Aukumulator

wojtasvn750
Posty: 37
Rejestracja: pn gru 10, 2012
Miejscowość: przemyśl
Motocykl: vn750
VROC: 0

Aukumulator

Post autor: wojtasvn750 » czw lut 28, 2013

Witam w tamtym roku kupiłem aku YUASA i jak jest na full naładowany ładowarka oxforda to ma jakieś 13,6 ale po paru minutach spada na 12,5 v i tak trzyma przy odpalaniu moto jakoś wydaje mi się ze za mało ma prądu i nieraz mi moto zaleje ! czy mam aku jakiś wadliwy ? może żelowy będzie mocniejszy ?
Ostatnio zmieniony czw lut 28, 2013 przez wojtasvn750, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » czw lut 28, 2013

Pomierz napięcie ładowania na wolnych obrotach i przy 4000tys.

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » czw lut 28, 2013

Pomiar napięcia ładowania więcej powie o stanie układu ładowania. 12,5 V to dużo nie jest, ale też nie jakaś tragedia. Proponuję go obciążyć - np. pomielić rozrusznikiem ze 2-3 razy i wtedy sprawdzić napięcie - jeżeli będzie duży spadek to może świadczyć, że aku nie trzyma, albo zawieź go do jakiegoś elektryka samochodowego i gość zrobi Ci pomiar pod obciążeniem.
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » czw lut 28, 2013

wojtasvn750 pisze:13,6 ale po paru minutach spada na 12,5 v
Czyli jak najbardziej prawidłowo (jeśli mówimy o napięciu mierzonym na nieodpalonym motocyklu/wyjętym akumulatorze) a dokładny pomiar uzyskasz po jakichś 10-12h po ładowaniu ;) nawet jeśli spadnie do 12,2/3 to jeszcze nie ma tragedii.

Przy odpalonym motocyklu powinno wynosić w okolicach 14V (minimalne 13,8V - maksymalne 14,5V) na lekko podniesionych obrotach ale tu mówimy o prądzie ładowania (z alternatora). Aczkolwiek ja u siebie mam 13,6v i w sumie nie miałem nigdy problemów z aku ;)
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Awatar użytkownika
Piotr
Posty: 3249
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Warszawa-Wilanów
Motocykl: VN 1500 Nomad, VN 2000 Diablo Black
VROC: 25311

Post autor: Piotr » czw lut 28, 2013

Jak motocykl odpala i nie ma problemu to po co go samemu szukać, jeździj a jak przyjdzie już jego kres to z pewnością będziesz wiedział, po prostu nie odpalisz motocykla.

Aku w moto ma to do siebie, że jak się kończy to bardzo szybko i ciężko tego nie zauważyć, wiem coś o tym wymieniałem już 2 razy i zawsze było tak samo.
VROC#25311

--- www.v-moto.pl części ,akcesoria, oleje, filtry... do VN-ów ---

http://www.steelrosesmcsouthside.pl

Awatar użytkownika
Mayones
Posty: 5682
Rejestracja: czw kwie 26, 2012
Miejscowość: B-B
Motocykl: VN800->K1200RS->R1200GS
VROC: 0

Post autor: Mayones » czw lut 28, 2013

Ale czy napięcie aku nie powinno być właśnie w okolicach 12,4-12.5 ? na zapalonym moto to zgodzę się że ładowany jest i pokazuje 13 z hakiem, ale kurcze u siebie mierzyłem ostatnio w moto 12,5 V, podpiąłem ładowarkę to mi pokazuje zieloną diodką że nie ma co ładować, nówka w aucie po naładowaniu do pełna też 12,4 :scrach: jak pokaże jakieś 10,7 V to już nie ma po co ładować. A jak zalewa mimo tego że rozrusznik kręci to nie wina akumulatora, byłby za słaby jakby nie miał siły zakręcić rozrusznikiem.

Awatar użytkownika
Orzech_
Posty: 251
Rejestracja: pt maja 27, 2011
Miejscowość: Twardogóra k/wro
Motocykl: VL 800
VROC: 34013

Post autor: Orzech_ » pt mar 01, 2013

Ale czy napięcie aku nie powinno być właśnie w okolicach 12,4-12.5 ?
Dokładnie tak, tylko świeżo po ładowaniu może pokazać ponad 13V przez chwilę.
Kilka motorowerów, WSK 175, MZ ETZ...długo nic i
Yamaha RD 250 LC '82 - była
Pannonia T1 '64- jest, w remoncie
Kawasaki LTD 450 '85 - była
Suzuki VL800

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » pt mar 01, 2013

trochę się miszmasz wdał wg mnie..... piszecie o akumulatorze, zaraz potem o napięciu przy uruchomionym silniku....
Wg mnie przy uruchomionym silniku to mierzycie napięcie ładowania a nie napięcie na aku.
Jeżeli człowiekowi na wolnych obrotach pokazuje 12,5V to martwiłbym się o "układ" altek-regler" a nie o to czy aku trzyma czy nie. Człowiek pisze że kupił nowy więc gwarancję ma. Wracam do swojego pierwszego posta - pomierz napięcia ładowania przy wolnych obrotach i przy 4000tys. Przy tej drugiej potrzymaj silnik przez chwilę i zobacz czy napięcie nie faluje. Jeżeli faluje to regler do wymiany jeżeli nie a tak jak piszesz po pewnym czasie silnik "zalewa" i moto staje to nie ma ładowania gdyż aku się "wypstryka" z prądu szybko i z jazdy :dupa:

Awatar użytkownika
Gumis
Posty: 219
Rejestracja: czw lut 07, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Kawasaki Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gumis » wt mar 05, 2013

Panowie,akumulator naładowany powinien podczas pomiaru wskazywać napięcie
w granicach 12,5-12,8v. Badanie należy wykonać na nie pracującym silniku.
Dodatkowo należy sprawdzić prąd rozruchowy akumulatora.Jeżeli przykładowo
akumulator nowy zalecany do danej marki posiada rozruch o mocy 200EN.
a nasz ma np.130EN to choćby miał 12,8v to silnik nie zostanie uruchomiony.
Alternator ma podawać napięcie od 13,9 do 14,5v, drobne odstępstwo typ
jeden dwa wolty nie dyskwalifikują alternatora, ale już napięcie w granicach 13,5v lub
niższe powoduje nie doładowywanie aku , co może spowodować jego uszkodzenie.
Moim zdaniem należy dodatkowo sprawdzić pobór prądu podczas rozruchu,
jeżeli rozrusznik jest niesprawny np.uszkodzone łożysko będzie pobierał nadmierną ilość
prądu , objawy będą podobne jak przy słabym akumulatorze.

Pozdrawiam Gumiś.

Awatar użytkownika
Gumis
Posty: 219
Rejestracja: czw lut 07, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Kawasaki Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gumis » wt mar 05, 2013

Zapomniałem do dać . Zapraszam klubowiczów na badanie ładowania i sprawności
układu zasilania jak również rozrusznika.Zajmujemy się samochodami ale przecież
prąd to prąd,tak mi się wydaje. co by nie reklamować naszego punktu proszę o wiadomość pw. poinformuję gdzie się w Krakowie znajdujemy.
Oczywiście test układu elektrycznego i akumulatora wykonamy bezpłatnie.

wojtasvn750
Posty: 37
Rejestracja: pn gru 10, 2012
Miejscowość: przemyśl
Motocykl: vn750
VROC: 0

Post autor: wojtasvn750 » śr mar 06, 2013

Witam ponownie wszystko zmierzone i chyba jest ok
jeśli chodzi o ładowanie na wolnych obrotach z włączonym światłem to miernik pokazuje 14,3
a na 4000 obr pokazuje 13,8 ponoć tak ma być

a co do aku czyli jak naładuje na full ładowarką oxforda 600 (przy wyciągniętym aku z moto) to miernik pokazuję 13,6 ale po paru minutach spada do 12,5 i tak trzyma ponoć też tak ma być

pozdr...

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » śr mar 06, 2013

wojtasvn750 pisze: miernik pokazuję 13,6 ale po paru minutach spada do 12,5 i tak trzyma ponoć też tak ma być

pozdr...
Tak ma być, Gumis wyżej napisał jak i co sprawdzić w rozruszniku jeżeli podejrzewasz ze słabo kręci.

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » śr mar 06, 2013

wojtasvn750 pisze:Witam ponownie wszystko zmierzone i chyba jest ok
Nie chyba a na 100% jest OK, lukaj do rozrusznika a po drodze zerknij na stan przewodów doprowadzających do niego prąd, styki w przekaźniku również warto by obejrzeć o masie nie wspomnę :yeee:
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
Gumis
Posty: 219
Rejestracja: czw lut 07, 2013
Miejscowość: Kraków
Motocykl: Kawasaki Vulcan
VROC: 0

Post autor: Gumis » sob mar 09, 2013

A o masie nie wspomnę.

Zaproponowałem i dalej proponuję :
Jesteś w Krakowie o akumulatorze i prądzie wszystko Ci powiem.
Dla Vulcaneiros
Gumiś.

Awatar użytkownika
Pawelek450
Posty: 242
Rejestracja: śr lip 27, 2011
Miejscowość: Suwałki
Motocykl: VN 15 SE
VROC: 0

Post autor: Pawelek450 » czw mar 28, 2013

u mnie po 3 m-cach stania w garażu i wniesieniu do domu pokazywał 12V, Po naładowaniu 13.1V i spadało. Po dobie ok 12.4V. Dziś bezpośrednio po doładowaniu - nie odpalił, na cewkach tylko rzęziło. Podłączyłem pod autko i od razu zakręcił i zapalił. Wymieniłem olej i filtr przy okazji. No i z aku już ładnie palił. Czy nie miał siły bo długo stał???Zobaczę za dwa dni. WYchodzi mi, że to chyba rozrusznik za dużo pobiera

Awatar użytkownika
Zeus
Posty: 2888
Rejestracja: pt mar 18, 2011
Miejscowość: ZIELONA GÓRA
Motocykl: VN 2000 LT "White Devil"
VROC: 33589

Post autor: Zeus » czw mar 28, 2013

Prawdopodobnie aku zaczyna padać, podjedź lepiej z nim do elektryka niech ci go pomierzy.
www.v-moto.pl Oryginalne części, akcesoria, oleje, filtry do Kawasaki

VROC #33589

Awatar użytkownika
Pantani
Posty: 263
Rejestracja: pt mar 25, 2011
Miejscowość: Ożarów Maz
Motocykl: f650gs twin
VROC: 0

Post autor: Pantani » pt mar 29, 2013

Pawelek450 pisze:u mnie po 3 m-cach stania w garażu i wniesieniu do domu pokazywał 12V
12V to już niskie napięcie i może wskazywać na usterkę akumulatora. Zobacz po kilku dniach jak bedzie kręcił, obstawiam że po dłuższym postoju nie odpalisz.

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » pt mar 29, 2013

Ja na zimę nie wyjmowałem AKU starałem się przepalać motunga co 2 -3 tygodnie ,stoi w ogrzewanym garażu,po zapaleniu pracował po 15 minut tak żeby się dobrze nagrzał . :oki:

Awatar użytkownika
Radio
Posty: 758
Rejestracja: śr kwie 25, 2012
Miejscowość: Połczyńskie Zdroje
Motocykl: VN 900 Classic LT
VROC: 35570

Post autor: Radio » pt mar 29, 2013

Pawelek450, aku pod pachę i przymusowe badanie akumulatora w punkcie z akumulatorami, stawiam że aku zbliża się do kresu swego żywota :(
Pozdrawiam
Mariusz
VROC#35570
Gdzie słyszysz śpiew tam idź,
tam dobre serca mają
źli ludzie wierzaj mi,
Ci nigdy nie śpiewają.

Awatar użytkownika
jano
Posty: 127
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Krakow - Wieliczka
Motocykl: VN 800 classic
VROC: 0

Post autor: jano » sob kwie 13, 2013

Czy mozna podlaczyc moto kablami rozruchowymi do samochodu jezeli akumulator w moto jest zaslaby? (tak jak wyzej wspomial Pawelek450). Nie uszkodze cos w moto?

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 9 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 9 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą