Czy to alternator? Potwierdźcie

volfi2
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 22, 2010
Miejscowość: Bytom
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Czy to alternator? Potwierdźcie

Post autor: volfi2 » sob wrz 18, 2010

Witam, i mnie dopadł brak ładowania w VN 750, zrobiłem tak jak pisało na forum, i rozłączyłem 3 żółte kabelki, napięcie między nimi to 7,22, i 22 Volt dodam że przy zwiększeniu obrotów do 5000 rpm napięcie rośnie do ok. 80 Voltów. Oporność między nimi to 2,2 ; 2,2 ; 1,5 Ohm. Opornością bym się nie przejmował bo kabelki nie były w kostkach tylko lutowane, czyli jakaś naprawa tam już była, i mogli dać inny drut. Czyli rozumiem że to altek, czy może to być jeszcze coś innego wg Was? Podrzućcie jakieś pomysły,co jeszcze można sprawdzić, bo nie uśmiecha mi się zrzucać silknika
:wall:

edward46
Posty: 17
Rejestracja: ndz maja 23, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: vn 750
VROC: 32952

Post autor: edward46 » sob wrz 18, 2010

A sprawdziłeś regulator napięcia? Nie zawsze altek jest przyczyną braku ładowania.

volfi2
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 22, 2010
Miejscowość: Bytom
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Post autor: volfi2 » ndz wrz 19, 2010

a gdzie ten regulator się znajduje i jak go przemierzyć, bo narazie zrobiłem tak jak pisało na forum, pomierzyłem sam altek (3 żółte kabelki rozłączone od reszty instalacji) i d..pa.

edward46
Posty: 17
Rejestracja: ndz maja 23, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: vn 750
VROC: 32952

Post autor: edward46 » ndz wrz 19, 2010

Pod akumulatorem. Najlepiej jak popatrzysz w serwisókę - tam zobaczysz wszystko. Nawet jak sprawdzić reg napiecia. Jak bedą kłopoty to pytaj.

vulcan08
Posty: 12
Rejestracja: śr wrz 08, 2010
Miejscowość: Pleszew
Motocykl: vn 800
VROC: 0

Post autor: vulcan08 » ndz wrz 19, 2010

volfi2 pisze:a gdzie ten regulator się znajduje i jak go przemierzyć, bo narazie zrobiłem tak jak pisało na forum, pomierzyłem sam altek (3 żółte kabelki rozłączone od reszty instalacji) i d..pa.
Napięcie ładowania mierzymy na klemach akumulatora.
Na wolnych obrotach bez świateł powinno być pow. 14V, ze światłami drogowymi pow. 13V.
Wtedy waiadomo, że altek i reg. nap. są OK i jest bd.
Minimum aku przed odpaleniem powinno wynosić 12,5V, wtedy kilka razy zakręci rozrusznikiem w przypadku kłopotów z odpaleniem.

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » ndz wrz 19, 2010

Witaj,
nie do końca zgodzę się z vulcan08.
Sprawdź ładowanie "+" na klemę a "-" na ramę.
Miałem podobne problemy z altkiem. Jak kupiłem swojego VN'a to na wolnych obrotach pokazał 11,5-12,1V - padaka. Wymieniłem altek i co dalej nie było "różowo". na wolnych pokazywał 12,5V a na obrotach zgodnych z serwisówką powinien pokazywać do 14,5 V przy 4000obr/min a pokazywał 13,7V max. Problem okazał się banalny - uziemienie regulatora napięcia.
Reasumując :
- trzy złącza od alternatora do wiązki muszą być sprawne na 100%
- złącza wychodzące od regulatora napięcia (pięć lub sześć, ew. kostka) muszą być sprawne też na 100%
- uziemienie regulatora napięcia - złącze sprawne na 100%
Sprawne na 100% znaczy się nowe styki i zaizolowane.
Sprawdź najpierw te złącza, zanim zajmiesz się wymianą altka bo to trochę pracy i czasu zajmuje. Regulator napięcia, jak koledzy wspomnieli znajduje się pod akumulatorem. Niestety upierdliwe miejsce i jezeli nie masz wystarczająco długich przewodów od regulatora to sugeruję wyjęcie całej "puszki" od akumulatora - zgodnie z serwisówką.

Zerknij na ten wątek : http://vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=686

Moje parametry (VN750 '89 wersja A5 US) to :
- wolne obroty 1000 - 1200, ładowanie napięciem 12,5 - 12,7V
- obroty 4000, ładowanie napięciem 14 - 14,5V
- obroty powyżej 4000, ładowanie napięciem 14,7V i natychmiast jest regulowane do poziomu 14,5V (znaczy się regulator napięcia działa a mam nieoryginalny)

Uffff mam nadzieje że nie wymądrzałem się za bardzo ale była to dla mnie "szkoła" i po co ma ktoś inny przez nią przechodzić :yeee:

Najlepszym specem od 750-tek jest kolega Tiszo jak sam się zdążyłem przekonać. Jeżeli coś to sugeruję napisać do niego.

Trzymaj się i powodzenia

Awatar użytkownika
Abrams
Posty: 6171
Rejestracja: pn kwie 12, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN2000 Limited '05
VROC: 29561

Post autor: Abrams » ndz wrz 19, 2010

Piotr_Classic pisze:Witaj,
nie do końca zgodzę się z vulcan08.
Sprawdź ładowanie "+" na klemę a "-" na ramę.
Miałem podobne problemy z altkiem. Jak kupiłem swojego VN'a to na wolnych obrotach pokazał 11,5-12,1V - padaka. Wymieniłem altek i co dalej nie było "różowo". na wolnych pokazywał 12,5V a na obrotach zgodnych z serwisówką powinien pokazywać do 14,5 V przy 4000obr/min a pokazywał 13,7V max. Problem okazał się banalny - uziemienie regulatora napięcia.
Reasumując :
- trzy złącza od alternatora do wiązki muszą być sprawne na 100%
- złącza wychodzące od regulatora napięcia (pięć lub sześć, ew. kostka) muszą być sprawne też na 100%
- uziemienie regulatora napięcia - złącze sprawne na 100%
Sprawne na 100% znaczy się nowe styki i zaizolowane.
Sprawdź najpierw te złącza, zanim zajmiesz się wymianą altka bo to trochę pracy i czasu zajmuje. Regulator napięcia, jak koledzy wspomnieli znajduje się pod akumulatorem. Niestety upierdliwe miejsce i jezeli nie masz wystarczająco długich przewodów od regulatora to sugeruję wyjęcie całej "puszki" od akumulatora - zgodnie z serwisówką.

Zerknij na ten wątek : http://vulcaneria.pl/viewtopic.php?t=686

Moje parametry (VN750 '89 wersja A5 US) to :
- wolne obroty 1000 - 1200, ładowanie napięciem 12,5 - 12,7V
- obroty 4000, ładowanie napięciem 14 - 14,5V
- obroty powyżej 4000, ładowanie napięciem 14,7V i natychmiast jest regulowane do poziomu 14,5V (znaczy się regulator napięcia działa a mam nieoryginalny)

Uffff mam nadzieje że nie wymądrzałem się za bardzo ale była to dla mnie "szkoła" i po co ma ktoś inny przez nią przechodzić :yeee:

Najlepszym specem od 750-tek jest kolega Tiszo jak sam się zdążyłem przekonać. Jeżeli coś to sugeruję napisać do niego.

Trzymaj się i powodzenia
Nie zapominając o Starszym
VN2000 Limited '05 Special Polar Polish Winter Edition II 113KM

VROC #29561

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » ndz wrz 19, 2010

Masz rację Abrams:) czytałem ten wątek wiele razy i do dzisiaj śmieję się z samego siebie, że zapomniałem o jednym jedynym kabelku :):):)

volfi2
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 22, 2010
Miejscowość: Bytom
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Post autor: volfi2 » pn wrz 20, 2010

Koledzy dzieki za pomoc i sugestie, , ale tak się zastanawiam czy jak mam zmierzone te te 3 kabelki z altka i między nimi zbyt małe napięcie, to chyba masa (jej ewentualny brak) na regulatorze, lub gdziekolwiek indziej nie ma tu znaczenia,i jednak to altek co? Oczywiście sprawdzę wszystko raz jeszcze i dam znać co wymierzyłem.

p.S. Czy to normalne gdy na zapalonym moto, zdejmę klemę "-" z aku, to moto gaśnie ?

volfi2
Posty: 7
Rejestracja: wt cze 22, 2010
Miejscowość: Bytom
Motocykl: Kawasaki VN 800
VROC: 0

Post autor: volfi2 » pn wrz 20, 2010

Pomierzyłem wszystko i na kostce z regulatora napięcia masa jest, tak więc chyba to altek :mad: jutro jadę do mechanika

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 8 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 8 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą