VN 700 Regulacja gażników Czy ktoś potrafi?
VN 700 Regulacja gażników Czy ktoś potrafi?
Witam!
CZytam i czytam i nigdzie nie mogę znalesć jak wyregulować gaziory?
Czy ktoś może mi opisać krok po kroku która śrubka do mieszanki jak ją ustawić ile orotó wykrecić ? która od powietrza i tak po kolei, chcę to zrobić samodzielnie więc proszę o poprowadzenie. Wiem ze nie jest to takie proste ale trochę czaję z mechaniką więc myślę że dam radę
pozdrawiam
Milan
CZytam i czytam i nigdzie nie mogę znalesć jak wyregulować gaziory?
Czy ktoś może mi opisać krok po kroku która śrubka do mieszanki jak ją ustawić ile orotó wykrecić ? która od powietrza i tak po kolei, chcę to zrobić samodzielnie więc proszę o poprowadzenie. Wiem ze nie jest to takie proste ale trochę czaję z mechaniką więc myślę że dam radę
pozdrawiam
Milan
"KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIENIEM"
JEZUS
JEZUS
-
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 15, 2013
- Miejscowość: Oleśnica
- Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
- VROC: 0
Znajdź / kup serwisówkę. Regulacja gaźników wymaga na pewno dobrego wakuometru z zestawem dysz - polecam kupić słupkowy, jest bardziej czytelny z uwagi na mniejsze drgania niż we wskazówkowym, choć i te bywają bardzo solidne i czytelne. Ogólnie jest to wydatek na pewno powyżej 300 zł jeżeli myślisz kupić sprzęt przeznaczony do tego typu celu, a nie robiony w garażu. Samoróbki sobie odpuść, jeżeli bierzesz się za jakąś robotę przy motocyklu, zainwestuj w profesjonalne narzędzia, unikniesz kosztów związanych z niepotrzebnymi remontami gdy zrobisz coś źle.
Dodatkowo do regulacji (wywnioskujesz z serwisówki), może być potrzebny dedykowany klucz kątowy z zestawem końcówek do regulacji. Można takowy zakupić (koszt na pewno powyżej 100 zł). Czasami szczęśliwie wystarczy np. wkrętak, ale niestety nie we wszystkich motocyklach jest tak miło - brak dostępu do śrub regulacyjnych, nietypowe wkręty / śruby regulacyjne, inne utrudnienia.
Kolejna sprawa to mały zbiorniczek paliwa z możliwością powieszenia na kierownicy, z kranikiem, rurkami. Tutaj ceny są różne, można też kombinować samoróbę, która teoretycznie powinna działać prawidłowo i bez szkody dla silnika - powietrze w paliwie, zanieczyszczenia mechaniczne ze zbiornika. Myślę, że spokojnie możesz takie coś sobie poskładać.
Generalna zasada - bierzesz się za coś, rób to profesjonalnie i najbardziej profesjonalnymi narzędziami na jakie cię stać. Narzędzia (wakuometr z rurki i deski) typu full amateur garage made zwykle prowadzą do większych szkód niż pożytku.
Jeżeli to wszystko przekracza twój powiedzmy założony budżet, lepiej oddać sprzęt do warsztatu i za jakieś sensowne pieniądze gaziory ci wyregulują. Przy okazji może sprawdzą stan techniczny gaźników.
Dodatkowo do regulacji (wywnioskujesz z serwisówki), może być potrzebny dedykowany klucz kątowy z zestawem końcówek do regulacji. Można takowy zakupić (koszt na pewno powyżej 100 zł). Czasami szczęśliwie wystarczy np. wkrętak, ale niestety nie we wszystkich motocyklach jest tak miło - brak dostępu do śrub regulacyjnych, nietypowe wkręty / śruby regulacyjne, inne utrudnienia.
Kolejna sprawa to mały zbiorniczek paliwa z możliwością powieszenia na kierownicy, z kranikiem, rurkami. Tutaj ceny są różne, można też kombinować samoróbę, która teoretycznie powinna działać prawidłowo i bez szkody dla silnika - powietrze w paliwie, zanieczyszczenia mechaniczne ze zbiornika. Myślę, że spokojnie możesz takie coś sobie poskładać.
