Ładowani Vulcan 750
Ładowani Vulcan 750
Witam, jestem nowy szczęśliwym posiadaczem Kawasaki Vulcan VN750 z 89r. Mam problem z ładowaniem akumulatora, po podłączeniu miernika na wolnych obrotach pokazuje 12,20V po przygazowaniu rośnie do 12,55V. Akumulator jest słaby czy ma to jakiś wpływ? Proszę o podpowiedź od czego zacząć. Z góry dzięki i pozdrawiam
- Kristof_if
- Posty: 726
- Rejestracja: sob sty 11, 2014
- Miejscowość: Lubomia
- Motocykl: HD FLHTK103,Honda Transalp,Cx500,był VN 1500
- VROC: 37033
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Nie chcę być złą wróżką ale czeka Cię wyjmowanie silnika i wymiana STATORA
Bardzo przykra sprawa, jest to najczęstsza usterka w tym modelu, zresztą jestem na etapie wyciągania silnika i takiej wymiany i wież mi że nie jestem zadowolony z tego powodu
Jeżeli sam będziesz robił to koszt naprawy następujący
Uszczelka ćwiartki 41 zł
Oring dekla uszczelka 44 zł
Oring wałka zmiany biegów 17 zł koniecznie wymienić
STATOR 450 zł - nie polecam przewijanego jeżeli moto będzie jeździł u Ciebie, u Zeusa dotniesz w tych pieniądzach bardzo porządny zamiennik.
Jeżeli chciałbyś orginał to kosztuje w Kawasaki 1850 zł ale czad
Bardzo przykra sprawa, jest to najczęstsza usterka w tym modelu, zresztą jestem na etapie wyciągania silnika i takiej wymiany i wież mi że nie jestem zadowolony z tego powodu
Jeżeli sam będziesz robił to koszt naprawy następujący
Uszczelka ćwiartki 41 zł
Oring dekla uszczelka 44 zł
Oring wałka zmiany biegów 17 zł koniecznie wymienić
STATOR 450 zł - nie polecam przewijanego jeżeli moto będzie jeździł u Ciebie, u Zeusa dotniesz w tych pieniądzach bardzo porządny zamiennik.
Jeżeli chciałbyś orginał to kosztuje w Kawasaki 1850 zł ale czad
Tiszo, musisz człowieka od razu straszyć? Wyjmowanie silnika w 750 to czysta rpzyjemność 6 razy to już rozbiłem
Marting, Poszukaj tu gdzie wrzuciłes swój temat innych wątków dotyczących problemów z ładowaniem, jest ich sporo bo to faktycznie najczęstrsza przypadłość 750ek. Znajdziesz w nich dużo informacji co gdzie i jak sprawdzić i jak to naprawić. W razie czego służymy pomocą Jakbyś ptozebował serwisówke to daj znać.
Marting, Poszukaj tu gdzie wrzuciłes swój temat innych wątków dotyczących problemów z ładowaniem, jest ich sporo bo to faktycznie najczęstrsza przypadłość 750ek. Znajdziesz w nich dużo informacji co gdzie i jak sprawdzić i jak to naprawić. W razie czego służymy pomocą Jakbyś ptozebował serwisówke to daj znać.
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- Tiszo
- Posty: 893
- Rejestracja: śr kwie 21, 2010
- Miejscowość: Stary Dybów
- Motocykl: VN 2000
- VROC: 32243
Powodzenia, naprawdę VN może jest uparty ale jest dobrze rozwiązany, wszystko jest czarno na białym, nic nie pomylisz, wszystkie wtyki są inne i pasują w swoje miejsca.
Wez sobie tylko do serca moje uwagi co do części, możesz pominąć oring który można wymienić w razie czego już na mot a, 44 złocisze zostanie w kieszeni na płyn do chłodnicy
Wez sobie tylko do serca moje uwagi co do części, możesz pominąć oring który można wymienić w razie czego już na mot a, 44 złocisze zostanie w kieszeni na płyn do chłodnicy
Cześć Panowie.
Zamówiłem już alternator 430zł u nas w miasteczku znalazłem fajny sklepik z częściami. W środę zabieram się do roboty. Chęci jest całe mnóstwo więc do dzieła. Poinformuję jak coś zdziałam. Posłucham rad doświadczonych kolegów bo potem ciepło przyjdzie a ja będę siedział w garażu zamiast śmigać.
Pozdrawiam
Zamówiłem już alternator 430zł u nas w miasteczku znalazłem fajny sklepik z częściami. W środę zabieram się do roboty. Chęci jest całe mnóstwo więc do dzieła. Poinformuję jak coś zdziałam. Posłucham rad doświadczonych kolegów bo potem ciepło przyjdzie a ja będę siedział w garażu zamiast śmigać.
Pozdrawiam
Witam,
jestem już po wymianie alternatora i regulatora i ... nic. Ładowanie było jeden dzień i znikło. Nie wiem czy to normalna sprawa ale po odkręceniu akumulatora moto gaśnie. A po podłączeniu go z powrotem miernik na wysokich obrotach pokazuje 12,35V max. Prośba do was jak mogę jeszcze sprawdzić sam alternator bez wyjmowania czy jest sprawny i czy regulator jest sprawny. Trochę mnie to przerasta bo niby prosty instalacja a kłopotów cała masa. Mam wrażenie że instalacja też jest jakaś nie pewna może prąd po drodze do akumulatora się tracić. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam
jestem już po wymianie alternatora i regulatora i ... nic. Ładowanie było jeden dzień i znikło. Nie wiem czy to normalna sprawa ale po odkręceniu akumulatora moto gaśnie. A po podłączeniu go z powrotem miernik na wysokich obrotach pokazuje 12,35V max. Prośba do was jak mogę jeszcze sprawdzić sam alternator bez wyjmowania czy jest sprawny i czy regulator jest sprawny. Trochę mnie to przerasta bo niby prosty instalacja a kłopotów cała masa. Mam wrażenie że instalacja też jest jakaś nie pewna może prąd po drodze do akumulatora się tracić. Proszę o podpowiedzi. Pozdrawiam
- ciecio
- Posty: 485
- Rejestracja: ndz lut 17, 2013
- Miejscowość: Gdańsk
- Motocykl: Kawasaki Vulcan 900 Classic
- VROC: 36107
Aktualnie zmagam z brakiem ładowania, tyle że w VN 900.
Bardzo pomogła mi serwisówka.
Nie wiem na ile dane VN900 można odnieść do VN750, ale to pewnie będziesz w stanie sprawdzić.
Więc po kolei.
Na wtyku do regulatora są trzy białe przewody, są to przewody bezpośrednio ze statora.
Są trzy uzwojenia, więc należy zmierzyć napięcia w trzech kombinacjach
Należy odłaczyć wtyk od regulatora, odpalić maszynę, ustawić miernik na napięcie zmienne (AC).
Przy 3000 obrotów napięcie powinno być 54V lub wyższe
Należy też zmierzyć rezystancję uzwojeń statora.
Wartości prawidłowe to 0,11 - 0,17 Ohm dla każdego uzwojenia.
Wartości inne od podanych świadczą o uszkodzeniu (tak właśnie jest u mnie)
Jeżeli wszystko jest OK, to należy zmierzyć napięcie ładowania.
W tym celu mierzymy napięcie stałe (DC) na zaciskach akumulatora
Na uruchomionym silniku wartości powinny być w granicach 14,2 - 15,2 , w zależności od obrotów silnika.
Jeżeli napięcie jest niższe lub wyższe może to wskazywać na uszkodzenie regulatora.
Oczywiście pod warunkiem, że sprawdziliśmy już alternator i instalację.
To tyle.
I jeszcze raz podkreślam, że dotyczy to VN 900, ale wartości dla VN 750 można pewnie gdzieś znaleźć.
Bardzo pomogła mi serwisówka.
Nie wiem na ile dane VN900 można odnieść do VN750, ale to pewnie będziesz w stanie sprawdzić.
Więc po kolei.
Na wtyku do regulatora są trzy białe przewody, są to przewody bezpośrednio ze statora.
Są trzy uzwojenia, więc należy zmierzyć napięcia w trzech kombinacjach
Należy odłaczyć wtyk od regulatora, odpalić maszynę, ustawić miernik na napięcie zmienne (AC).
Przy 3000 obrotów napięcie powinno być 54V lub wyższe
Należy też zmierzyć rezystancję uzwojeń statora.
Wartości prawidłowe to 0,11 - 0,17 Ohm dla każdego uzwojenia.
Wartości inne od podanych świadczą o uszkodzeniu (tak właśnie jest u mnie)
Jeżeli wszystko jest OK, to należy zmierzyć napięcie ładowania.
W tym celu mierzymy napięcie stałe (DC) na zaciskach akumulatora
Na uruchomionym silniku wartości powinny być w granicach 14,2 - 15,2 , w zależności od obrotów silnika.
Jeżeli napięcie jest niższe lub wyższe może to wskazywać na uszkodzenie regulatora.
Oczywiście pod warunkiem, że sprawdziliśmy już alternator i instalację.
To tyle.
I jeszcze raz podkreślam, że dotyczy to VN 900, ale wartości dla VN 750 można pewnie gdzieś znaleźć.
"Wojną zachwycają się tylko ci, którzy nigdy jej nie poznali" Erazm z Rotterdamu
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
"Nigdy nie dyskutuj z idiotą. Najpierw sprowadzi Cię do Swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem"
Przejrzyj dokładnie serwisówkę, w rozdziale o układzie elektrycznym masz opisane co i jak.
Zacznij od najprostszych rzeczy. Jeżeli kupiłeś nowy regulator i altek to nowe są na 99% ok więc musisz szukać gdzie indziej.
Na początek masa - sprawdź wszystkie końcówki które idą do ramy, najlepiej je odkręć przetrzyj drobniutkim papierem ściernym, odtłuść i przykręć.
Po drugie sam akumulator - bez niego motor działać nie będzie więc nie dziw się że gaśnie jak go odepniesz; jeśli masz dojście do innego aku od 750ki to podepnij i sprawdź na innym akumulatorze; ostatnio z Tiszem robiliśmy motor jego znajomego, posprawdzaliśmy wszystko i w końcu okazało się żę aku miało zwarcie, pokazywał że jest naładowany, mimo to motor nie odpalał a miernik wskazywał ładowanie ok 12,4V, założyliśmy inny sprawny i działało.
Po trzecie ładowanie - spróbuj wtyknąć końcówki miernika w kable od altka przy włączonym silniku (wsuń pod kołnierze izolacyjne), na każdej parze powinno być ok 80V (prąd zmienny).
Zacznij od najprostszych rzeczy. Jeżeli kupiłeś nowy regulator i altek to nowe są na 99% ok więc musisz szukać gdzie indziej.
Na początek masa - sprawdź wszystkie końcówki które idą do ramy, najlepiej je odkręć przetrzyj drobniutkim papierem ściernym, odtłuść i przykręć.
Po drugie sam akumulator - bez niego motor działać nie będzie więc nie dziw się że gaśnie jak go odepniesz; jeśli masz dojście do innego aku od 750ki to podepnij i sprawdź na innym akumulatorze; ostatnio z Tiszem robiliśmy motor jego znajomego, posprawdzaliśmy wszystko i w końcu okazało się żę aku miało zwarcie, pokazywał że jest naładowany, mimo to motor nie odpalał a miernik wskazywał ładowanie ok 12,4V, założyliśmy inny sprawny i działało.
Po trzecie ładowanie - spróbuj wtyknąć końcówki miernika w kable od altka przy włączonym silniku (wsuń pod kołnierze izolacyjne), na każdej parze powinno być ok 80V (prąd zmienny).
Mechanika - to takie większe klocki Lego
----------
III
----------
III
- Karamba
- Posty: 97
- Rejestracja: ndz mar 17, 2013
- Miejscowość: pomorskie
- Motocykl: Kawasaki VN 750, Honda GL 1200
- VROC: 36935
Rudy jak zawsze dobrze radzi . U mnie jak padło ładowanie byłem przerażony że znowu altek , okazało się że regulator miał słabe masowanie . Wyczyściłem wszystko ale wolałem nie ryzykować i podłączyłem extra( stosownie grubym kablem) masę od regulatora do aku i działa jak należy
komar na pedały, romet , motorynka, jawa 175 ( ojca) CZ350 , długa przerwa i teraz VN 750 Św. Krzysztof jeździ z nami na tylnim siodełku tylko do 100km / h potem ustepuje miejsca Św.Piotrowi
-
- Posty: 3
- Rejestracja: czw lis 01, 2018
- Miejscowość: Pielgrzymowice
- Motocykl: Kawasaki VN 750
- VROC: 0
Witam wszystkich .Jestem nowym posiadaczem Kawasaki VN 750 Twin r.89.Niestety mam już problemy z akumulatorem tu dzież z ładowaniem.Kawa jak jest zimna to pali na dotyk a jak się nagrzeje to zonk trzeba odstać aż ostygnie.Mimo wszystko akumulator strasznie słabo kręci ,w czasie rozruchu napięcie na aku spada do 8V.Mam już zamówiony nowy ale sprawdzałem ładowanie na klemach akumulatora po odpaleniu silnika na mierniku wskazuje 16,4V a przy obrotach ok.4000 nawet 17,8V.Czy to jest wina regulatora czy moje pomiary są do bani.
Kto jest online
Jest 6 użytkowników online :: 0 zarejestrowanych, 0 ukrytych i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości
Najwięcej użytkowników (637) było online pt lis 22, 2024
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości