Pomocy, 750 w kłębach dymu :(
- Stevie69
- Posty: 116
- Rejestracja: śr sie 14, 2013
- Miejscowość: Bochnia
- Motocykl: VN 750 86'
- VROC: 36259
Pomocy, 750 w kłębach dymu :(
Witajcie, dzisiaj po pierwszej dluzszej przejażdżce (całe 30 km...) vulcan stanął w kłębach dymu po zjechaniu na parking okazalo sie że pluje on olejem ze zbiornika spod nakrętki na wszystkie strony. Gdy go dotknalem bylo czuc cinienie w zbiorniczku , aż bulgotał olej w środku :/ nie wiem czy to normalne w 750 ale strasznie sie nagrzewa pod dupa, w uda ciepło a temperatura na wskaźniku idealnie w połowie... dodam że ta masa oleju ktora sie wylala nie byla gorąca. Co mogło spowodować takie ciśnienie w tym zbiorniczku z olejem?
-
- Posty: 155
- Rejestracja: śr maja 05, 2010
- Miejscowość: Gąbin koło Płocka
- Motocykl: vn 2000 limited
- VROC: 34903
Nie nie kolego.Prawdopodobnie nie otworzył ci się termostat co spowodowało zagotowanie się płynu w silniku.Jego nadmiar wydostał się do owego zbiornika z którego wykipiał i tyle.Zwalaj z motonga zbiornik paliwa pod nim z prawej strony masz wlew płynu z termostatem który będziesz musiał wymienić i po sprawie.
Stevie 69
Jesli miałeś wskaźnik temperatury płynu w połowie skali to nie dobrze.
Prawidłowa temperatura VN 750 to pierwsza kreska. Latem jak gorąco (wolna jazda w korku, lub po mieście) czasem dochodzi do połowy ale wtedy załącza się dmuchawa i zbija zpowrotem do tej kreski. Możesz mieć faktycznie niedziałający termostat albo zapowietrzony układ.
Jesli miałeś wskaźnik temperatury płynu w połowie skali to nie dobrze.
Prawidłowa temperatura VN 750 to pierwsza kreska. Latem jak gorąco (wolna jazda w korku, lub po mieście) czasem dochodzi do połowy ale wtedy załącza się dmuchawa i zbija zpowrotem do tej kreski. Możesz mieć faktycznie niedziałający termostat albo zapowietrzony układ.
dość niedawno był wątek na forum o tym jaką temperaturę powinien osiągać silnik i jak to ma się do skali na zegarze.
I tu zaczynają się "schody" bo:
Część forumowiczów twierdzi że źle, część że dobrze.
Mój VN trzyma temperaturę na pierwszej kresce podczas jazdy. Wentylator załącza się przed połową. Ale: u kolegi trzyma cały czas na połowie skali i ma lipe bo tylko się zatrzyma i już wentylator mu się włącza a w ciepłe dni to chodzi cały czas nawet jak jedzie 100 km/h.
Być może coś jest z czujnikami, ale sprawdzaliśmy i nie doszliśmy czemu tak się dzieje.
Na pierwszej kresce mam 85 stopni Celsjusza i to raczej jest pożądana temperatura.
Tiszo niedawno napisał: że wskazanie na pierwszej kresce jest prawidłowe a poza nią to coś jest nie tak. I ja mu przyznaje racje bo u mnie akurat tak jest, ale nie podważam że połowa skali to źle. Najważniejsza jest temperatura płynu, jeżeli na połowie jest 85 czy 90 to raczej dobrze. U mnie na połowie jest 95 i włącza wentylator.
Jeżeli uważacie że połowa to ok to kiedy Wam się załącza wentylator? Przy czerwonej kresce? tak wnioskuję.
Wracając do sytuacji mojego Vulcana i Kolegi. Pożyczyłem mu swoją chłodnice, czujniki, termostat i też trzymał połowe skali. Sprawdziliśmy wydajność pompy wody (taka sama).
I tu zaczynają się "schody" bo:
Część forumowiczów twierdzi że źle, część że dobrze.
Mój VN trzyma temperaturę na pierwszej kresce podczas jazdy. Wentylator załącza się przed połową. Ale: u kolegi trzyma cały czas na połowie skali i ma lipe bo tylko się zatrzyma i już wentylator mu się włącza a w ciepłe dni to chodzi cały czas nawet jak jedzie 100 km/h.
Być może coś jest z czujnikami, ale sprawdzaliśmy i nie doszliśmy czemu tak się dzieje.
Na pierwszej kresce mam 85 stopni Celsjusza i to raczej jest pożądana temperatura.
Tiszo niedawno napisał: że wskazanie na pierwszej kresce jest prawidłowe a poza nią to coś jest nie tak. I ja mu przyznaje racje bo u mnie akurat tak jest, ale nie podważam że połowa skali to źle. Najważniejsza jest temperatura płynu, jeżeli na połowie jest 85 czy 90 to raczej dobrze. U mnie na połowie jest 95 i włącza wentylator.
Jeżeli uważacie że połowa to ok to kiedy Wam się załącza wentylator? Przy czerwonej kresce? tak wnioskuję.
Wracając do sytuacji mojego Vulcana i Kolegi. Pożyczyłem mu swoją chłodnice, czujniki, termostat i też trzymał połowe skali. Sprawdziliśmy wydajność pompy wody (taka sama).
ja miałem pożyczony elektroniczny termometr do płynu i elektroniczny termometr do pomiaru temperatury silnika. Zagrzej moto żeby był "na połowie" popuść troche troche płynu i po robocie.
Dziwi mnie dlaczego właśnie jedne Vulcany wskazują inaczej temperature. Być może temperatura jest taka sama a wskazanie na zegarze inne. Jak pisałem wcześniej połowa skali u kumpla jest duzo wyższa niż u mnie pierwsza kreska.
A tak wogóle to sam już zgłupiałem w tym temacie bo wałkuje go z kumplem od kwietnia. Swoje moto przez to spisał na straty, płacze, nie jeździ i chce sprzedać.
Dziwi mnie dlaczego właśnie jedne Vulcany wskazują inaczej temperature. Być może temperatura jest taka sama a wskazanie na zegarze inne. Jak pisałem wcześniej połowa skali u kumpla jest duzo wyższa niż u mnie pierwsza kreska.
A tak wogóle to sam już zgłupiałem w tym temacie bo wałkuje go z kumplem od kwietnia. Swoje moto przez to spisał na straty, płacze, nie jeździ i chce sprzedać.
Stevie69 przy okazji sprawdź ładowanie. Dlaczego już wyjaśniam. U mnie rok temu nie załączył się wentylator i temperatura poszła za wysoko aż wypluło trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Gdy tak się stało prawdopodobnie temperatura spowodowała rozpuszczenie tego kleju na zwojach alternatora. Od tego momentu VN utracił ładowanie ale jechał dalej puki miał prąd w akumulatorze. Stevie69 nie chcę Cię straszyć tylko ostrzec każdego przed takim zjawiskiem.
Kto jest online
Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości