mieć wypolerowane na błysk to faktycznie skontaktuj się z Wróbelkiem - on jest specem od takich rzeczy.
jeśli chcesz malować to możesz poczytać tu: http://www.vn750.com/forum/showthread.php?t=13392
Przywrócenie ładnego wyglądu to nie taka prosta sprawa.
Można usuwać starą farbę i malować ale nie jest to łatwe - musiałbyś rozebrać go dosłownie na kawałeczki żeby nie zamalować śrub czy jakiś ruchomych elementów i pomalować farbą do silników (ciężko taką dostać po tej stronie Odry).
Można też szlifować. Do tego potrzeba kilka gradacji papierów ściernych i past polerskich na tarczach filcowych i bawełnianych. ja sam szlifowałem sobie na lustro pokrywy od głowic bo mają w miarę prosty kształt. Bloki cylindrów, głowice czy blok silnika to już duuuużo wyższa szkoła jazdy. Wymaga doświadczenia i sprzętu więc nie opłaca się robić samemu. Minusem jest tez to że powierzchnia nie jest wtedy chroniona farbą.
Jeśli chcesz mieć wypolerowane na błysk to faktycznie skontaktuj się z Wróbelkiem - on jest specem od takich rzeczy.
jeśli chcesz malować to możesz poczytać tu: http://www.vn750.com/forum/showthread.php?t=13392
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- Brein
- Posty: 2242
- Rejestracja: czw maja 06, 2010
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: Dniepr MT12
- VROC: 32244
Może Ci się przydać:
http://jr_allas.tripod.com/documents/gasket_replace.htm
Pozdrawiam
http://jr_allas.tripod.com/documents/gasket_replace.htm
Pozdrawiam
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.
Kto jest online
Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości