Regulator napięcia

mamut
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 09, 2012
Miejscowość: Krotoszyn
Motocykl: Będzie
VROC: 0

Regulator napięcia

Post autor: mamut » śr lis 28, 2012

Witam szanowne grono forumowe,
Chciałbym się dowiedzieć od was czy regulator napięcia powinien się mocno nagrzewać.
Ostatnio wymieniłem przednią lampę na nową i po przejechaniu około dwóch kilometrów lampa zgasła, żarówka jest taka sama jak w starej 12v/60/55w. po zdjęciu lewego boczku pod siedzeniem stwierdziłem bardzo nocno nagrzany regulator a nawet wręcz gorący. W momencie jak poruszałem przewodami które do niego dochodzą to światło się zapaliło ale było też widać iskrzenie w bezpieczniku. A moje pytania są takie:
1 czy może to byś uszkodzony regulator
2 uszkodzona kostka dochodząca do regulatora
3 wina gniazda bezpiecznika
Motocykl to VN 750 86 rok.

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr lis 28, 2012

:) Regulator nie powinien być gorący , sprawdz przewody najlepiej wszystko od lampy do bezpieczników i regulatora gdzieś może być zwarcie(przetarta ,przerwa w wiązce) raz że to grozi pożarem a drugie spalisz regulator.

Awatar użytkownika
Banan
Posty: 1637
Rejestracja: czw mar 22, 2012
Miejscowość: Tłuszcz
Motocykl: VN 2000 DIABLO BLACK
VROC: 0

Post autor: Banan » śr lis 28, 2012

A jakie masz napięcie ładowania ?? na pracującym silniku i czy mocno wzrasta podczas przegazówki jeżeli tak to może być wina regulatora napięcia, Jeżeli napięcie okaże zbyt niskie to trzeba będzie sprawdzić wszystkie kostki i styki. Także zacznij od sprawdzenia napięcia. :ok:
VN 900 Custom Black Mat - był

mamut
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 09, 2012
Miejscowość: Krotoszyn
Motocykl: Będzie
VROC: 0

Post autor: mamut » śr lis 28, 2012

Dzięki za odpowiedź jak posprawdzam to napiszę jakie efekty.

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » śr lis 28, 2012

Ja dodam jeszcze, ze warto ten regulator wywalic na zewnatrz, zeby go powietrze studzilo. w VN750 jest niefortunnie zinstalowany.
Ihaaaa VN750 -> VN1600 Mean Streak -> VN2000 Limited, FJR1300, Hayabusa

Awatar użytkownika
Daromax
Posty: 1455
Rejestracja: pt kwie 22, 2011
Miejscowość: Zabrze
Motocykl: VN 2000 Classic LT
VROC: 33649

Post autor: Daromax » śr lis 28, 2012

Lacik pisze:Ja dodam jeszcze, ze warto ten regulator wywalic na zewnatrz, zeby go powietrze studzilo. w VN750 jest niefortunnie zinstalowany.
:) To fakt :ok:

mamut
Posty: 5
Rejestracja: wt paź 09, 2012
Miejscowość: Krotoszyn
Motocykl: Będzie
VROC: 0

Post autor: mamut » pt lis 30, 2012

Napięcie na aku przy normalnej pracy jest około 13, 5V a po dodaniu gazu wzrasta do około 14,78V to wydaje mi się że tu jest wszystko w normie. Alternator w takim przypadku chyba mogę wyeliminować a przyczyny szukać styki regulator tak jak koledzy pisali.
A i jeszcze jedno jak i w którym miejscu mierzyć napięcie międzyfazowe.

Awatar użytkownika
bodzio61
Posty: 92
Rejestracja: śr maja 12, 2010
Miejscowość: szczecin
Motocykl: kawasaki vn800 clasic97r
VROC: 0

Post autor: bodzio61 » pt lis 30, 2012

między zółtymi trzema przewodami które dochodzą do regulatora,,,napięcie między nimi waha się między 50 a 70 volt zmiennego.

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » śr lut 20, 2013

Jak wielkie znaczenie ma chłodzenie regulatora, spotkałem się z sakwą montowaną w motocyklach typu bobber, która całkowicie zasłania regulator. Jak to może się odbić na żywotności regulatora?
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » śr lut 20, 2013

Regulator musi być dobrze chłodzony inaczej się przegrzeje i padnie. Pewnie zauważyłeś, że cały układ zamknięty jest w żebrowanej metalowej puszcze żeby dobrze oprowadzał ciepło.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Shepherd
Posty: 1886
Rejestracja: czw mar 31, 2011
Miejscowość: LOP
Motocykl: VN2000 "syn"
VROC: 0

Post autor: Shepherd » śr lut 20, 2013

Konrad pisze:Regulator musi być dobrze chłodzony inaczej się przegrzeje i padnie. Pewnie zauważyłeś, że cały układ zamknięty jest w żebrowanej metalowej puszcze żeby dobrze oprowadzał ciepło.
Czyli lepiej nie eksperymentować z przysłanianiem go. :scrach:
BRATERSTWO, HONOR, SOLIDARNOŚĆ WEWNĄTRZKLUBOWA I SZACUNEK DLA BARW

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw lut 21, 2013

Lepiej nie zasłaniać, ładna sakiewka 350 zł, używany regulator 200 zł :ok:, mój znajomy mechanior przenosił w turystycznym moto regler w inne miejsce bo był tak marnie wstawiony w okolicach tylnego siedzenia że się przegrzewał, także możesz swój przenieść w dobrze chłodzone miejsce jak chcesz taką sakwę :ok:

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw lut 21, 2013

Mayones pisze:mój znajomy mechanior przenosił w turystycznym moto regler w inne miejsce bo był tak marnie wstawiony w okolicach tylnego siedzenia że się przegrzewał, także możesz swój przenieść w dobrze chłodzone miejsce jak chcesz taką sakwę :ok:
............i to jest najlepsze rozwiązanie jeśli chcesz takie "sakiewki" ;) ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Dek
Posty: 665
Rejestracja: śr gru 07, 2011
Miejscowość: R.Śl.
Motocykl: VN 2000 Limited
VROC: 35574

Post autor: Dek » czw lut 21, 2013

Zgadza się regulator napięcia musi być dobrze chłodzony np. W vn2000 jest z przodu pod chłodnicą co zapewnia mu dobre chłodzenie
Zawsze do Przodu !

Awatar użytkownika
Lacik
Posty: 2139
Rejestracja: wt sie 10, 2010
Miejscowość: Sosnowiec
Motocykl: VN2000 Limited, FJR1300
VROC: 33363

Post autor: Lacik » czw lut 21, 2013

Szczerze powiedziawszy to nie demonizowałbym regulatora. To nie jest tak, że go przysłonicie i po 5 sekundach strzeli. Jesli nie bedzie w tej sakwie, a bedzie tylko przesłonięty to nie powinien paść :D :D
W VN7500 był obok akumulatora, ze wszystkich stron zabudowany i nie padał często. Przenisienie to wg mnie opcja warta roboty przy VN750,gdzie jest wewnatrz motocykla( z jednej strony akumulator, z drugiej kolo, a po bokach boczki, a przed akumulatorem silnik :D ) w reszcie motocykli jest on na wierzchu i to mu wystarcza.

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » czw lut 21, 2013

Lacik pisze:. Przenisienie to wg mnie opcja warta roboty przy VN750,wewnatrz motocykla( z jednej strony akumulator, z drugiej kolo, a po bokach boczki, a przed akumulatorem silnik :D ) w reszcie motocykli jest on na wierzchu i to mu wystarcza.
U mnie też jest schowany przy zbiorniku paliwa na ramie przykręcony koło zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodzącego pod plastikową osłoną ale raczej ma dobre chłodzenie podczas jazdy. Według mnie Shepherd powinieneś przenieść regulator gdzieś koło chłodnicy parzcież nie jest to jakiś większy problem kwestia przedłużenia kilki przewodów i znalezienia odpowiedniego miejsca do mocowania. Jak powiadają "lepiej dmuchać na zimne" ;) ;) ;) ;)
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » czw lut 21, 2013

Lacik pisze:Szczerze powiedziawszy to nie demonizowałbym regulatora. To nie jest tak, że go przysłonicie i po 5 sekundach strzeli. Jesli nie bedzie w tej sakwie, a bedzie tylko przesłonięty to nie powinien paść :D :D
W VN7500 był obok akumulatora, ze wszystkich stron zabudowany i nie padał często. Przenisienie to wg mnie opcja warta roboty przy VN750,gdzie jest wewnatrz motocykla( z jednej strony akumulator, z drugiej kolo, a po bokach boczki, a przed akumulatorem silnik :D ) w reszcie motocykli jest on na wierzchu i to mu wystarcza.
o ile sobie dobrze przypominam to regler w VN750 jest dokładnie pod akumulatorem, przykręcony do koszyka aku. Z boku rzeczywiście jest trochę osłonięty przez boczki, z tyłu przez błotnik ale z przodu jest szczelina do przepływu powietrza okalającego tylny cylinder. Dalej szczeliny chłodzące regler też są ustawione "zgodnie z kierunkiem jazdy" dla lepszego chłodzenia. Tak było w moim z 89' roku. Nie mniej jednak widziałem rozwiązania z wystawionym reglerem na zewnątrz w VN750.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 4 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 4 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą