VN750 POMOCY

JAREKFR
Posty: 9
Rejestracja: pt lut 14, 2014
Miejscowość: SOSNOWIEC
Motocykl: Kawasaki VN 750 Amerykaniec
VROC: 0

VN750 POMOCY

Post autor: JAREKFR » śr mar 05, 2014

Kupiłem go w październiku i trochę jeździłem i było O.K. między czasie go odpalałem bez problemów po wymianie aku. dziś odpaliłem bez problemów pojechałem trochę żeby go rozjeździć i po rozgrzaniu gdy go zgasiłem nie mogłem odpalić i kręcił b.ciężko aż strzelił w rurę i odpalił więc jadę do domu lecz po przejechaniu ok.2km ja mu w gaz a on zgasł i nie mogę już od palić,kręci tak jak by nie miał prądu.Czy to może być wina alter.na zgaszonym jak mierzyłem to było 11,35.Poprzedni właściciel zarzekał się że wymieniał altka tylko nie mówił kiedy.A tak z ciekawości to poziom oleju się sprawdza w tym oczku po lewej stronie?

Z góry dzięki za wszelkie porady
A cha jakby ktoś miał jakąś instrukcję jak się zabrać do altka to będę zobowiązany
jarekfr

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » śr mar 05, 2014

Na moje oko, to trochę mało, rozrusznik przy rozruchu pobiera dość sporo prądu, podładuj aku i spróbuj odpalić, na wolnych obrotach mój ma trochę ponad 14V.
A olej sprawdza się właśnie w tym okienku, moto oczywiście musi stać na "centalce" albo po prostu równo.

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » śr mar 05, 2014

Jarek,
Tak - olej sprawdzza się w oczku po lewej na dole przy wyprostowanym motocyklu stojącym na kołach (nie na centralnej stopce)
Przyczyn może być parę - słabe aku, alternator, rozrusznik, gaźniki. Zacznij od najprostszych rzeczy.
Napisz dokładnie co zmierzyłeś i jak. Mierzyłeś napięcie na akumulatorze i pokazał 11,35V? Jesli tak to zdecydowanie za mało. Naładowane aku ma ok 14V. Wyjmij aku, naładuj, odpal i zmierz na wolnych obrotach oraz przy 4000obr. Wtedy będziesz wiedział jakie masz ładowanie.
Poszukaj na forum - parę razy pisałem jak się mierzy alternator (opór na parach przewodów) żeby zobaczyć czy nie ma przerwania albo zwarcia na którymś obwodzie. To że poprzedni właściciel wymienił to nie znaczy że teraz jest dobry. W 750ce dość łatwo jest usmażyć altek jak przegrzeje się olej.

Pozdrawiam,
Rudy
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Rav
Posty: 1908
Rejestracja: pt cze 22, 2012
Miejscowość: Kielce
Motocykl: VN 800 Classic=> R1100RT
VROC: 0

Post autor: Rav » czw mar 06, 2014

:) sorry, napisałem na " centralce" dlatego, że jej nie mam w moim sprzęcie. :)

smieechu
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 11, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN750 USA
VROC: 0

Post autor: smieechu » czw mar 13, 2014

Pochwale sie moim problemem...rano przed każdym odpaleniem muszę podładować aku bo inaczej nie odpalę. Po naładowaniu mam 13.5V na aku. Po odpaleniu vulcana na wolnych mam 13.7V jak przegazuje nic sie nie zmienia nawet moze spadnie do 13.5V. Dziwne co. Mam nowy alternator, nowy regulator napięcia. Moto po przeglądzie, synchro itd.
Ostatnio zauwazylem cos dziwnego...kiedy odpalilem maszyne i chodził na wolnych obrotach , po naciśnięciu hamulca zauwazylem delikatny spadek prądu, światło mijania przymrużyło. Rozgrzałem maszynę do momentu kiedy załączył sie wentylator chłodnicy i wtedy....nastąpił gwałtowny pobór prądu, spadły obroty i moto zgasł. Odpalilem ponownie ale nie miał juz siły odpalic....musiałem podładować aku...cholera co jest grane?????
pozdr :)

Moto: Vulcan VN750 USA 1986r.

Awatar użytkownika
Góral
Posty: 2533
Rejestracja: sob mar 24, 2012
Miejscowość: Brusy
Motocykl: _FuMA
VROC: 34785

Post autor: Góral » pt mar 14, 2014

Masz za mało prądu. Alternator nowy to jedno a sprawny to drugie, to samo z regulatorem, no i oczywiście bateria może żreć prąd, niestety elektryk i każdy element do sprawdzenia :(
"Wsiądźcie na motocykle i jedźcie tak długo, aż zrozumiecie o co w tym wszystkim chodzi" - Gang Dzikich Wieprzy

smieechu
Posty: 46
Rejestracja: śr lip 11, 2012
Miejscowość: Poznań
Motocykl: Vulcan VN750 USA
VROC: 0

Post autor: smieechu » sob mar 15, 2014

Góral pisze:Masz za mało prądu. Alternator nowy to jedno a sprawny to drugie, to samo z regulatorem, no i oczywiście bateria może żreć prąd, niestety elektryk i każdy element do sprawdzenia :(
ok...naprawione, 14.4V przy odpalonym. Przegazówka do 4000obr. spada do 13.7V i znowu rosnie do ponad 14V. Sprawdzane na 1 biegu na stopce podniesiony. Bezpieczniki byly wadliwe w puszce 30A drugi od dolu. Nie trzymał, byl podtopiony az w koncu padl. Brakowalo bezpiecznika na samym dole 10A. Reszta bez zarzutów.
pozdr :)

Moto: Vulcan VN750 USA 1986r.

Awatar użytkownika
Brein
Posty: 2242
Rejestracja: czw maja 06, 2010
Miejscowość: Kielce
Motocykl: Dniepr MT12
VROC: 32244

Post autor: Brein » sob mar 15, 2014

:oki:
Moja strona domowa: www.jacek-lukawski.pl
Ludzie dzielą się na dwie grupy: na tych, którzy "mogą coś zrobić" i na tych, którzy to zrobili.

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » ndz mar 16, 2014

JAREKFR
Prądy prądami :scrach: ,a sprawdź czy kranik ok. U mnie miałem podobny problem , jeździł cały czas ok ale czasami po ostrzejszym podkręceniu gazu przestawał palić na jeden gar a w końcu gasł , okazało się że membrana w kraniku miała minimalne uszkodzenie i paliwa za mało dostawał . A co do wymiany altka to instrukcja nie jest potrzebna , to proste ale silnik musisz niestety wydłubać z ramy :( przerabiałem to :mrgreen:
komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 19 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 19 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą