konie mechaniczne
konie mechaniczne
Witam Wszystkich!
Pytanie moje brzmi:
Czy różne moce Kawasaki Vulcana 750 (50, 60,68Km) mają przełożenie na większe zużycie podzespołów silnika? Wiem że różnice to tylko są w różnych gaźnikach które dodają tą różnicę w koniach mech.
I pytanie z innej beczki troche:
Czy minimalny luz korbowodu na boki jest dopuszczalny? Wiem że jak jest luz góra-dół to lipa wtedy. Dodam że góra-dół jest niewyczuwalny.
Dziękuję za odpowiedzi, wesołych świąt!!!!!!!!!
Pytanie moje brzmi:
Czy różne moce Kawasaki Vulcana 750 (50, 60,68Km) mają przełożenie na większe zużycie podzespołów silnika? Wiem że różnice to tylko są w różnych gaźnikach które dodają tą różnicę w koniach mech.
I pytanie z innej beczki troche:
Czy minimalny luz korbowodu na boki jest dopuszczalny? Wiem że jak jest luz góra-dół to lipa wtedy. Dodam że góra-dół jest niewyczuwalny.
Dziękuję za odpowiedzi, wesołych świąt!!!!!!!!!
Raczej w "przyrodzie" i nie tylko nie ma nic za darmo , czyli większa moc - tym samym większe obciążenia na układ korbowo - tłokowy i większe zużycie tych części , ale to raczej nie wymusza (oczywiście w tych silnikach) jakiejś szczególnej dbałości - zakładając , że oleje i filtry co sezon itd. W silnikach wyczynowych i owszem , tam występują naprawdę duże obciążenia i stosowane są inne oleje i materiały do produkcji tych części - to już inna bajka.
właśnie o to mi chodzi. Załóżmy że obsługa serwisowa wzorowa, styl jazdy normalny spokojny ( 80 - 110 km/h bo tak ja jezdze). Czy ta różnica w mocy przekłada się na moment obrotowy? szybciej sie wkręca? obciążenie?.
Nie wiem jak to jest w motorze. Normalnie np w samochodzie (nie wiem czy można tak porównać) im większa moc z tej samej pojemności to silnik raczej bardziej obciążony.
Jeśli jest taki sam układ zasilania paliwem, rodzaj i jakość użytych materiałów części silnikowych to jakie to ma przełożenie na zużycie?
Czy zwiększona dawka paliwa-powietrza ma wpływ na układ korbowo-tłokowy, zużycie głowicy itd?
Nie wiem jak to jest w motorze. Normalnie np w samochodzie (nie wiem czy można tak porównać) im większa moc z tej samej pojemności to silnik raczej bardziej obciążony.
Jeśli jest taki sam układ zasilania paliwem, rodzaj i jakość użytych materiałów części silnikowych to jakie to ma przełożenie na zużycie?
Czy zwiększona dawka paliwa-powietrza ma wpływ na układ korbowo-tłokowy, zużycie głowicy itd?
Próbowałem Ci wyjaśnić w poprzednim poście , ale zrobię to jeszcze raz większa moc , to" automatycznie " jakby silnik bardziej się zużywa . Głowica raczej nie , bo ciśnienia i spalanie jest takie same , lub różni się minimalnie . Układ korbowody-tłoki-wał przenosi większe siły więc musi się to odbić na zużyciu , ale w tego rodzaju silnikach tzn. wolnossących i w układzie "V" są to tak minimalne różnice(zużycia) przy "troszkę" zwiększonej mocy , że dla jeżdzca jest to nie zauważalne , a jedynie w warunkach labolatoryjnych te "nadmierne z użycie" jest do wychwycenia - bo mówimy o normalnej eksploatacji . Reasumując - dbaj o olej , filtry , paliwo i tym że silnik się zużywa bardziej lub mniej , bo ma 15 kucy mniej lub więcej wogóle nie myśl , bo nie jesteś w stanie ani mu bardziej pomóc , ani zaszkodzić bo eksploatujesz go normalnie
- Mars
- Posty: 659
- Rejestracja: pt lis 25, 2011
- Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
- Motocykl: VN 900 classic 2008r.
- VROC: 34646
Jakoś nie mogę się z Tobą zgodzić. Z Twojego postu wynika, że silnik z fiata 126p wytrzyma dłużej, niż silnik np. mercedesa A-class.januszek pisze:większa moc , to" automatycznie " jakby silnik bardziej się zużywa . Głowica raczej nie , bo ciśnienia i spalanie jest takie same , lub różni się minimalnie . Układ korbowody-tłoki-wał przenosi większe siły więc musi się to odbić na zużyciu
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN
HDK ZDZN
-
- Posty: 250
- Rejestracja: czw maja 17, 2012
- Miejscowość: Brodnica
- Motocykl: HD FLHTCUI
- VROC: 34836
Mars, tu chodzi chyba o większąmoc z tego samego silnika-przynajmniej ja tak tak rozumiem posty powyżej. Kumpel z malucha wycisnąl prawie 45 kucy ale silnik padł po 2000 km.Maluch ledwo dociągał 100 tys na oryginalnych 26 koniach. I chyba o tą zależność chłopakom chodzi.
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....
Zgadzać się nie musisz , ale okrutne prawa fizyki i mechaniki sprowadzają nas bardzo szybko na ziemię .Mars pisze:Jakoś nie mogę się z Tobą zgodzić. Z Twojego postu wynika, że silnik z fiata 126p wytrzyma dłużej, niż silnik np. mercedesa A-class.januszek pisze:większa moc , to" automatycznie " jakby silnik bardziej się zużywa . Głowica raczej nie , bo ciśnienia i spalanie jest takie same , lub różni się minimalnie . Układ korbowody-tłoki-wał przenosi większe siły więc musi się to odbić na zużyciu
Jest tak jak pisze Gasman - gdybyś wczytał się dokładnie we wszystkie posty nie miałbyś wątpliwości . Do MB S - clase załuż czip powiedzmy na + z 60 czy 80 koników , to przekonasz się , że jego żywotność drastycznie spadnie . Mogę Ci to inaczej wyjaśnić , a mianowicie dam Ci łopatę i każę kopać rów ( w przenośni oczywiście) i zakładając , że jesteś męszczyzną przeciętnym , to normalnym tempem jesteś w stanie przez 8 h wykopać 10 mb (abstrachuję) , ale ja Ci każę wykopać 15 mb. powiedzmy codziennie przez miesiąc . Gdybyś kopał po te 10 mb , to wytrzymasz ten miesiąc , ale już przy 15 m po dwóch tygodniach będziesz miał dość , bo Twój organizm jest nadmiernie eksploatowany . Gdybyś kopał normalnie po te 10 mb codziennie , to trwałoby dwa trzy miesiące i dopiero odczułbyś zmęczenie wysiłkiem fizycznym . Może niezbyt "fortunny " przykład podałem , ale chcę Ci uzmysłowić , że tak jak napisałem na wstępie "w przyrodzie nie ma nic za darmo" , zawsze uzyskujemy COŚ kosztem CZEGOŚ - pozdrawiam.
fajnie Panowie że temat się rozwinął.
Jeśli dalej będziemy trzymać się tego wątka to moja prśba taka jest:
1. Nie poruszajmy tematu "tuningu" celowego zwiekszania mocy bo wiadomo jakie są efekty
2. Porównujmy jeden silnik (ta sama pojemność, ta sama konstrukcja silnika, takie same materiały - podzespoły silnika, taki sam układ zasilania paliwa silnika)
3. Wersja 50Km najsłabsza? zdławiona? Czy wersje odblokowane maja lżejszą pracę.
,
Jeśli dalej będziemy trzymać się tego wątka to moja prśba taka jest:
1. Nie poruszajmy tematu "tuningu" celowego zwiekszania mocy bo wiadomo jakie są efekty
2. Porównujmy jeden silnik (ta sama pojemność, ta sama konstrukcja silnika, takie same materiały - podzespoły silnika, taki sam układ zasilania paliwa silnika)
3. Wersja 50Km najsłabsza? zdławiona? Czy wersje odblokowane maja lżejszą pracę.
,
Kto jest online
Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Amess (53)
- Broda4 (46)
- GregSar (55)
- SzyldziarzCom (51)