konie mechaniczne

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

konie mechaniczne

Post autor: SAJMON84 » wt gru 18, 2012

Witam Wszystkich!

Pytanie moje brzmi:

Czy różne moce Kawasaki Vulcana 750 (50, 60,68Km) mają przełożenie na większe zużycie podzespołów silnika? Wiem że różnice to tylko są w różnych gaźnikach które dodają tą różnicę w koniach mech.

I pytanie z innej beczki troche:
Czy minimalny luz korbowodu na boki jest dopuszczalny? Wiem że jak jest luz góra-dół to lipa wtedy. Dodam że góra-dół jest niewyczuwalny.

Dziękuję za odpowiedzi, wesołych świąt!!!!!!!!!

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » wt gru 18, 2012

SAJMON84 myślę że jakiś luz wzdłuż wału musi byś ,sprawdż w serwisuwce ,A co do mocy naszych sprzętów jakaś różnica może być jeśli chodzi o serwisowanie ,wymiany oleju itp.Różne wersje vn750 były dla różnych krajów a normy ekologiczne też miały znazczenie.TISZO I RUDY powiedzą ci więcej pozdo

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » wt gru 18, 2012

no dobra, ale 68km a 50km to duża różnica. Czy silnik zużywa się tak samo, czy bardziej jest obciążony?

Żabol
Posty: 390
Rejestracja: ndz paź 28, 2012
Miejscowość: zabrze
Motocykl: vulcan 750,roadstar silverado 1600
VROC: 0

Post autor: Żabol » wt gru 18, 2012

sam jestem tego ciekaw, naprawdę nie będzie to łatwy temat poczekaj na fachowców od vn750 :antlers: .jeżeli silniki różnią się tylko gażnikami ,a tak ponoć jest,to przy rozsądnym traktowaniu nie powino być różnicy w zużyciu części silnika choć mogę się mylić

januszek

Post autor: januszek » wt gru 18, 2012

Raczej w "przyrodzie" i nie tylko nie ma nic za darmo , czyli większa moc - tym samym większe obciążenia na układ korbowo - tłokowy i większe zużycie tych części , ale to raczej nie wymusza (oczywiście w tych silnikach) jakiejś szczególnej dbałości - zakładając , że oleje i filtry co sezon itd. W silnikach wyczynowych i owszem , tam występują naprawdę duże obciążenia i stosowane są inne oleje i materiały do produkcji tych części - to już inna bajka.

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » wt gru 18, 2012

właśnie o to mi chodzi. Załóżmy że obsługa serwisowa wzorowa, styl jazdy normalny spokojny ( 80 - 110 km/h bo tak ja jezdze). Czy ta różnica w mocy przekłada się na moment obrotowy? szybciej sie wkręca? obciążenie?.
Nie wiem jak to jest w motorze. Normalnie np w samochodzie (nie wiem czy można tak porównać) im większa moc z tej samej pojemności to silnik raczej bardziej obciążony.
Jeśli jest taki sam układ zasilania paliwem, rodzaj i jakość użytych materiałów części silnikowych to jakie to ma przełożenie na zużycie?
Czy zwiększona dawka paliwa-powietrza ma wpływ na układ korbowo-tłokowy, zużycie głowicy itd?

januszek

Post autor: januszek » śr gru 19, 2012

Próbowałem Ci wyjaśnić w poprzednim poście , ale zrobię to jeszcze raz :papa: większa moc , to" automatycznie " jakby silnik bardziej się zużywa . Głowica raczej nie , bo ciśnienia i spalanie jest takie same , lub różni się minimalnie . Układ korbowody-tłoki-wał przenosi większe siły więc musi się to odbić na zużyciu , ale w tego rodzaju silnikach tzn. wolnossących i w układzie "V" są to tak minimalne różnice(zużycia) przy "troszkę" zwiększonej mocy , że dla jeżdzca jest to nie zauważalne , a jedynie w warunkach labolatoryjnych te "nadmierne z użycie" jest do wychwycenia - bo mówimy o normalnej eksploatacji . Reasumując - dbaj o olej , filtry , paliwo i tym że silnik się zużywa bardziej lub mniej , bo ma 15 kucy mniej lub więcej wogóle nie myśl , bo nie jesteś w stanie ani mu bardziej pomóc , ani zaszkodzić bo eksploatujesz go normalnie :antlers:

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » śr gru 19, 2012

ok dzięki to jest wyczerpująca odpowiedź. Dzięki!!

KARUZO8
Posty: 73
Rejestracja: ndz sty 15, 2012
Miejscowość: MIEDZIANA GÓRA
Motocykl: KAWASAKI vulkan vn15
VROC: 0

Post autor: KARUZO8 » śr gru 19, 2012

Witam jest taka jedna stara zasada IM KOŃ SILNIEJSZY TYM DŁUŻSZA JEGO ŻYWOTNOŚĆ oczywiście pod warunkiem ,że dostaje dobre jedzenie :cool: :yeee:
KARUZO 8

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » czw gru 20, 2012

januszek pisze:większa moc , to" automatycznie " jakby silnik bardziej się zużywa . Głowica raczej nie , bo ciśnienia i spalanie jest takie same , lub różni się minimalnie . Układ korbowody-tłoki-wał przenosi większe siły więc musi się to odbić na zużyciu
Jakoś nie mogę się z Tobą zgodzić. Z Twojego postu wynika, że silnik z fiata 126p wytrzyma dłużej, niż silnik np. mercedesa A-class.
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

Gasman
Posty: 250
Rejestracja: czw maja 17, 2012
Miejscowość: Brodnica
Motocykl: HD FLHTCUI
VROC: 34836

Post autor: Gasman » czw gru 20, 2012

Mars, tu chodzi chyba o większąmoc z tego samego silnika-przynajmniej ja tak tak rozumiem posty powyżej. Kumpel z malucha wycisnąl prawie 45 kucy ale silnik padł po 2000 km.Maluch ledwo dociągał 100 tys na oryginalnych 26 koniach. I chyba o tą zależność chłopakom chodzi. :ok:
Rolling, rolling, rolling.........
Komar 3, WSK 175, VN800Classic, VN1600Classic, VN900Classic, HD FLHTCUI.....

januszek

Post autor: januszek » czw gru 20, 2012

Mars pisze:
januszek pisze:większa moc , to" automatycznie " jakby silnik bardziej się zużywa . Głowica raczej nie , bo ciśnienia i spalanie jest takie same , lub różni się minimalnie . Układ korbowody-tłoki-wał przenosi większe siły więc musi się to odbić na zużyciu
Jakoś nie mogę się z Tobą zgodzić. Z Twojego postu wynika, że silnik z fiata 126p wytrzyma dłużej, niż silnik np. mercedesa A-class.
Zgadzać się nie musisz , ale okrutne prawa fizyki i mechaniki sprowadzają nas bardzo szybko na ziemię .
Jest tak jak pisze Gasman - gdybyś wczytał się dokładnie we wszystkie posty nie miałbyś wątpliwości . Do MB S - clase załuż czip powiedzmy na + z 60 czy 80 koników , to przekonasz się , że jego żywotność drastycznie spadnie . Mogę Ci to inaczej wyjaśnić , a mianowicie dam Ci łopatę i każę kopać rów ( w przenośni oczywiście) i zakładając , że jesteś męszczyzną przeciętnym , to normalnym tempem jesteś w stanie przez 8 h wykopać 10 mb (abstrachuję) , ale ja Ci każę wykopać 15 mb. powiedzmy codziennie przez miesiąc . Gdybyś kopał po te 10 mb , to wytrzymasz ten miesiąc , ale już przy 15 m po dwóch tygodniach będziesz miał dość , bo Twój organizm jest nadmiernie eksploatowany . Gdybyś kopał normalnie po te 10 mb codziennie , to trwałoby dwa trzy miesiące i dopiero odczułbyś zmęczenie wysiłkiem fizycznym . Może niezbyt "fortunny " przykład podałem , ale chcę Ci uzmysłowić , że tak jak napisałem na wstępie "w przyrodzie nie ma nic za darmo" , zawsze uzyskujemy COŚ kosztem CZEGOŚ - pozdrawiam.

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » pt gru 21, 2012

fajnie Panowie że temat się rozwinął.

Jeśli dalej będziemy trzymać się tego wątka to moja prśba taka jest:
1. Nie poruszajmy tematu "tuningu" celowego zwiekszania mocy bo wiadomo jakie są efekty
2. Porównujmy jeden silnik (ta sama pojemność, ta sama konstrukcja silnika, takie same materiały - podzespoły silnika, taki sam układ zasilania paliwa silnika)
3. Wersja 50Km najsłabsza? zdławiona? Czy wersje odblokowane maja lżejszą pracę.


,

Awatar użytkownika
Mars
Posty: 659
Rejestracja: pt lis 25, 2011
Miejscowość: Świecie k/ Bydg.
Motocykl: VN 900 classic 2008r.
VROC: 34646

Post autor: Mars » wt gru 25, 2012

januszek pisze:gdybyś wczytał się dokładnie we wszystkie posty nie miałbyś wątpliwości
Faktycznie autorowi wątku chodzilo o ten sam silnik, tylko z innymi mocami :ok: .
ZHDK A Rh "-"
HDK ZDZN

januszek

Post autor: januszek » śr gru 26, 2012

Mars pisze:
januszek pisze:gdybyś wczytał się dokładnie we wszystkie posty nie miałbyś wątpliwości
Faktycznie autorowi wątku chodzilo o ten sam silnik, tylko z innymi mocami :ok: .
Moc jest z nami :yeee: :piwa:

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 11 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 11 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą