Światła VN750

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Światła VN750

Post autor: Karamba » sob mar 23, 2013

Postaram się opisać problem z jakim sobie poradziłem a to doświadczenie komuś może się przydać :wall: . Otóż nie zapalały mi się automatycznie światła mijania/drogowe , przyczyną okazała się końcówka konektorowa ,, żeńska,, w kostce (niebieski kolor) przez którą podłączony jest przekaźnik uruchamiający światła , pod pokrywą po prawej stronie . Problem był tym bardziej trudny do zdiagnozowania że na pierwszy rzut oka wszystko wyglądało ok ( żadnej śniedzi itp ) dopiero po wypięciu przewodu z kostki okazało się że konektor ,,żeński ,,powinien mieć w środku blaszkę która była wyłamana i dlatego nie było poprawnego styku i światła nie zawsze się zapalały . Wiem że takie gó... problemy potrafią doprowadzić do szału , dlatego mam nadzieję że być może komuś się to przyda . Mój VN jest z 91 rok i ma prawo z racji wieku mieć takie ,,chimery,, ale dla mnie frajda z grzebania przy nim jest prawie taka sama jak z jazdy :pedzi:
>> http://img856.imageshack.us/img856/6289/75151064.jpg <<
Na zdjęciu jest pokazana druga część kostki z końcówką "męską"

Fajans
Posty: 120
Rejestracja: pt mar 08, 2013
Miejscowość: Skrzyszów-Tarnów
Motocykl: Kawasaki Vulkan 900 Custom 2010 Edition
VROC: 0

Post autor: Fajans » sob mar 23, 2013

Bardzo dobrze jest umieć samemu coś zrobić ,jest to na pewno wielka satysfakcja . :piwa:

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » sob mar 23, 2013

Fajnie że o tym piszesz. Czasami komuś coś szwankuje, człowiek kombinuje, nie może znaleźć, zastanawia się czy nie walnęło coś poważnego itp. a może okazać się że to taki drobiazg.
Stopniowo rośnie nam na forum niezła piguła wiedzy mechanicznej.
Dzięki :ok:
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » sob mar 23, 2013

Dzięki :ok:
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » ndz mar 24, 2013

Dzięki za uznanie :oops: w miarę możliwości polecam się :pada:

Andy
Posty: 2540
Rejestracja: czw maja 03, 2012
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN 700, VN 1600 Nomad
VROC: 34888

Post autor: Andy » ndz mar 24, 2013

Karamba, :thumbup: :)

:ok:
Teraz już wiem, czym wolność jest...
Zawsze patrz na jasną stronę życia...

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » ndz mar 24, 2013

Dziękuję w imieniu kolegów, którzy mają Vn700/750 :ok:

Awatar użytkownika
keruj12
Posty: 149
Rejestracja: sob sie 06, 2011
Miejscowość: bielcza/ małopolska
Motocykl: kawasaki vn 750
VROC: 0

Post autor: keruj12 » ndz mar 24, 2013

dzieki :pada: za podzielenie się wiedzą-może się kiedyś przydać (oby nie)
keruj12

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » ndz mar 24, 2013

To i ja przyłącze się do podziękowań :clap:

KOBUZ4
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 02, 2015
Miejscowość: Wolin
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 0

Post autor: KOBUZ4 » sob gru 05, 2015

Karamba, Witam od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem Kawusi VN750 sprowadzony z Holandii troszku zaniedbany i własnie mam problem ze światłem nie świeci ani pozycja ani długie. Bezpieczniki sprawdzone śniedzi mało co ,wszystkie lampy świecą stopu tył pozycja ,jak włączam kierunki zapala mi sie kontrolka HEAD LAMP plisss pomocy

Awatar użytkownika
Radek_K
Posty: 49
Rejestracja: pn lip 21, 2014
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VN750
VROC: 36793

Post autor: Radek_K » ndz gru 06, 2015

KOBUZ4, sprawdź po kolei kostki przy główce ramy (pod czarnymi osłonami przy przedniej części baku) rozkręć lampę przednią przejrzyj przewody (szybko-złącza) pewnie jest bałagan.

KOBUZ4
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 02, 2015
Miejscowość: Wolin
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 0

Post autor: KOBUZ4 » pn gru 07, 2015

Super z kierunkami doszedłem (jak to brzmi) teraz powalczę ze światłem.Pytanie głowna kostka ok ale są jeszcze dwie żeńskie złączki luzem ganiają może któryś własciciel Vulkana przesłał jakieś foto jak to ma wyglądać.Jeśli nie sprawi kłopotu????

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn gru 07, 2015

Te dwie luźne żeńskie złączki jak je nazywasz to zasilanie do dodatkowego osprzętu masz tam stałe 12V bez przekręcania kluczyka.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

KOBUZ4
Posty: 8
Rejestracja: śr gru 02, 2015
Miejscowość: Wolin
Motocykl: Kawasaki VN 750
VROC: 0

Post autor: KOBUZ4 » wt gru 08, 2015

Kto pyta i szpera nie błądzi.Dzięk/i bracia motocykliści doszedłem do wszystkiego świeci że aż w oczy razi. Bałaganu w kablach takiego nie było.Tylko jeden szkopuł mały poprzedni właściciel albo tak fabrycznie było na kablu masy zamontował wyłącznik po to by chyba odpalać bez Świateł .Dzięki jeszcze raz za przydatne rady i lewa w górę!!

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » wt gru 08, 2015

Po prostu mała przeróbka byłego właściciela w serii tak nie ma. Najważniejsze, że doszedłeś o co chodzi i, że wszystko działa.
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » sob gru 12, 2015

Sorry długo mnie nie było , trochę problemów , mało czasu , postaram się częściej zaglądać na forum . Super KOBUZ4 że sobie poradziłeś . Ja dziś właśnie silnik z ramy " wyrwałem " zaś altek :rant: ale jest okazja na konkretny przegląd ;)
komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi

Uwex

Post autor: Uwex » pn gru 14, 2015

Się dołączę do tematu, coby nowego nie zakładać- chociaż moto inne bo EN 500. :)
Też (przy okazji renowacji reflektora) znalazłem te 2 luźne złączki (ładnie odizolowane).
A że będę montował lightbary, to jeśli jest tam podany prąd, to nic tylko dołożyć bezpiecznik, dalej przez wyłącznik do dodatkowych lamp i powinni być OK. Żarówki H3, ale LED-y, więc obciążenie minimalne. I nie wadziło by mi, że można by je włączyć nawet bez zapłonu- może nawet i lepiej- czasem się przyda coś doświetlić.
Koledzy - jakieś błędy w moim rozumowaniu ?

Konrad
Posty: 4986
Rejestracja: czw mar 17, 2011
Miejscowość: Lublin
Motocykl: VN1700 NOMAD
VROC: 34019

Post autor: Konrad » pn gru 14, 2015

Uwex pisze:Się dołączę do tematu, coby nowego nie zakładać- chociaż moto inne bo EN 500. :)
Też (przy okazji renowacji reflektora) znalazłem te 2 luźne złączki (ładnie odizolowane).
A że będę montował lightbary, to jeśli jest tam podany prąd, to nic tylko dołożyć bezpiecznik, dalej przez wyłącznik do dodatkowych lamp i powinni być OK. Żarówki H3, ale LED-y, więc obciążenie minimalne. I nie wadziło by mi, że można by je włączyć nawet bez zapłonu- może nawet i lepiej- czasem się przyda coś doświetlić.
Koledzy - jakieś błędy w moim rozumowaniu ?
Rozumowanie jak najbardziej ok :ok: :ok: :ok:
Pozdrawiam Konrad

VROC #34019

Uwex

Post autor: Uwex » śr gru 16, 2015

No to po nowym roku coś będziemy powoli działać :)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 32 użytkowników online :: 1 zarejestrowany, 0 ukrytych i 31 gości

Najwięcej użytkowników (383) było online sob wrz 28, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 31 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą