Pomocy, 750 w kłębach dymu :(

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Pomocy, 750 w kłębach dymu :(

Post autor: Stevie69 » czw sie 29, 2013

Witajcie, dzisiaj po pierwszej dluzszej przejażdżce (całe 30 km...) vulcan stanął w kłębach dymu :( po zjechaniu na parking okazalo sie że pluje on olejem ze zbiornika spod nakrętki na wszystkie strony. Gdy go dotknalem bylo czuc cinienie w zbiorniczku , aż bulgotał olej w środku :/ nie wiem czy to normalne w 750 ale strasznie sie nagrzewa pod dupa, w uda ciepło a temperatura na wskaźniku idealnie w połowie... dodam że ta masa oleju ktora sie wylala nie byla gorąca. Co mogło spowodować takie ciśnienie w tym zbiorniczku z olejem?

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » czw sie 29, 2013

Stevie a nie chodzi czasem o zbiorniczek wyrównawczy płynu chłodzącego?

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » czw sie 29, 2013

Oczywiście, że chłodzący :D Dałbym sobie rękę uciąć że to co się lalo z tego zbiornika to olej a nie płyn chłodniczy...
Ostatnio zmieniony czw sie 29, 2013 przez Stevie69, łącznie zmieniany 1 raz.

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » czw sie 29, 2013

Nie nie kolego.Prawdopodobnie nie otworzył ci się termostat co spowodowało zagotowanie się płynu w silniku.Jego nadmiar wydostał się do owego zbiornika z którego wykipiał i tyle.Zwalaj z motonga zbiornik paliwa pod nim z prawej strony masz wlew płynu z termostatem który będziesz musiał wymienić i po sprawie.

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » czw sie 29, 2013

Dzięki za wyprowadzenie mnie z błędu :)
Da sie jakos sprawdzić czy to na pewno to?
A dlaczego w takim razie temperaturę pokazywalo właściwą?
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » czw sie 29, 2013

Najprostrza metoda to wyjęty termostat włożyć do garnka z wodą postawić na ogniu i obserwować czy się otwiera w miarę nagrzewania się wody,ewntualnie pojeździj bez termostatu i zobacz czy nic się nie dzieje.A wentylator działa ci normalnie?

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » pt sie 30, 2013

Zepne na krótko i sprawdze dzisiaj :)
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » pt sie 30, 2013

Stevie 69

Jesli miałeś wskaźnik temperatury płynu w połowie skali to nie dobrze.
Prawidłowa temperatura VN 750 to pierwsza kreska. Latem jak gorąco (wolna jazda w korku, lub po mieście) czasem dochodzi do połowy ale wtedy załącza się dmuchawa i zbija zpowrotem do tej kreski. Możesz mieć faktycznie niedziałający termostat albo zapowietrzony układ.

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » pt sie 30, 2013

Podepnę się pod temat. Jak jeżdżę "w koło komina" to wskazanie właśnie ma pośrodku wskaźnika, jak jadę w dalszą trasę to jest mniejsze wskazanie ale nie do tej kreski o której mówisz - jest mniej więcej w połowie. Czy to oznacza, że też mam problem?
VROC#34775

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » pt sie 30, 2013

dość niedawno był wątek na forum o tym jaką temperaturę powinien osiągać silnik i jak to ma się do skali na zegarze.
I tu zaczynają się "schody" bo:
Część forumowiczów twierdzi że źle, część że dobrze.
Mój VN trzyma temperaturę na pierwszej kresce podczas jazdy. Wentylator załącza się przed połową. Ale: u kolegi trzyma cały czas na połowie skali i ma lipe bo tylko się zatrzyma i już wentylator mu się włącza a w ciepłe dni to chodzi cały czas nawet jak jedzie 100 km/h.
Być może coś jest z czujnikami, ale sprawdzaliśmy i nie doszliśmy czemu tak się dzieje.
Na pierwszej kresce mam 85 stopni Celsjusza i to raczej jest pożądana temperatura.
Tiszo niedawno napisał: że wskazanie na pierwszej kresce jest prawidłowe a poza nią to coś jest nie tak. I ja mu przyznaje racje bo u mnie akurat tak jest, ale nie podważam że połowa skali to źle. Najważniejsza jest temperatura płynu, jeżeli na połowie jest 85 czy 90 to raczej dobrze. U mnie na połowie jest 95 i włącza wentylator.
Jeżeli uważacie że połowa to ok to kiedy Wam się załącza wentylator? Przy czerwonej kresce? tak wnioskuję.
Wracając do sytuacji mojego Vulcana i Kolegi. Pożyczyłem mu swoją chłodnice, czujniki, termostat i też trzymał połowe skali. Sprawdziliśmy wydajność pompy wody (taka sama).

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » pt sie 30, 2013

Wentylator włącza się przy połowie i jest tak jak piszesz, że w ciepłe dni chodzi cały czas. Nie wypluwa mi płynu jak u kolegi Stevie ale i też nie wychodzi poza tą połowę. Muszę sprawdzić w takim układzie temperaturę płynu - tylko niech ktoś mi powie jak najlepiej się tego dowiedzieć?
VROC#34775

SAJMON84
Posty: 121
Rejestracja: pt paź 12, 2012
Miejscowość: rymań
Motocykl: vulcan 750
VROC: 0

Post autor: SAJMON84 » pt sie 30, 2013

ja miałem pożyczony elektroniczny termometr do płynu i elektroniczny termometr do pomiaru temperatury silnika. Zagrzej moto żeby był "na połowie" popuść troche troche płynu i po robocie.
Dziwi mnie dlaczego właśnie jedne Vulcany wskazują inaczej temperature. Być może temperatura jest taka sama a wskazanie na zegarze inne. Jak pisałem wcześniej połowa skali u kumpla jest duzo wyższa niż u mnie pierwsza kreska.
A tak wogóle to sam już zgłupiałem w tym temacie bo wałkuje go z kumplem od kwietnia. Swoje moto przez to spisał na straty, płacze, nie jeździ i chce sprzedać.

królik
Posty: 155
Rejestracja: śr maja 05, 2010
Miejscowość: Gąbin koło Płocka
Motocykl: vn 2000 limited
VROC: 34903

Post autor: królik » sob sie 31, 2013

U mnie temperatura była na połowie skali a wentylator załączał się po wychyleniu około 2 mm w prawo.W czasie jazdy nie załączał się nigdy, wystarczał pęd powietrza.

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » sob sie 31, 2013

A czy te różnice we wskazaniach mogą się brać z tego, że dany Vulcan to wersja USA/EU?
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Ja-jo
Posty: 1450
Rejestracja: pt kwie 09, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750,GSF1200s
VROC: 33339

Post autor: Ja-jo » sob sie 31, 2013

U mnie temperatura w czasie jazdy jest na pierwszej kresce a wentylator też włącza się jak się zatrzymam
Zostanie po nas tylko kurz,
a może jeszcze...,
nie, może już.
VROC #33339

Awatar użytkownika
jaca_1980
Posty: 14
Rejestracja: ndz sie 25, 2013
Miejscowość: Jarocin
Motocykl: VN750
VROC: 0

Post autor: jaca_1980 » sob sie 31, 2013

Stevie69 przy okazji sprawdź ładowanie. Dlaczego już wyjaśniam. U mnie rok temu nie załączył się wentylator i temperatura poszła za wysoko aż wypluło trochę płynu ze zbiorniczka wyrównawczego. Gdy tak się stało prawdopodobnie temperatura spowodowała rozpuszczenie tego kleju na zwojach alternatora. Od tego momentu VN utracił ładowanie ale jechał dalej puki miał prąd w akumulatorze. Stevie69 nie chcę Cię straszyć tylko ostrzec każdego przed takim zjawiskiem.

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 3 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 3 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą