Ładowanie vn750

Sison
Posty: 11
Rejestracja: czw cze 05, 2014
Miejscowość: Ruda Śląska
Motocykl: VN 750 93r.
VROC: 0

Post autor: Sison » pt cze 06, 2014

I znow post pod postem, poniewaz nie da sie edytowac.
Padl mi alternator jednak!
Decyzja o demontazu silnika zapadla. Nie mam zielonego pojecia jak to zrobic, ale sprobuje.

Juz za niedlugo relacja!
Jezeli jest ktos Z okolic Rudy Slaskiej, Chorzowa, Katowic i bylby chetny do pomocy, sluze piwem, transportem i jakas mala nagroda :)

Pozdrawiam :goldas:

Awatar użytkownika
Tiszo
Posty: 893
Rejestracja: śr kwie 21, 2010
Miejscowość: Stary Dybów
Motocykl: VN 2000
VROC: 32243

Post autor: Tiszo » wt cze 10, 2014

Między fazami jak nie będziesz miał wartości 80 V to jest źle, ta wartość może przy nowym altku dochodzić nawet do 100 V. Każde niższe napięcie niż 80 V daje coraz mniejsze ładowanie, jak dobrze pamiętam to jak miałem 72 V i 45 V i 68 V na fazach to jeszcze jeździłem tyle że doładowywałem aku, w momencie wymiany altka jak już padł to miałem wartości nieco powyżej 20 V i w tej opocji już nie starczało prądu do pracy silnika :(

Tomson
Posty: 33
Rejestracja: czw kwie 24, 2014
Miejscowość: Gorzów
Motocykl: Kawa Vulcan VN 750
VROC: 0

Post autor: Tomson » sob cze 28, 2014

Sison pisze:...Nie mam zielonego pojecia jak to zrobic, ale sprobuje...
Pozdrawiam :goldas:
Cześć.
U mnie w motorsie chyba zrobili altek bez wyciągania silnika... wycieli ramę.... spróbuj może się uda.... :hammer:
pozdrawiam

Awatar użytkownika
Piotr_Classic
Posty: 2566
Rejestracja: pn cze 21, 2010
Miejscowość: Madryt
Motocykl: HD Street Glide
VROC: 32438

Post autor: Piotr_Classic » ndz cze 29, 2014

U mnie w motorsie chyba zrobili altek bez wyciągania silnika... wycieli ramę.... spróbuj może się uda.... :hammer: pozdrawiam
ja pi...lę !!............... robiłeś u kowala .............. takiego od koni ??

Awatar użytkownika
Rudy
Posty: 1080
Rejestracja: pn kwie 26, 2010
Miejscowość: Warszawa
Motocykl: VN750
VROC: 29537

Post autor: Rudy » ndz cze 29, 2014

Tomson pisze:Cześć.
U mnie w motorsie chyba zrobili altek bez wyciągania silnika... wycieli ramę.... spróbuj może się uda....
Ze cooo??? Skąd wziąłeś takiego znachora? Grabi bym mu do naprawy nie dał bo bałbym się że spie*** Weź młotek, tylko duży, idź j**nij takiemu pseudo-fachurze między oczy - może pomoże, a na pewno nie zaszkodzi skoro ma takie super pomysły.
To tak jakbyś miał kaszel a lekarz Ci parę żeber wyciął dla kurażu :wall:

Wyjęcie silnika z ramy na prawdę nie jest takie straszne. Co więcej do zrobienia altka wystarczy go tylko odkręcić i dosunąć trochę od ramy żeby zdjąć całą pokrywę. Potem odkręcić uzwojenie (całe 3 śruby) przykręcić nowe i złożyć wszystko z powrotem. JEDEN dzień roboty na luzie przy piwku. Wszystko da się zrobić z serwisówką w ręku i podstawowymi narzędziami. Jakby co służę radą.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III

Faworit
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 31, 2011
Miejscowość: Karczew
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Faworit » ndz cze 29, 2014

Tiszo napisz przy jakich obrotach te 80v?

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » sob lip 19, 2014

Witam , u mnie najprawdopodobniej mam problem z regulatorem (altka wymieniłem 2 lata temu ) a pytanie mam do mądrzejszych - jaka jest różnica w regulatorach do roczników 95-96 a pozostałymi rocznikami :scrach:
komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi

Awatar użytkownika
Karamba
Posty: 97
Rejestracja: ndz mar 17, 2013
Miejscowość: pomorskie
Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
VROC: 36935

Post autor: Karamba » sob lip 19, 2014

Już po naprawie , :clap: naprawa bez kosztowa , słabe masowanie regulatora było przyczyną , trochę główkowania , dodatkowy kabel od obudowy reglera do masy i mam 14.5 V :hurra: Można się powoli pakować i do Mrągowa :pedzi:
komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi

Marek1986
Posty: 16
Rejestracja: wt wrz 06, 2011
Miejscowość: Płock
Motocykl: vn750
VROC: 0

Post autor: Marek1986 » wt sie 05, 2014

witam ja mam troche inny problem moze ktos pomoze w moim przypadku strasznie grzeją mi sie te żółte kable od alternatora i regulatora wraz z regulatorem az potopiły mi sie kostki łączeniowe od alternatora i sie ze sobą zwarły myślałem ze alternator kaput ale mieżyłem Ω na odpietym altku i pokazywały 1.4 czyli chyba dobrze ale nie mierzyłem na zapalonym jeszcze bo olej zlany i dekiel odkręcony zeby sprawdzić wizualnie i niby jest ok. Wiec moze jest uszkodzony regulator napięcia skoro kable sie tak grzeją w momencie bo jakby altek dawał małe napięcie to by sie nie grzały prawda ?? a regulator wymieniał mi mechanik jakiś rok temu tylko założych jakiegoś Chińczyka. Wie ktoś jak sprawdzać regulatory napięcia czy są sprawne bo w necie tylko 5 pinowe sa pokazane jak sprawdzac a i jeszcze jedno dla tych co mają jakieś warsztaty i nie chce im sie silnika emontować https://www.youtube.com/watch?v=Dcw-RP3Tr48 wiec jesli ktos wie co to moze być w moim przypadku prosił bym o jakąś podpowiedz. Dziekuje i pozdrawiam

Awatar użytkownika
Fursiak
Posty: 70
Rejestracja: śr kwie 11, 2012
Miejscowość: Koło
Motocykl: VN 750
VROC: 0

Post autor: Fursiak » śr sie 13, 2014

Znacie może kogoś zaufanego znającego się na VN 750 w moich okolicach
kto "przeleciałby" mi cały motocykl i wyleczył z w/w bolączek ?
Pogromcy szos jakie posiadałem:
Motorynka, Kadet, Simson, ETZ MZ 150
Aktualnie : Kawasaki Vulcan vn 750 1994 r.

Awatar użytkownika
Radek_K
Posty: 49
Rejestracja: pn lip 21, 2014
Miejscowość: Lubin
Motocykl: VN750
VROC: 36793

Post autor: Radek_K » ndz mar 08, 2015

Podepnę się pod temat przekopałem trochę forum i...


dziś męczyłem rozrusznik :D po rozbiórce okazało się że wirnik mielił już stojan robiło się zwarcie i po kilku naciśnięciach przycisku wyjeżdżał akumulator :( po rozbiórce wymieniłem tuleje na tyle, zestaw szczotek z płytką (kupowałem komplet na eb.....), simering przy łożysku z przodu, scentrowałem ładnie złożyłem skręciłem i ... tadam ładnie kręci. Szukam dalej przyczyn słabego ładowania.


Mam nowy aletek przy tysiącu obrotów daje 15V zmienne na wszystkich fazkach, jak wkręcam to spoko leci 80 volt i więcej pomiędzy fazami to samo napięcie.
Mam nowy regulator napięcia ale... na wolnych obrotach nie ładuje 12,4 po wkręceniu 13,80
wyjmuję bezpiecznik od świateł i.... regler zaczyna ładnie podbijać napięcie :(

Po kawałku dojdę do tematu gdzieś na forum czytałem że przekaźnik świateł lubi żreć... tylko który to...


W puszcze bezpieczników są jakieś przekaźniki w środku?

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Faworit
Posty: 25
Rejestracja: pn paź 31, 2011
Miejscowość: Karczew
Motocykl: vn 750
VROC: 0

Post autor: Faworit » sob mar 14, 2015

15v na wolnych to trochę mało, trochę zjada regulator i pewnie dlatego jest 12,4

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Jest 7 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 7 gości

Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości

Dzisiaj urodziny obchodzą