Generalna zasada - bierzesz się za coś, rób to profesjonalnie i najbardziej profesjonalnymi narzędziami na jakie cię stać. Narzędzia (wakuometr z rurki i deski) typu full amateur garage made zwykle prowadzą do większych szkód niż pożytku.
Jeżeli to wszystko przekracza twój powiedzmy założony budżet, lepiej oddać sprzęt do warsztatu i za jakieś sensowne pieniądze gaziory ci wyregulują. Przy okazji może sprawdzą stan techniczny gaźników.
widzicie panowie właśnie takich odpowiedzi oczekuje osoba która zadała pytanie jak wyżej i we wszystkich postach jest to samo czyli nic "idz do mechanika""kup sobie klucz"itp. Stevie69 przynajmniej napisał że coś mozna zrobić samemu (dzięki Stevie69, już taki zrobiłem http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/202 ... 9fcc2.html#) ale co z ustawieniem gaziorów? synchronizację ogarniam, jak wyregulować?
pozdrawiam i bez urazy Milan
pozdrawiam i bez urazy Milan
"KTO JEST BEZ WINY NIECH PIERWSZY RZUCI KAMIENIEM"
JEZUS
JEZUS
-
- Posty: 57
- Rejestracja: pn kwie 15, 2013
- Miejscowość: Oleśnica
- Motocykl: VN800B r. 99 / XJ550 r. 81
- VROC: 0
Samemu można zrobić wszystko, nawet zbudować w garażu statek kosmiczny, pytanie czy warto do niego później wsiadać jeżeli ulepisz go np. z ciasta? Sądzę, że nie byłbyś zadowolony, jeżeli zawodowy mechanik serwisowałby twoje moto narzędziami z marketu i przy pomocy samoróbek (mikrometr przecież też można zbudować w piwnicy), wymieniając części na taniackie lub zajechane, używane z rozbitków drogowych. Także nie irytuj się, po prostu przemyśl sprawę zanim czegoś dotkniesz. Często bowiem bywa tak, że samodzielne grzebanie kosztuje więcej, niż zlecenie roboty na zewnątrz, ale jak raz zainwestujesz w narzędzia, to przez kupę lat możesz sprawnie opędzać być może nie tylko swój motocykl.
Nie zniechęcam cię do samodzielnej pracy, ale po prostu zainwestuj w niezbędny do tego sprzęt. Trudno jednak powiedzieć co ci będzie potrzebne do regulacji i synchronizacji gaźników w VN700, jeżeli nie zajrzysz w odpowiednie miejsce, a jest nim z pewnością serwisówka tego moto. Zobacz, co oprócz wakuometru jest ci potrzebne i do dzieła. Do regulacji składu mieszanki przydadzą się co najmniej świece diagnostyczne.
Więcej o gaźnikach, regulacji i synchronizacji znajdziesz tutaj:
http://www.motogen.pl/Czyszczenie-i-reg ... ,5240.html
http://hellontwowheels.blox.pl/2008/12/ ... nikow.html - bardzo fajny opis.
http://www.bezimienni-nl.pun.pl/viewtopic.php?pid=855 - przeczytaj ostatnie zdanie w opisie synchronizacji, to tak w temacie wakuometru którego zamierzasz użyć.
http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=40
Przykład: http://www.dbarton.pl/index.php?option= ... 34&lang=en - wyszukane na szybko, synchro gaźników w Virago 750
Dodam, że synchro gaźników i regulacja składu mieszanki (masz to w linku numer 2), ma sens jeżeli wszystko z moto jest ok. Wskazane jest np. ustawienie luzów zaworowych, wyczyszczenie gaźników, sprawdzenie poziomu paliwa w komorze pływakowej, sprawdzenie dysz itp. itd.
Nie nastawiaj się przypadkiem na zasadzie, że cię straszę i odradzam dotykania motocykla, ale praca odpowiednimi narzędziami jest profesjonalna, przyjemna i niekłopotliwa, a co najważniejsze, przeważnie nieszkodliwa dla maszyny.
Ogólnie polecam też poczytać to co znajdzie tutaj:
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Technika.htm
Dowiesz się na pewno sporo ciekawych rzeczy, które pozwolą ci bardziej świadomie zabierać się obsługę serwisową i naprawę motocykla. Nie licz też na to, że krok po kroku ktoś napisze ci jak wszystko zrobić. Jest tak z trzech powodów. Pierwszy to taki, że wiedza jest cenna (finansowo), druga sprawa to to, że żeby napisać manuala do danej czynności, trzeba by zrobić to dokładnie na przykładzie twojego moto czyli VN700. Ostatnia sprawa jest taka, że stopień zużycia poszczególnych podzespołów, ogólna ocena stanu technicznego decyduje o podejmowanych czynnościach serwisowych w każdym, indywidualnym przypadku.
Mam nadzieję, że chociaż trochę ci pomogłem.
Nie zniechęcam cię do samodzielnej pracy, ale po prostu zainwestuj w niezbędny do tego sprzęt. Trudno jednak powiedzieć co ci będzie potrzebne do regulacji i synchronizacji gaźników w VN700, jeżeli nie zajrzysz w odpowiednie miejsce, a jest nim z pewnością serwisówka tego moto. Zobacz, co oprócz wakuometru jest ci potrzebne i do dzieła. Do regulacji składu mieszanki przydadzą się co najmniej świece diagnostyczne.
Więcej o gaźnikach, regulacji i synchronizacji znajdziesz tutaj:
http://www.motogen.pl/Czyszczenie-i-reg ... ,5240.html
http://hellontwowheels.blox.pl/2008/12/ ... nikow.html - bardzo fajny opis.
http://www.bezimienni-nl.pun.pl/viewtopic.php?pid=855 - przeczytaj ostatnie zdanie w opisie synchronizacji, to tak w temacie wakuometru którego zamierzasz użyć.
http://www.polishbikers.com/showthread.php?t=40
Przykład: http://www.dbarton.pl/index.php?option= ... 34&lang=en - wyszukane na szybko, synchro gaźników w Virago 750
Dodam, że synchro gaźników i regulacja składu mieszanki (masz to w linku numer 2), ma sens jeżeli wszystko z moto jest ok. Wskazane jest np. ustawienie luzów zaworowych, wyczyszczenie gaźników, sprawdzenie poziomu paliwa w komorze pływakowej, sprawdzenie dysz itp. itd.
Nie nastawiaj się przypadkiem na zasadzie, że cię straszę i odradzam dotykania motocykla, ale praca odpowiednimi narzędziami jest profesjonalna, przyjemna i niekłopotliwa, a co najważniejsze, przeważnie nieszkodliwa dla maszyny.
Ogólnie polecam też poczytać to co znajdzie tutaj:
http://chudzikj.republika.pl/Technika/Technika.htm
Dowiesz się na pewno sporo ciekawych rzeczy, które pozwolą ci bardziej świadomie zabierać się obsługę serwisową i naprawę motocykla. Nie licz też na to, że krok po kroku ktoś napisze ci jak wszystko zrobić. Jest tak z trzech powodów. Pierwszy to taki, że wiedza jest cenna (finansowo), druga sprawa to to, że żeby napisać manuala do danej czynności, trzeba by zrobić to dokładnie na przykładzie twojego moto czyli VN700. Ostatnia sprawa jest taka, że stopień zużycia poszczególnych podzespołów, ogólna ocena stanu technicznego decyduje o podejmowanych czynnościach serwisowych w każdym, indywidualnym przypadku.
Mam nadzieję, że chociaż trochę ci pomogłem.
-
- Posty: 1908
- Rejestracja: pt cze 22, 2012
- Miejscowość: Kielce
- Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
- VROC: 0
W moim 3/4l ustawiłem gaźniki, skład mieszanki na słuch, w mądrej książce jest napisane, że fabrycznie powinno być 2 obroty śrubami składu mieszanki, to takie śrubki na śrubokręt po obu stronach gaźników. Rozgrzewasz silnik i wkręcasz do oporu śrubkę np. 1-go cylindra, silnik zaczyna "kuleć" następnie wykręcasz ją o 2 obroty, albo aż silnik zacznie równo pracować, następnie drugą stronę. To jest metoda mało profesjonalna, ale u mnie sprawdziła się świetnie. Nieskromnie dodam, że przez 15 lat regulowałem tak silniki w " kaszlakach" i "poldkach" i innych wynalazkach. Jednak najdokładniejsza regulacja byłaby świecą diagnostyczną.
Kto jest online
Jest 45 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 45 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 45 gości
Dzisiaj urodziny obchodzą
- Amess (53)
- Broda4 (46)
- GregSar (55)
- SzyldziarzCom (51)