VN 750 - pomiary ładowania - wnioski ?

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

VN 750 - pomiary ładowania - wnioski ?

Post autor: Stevie69 » śr wrz 18, 2013

Witajcie ;)

W związku z podejrzeniami o brak ładowania w moim VN 750 dokonałem dzisiaj pomiarów:

Nowy akumulator Yuasa "na sucho" 12,35 V (może byćniedoładowany , doładowywałem go parokrotnie gdy vulcan nie chciał odpalić po przejażdżce, bo gdy jest naładowany to pali od kopa - stąd podejrzenie o braku ładowania)

Odpalone moto, niskie obroty, klemy akumulatora 11,90 V - wiem,za mało :( nawet mimo tego,że świeciły wtedy kierunki z przodu i lampa (wersja USA Vulcana)

Odpalone moto, wysokie obroty, klemy akumulatora - dobijało do 13V

Przełączyłem na prąd zmienny, sprawdziłem trzy żółte kable od alternatora na wolnych obrotach:
Między pierwszym i drugim kablem: ok. 17V
Między drugim i trzecim kablem: 20-21V
Między pierwszym i trzecim 19-20 V

Czy uwzględniając błąd pomiaru można uznać, że poszła jakaś cewka w alternatorze?

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » śr wrz 18, 2013

Stawiam niestety na padnięty alternator.

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » czw wrz 19, 2013

Tutaj http://www.vn750.com/forum/showthread.php?t=12333 piszą, że w 750 to zmienne napięcie ma być 50 do 70 V, czyli u Ciebie nie jest dobrze.
Jeśli faktycznie Twój alternator okaże się padnięty, to wczoraj przypadkiem trafiłem na coś takiego:

http://allegro.pl/alternator-kawasaki-v ... 23207.html

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » czw wrz 19, 2013

50V do 70V na wysokich obrotach - ja sprawdzałem tylko na niskich(bez odkręcania gazu). Sprawdzę jeszcze raz, jak się będzie mieściło w tym zakresie to alternatora nie trzeba wymienić ?
Nie jestem przekonany co do trwałości takich przezwajanych alternatorów - każda awaria alternatora równa się demontażowi silnika z ramy...

Aaale i tak miałem silnik wyciągać do szkiełkowania to załatwię obie sprawy na raz gdyby okazało się, że altek zdechł :) dzięki za pomoc :pada:
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Krzycho
Posty: 781
Rejestracja: sob mar 02, 2013
Miejscowość: Białystok
Motocykl: V-strom 650, wcześniej Vulcany...
VROC: 35666

Post autor: Krzycho » czw wrz 19, 2013

Jak alternator jest dobry, to trzeba szukać dalej (jakość połączeń, regulator napięcia, masa regulatora), bo 13V to za mało jest.
Może przewijany nie jest tak dobry jak fabryczny, ale ten drugi kosztuje prawdopodobnie wielokrotnie więcej...

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » czw wrz 19, 2013

No jeśli nie alternator i połączenia to zostaje tylko regulator. Jednak dalej nie jestem pewien czy ten alternator faktycznie zdechł.

Przewijanie 160-250zł
Nowy zamiennik 400zł
Oryginał - >1000zł
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » czw wrz 19, 2013

Miałem podobny problem i okazało się, że jednak altek do wymiany. Zrobiłem tak jak radził kolega Krzycho i wysłałem do przewinięcia. Cały sezon przejeździłem i nie mam problemów a nawiasem mówiąc firma ta daje na niego gwarancję. Czytałem na forach, iż przewijany jest nawet lepszy niż oryginał ponieważ stosują grubsze uzwojenie.
Tak czy inaczej przy pomiarach jakie podałeś altek do wymiany...
Swego czasu jak wymieniałem swój kolega Rudy :pada: przygotował mi instrukcję demontażu za co jestem mu niezmiernie wdzięczny bo gdyby nie to to pewnie wymiana tego cholerstwa zajęłaby znacznie więcej czasu.
VROC#34775

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » czw wrz 19, 2013

Będziesz uprzejmy się nią podzielić  ?  :pada:

Altek przewijales dokładnie u tych gości z allegro których Pan Krzysztof wrzucił?
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Porter
Posty: 232
Rejestracja: ndz gru 18, 2011
Miejscowość: Pieńsk
Motocykl: Kawasaki Vulcan VN750
VROC: 34775

Post autor: Porter » pt wrz 20, 2013

Altek przewinięty dokładnie w tej firmie.
Wyślij na PW adres e-mail a instrukcja będzie Ci dana :yeee:
VROC#34775

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » pn paź 28, 2013

Udało się mi w końcu wyciągnąć altek - co o nim sądzicie?

Jak dla mnie to guma przytopiona ...

Obrazek

Wysłałem pomiary i zdjęcie do firmy podanej wyżej, obiecali dzisiaj odpowiedzieć :)
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Faworit
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 31, 2011
Miejscowość: Karczew
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Faworit » ndz gru 22, 2013

Wiadomo co wyszło?

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » pn gru 23, 2013

Alternator był spalony ;)
Prawdopodobnie przez to , że układ chłodzenia nie działał jak należy i go przytopiło.
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » wt gru 24, 2013

Stevie69 pisze:Alternator był spalony ;)
Prawdopodobnie przez to , że układ chłodzenia nie działał jak należy i go przytopiło.
Stevie..... a co ma układ chłodzenia do alternatora pracującego w kąpieli olejowej ? Jak dla mnie to poniższe elementy mają wpływ na "usmażenie" altka: wiek, nieprawidłowe parametry oleju (są spece co aby obniżyć koszty leją olej od samochodów osobowych) a przede wszystkim praca przy zbyt małym poziomie oleju.
Twój wygląda na 1986 :) czyli wg mnie dokonał żywota. Podobnie wyglądał mój altek z 1989 roku.

Po złożeniu podaj z ciekawości parametry ładowania na wolnych i przy 4000 tys. obrotów.

Pozdrawiam
Piotr

Awatar użytkownika
Stevie69
Posty: 116
Rejestracja: śr sie 14, 2013
Miejscowość: Bochnia
Motocykl: VN 750 86'
VROC: 36259

Post autor: Stevie69 » wt gru 24, 2013

Temperatura ma wpływ jeśli w motocyklu masz tani zamiennik alternatora ,jak na zdjęciu powyżej :) Popsuty był wiatrak i zagotowało parokrotnie wodę. Nie wykluczam, że uzwojenie było stare i zdechło śmiercią naturalną, nie wiem też co za olej tam był wlany ale wysoka temperatura silnika raczej też nie pomogła... widać jak ta guma na drutach jest przytopiona w paru miejscach.
Takie przynajmniej było zdanie Pana od przewijania alternatorow o które się oparlem.
Przez święta mam nadzieję wszystko poskładać i pomierzę co z tego wyjdzie.
Benzyna we krwi - Olej w głowie
VROC 36259

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 49 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 49 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą