VN750 problemowe odpalanie, kopcenie POMOCY

smieechu
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 11, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN750 USA
VROC: 0

VN750 problemowe odpalanie, kopcenie POMOCY

Post autor: smieechu » pn kwie 15, 2013

Witam,
Sprawa dotyczy vulcana VN750 86r wersja USA

Krótkie streszczenie sprawy...maszyna chodziła cacy do momentu kiedy nagle zgasł i nie chciał odpalic...okazalo sie ze urwała sie masa, ten przewód pod siedzeniem przykrecony do ramy. POszedł alternator (zwara na przewodach) i regulator napięcia. Jedno i drugie wymieniłem na nowe. Od tego momentu vulcan ma problemy z odpalaniem, a jak juz za ktoryms razem odpali to kopci (smierdzi spalinami). JAk się rozgrzeje i zgaszę maszynę to zapomnij nie odpalę - prędzej akumulator padnie. Odczekam z 20min i odpali. Gaziory zostaly wyczyszczone i zsynchronizowane ale....zastanawiam sie co się jeszcze zjarało kiedy masa sie urwala.
Czy moduł zapłonowy gdyby był uszkodzony powodowałby problemy z odpalaniem i kopceniem? MOze cewki zapłonowe? Jak to sprawdzic zebym nie musial wywalać kasy w błoto?

czekam na rozsądne podpowiedzi :)
pozdr :)

Moto: Vulcan VN750 USA 1986r.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » pn kwie 15, 2013

Masz iskrę na wszystkich świecach? Jeżeli tak to cewki i moduł powinny być ok.
Jeżeli nie to zacznij od sprawdzenia świec, fajek, przewodów zapłonowych czy gdzieś nie ma przebicia. Sprawdź też impulsatory przy kole magnesowym czy dają impuls (kable od impulsatorów to te które wychodzą obok kabli altka i końcą się kwadratową kostką).
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » pn kwie 15, 2013

Kolega Rudy ma racje sprawdż impulsatory, ja miałem identyczny problem, wymienilem pokrywę alternatora bo moja była klejona i wyciekał olej, po zamontowaniu jej nie mogłem odpalić choć iskra była, dopiero po podłączeniu porostownika zapalił ale nierówna praca i masa dymu, okazało się że impulsatory były za daleko koła. Najlepsze było to że musiałem powyłamywać te malutkie ograniczniki które je ustalają bo nie mogłem ich bliżej dosunąć.No ale pomogło maszynka śmiga, w niedziele zaliczyłem Jasną Górę, i wszystko śmiga.POZDRO :ok:
Bo liczy się droga, nie cel.

smieechu
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 11, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN750 USA
VROC: 0

Post autor: smieechu » wt kwie 16, 2013

ok....proszę tylko o opis jak mam sprawdzć te impulsatory? czy są sprawne i jak powinny być umieszczone. Fakt ze nowy alternator zakladał mi pewien "magik" może coś skopał. Nie mam poglądu jak powinno to wyglądać w oryginale.
pozdr :)

Moto: Vulcan VN750 USA 1986r.

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » wt kwie 16, 2013

Witaj sprawdż czy przy wymianie altka owy "magik" przypadkiem nie obcinał kostki od jmpulsatorów bo jeśli tak to pewnie popier... kolejności. Przejrzyj przewód od altka do kostki czy jest łączony[albo go spytaj może się przyzna] :shoot:
Bo liczy się droga, nie cel.

smieechu
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 11, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN750 USA
VROC: 0

Post autor: smieechu » śr kwie 17, 2013

Sztanderar pisze:Witaj sprawdż czy przy wymianie altka owy "magik" przypadkiem nie obcinał kostki od jmpulsatorów bo jeśli tak to pewnie popier... kolejności. Przejrzyj przewód od altka do kostki czy jest łączony[albo go spytaj może się przyzna] :shoot:
fajnie by bylo gdyby ktos podeslal fotki z kolejnoscia przewodow od altka i impulsatorow do kostek.
pozdr :)

Moto: Vulcan VN750 USA 1986r.

Sztandar
Posty: 921
Rejestracja: pn sie 20, 2012
Miejscowość: Szczyty
Motocykl: drag star 1100
VROC: 0

Post autor: Sztandar » śr kwie 17, 2013

http://imageshack.us/photo/my-images/19 ... atory.jpg/
Nie mam zdjęcia ale zrobiłem mały skan, jak nie zrozumiałe to pisz.
Bo liczy się droga, nie cel.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » śr kwie 17, 2013

Smieechu,
Tak jak pisałem Ci na PW w sobote bede dłubał przy swoim to cykne Ci fotki co i jak powinno być.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

smieechu
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 11, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN750 USA
VROC: 0

stacyjka czy to mozliwe?

Post autor: smieechu » śr lip 31, 2013

witam po długiej przerwie....motorek do dzisiaj nie zrobiony :(. Wszystkie porady były pomocne lecz nie wyleczyły mojej viki. Obecnie jest u mechaników którzy stwierdzili ze stacyjka jej częśc dolna jest do wymiany, ponieważ po nagrzaniu się (5min) pomoduje przerwę w zapłonie i źle jest podawana iskra, przez co motorek zaczyna kopcic na jeden garek. Natomiast jak go zgasze to nie moge odpalić. Jezeli odczekam z 20min aż ostygnie odpala bez problemu.

Teraz pytanie...jeżeli chodzi o dolną częśc stacyjki....co to jest za element i gdzie go kupić.
Stacyjki te zamienniki za 150zł z allegro nie wchodzą w grę. (to nie ten element).
pozdr :)

Moto: Vulcan VN750 USA 1986r.

Awatar użytkownika
Wojtek34
Posty: 334
Rejestracja: wt sty 15, 2013
Miejscowość: Bledzew - Lubuskie
Motocykl: VN750 92'
VROC: 0

Post autor: Wojtek34 » czw sie 01, 2013

Jeśli chodzi o odpalanie to miałem identyczny problem. Zimny palił na dotyk, a po nagrzaniu kręcił, ale nie palił. Tak jak piszesz minęło 15 - 20 minut czasem nawet więcej i palił bez problemu. Można się wściec od tego, zwłaszcza jak się koczuje na stacji benzynowej i czeka aż zapali :) Winny był rozrusznik - wyczyściłem go i założyłem nowe szczotki. Rozrusznik zaczął kręcić o wiele, wiele szybciej i teraz pali bez najmniejszego kłopotu. jeśli chodzi o kopcenie to takiego problemu nigdy nie miałem. Zastanawiam się, czy stacyjka może mieć wpływ na jakość zapłonu. Wydaje mi się, że zadaniem stacyjki jest tylko zwarcie obwodu i puszczenie prądu. Gdyby stacyjka gdzieś przerywała to prąd powinien zanikać na wszystkich świecach a nie tylko na jednym garnku. Ale to tylko moje gdybanie. Myślę też, że kopcenie i problemy z odpalaniem to mogę być dwie nie związane z sobą awarie.
"Odkręcam gaz i znikam stąd, jestem wolny"

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 43 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 43 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 43 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą